Město pro pěší a lidi na kole. Bregenz omezil auta v centru, zrušil parkovací místa

Bregenz. Foto: Christine Netz / Bregenz TouristBregenz. Foto: Christine Netz / Bregenz Tourist

Podle radních nastal čas vrátit centrum města lidem.

66 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
SYN

Podle plánku na městských stránkách se jedná o mírné rozšíření již existující pěší zóny, plus několik jednosměrek poblíž centra dostane „třicítku“… Jediné co by mě snad možná mohlo s autem mrzet je zrušení jediné průjezdní ulice skrz centrum, holt už se musí okolo.
Takže žádná revoluce, prostě normální evoluce…

tarten

Podle odkazované mapky a při srovnání s mapy.cz je plocha pěší zóny po rozšíření asi 300×500 m, tedy 0,15 km2, čili jako Staromák s bezprostředně sousedícími bloky.

Dachs

V Bregenzu i na těch dražších parkovištích, mimochodem docela kapacitních, zaplatím v přepočtu stejně, nebo při trochu delší zastávce dokonce méně než v Brně. Mohlo by se doplnit, že v Bregenzu díky A14 do značné míry byla eliminována průtahová doprava, jen se musí, přestože třeba jedete jen ten malý kousíček ve směru CH, platit. Oblast nových pěších zón nebuduje překážky, pokud chcete městem projet. Ale je zřejmé, že nad titulkem pár lidí zajásá, a že to tady chtějí taky (aniž by si cokoli porovnali). A neplatí ta v článku zmíněná třicítka (opět radostný kvikot) jen v tom reorganizovaném centru mimo… Číst vice »

J.K.

Pokud jedete ten malý kousek do CH, tak za dálnici platit nemusíte, je to ve vyjímkách…

https://www.asfinag.at/en/toll/vignette/

Pavel

Když jsem tam byl naposledy, uvedená výjimka neplatila, prujezd městem byl docela ucpaný.

Artem

Bregenz má maličké centrum a ještě s parkovacími domy okolo (to v CR není nikde). Tu 30tku máji možná na průtahů podel jezera, ale tam kvůli prechodum a kolonam stejně není možné jet více.

František Hučava

No posledně jsem se tady dozvěděl, že ty parkovací domy jsou slepá ulička a že na západě už prohlédli, obrátili se na víru pravou a začali je zavírat. No budu tomu věřit, až to uvidím 🙂

František Hučava

Ano, něco takového jsem chtěl podotknout taky, navíc ta oblast je docela malá, má v průměru o něco více než 1 km.

tarten

Podstatně méně.

J.K.

Pro srovnání – je to město velikosti Sokolova, a je tam hned několik parkovacích domů u toho centra… Takže je spíš divné že tam 30 a omezení průjezdu nebylo dávno…

IGCT

Toto bych uvítal i u nás

robert

To ale nebude možné, protože Češi. Nechtějí si vzít svobodu svým plecháčem překážet a smrdět. Víš, jak je krásné, když Velké náměstí v Hradci Králové vypadá jako autobazar?
Navíc každý z nich něco někam veze – babičku do špitálu, nářadí ke klientovi, balík z pošty, traverzu z Bauhausu – a přece to nepotáhne sockou. 😀

Princ Krason

Koukam soudruh Robert je zdrave jadro 🙂

robert

Stejně jako u tebe, soudruhu Krasoni. 🙂

František Hučava

Ano představte si to, lidé chtějí žít a nejsou zvědavi na rozumy od nějakých Robertů.

Jan

Ano, lidi chtějí žít a volně se pohybovat v centru, ne sledovat kde lze přeplavat to moře aut a kolik minut porstát na semaforech než mohu přejít křižovatku na druhou stranu. Žít taky neznamená lenivě parkovat na chodníku (nejlépe na zastávce) metr od vchodu, když je 20 metrů dál volné místo, to samé platí pro doručovací služby.

František Hučava

Praha má nyní kolik modal split? cca. 30 % IA?. Takže přinejmenším ve vztahu k těmto lidem je vaše tvrzení nepravdivé. V těch autech nejezdí marťani, nýbrž lidé.

robert

Máš nějaký podklad k tomu modal splitu?

František Hučava

Ročenky TSK

náhodný kolemčtenář

Jakože 30% lidí používá v Praze IAD? Pak by to znamenalo „spravedlivě“ vyhradit pro IAD jen 30% plochy veřejných komunikací (včetně parkovacích míst pro auta) a 30% dopravních investic z veřejných rozpočtů. Pokud tomu tak není (jakože není, už jen samotná parkovací místa zabírají často víc než jen 30% plochy běžné ulice — zeleň do plochy komunikace nepočítám), nesmí se motoristé divit, že se to těm 70% ostatních lidí nelíbí…

robert

Představ si, Hučavo, že lidé ve městě chtějí žít a nepotkávat nějaké Hučavy v autech.

jmfjv

Já zase nerad potkávám lidi, co mají mindráky z aut. Nic nenadělám, život v civilizaci si žádá své.

