Měsíc do velkého střídání dopravců. Vyjedeme, lidi máme, slibují

Alstom Coradia Lint 41 v Praze - Holešovicích. Foto: PIDAlstom Coradia Lint 41 v Praze - Holešovicích. Foto: PID

Českou železnici čeká přesně za měsíc jedna z největších změn za poslední desetiletí. Zhruba pět procent výkonů Českých drah v

157 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa

Regiojet a Leo Express uvádějí na svých internetových stránkách adresy a telefony svých poboček. Naopak České dráhy a Správa železniční dopravní cesty tyto údaje přestaly uvádět…

RJ: kontakty
https://www.regiojet.cz/o-nas/kontakty/

LE: pokladny a prodejní místa
https://www.leoexpress.com/cs/kontakt/pokladny-a-prodejni-mista

LE: polohy
https://www.leoexpress.com/cs/kam-jezdime/zastavky

ČD: stanice
https://www.cd.cz/stanice/

SŽDC: stanice
https://www.szdc.cz/cestujici/stanice

Pepa

+ e-mail

Petr

Myslím, že to bude jeden velký průser. Jak dopravcům jde o cestující a také přidanou hodnotu oproti ČD a ne pouze o vlastní prospěch se plně ukázalo na dotovaném jízdném. Ti, co mi tu budou říkat, že každý podnikatel chce hlavně vydělávat, tím bych rád vzkázal, že doprava je služba veřejná a jako taková by z ní hlavní profit měl mít občan,kterému to páteřně zajistí hlavně stát a nikoliv pár soukromníků.

Chronosphere

Vy si bez státu ani neprdnete,co?

Jimbo Jones

Co rohlíky a chleba, to je taky primárně služba (daleko důležitější než vlaky) a měl by ji zajistit stát *) a nikoliv pár soukromníků, co chtějí hlavně vydělávat?

*) Ne že by k tomu agrofertizace potravinářství nesměřovala, to je fakt.

Hrackalw

Na příkladu doplatků slev se jasně ukazala “ pravdivost “ slov pana Jančury když tvrdil že jemu vůbec nejde o peníze ale jen a jen o zlepšení a zkvalitnění dopravy 😀. Petře souhlasím s vámi. Veřejné služby které stát vykonává mají zůstat státní a pod dohledem státu. A mezi ně ZDO bez pochyby patri. Jak to dopadá a co to stojí když tomu tak není je vidět krásné na příkladu neziskovek starajících se o sociální služby.

Cyklista

Neřeším teď zda ZDO má být „státní“ nebo ne. (I když tím, že si to stát objednává je myslím podmínka splněna) Ale zarazila mne věta „Na příkladu doplatků slev se jasně ukazala “ pravdivost “ slov pana Jančury když tvrdil že jemu vůbec nejde o peníze ale jen a jen o zlepšení a zkvalitnění dopravy “ Tím chcete jako říct, že kdyby jste jel například natankovat na pumpu benzín a měl na výběr, jestli si pořídíte natural za 31,20, nebo naturalMD také za 31,21, ale s jistotou, že vám za měsíc pošle MD 22 korun na účet, tak byste koupil… Číst vice »

Dalibor

Myslím, že by bylo prospěšné kdyby někdo konečně definoval, co to ta základní dopravní obslužnost vlastně obnáší – v jaké formě, jakém standartu a v jaké četnosti. Je takt osobáku jednou za hodinu ZDO? Nebo co 15 minut? Jsou ZDO i rychlíky? Je zdo kombinovaná (autobus + vlak) nebo tam patří je vlak? Má ZDO zajišťovat (objednávat) centrum nebo region?

Míra

Zjednodušeně lze vycházet z listiny základních práv a svobod, kam patří právo na vzdělání a právo na bezplatnou lékařskou péči na základě veřejného pojištění. Školní docházka je navíc povinná,. Například do školy nebo k lékaři by se měli dostat všichni. Stát ukládá také povinnosti, s tím souvisí dostupnost úřadů a soudů. K ZDO patří určitě dálková doprava (a doprava mimo region), autobusy i vlaky, např. studenti jezdí do vzdáleného města denně do odborné školy nebo jednou týdně na internát, nemocní jezdí na specializované pracoviště do sousedního krajského města, svědci se musí dostavit k soudu a pod. Máte pravdu, že stát… Číst vice »

Dalibor

A propó, jak Jančura koreluje se systémem slev, kromě toho že je, tak jako všichni dopravci, uznává a kasíruje?

