Metro A nebude o víkendu projíždět centrem. Opravuje se zabezpečovač

Stanice metra Staroměstská. Foto: Limojoe / Wikimedia CommonsStanice metra Staroměstská. Foto: Limojoe / Wikimedia Commons

Příští rok čeká rekonstrukce počítače v posledních dvou stanicích zelené linky.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Robert Pražák

Tramvaje jsou na Václaváku zbytečný. Je tam přece metro 😀

Honza

Zelená linka? To jsem slyšel jen od turistů 🙂 Pro mě to je vždycky Áčko. Nebo vy používáte barevné označení?

Tomáš Záruba

Přesně tohle jsem chtěl napsat. 🙂
Pro redakci: Fakt ne, to je takové strašně „venkovské“, to ve vztahu k metru prosím nepoužívat.

Michal M

Vy jste Pražák?

Jiří Kocurek

Za venkov se považuje Londýn i Tokio? Tam to taky odlišují barevně.

Honza V.

V Londýně a v Tokiu odlišují linky pražského metra barevně?

Michal M

Na tom není vůbec nic divného, „je to na zeleným metru“ se říká docela běžně.

Noname

Zajímavé. V mé „bublině“ jsem tohle třeba v životě neslyšel, že by Pražák seriózně použil jiné označení než áčko, béčko, céčko

Lukáš F.

Říká se to, ale poznáte podle toho náplavu 🙂

Y.K.

Já jsem teda v životě neslyšel nic jiného než Áčko, Béčko, Céčko. 🙂 Zelená linka je většinou slyšet od lidí co bloudí po čáře v mapě.

Toada

Jistě, jen se proplétejte z Míráku na Malou Stranu autem, bude to určitě o mnoho rychlejší než tramvají 😉

Matfyzák

Ono to asi bude rychlejsi i pesky… Nebo treba na kole, coz cloveka s litackou vyjde na peknych 0,- Kc

Toada

Mapy cz ukazují:
Metro 6min (+cca 4 min na lezení do hlubin)
Na kole 16min
Autem 16min
Tramvaj 17min
Pěšky 46 min

Takže kolo by byla ideální volba. Ono by bylo nejlepší v mnoha dalších případech, ale absolutně chybí infrastruktura, což je veliká škoda.

Jiří Kocurek

Po ulici se jezdit nedá?

Filip Jirsák

Není to moc bezpečné a pohodlné, protože vás tam ohrožují neukáznění řidiči aut.

Frantisek X

Ti, kteří jsou líní sednout do tramvaje a jet o teoretickou (protože pak možná všichni skončí v té koloně) minutu déle. 🙂

Filip Jirsák

Ano, jsou tam autem o minutu dříve a pak deset minut hledají místo k parkování.

Vesper

Nechápu proč ta náhradní tramvaj XA zastavuje ve všech zastávkách na trase a prodlužuje tak jízdní dobu. Taková linka by zastávky, kde není přestup na metro měla projíždět. Bude prázdninový víkend, dlouhé intervaly, takže ani argument se štosováním za běžnými linkami úplně neobstojí.

Antonín

Asi nejste Pražan – i v Praze o víkendu mají některé linky dělené intervaly (např. linka 22 má 7-8 minut), která z části kopíruje X-A. X-A navíc jede nejvytíženějším úsekem – Karlovo náměstí – Lazarská, to si opravdu myslíte, že v místě kde projíždí víc jak 10 linek tramvají s intervaly 7 – 15 minut, X-A může projíždět a nezastaví jí, jak nazýváte štosování??? V běžném víkendu se sjíždí často i 3 , možná víc spojů za sebou, 2 zcela běžně

Frantík

Navíc to obecně pomáhá cestujícím, co by používali metro a pak to doklepnout tramvají, muset vystoupit dřív by někoho naštvalo…

vbb

Argumentaci (ne)štosováním bych použil až poté, co bych si ověřil, že všechny spoje XA budou (alespoň dle jízdního řádu) ve všech projížděných úsecích dostatečně daleko za všemi pravidelně tam jezdícími linkami.
Jinak jen jalově plácáte.

A tuším, že na pravidelné projíždění zastávkami muselo být vydané nějaké opatření, víc by věděli v Ostravě.

Leinad

Jo, vnitřní předpisy DPP dost věcí neumí – před pár lety neuměly ani zastávku na znamení.

Achilles

Odpověděl jste si sám, je to kvůli štosování za jinými linkami. Ono těch tramvají i přes víkend jezdí spousta a předjíždět se prostě nemůžou.

Leinad

A to vadí? 😀 Bořislavka – Dejvická by XA jel stejně dlouho jako 20, jenom by nemusel zastavovat (a řidič by mohl jet na spotřebu nebo na Dejvické čekat na čas odjezdu). Vitězné Náměstí – Hradčanská zastavovat. Na Chotkových sadech vyčkat aby nepodjel 22/23, ale to nemusí být vyhlášeno. Na Karlových Lázních opět vyčkávat aby nic nepodjel, ale opět nemusí být zveřejněno, na Národní Třídě zastavit (a zvážit i Lazarskou – B pro vozíčkáře, byť chápu že rušit „denní“ parkovací místa se nechce). Štěpánskou projet, na IPP čekat na čas odjezdu. Dál vyčkávat na Orionce, aby na Floře nic nepodjel.… Číst vice »

Achilles

Tohle je v pražském provozu v praxi neproveditelné. Když nebude zastavovat, tak dříve či později nějakou jinou tramvaj dojede vždy, hlavně na té Evropské by to bez zastávek bylo hned. Na Karláku i v Ječné jezdí tramvají tolik, že tam procpat jakýkoli spoj bez zastavení je absolutně nemožné v jakoukoli denní dobu kterýkoli den v týdnu. Pak je po cestě plno světelných křižovatek, kde prostě tramvaje projíždějí tak, jak zrovna dostávají volno a aby tam nějaká čekala opravdu není možné.

Leinad

Na Karlově Náměstí zastavit (přestup na B), na IPP i na Náměstí Míru taky. Z celé Ječné zůstává jen Štěpánská, ta nemusí být ofiko vyhlášená.

Matfyzák

Nebylo by efektivnejsi rovnou zastavovat jen na konecnych? tolik casu by se usetrilo!

(ma to byt vtip)

Filip Jirsák

Takže by v těch zastávkách stejně zastavoval za předchozí tramvají, ale neotevíral by dveře. To by byla panečku služba!

Leinad

Zastavení by bylo pravděpodobné, ale ne garantované. Pokud zastaví, tak dveře odblokovat.

Filip Jirsák

Takže by ty tramvaje prakticky ve všech zastávkách stavěly, akorát občas by náhodně nějakou projely. Což by akorát naštvalo cestující, kteří tam chtěli vystoupit či nastoupit, ti pohotovější by rovnou zmáčkli nouzovou brzdu.
Já bych k tomu ještě vypsal soutěž, jestli bude víc zraněných v tramvajích, jak budou nouzově brzdit a cestující budou odblokovávat dveře za jízdy, nebo na kolejích, jak budou cestující přecházet před tramvají s tím, že každá linková tramvaj přece na zastávkách, které nejsou na znamení, zastavuje.