robert

Nemám mindráky z aut. Mám mindráky z moc aut. To je dost podstatný rozdíl. A moc aut nevadí jen mně, jestli sis nevšiml. 🙂

tarten

Pokud auta nechcete „potkávat“, tak z jednotlivých aut, ne z moc aut.

robert

Nemusíš to překrucovat, vím dobře, co jsem napsal. 🙂

SYN

Babičku a traverzu fakt do MHD necpětě, nářadí a balík OK, proč ne. Jsou jízdy potřebné, „potřebné“ a pak obvyle nepotřebné podle žádného kriteria (zdravý člověk co nese tak maximálně aktovku), akorát holt lidi kteří doslova „neumí“ jet MHD a tak „musí“ autem úplně všude…

František Hučava

Hlavně do toho, čí jízda je „potřebná“ a čí není nikomu nic není. Každý by si měl především hledět svého a nemontovat se do ostatních. Tím neříkám, že v určitých místech, nelze automobilovou dopravu vyloučit (pěší zóny) nebo třeba zpoplatnit. Ale tohle neustálé kádrování ostatních je jak za socíku.

robert

Hučavo, je do toho těm, kteří v dané lokalitě bydlí. Proč myslíš, že se staví obchvaty? Nebo chceš říct, že obyvatele doprava trápí úplně zbytečně? A že to není jejich věc? S takovým debilním argumentem se běž vycpat, Hučavo.
https://www.irozhlas.cz/regiony/obyvatele-chynova-se-mozna-uz-za-dva-roky-dockaji-silnicniho-obchvatu-mesta_201303070811_kpracharova

František Hučava

V první řadě si dovoluji podotknout, že jsme spolu nepásli slony ani jiný dobytek.

A pak, obyvatele sice možná doprava trápí, na druhou stranu ale autem zjevně jezdit chtějí. Čili tu morální paniku z aut, která se tady často objevuje pokládám do značné míry za pokryteckou.

Nicméně, já píšu o něčem jiném – o tom, že někteří soudruzí by zjevně jiným rádi řídili jejich životy a rozhodovali, která jízda je zbytečná a která ne. Smiřte se s tím, že svobodné společnosti vám tohle rozhodování prostě nepřísluší.

robert

O slonech řeč není, to sis spletl diskuzi. Takže zpět k tématu. Hučavo, já určitě nejsem v pozici, kdy můžu někomu něco zakázat, takže si tyhle výkřiky do tmy nech pro někoho jiného. Jde o to, že kvůli sobeckým točvolantům, mezi které patříš, některá místa už nejsou ke klidnému životu. Ti lidé tam bydleli dřív, než ty sis pořídil svůj smradlavý pekáč. Takže si nepřivlastňuj právo, že s ním můžeš kamkoliv a kdykoliv. Nemůžeš. Ber ohled i na ostatní a nech je v klidu žít. Co je komu do toho, že se musíš vozit autem? Zkrátka a dobře nesoudruhuj a… Číst vice »

robert

A ještě doplnění: smiř se taky s tím, že to pro plechovkáře bude čím dál horší. Lidi si prostě už nenechají diktovat, kudy smí nějaký točvolant projet. Přečti si zprávu o Českých Budějovicích, kde se pro průjezd aut zavřelo náměstí PO II. A takových uzávěr bude samozřejmě přibývat. Pifku na mě mít můžeš, ale to je asi tak všechno, jelikož já o těchto věcech nerozhoduju. 😉

Jaaa

Kádrování si nechte od cesty. Až budou automobilisté skutečně platit všechny škody a náklady, které svou jízdou a stáním působí, tak se můžeme bavit. Zatím je to tady spíš socialismus pro auta.

robert

Samozřejmě. Taky zapomíná, že jeho právo končí tam, kde začíná právo druhého. Nevím, proč bych se měl vůči němu cítit podřízeně nebo dokonce být podřízený, aby si panáček vozil líný zadeček v autíčku.

František Hučava

Já zase nevím, proc bych si měl nechat od nějakého soudruha Roberta, který sice nezná ani základní zásady slušného chování, ale o to větší má komsomolske nadšení, řídit svůj život.

robert

Ani já nevím, proč bych měl respektovat nějakého soudruha Hučavu a jeho bolševický styl chování.

robert

A já zase nevím, proč by mi měl soudruh Hučava a jeho bolševické manýry, který nemá základy tolerance, řídit můj život.

robert

Snad to bylo pochopeno jako ironie a sarkasmus. 🙂 Ale jinak souhlasím.

Radek Vičík

Sidruhu, vaším snem je zřejmé KLDR, kde zlozvyk v podobě imperialistických osobních automobilů v podstatě vymýtili, že?

robert

Radku, nemám tvoje sny. Nepřisuzuj mi svoje vlastnosti.

tarten

Tím plecháčem myslíte vlastní bicykl?

robert

Ne.

Josef

U vás?- klidně.

tarten

Myslíte jako zredukovat plochu pěších zón v Praze na velikost toho, o čem se tu píše?