Petr

Právě jede 845 zkušební jízdu na trase R26 .

Kritik

Ano všechno bude,slibem nezarmoutíš.Škoda,že nejlepší redaktor nedává možnost psát všem lidem.Kdo se mu nelíbí,tak ho zablokuje.Jen inteligentní Fronty z Bohnic nechá psát

Premek

A co jste čekali ? Že napíšou: ,,nemáme na to, nezvládáme, jsme neschopáci,, ???

Tronda

Škoda, že s takovou konstruktivní sebekritikou kterou očekáváte nepřišel ten správný dopravce na t298. Hádejte proč? Že by neměl vozidla a napsal nemáme na to, nezvládáme, jsme neschopáci? No tomu se snad ani věřit nechce.

Lovosičan

I kdyby nevyjeli, stejně na druhý den napíšou, že vyjeli.

Aleš Vybíral

Dotaz: Nesliboval Regiojet, že dneska zveřejní ceny na lince R8? To že přidal do systému stanice (navíc asi ani sám neví kde bude stavět protože na Suchdol jaksi zapomněl), mi dvakrát nepomůže. A ono by se docela hodilo vědět aspoň orientačně cenu.
Ale jinak klasické – slibem nezarmoutíš

Letohrad

Všichni se budou určitě hodně snažit, aby spolehlivost a kvalita byla od startu nového jízdního řádu co nejlepší. Pokud bych si měl tipnout, kde je největší šance na problémy, tak určitě Leo na tratích v Pardubickém kraji.

Hrackalw

Na Leoše jsem také opravdu zvědavý. On 15. určitě vyjede to by byl šílenec kdyby nevyjel ale co bude dál to bude zajímavé. Například to že pravděpodobně ještě nemá ani vyřešenou údržbu svých vlaku. Nedávno jsem se ptal kolegy co u něj bude jezdit zda již vědí kde budou údržbu dělat a nebyl schopen odpovědět. Strojvedoucí nic nevědí. Měl zájem o halu v Třebové tu ale odmítl protože to je vybydlená ruina a v depu co vím se také zatím nic co by nasvědčovalo tomu že tam bude jezdit neděje.

Supidio

„Firma počítá s tím, že od prvního dne vyjede sto procent objednaných spojů.“ …. Tak tohle má být ta revoluce ve vlakové dopravě? Že se dopravce chlubí tím, že možná, snad, pokud to vyjde, vypraví všechny objednané vlaky ? To má být snad samozřejmost, o které nikdo nepochybuje…

Dáda

No ono ta samozřejmost často samozřejmá není….

Karel

Třeba u Arrivy to už léta vůbec samozřejmé není, když se podíváme na její autobusové výkony v PID.

S49

Když ale vidím to už několik měsíců trvající zacvičování stále nového personálu na „MK-S49“, tak v případě firmy ARRIVA vlaky příliš pochybností o dostatku personálu ve středních Čechách nemám. Jinde to ale může být jinak – to nejsem schopen posoudit.

davidl

To byla odpoved Arrivy na otazku Zdopravy a nikoliv chlubeni…

Cyklista

Má to být samozřejmost, ale jsou situace, které to občas znemožní. Stačí si jen projít kolik vlaků musí kvůli různým okolnostem odříkat ČD

Nekdo

proc regiojet jeste neprodava lupeny mezi brnem a ostravou? vyjedou vubec, nebo do toho hodili vidle?

Froggy

Pro mínusáře: vy jste schopni koupit jízdenku na 23.12.2019 mezi Studénkou a Suchdolem nad Odrou? Jejich systém Suchdol ani nezná.

Supidio

Taky jsem si všiml, že na novou linku nelze jízdenky online koupit, Zkoušel jsem schválně zadat cestu Brno-Bohumín a hodilo mě to spojení přes Pardubice … Bude to nejspíš tím že pořád pořádně netuší, jaké vlastně bude složení souprav. Taktéž budou muset počítat s prodejem jízdenek nad kapacitu vlaku, což je samozřejmě požadavek, aby vlaky z závazku nebyly povinně místenkové- a kdo ví, jestli to ten jejich slavný systém umí 🙂

Jiří

No na idosu to spojení zobrazuje, ale koupit to nejde. Tož měsíc předem už by to jít mohlo jako 🙂

