Metro A nebude o víkendu jezdit přes centrum. Dokončí se modernizace staničních počítačů
Stanice metra Jiřího z Poděbrad. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Pro dopravu na letiště bude dle DPP ideální linka 100 ze Zličína.
Zjevně chybí větší „prospojkování“ kolejí v širším centru města, aby vylučované úseky nemusely být zbytečně příliš dlouhé a náhradní doprava nemusela být tak rozsáhlá: na trasách A a B by asi nejlépe vyhovovaly spojky u vždy aspoň u jedné z „pobřežních“ stanic (Staroměstská a Karlovo náměstí) a na trase „C“ by to provozně bylo asi nejlepší u Muzea, ale tam by to byl asi problém kvůli sklonům, takže aspoň u IPP. Je mi jasné, že teď už nikdo nic takového nepostaví, ale je to spíš „memento“ pro plánování případných dalších tras (vlastně možná nejen) metra, ale třeba i některých dlouhých… Číst vice »
Tak podle plánovačů a slibotechen z osmdesátek a devadesátek už přes centrum od roku 2010 mělo jezdit Déčko, tak by tento výpadek neměl být takovej problém, či?
V centru nikde, přes víkend posílené tramvaje bohatě stačí. Ten Veleslavín a návazná doprava na letiště je trochu horší. Mohlo se třeba zkusit otočit aspoň pár 59 na kulaťáku, tak moc navíc aby to ten trolejbus nedal to třeba není?
Tehdy ale nebylo plánováno tak docela přes centrum…. I když paradoxně by ve východnější poloze pomohlo A spíše, než jako jednorázová náhrada a pouhá posila C stylem „vše do centra“. 🙂
To bude asi tím, že vámi zaplacené daně odpovídají vaší inteligenci.
Pokud by bylo D v provozu, tato výluka by byla o dost složitější, protože by k Míráku vozilo ještě o dost více lidí, než tam tramvaje potřebovaly zvládnout dnes… Naopak jednodušší by vše bylo, kdyby byla již otevřená tramvaj na Václaváku, protože by náhradní tramvaj XA neminula Můstek a Muzeum, přičemž by nebyly tak přecpané návazné tramvaje z Václaváku do stran, zejména 6 a 9.
Když už se ozval i Martin, napíši to tedy sem: pokud jde o tu aktuální „NTD“, nějak jsem úplně nepochopil důvody k těm šachům v ukončeních linek „XA“ a18 + posilových spojů linky 26 v Praze 6, resp. docela mě udivuje, že DPP a ROPIDu stálo za to zbytečně lidem komplikovat situaci kvůli úspoře nejvýš asi tří souprav „NTD“ – ale spíš by jich bylo jen méně a možná ani vůbec žádná. Myslím, že mnohem lepší by bylo do linky č. 18 vůbec nesahat, linku XA místo z Podbaby vést z Divoké Šárky a místo posilových spojů linky č. 26… Číst vice »