Kamui

A má to podporu místních obyvatel, nebo jdou politici proti vůli voličů?

p.ondrash

Očekávám, že tam proběhlo i referendum 😉 to si snad i ověřím…

Brumla

@Redakce: první odstavec „Od začátku míse došlo“ – „měsíce“ nebo „mise“? Poslední odstavec: „Auta, která se do města mohou vjet“ – smazat „se“.

Aleš K.

A to se tam do toho centra ti lidi budou teleportovat?

robert

Mají nohy, ne? Anebo potom veřejná doprava. Dotyční snad vědí, že okolo nich jezdí vlaky a autobusy.

Aleš K.

Kdyz je to bavi, no prosim.

p.ondrash

Aleši, neztrapňuj se

tarten

Zbytečné, je to malé území v rámci docházkové vzdálenosti.

robert

Co je zbytečné nebo ne, si lidé v Bregenzu řeknou sami. 🙂

Jiří Kocurek

Jakože řidič není člověk?

Brumla

Jakože řidič může zaparkovat vedle centra a chodit po nohou jako člověk?

Y.K.

Řidič je, ale jeho auto ne.

Jiří Kocurek

Cyklista je, ale jeho kolo ne.

Tohle se lívit nebude. A když to vezmeme až adbsurdum, tak město pro děti, ne pro kočárky!

Martin Zm.

On řidič v autě zabírá řádově více místa než řidič na kole a než řidič pohybující se na dvou nohách – o ostatních negativních projevech řidiče v autě nemluvě (emise, hluk, potenciální nebezpečí pro ostatní „lehčí“ účastníky provozu). A o to ve stísněných městech zřejmě jde…

Jinak děti v kočárku zpravidla neumí chodit vůbec nebo jen omezeně, a proto jezdí v kočárku. Invalidům bude jistě vjezd do centra autem dále povolen. Ovšem ne všichni řidiči jsou invalidé, nebo ano?

MaT

No na některých to ani není vidět… Mají ten ID třeba na hlavu…

SYN

Ano by taky částečně pomohlo kdyby nám u aut neprobíhala setrvalá inflace, takový Golf 1 byl hezké praktické „šufle“ zatímco aktuální zhruba o půl metru narostl… a i tak je leckomu malý a „musí“ mít „tankové“ SUV… a diví se že neprojede, nezaparkuje. A propaganda se soustředí téměř výhradně na elektrifikaci, místo úspornosti obecně… extrém jsou „úžasná“ dvoutunová vodíková auta.

blue

No, taky byste v Golfu první generace fakt nechtěl bourat… A pokud někdo chce malé auto, má Polo, které prostorově dnes zastane to, co dříve Golf. Ten v prvních dvou generacích ani náhodou nebyl rodinné auto, to byl až Passat.
Potřebu jezdit po městech co největšími auty taky nechápu. Bohužel, úspornost zmenšováním rozměrů aut nepřináší příliš velké ovoce. Například rozdíl ve spotřebě mezi autem velikosti Pola a Golfu je necelého půl litru benzinu.

digi

A to chcete závidět dětem v kočárku?? ty se totiž vozí taky, a zadarmo, mýto neplatí…

robert

Tady vidíš, Kocurku, že pifku na plechovkáře nemám jen já. 😉

Pajoš

Přesně tak, nechápu proč nemůžu třeba ve Vysokých Tatrách vyjet autem pod Gerlach, když tam vede cesta. Řidič v autě je přece stejný člověk jako turista. Taky nevidím žádný problém v tom, že pak to u toho plesa bude vypadat jak v bazaru Monte Carlo….auta vždy a všude ikdyby se tam nedalo projít!!!

XYYY

„Výborný nápad“, co tak dělat širou asfaltku na Popradské pleso nebo na Hrebienok …

Popravdě řečeno, velice mrzí, že ten – devastující uragán před lety zničivší lesní porosty – nebyl využit k modernizaci TEŽky > narovnání oblouků, dvoukolejné vložky, zvýšení rychlosti …

SYN

Na Hrabienku jsem byl minulý týden, pěkná široká asfaltka tam vede bez problému, akorát parkoviště je celkem malé… takže poslat samořiditelné auto pěkně zpátky dolů a celkem není problém (nebo najmout řidiče)… TEŽ je bohužel v bídném stavu, jednak tam otravuje každou chvíli přejezd, a hlavně několik dalších pomalých jízd, takže čas ze Smokovce na Štrbské je trapných skoro 50 minut. Jedním směrem to celkem šlo, neboť stál málokdo (já seděl na rozkládačce u vchodu), druhým směrem to byl porod… souprava nacpaná, stáli i uondaní šedesátníci a celou druhou půlku cesty jsem uvažoval o tom že vystoupím a počkám na… Číst vice »

SYN

PS Dvoukolejné vložky netřeba, bohatě se to dokáže vyhnout ve stanicích, POKUD bude zájem vypravit víc spojů… a když zrychlí, nemuseli by ani potřebovat víc souprav!