Cyklista

Protože není povinně místenkový, tak nemusí =) Nasednete a jedete

Petr

No pokud ale budou držet politiku nástup ve vlaku = někdy i mnohonásobně dražší jízdné a zároveň nepůjde přes net nakupovat nad kapacitu vlaku, půjde samozřejmě o diskriminaci cestujících a porušení smlouvy a ručím vám že já budu první, kdo na tohle případně upozorní MD…Žádné jako nasednete a jedete samozřejmě nemůže fungovat a dopravce musí být schopen zajistit možnost koupit jízdenku i přes net, i přesto, že je vlak „vyprodán“…

Leinad

Smlouva fakt nařizuje dopravci mít e-shop, zakazuje slevu za nákup v e-shopu a zakazuje příplatek za nákup ve vlaku? 😀
Takže v nově objednaném modrém vlaku nebude štíplístek dávat 40Kč příplatek za nákup ve vlaku a bude naopak dávat „včasné“ jízdenky bez ohledu na kontinent..

Cyklista

A kolikrát jste již upozornil MD na porušení smluv jinými dopravci?

jan

A zrovna jedu do Ostravy. EC přestup v Hranicích ujel. Další je rychlík z Brna. A ten příští rok již bude mít někdo jiný..
A nic proti RJ. Ale tohle prostě domrví zcela páteřní dopravu v celém okolí msk kraje. Od Hranic po Bohumín. Různé přestupy mezi Ostrava hl. n. Svinov v rámci kraje. Atd. Atd.
A není to vina RJ, služby mají fajn. Ale MD, že chtějí dělat tarif na nejvyšší cenu. (a ještě ani není) A krajský je taky dražší, kdyby tam náhodou platil.
A po první třídě ČD mi bude velmi teskno na rychlících do Brna.

Tronda

Cože? ČD ujeli s přípojem sami sobě? Vźdyť přece pořád čteme, že pouze ČD zajišťují síťový efekt a ujetí přípoje nastane pouze v případě, že ten přípoj bude provozovat jiný dopravce, to nedává smysl.

nowas

Kde to pořád čtete?

Filemon44

Jistě nám to rád doložíte

Supidio

Když už tak, pane Trondo, nenávidíte ČD, zkuste si konečně zapamatovat, že slovo „dráha“ je rodu ženského, tudíž nikoli ujelI, ale ujelY 😉

Barnye

on zná jen autobusy v Letňanech

Hrackalw

Co bláznivé rentier přeci autobusy nejezdí. On má jistě na limuzínu 😀.

Tronda

„Bláznivé rentiér“ to je teda pravopis, na předchozí mentální ubožáky nemá smysl reagovat.

asdf

Tondro, Zeman už jednoho dvorního šaška má, snažíš se marně.

Karel

„Bláznivé rentiér“ asi nebude záležitost pravopisu, ale spíš gramatiky, morfologie a dialektu.

Hrackalw

Ahoj Trondo to v žádném případě neměla být urážka jako že jsi bláznivý 😀. Psal jsem co blázníte a mobil mi to přepsal a já si toho nevšiml.

libor

jak se tady srovnávalo cestovaní 30let zpět…. tak teď je to pomalu bordel, třeba sever Plzně se dá Os (ČD) R (GW), když člověk jede Nepomuk – Kaznějov, tak se taky moc nedá plánovat a kupovat jízdenku skoro až ve vlaku, pač vlastně neví, čím zrovna pojede… jinak konkurenci na železnici fandím, ale ty detaily pro běžného cestující, který se v tom až tak moc neorientuje, to musí být něco…

michal

No, tak si jízdenku koupíte ve vlaku v rychlíku bez přirážky, to je bez problémů.

Oskarák

Ale v součtu většinou dražší než jedna jízdenka.

michal

No, o jednu korunu.

Nekdo

a za to by mel pulku rohliku. no povazte, jaka ztrata!

Roman Svačina

Tipuji to že ujel vlak EC Sobieski. No v Hranicích to nelze brát jako přestup od Valašského expresu (kterým dle všeho Jan jel) Ani papírově se to nedá stihnout, snad jen kdyby měl Sobieski sekyru. Takže Tronda tady v rámci ujetí toho (ne)přípoje akorát dělá bouři ve sklenici vody.

Tronda

A nebo si jan špatně přečetl jizdní řád a musel svůj mentální průjem ventilovat zde a jistý svačina to nepochopil a ještě ho podporuje.

Premek

A čím jste (jakou kategorií) do Hranic jel ?

Cyklista

Ono počítat s jakýmkoliv přípojem na koridoru Praha Bohumín je velmi odvážné. Nelze ani odhadnout zpoždění, které jednotlivé vlaky naberou. Je to hodně proměnlivé.

Možná kdyby jízdní řády počítaly s plánovanými výlukami, tak by to bylo lepší, ale …

Roman Svačina

K tomu Lichkovu. Nemáte někdo info o tom zda el. jednotky KD budou či nebudou jezdit dál než do Lichkova? Svého času se šířila informace, že mají projít schvalovacím procesem. A v GVD 2019 teda nevidím ten ranní PŘÍMÝ vlak Praha-Wroclaw. Jen s přestupem v Lichkově.

Twix

Já ho tam vidím, když kliknete na ten poslední odkaz v článku (vlaky Praha – Lichkov), je tam LET ráno z Wroclawi a večer zpět. Ano, je tam další pár Praha – Lichkov, ale nejede denně. Hádám, že v Lichkově bude mít nějaký užitečný přípoj v obou směrech. Zrovna včera jsem jel opět z Poznaně do Prahy přes Lichkov. Mrzí mě, že ta trať je slušná, ale nabídka spojení to kazí. Nejdřív Impuls co staví ve všech dírách, pak přestup do hodně zchátralého Os s prostojem v Letohradě, a korunuje to návazná Svitava (v náhradní béčkové soupravě) co končí v… Číst vice »

Mates

Jednoty IMPULS nejsou schváleny pro ČR a mohou pouze do první příhraniční stanice, což je Lichkov. zrovna včera jsem tam mluvil s polským průvodčím a ten mě to potvrdil, takže žádné polské soupravy až do Ústí či Pardubic. I na skříni vlaku je informace, že to je souprava pouze pro železnice PL. Co se týče staré soupravy co jezdí na ramenu Międzylesie – Lichkov – Ústí nad orlicí, tak ta byla objednána Pardubickým krajem. Náhrada měla být, ale když kraj rozhodl o změně dopravce, tak padlo rozhodnutí, že ten starý střep tu dojezdí. To samé s ostatní technikou, nic nového… Číst vice »

Twix

No ten „prostoj“ bylo asi silné slovo, koukám že Os 5036 tam má 5 minut, reálně to bylo více kvůli čekání na vlak z protisměru. Takže na to, že jsem tím jel akorát z Lichkova do Ústí, mi to čekání přišlo dlouhé. Ten Impuls sice z Wroclawi do Lichkova jede 2,5 hodiny a staví všude, ale nikde nezevluje. Mimochodem jaká měla být ta modernější souprava místo těch B+B+BDs? Smí do Mezilesí aspoň ten Sysel? Stejně je to takové zvláštní, že „měla být náhrada“ ještě během tohoto roku, ale jakmile se rozhodlo o změně dopravce, tak „se rozhodlo“, že ta náhrada… Číst vice »

kakov

CO je na tom zvláštního??? představte si, že vlastníte staré auto, nové máte objednané, přijde za tři měsíce. taky budete na tom starém autě dělat nějakou nákladnou generálku/modernizaci?

Filemon44

Vůbec nepochybuji,že všichni dopravci 15.prosince i za cenu,že by vlaky měli táhnout na laně:))).Všichni vědí,že se jedná o velmi ostře sledovanou záležitost jak těmi přejícími,tak těmi druhými.Jaká pak bude všednodenní realita,je složité předjímat.Některým dopravcům věřím více,jiným méně,ale mohu se mýlit. Bude ovšem trvat ještě několik soutěží nebo výběrových řízení,než se zajiš´tování dopravní obslužnosti budou brát jako běžná záležitost,kde je na startovní čáře několik +- stejných uchazečů.zatím je to spíše takové „ČD versus ti ostatní“.I samotné ČD budou muset projít proměnou myšlení a uvědomit si,že jsou jen jedněmi z mnoha.Samotného mě mrzí,že těch „soutěžení o tratě“ už asi mnoho nezažiju,další vývoj… Číst vice »

Dushan

„přidanou hodnotu“ v podání Arrivy lze pozorovat např. na lince S49 v Praze: v celé trase elektrifikovaná trať, ale Arriva jezdí s motoráky, pro cestující je k dispozici sud s plesnivou vodou „zdarma“.

Osel pole osel.

Ceske Drahy by to nikdy neudelaly! Z Vyskova do Nezamyslic motorak nejezdi. A kdo ho videl, toho uminusuju!

dada

a bez plesnive vody….

Dushan

České dráhy před převzetím Arrivou jezdily na S49 s elektrickými jednotkami.

AAA

Které tam byly poslány na dorozpadnutí se. A předtím tam jezdil šukafon nebo regionova (vážně ne od Arrivy).

kakov

regionova byla aspon nízkopodlažní na rozdíl od 845, nízkopodlažnost je velká výhoda, nástup ARRIVY tedy pro řadu cestujících jednoznačné zhoršení

AAA

Jenže oni zavedli linku, ale začali jim tam jezdit lidi. A když se žabotlamy definitivně rozpadly což byla jen otázka času, regionova už zase kapacitou nestačila. A nabídly ČD něco lepšího? Pantera třeba?

S49

Rozpadnutí „žabotlamů“ ovšem nebyla otázka času, ale důsledek (spolu)rozhodnutí toho lotra Kupce (ještě ve vedoucí funkci pražského depa).

kakov

můžuvědět jakého rozhodnutí? děkuji

kakov

nabídly, právě toho pantera, praha odmítla, panter by stál víc a to nechtěla

AAA

jo, peníze na stromě nerostou

kakov

a pantera si chytíš v lese za prahou co??

Tronda

Nějaký odkaz na tuto veřejnou nabídku by nebyl?

kakov

bohužel nemám

Leinad

ČD tam jezdily v pracovní dny regionovou, o víkendu 809.

Kubrt

Možná tě to překvapí, ale těm cestujícím je trakce zcela šumák. Žabotlamy byly nízkopodlažní, ale jinak odpudivé (pro běžné cestující). 845 jsou vysoké a líné, na svezení příjmené, Lint je naprosto v pohodě – nízkopodlažní, pohodlný a svižný.

Dushan

Ne, hukot, smrad a karcinogenní emise z trvale běžícího dieselu vadí a nejen cestujícím.

Kubrt

Takoví lidé ovšem žijí někde v brdských hvozdech, protože v Praze by zřejmě vůbec nepřežili. Řešit trakci na S49 má pro životní prostředí asi takový význam, jako řešit příspěvek mateřské školy v Bělčicích ke globálnímu oteplování.

Dalibor

Hlavně že ty trvale běžící elektrárny vůbec žádný emise nemají, že.

55p

Chcete-li řešit emise elektráren, pak nafty musíte ale tím pádem připočítat nejen CO2 u motoru, ale i u zpracování a dopravy ropy, takže ty emise elektráren tam vlastně máte tak jako tak.

Dalibor

plus u elektráren všechny dopady těžby, zpracování urasnu + skladování vyhořelého paliva + skladování aktivního materiálu + hlídání odstavených bloků dokud nepřestanou být aktivní + těžbu a zpracování uhlí + likvidace popílku avšech zbytků po spalování + náklady na odsíření, přeprava stovek tisíců tun vápence….

Tronda

Na t073, 131, 123, Os Zábřeh – MuN, Vyškov – Nezamyslice, Čadca – Mosty, Břeclav – Kúty, Benešov – Tábor, Poříčany – Nymburk, atd. to nejen cestujícím nevadí?

dada

Jak vypada plesniva voda?

Mates

Je sice pěkné, že Leo express hlásí, vše máme pripravené, ALE lidem v regionu chybí základní informace. Není den, abych neměl XX dotazů: jak to bude, co koupit dětem na dojíždění (týdenní, měsíční), kde se budou kupovat předplatné jízdenky, bude platit IREDO, bude fungovat MPS do Polska, budou platit mezinárodní jízdenky přes přechod Lichkov, jaké budou přípoje na jiného dopravce……atd. Leo prý má dost informací na netu, ale manažéři si musí uvědomit, že v pohraničí žije hodně starších lidí co nemají internet ani chytrý telefon!!!! Na nádražích či zastávkách není jediná informace o tarifu či jízdním řádu. Jinak už jsme… Číst vice »

-TR-

Ve vlacích LE na tratích 024 a 025 bude platit výhradně tarif IREDO, o mezinárodním tarifu pro jízdy do Polska se vedou jednání s polskou společností KD, která ještě nejsou u konce.

Alfons

…tak na to už je docela pozdě, když za 4 týdny bude změna. Je to bor… a dle mého za to může kraj, který má dát dopravci nůž na krk aby vyjasnil vše potřebné včas.

-TR-

Na mezistátní dohodu musí být vždy souhlas obou stran. A v Polsku jsou všechny drážní záležitosti mnohem složitější.

Mates

Pokud to tak bude, tak OK, ale když si dám teď vyhledat spoj a vidím výslednou cenu, která není IREDO, ale tarif Leo, který je o korunu či dvě levnější, tak proč bych investoval do krajského tarifu. Ale s tím se muselo počítat, že to takhle dopadne. A to ceník IREDO ješte zdraží.

Lukáš

Takže když někdo pojede Letohrad/Lichkov – Praha přímým vlakem, tak bude mít 2 jízdenky??? No to dekuji pěkně.

Pandrhola

Jestli se nepletu, tak Letohrad má nyní klasickou mezinárodní pokladnu, kde se dají koupit lístky nejen do Polska, což byla pochopitelně nejčastější relace, ale také do jiných států. Tohle Leo zajišťovat nebude ?

malý bobeš

tak pokud si to (=obsazenou pokladnu) kraj ve smlouvě vymínil, tak určitě ano
pokud to objednavatel nepožaduje (= za službu neplatí), tak pravděpodobně ne

Karel

I kdyby si kraj vymínil obsazenou pokladnu pro regionální dopravu, tak z toho ještě nutně nevyplývá, že ta pokladna bude všem dopravcům prodávat jízdenky na komerční spoje. To už by rovnou mohla prodávat zájezdy, losy a pojištění. Zajištění nadregionální síťovosti služeb veřejné dopravy je spíš úkol pro ministerstvo dopravy.

Leinad

Jinými slovy, „IREDO platit bude, nic se nezmění, modrogumáci děsí důchodce stylem bububu soukromník“
Kdyby zítra nějakou PIDí linku měl začít jezdit někdo jiný, ani by mě nenapadlo zkoumat jestli tam PID bude platit.

BoH

No ještě, aby tvrdili, že to nestihnou 😀 … Uvidíme za měsíc 🙂

Pax vobiscum

MD usetril a my zakaznici to zaplatime. Do ted me stala cesta do prace za rok 20 tisic. Byla v tom i mistenka. Nyni budu cast cesty muset jezdit CD, cast Regiojetem. A bez mistenky, nebo si ji zvlast zaplatit. To je liberalizace zeleznic. Takze ja jako zakaznik zaplatim dvakrat tolik za podstatne horsi sluzby. K cemu mi je obcerstveni, blbe kolacky ci co, k cemu internet? Vse mam vlastni. Ja se jen potrebuju dostat do prace a nezaplatit pri tom majlant. Mne by zajimalo, kolik lidi, co to rozhoduje, tak bude jezdit. Jestli vubec nekdy videli vlak. V cem… Číst vice »

Dáda

20 tisíc ročně? To je už na zvážení jestli si nenajít práci blíž. Asi bych nechtěl takhle dojíždět.

Alfons

1600,- / měsíc snad není zas až taková pálka, pokud se to kompenzuje dobrým platem a prací co naplňuji. Jen šalinkarta po Brně stojí 1/3. Já dojíždím za prací mimo Brno, platím měsíčně 1200,- a jsem v práci dřív než žena na druhé straně Brna. 🙂

asdfr

Nech sa paci. Dochadzanie z okresneho mesta do krajskeho mesta. Kedze nebyvam ani nepracujem na stanici, ani nejakych 15 minut pesi od stanice, takze moje denne dochadzanie do prace stoji tolkoto.
Mesacne MHD okresne mesto 500Kc. MHD krajske mesto 500 Kc. Mesacny listok vlak tarifna vzdialenost 21 km 650 Kc

1650 Kc len tak fukne.

dada

teda ja myslel, ze kdyz jezdim do prace autem, tam je to drahy… je to uplne v relaci! takze nemam pocit, ze za ten komfort platim vyussi cenu nez bych jel MHD.. a jeste mi to vyjde rychleji na cas.

Cyklista

váš problém by mohl vyřešit krajský tarif =) o to se některé kraje snaží.. Bohužel ne vždy úspěšně. Ale snad jednou se to povede a třeba se i víc dohodnou mezi sebou a budou alespoň sousedící kraje spolupracovat…

Ben Shapiro

Vsichni komentujici se pozastavuji nad 20 000 rocne, ja spis nechapu ze budete muset platit dvakrat vice kvuli mistenek. Prece u CD je mistenka zdarma a u regiojetu v cene, ne?

A mozna by stalo za to si uvedomit, ze se cely svet netoci pouze kolem vas. To ze VY obcerstveni a internet neocenite neznamena, ze to neoceni ostatni. Nemam vzdycky cas chystat si jidlo a koupit pivo, takze obcerstveni je pro me zachrana. A internet je fajn pro kazdeho, kdo nema tarif s 10GB a vic, a takovych lidi je dost.

Pax vobiscum

Platit dvakrat tolik neni kvuli mistenky, ale kvuli jizdenky. Mam in100 a ta mi plati pouze u CD. Ale musim mit in100, protoze pak stejne pokracuju vlakem CD. Takze pak si musim koupit jizdenku jeste u RJ a ti vylozene pisou, ze mistenka v cene casovych jizdenek neni. Kupovat si jednotlive jizdy zvlast je financne silene narocne. Mozna vy jste student a jezdite si jako pan, ale my normalni lidi platime vse plnou cenou. Internet 10GB traffic dnes stoji do 500. Spolehat se kvuli tomu na vlak mi prijde kratkozrake. Ale to uz je na kazdem. Navic internet by byl… Číst vice »

Dalibor

Bbčerstvení ve vlaku dozajista ocením, internet je mi šumák. Hlavně aby bylo ve vlaku na delší štreku kam sednout, nejlíp s místenkou (s možností místenky). Na nějaký poskakování o pár stanic, to dám v krizi i na stojáka.

Jméno*

A do tří let spousta dalších. Jen maličký zlomek krajů nabagroval dopravu ČD na 10 let. 🙂 🙂

Tronda

Jj, např. celá Jižní Morava, potom co tam předvádějí zaměstnanci jejich současného dodavatele železniční dopravy proti zákazníkovy – JMK, se s dalším kontraktem už teď mohou rozloučit.

kakov

a co tam předvádějí, něco konkrétního by nebylo?

Dominik

Jen se jim nelíbí, jak kraj přistupuje k zaměstnaneckému jízdnému ČD, nejdřív vůbec, pak jen pro zaměstnance v kraji a nyní i pro mimokrajské, ale za nesmyslnou cenu.
Zajímavé, že u In100 a Business takové caviky nedělali, čím to?

kix

arriva má rychlíky taky jen na 3roky, takže se tam klidně zase za 3roky můžou vrátit čd

Jméno*

hele miláčkové. Milé modrogumní odbory si vyřvaly, že aby nebyl modrý dopravce v soutěžích znevýhodňován, tak režijky platit NEBUDOU. A když se teď vysoutěžilo, tak se ty samé odbory strašně diví, že režijky neplatí, a ještě se vztekají, že jim kraj pod své náklady nabízejí ČD za 1500? A ještě se jim to nelíbí a chtějí stávku? Jako kde to jsme??????

Dominik

ČD za 1500,-, když na celou republiku to stojí 1100,-. Pod své náklady? Oni mají nějaké jízdenky platné pouze ve vlacích? Zde jde o kompenzaci za to, že režijky budou ve vlacích uznávat, a to je za 1500,- přemrštěné, kdyby to měla být sleva z tarifu IDS, kdy by to platilo jako síťová jízdenka IDS, tak by to bylo něco jiného. Jenže to není, a ani to nikdo nepožaduje.
Jak říkám, In100 a Business někdo na kraji nebo někdo hodně vlivný asi má, když s tím takové problémy nebyli.

Marek Janík

Neuhodnete, kde si LE zkoušelo nové jednotky…. Na vlečce Rohatec-Ratiškovice

Jan Mahdal

Lžete. A šíříte bludy!!!

Miropiro

A co jako? Testovalo to ale Arriva.

valach

Já viděl na nádraží ve Valmezu motorák registrovaný na Lea polepený jako Ariva. Škoda že jsem si ho nevyfotil – dost jsem spěchal.

Kubrt

Motorák Lea polepený jako Arriva se už mnoho týdnů pohybuje na S49, příjmené svezení.

navratp

Myslím, že to byla Arriva

Karlos S.

Na Ratíškovce jezdí už několik týdnů Arriva a školí tu personál. Vlečka má 6 kilometrů, takže vlastně malá trať, jen tam nikomu nevadí a můžou si tu dělat co chtějí. Psalo se tady u nás o tom i v novinách. Asi největší železniční využití vlečky za poslední roky. Jezdí tu s litny i s 845 https://www.lokomotivy.net/zobraz2.php?rada=r846&cislo=0&loko=28601

Adamgolias

Ale Leo je tam nezkoušelo , to Arriva tam zaškoluje personál. Nove jednotky se ,,zajíždí ,, na městské lince v Praze. Též jednu radu do života vám přidám. Ne vše , co je někde na něčem napsáno je majitel , název apod . Podle teto logiky by v F1 jezdily formule Rothmans , Pirelli apod . A sousedovo auto se jmenuje ,,no fear,,.

S49

„Nove jednotky se ,,zajíždí ,, na městské lince v Praze.“
No, aktuálně ta „zajíždí“ spíše ještě nemodernizované (ex) 628 DB v původním nátěru a s původním interiérem DB (a samozřejmě bez WiFi) – někdy i dvě v jeden den …

Martin V.

To je ale luxusní retro. Když to přijelo, tak jsem měl pocit, že jsem vlezl do něčeho špatnýho.

jan

Děkuji potvorám z MD, že obě linky do Mladé Boleslavi předali jedné firmě (jak z Masarykáče, tak přes Kolín). Schválně – konkurence bude nula – dopravce bude mít tak zaručené vyšší jízdné, md nižší kompenzaci – na úkor cestujícího. Problémy s přestupy a jízdenkou. Do MB již jen busem. (je to navíc i kratší, i časově.) Macháč bohužel.. Mě by zajímalo. Jsou tady linky jak na Šumavě. Tak, Plzeň Most. Zvláštní, že se nikdo nechlubí výsledky. Růstem počtu cestujících. Že nikdo nezveřejňuje a neporovnává počty cestujících. Spokojenost cestujících. Ceny.. Asi ví proč. Hlavně, že ČD měly být vždy průhledné, a… Číst vice »

Ing Jouda

Pardon, ale argumentovat ze předchůdce to taky nedělal k progresu nikdy nepovede.

Karlos S.

Upřímně, data o vytíženosti spojů by měl v tomto případě dostat hlavně objednatel, který službu platí. A ten ať se pak rozhodne, jestli je chce dávat dál. Za mě by dopravce ani neměl komunikovat obsazenost závazkových linek sám veřejnosti. To je na objednateli, který si službu objednává, aby se pochlubil či nepochlubil. Dopravce je jen jeho dodavatel a tak má reportovat jemu.

Karel

Objednatel by taková data měl zveřejňovat automaticky, aniž by ho k tomu vůbec někdo musel tlačit. Pokud je to tedy veřejný objednatel. Soukromý objednatel bez veřejných dotací si to samozřejmě tajit může.

Karlos S.

Ano, s tím musím souhlasit. A je to asi objednatel od objednatele jiné. Třeba v PIDu data i za jednotlivé linky a tratě tu a tam zveřejňují, všiml jsem si toho třeba tady: https://pid.cz/pocet-cestujicich-ve-vlacich-prazske-integrovane-dopravy-loni-opet-rostl-uzemi-prahy-denne-vyuzije-skoro-160-tisic-lidi/

Buchar

Ano, docela by mě zajímaly hospodářské výsledky GW Trainu za rok 2018 (železniční divize). Jak se mu (ne)vede první celý rok provozu na Šumavě i mezi Plzní a Mostem (plus i další tratě, které již dlouhodobě provozuje). O této společnosti se prakticky nikde nic nepíše.

kakov

no vidíte takový hodný soukromník a nechce zveřejňovat, já myslel, že to dělají jen zlé ČD 😀

Karel

Pokud je to soukromník, tak to jsou jeho peníze a ne vaše (naše) jako v případě ČD.

kakov

ale pokud jezdí v závazku veřejné smlouvy, tak jezdí částečně i za moje a částečně vaše peníze, tj. obecně se říká za veřejné peníze, pro vaši informaci GWT nejezdí na komerční riziko, proto hospodaří s veřejnými penězi, takže to nejsou jeho peníze

XYZ

Do Ml. Boleslavi budete moct jet v klidu na tarif PID jako dosud.

Dushan

Naštestí do M.Boleslavi platí tarif PID. Horší to však budou mít ti, kteří vyjedou mimo oblast PID.

Tronda

Tak si koupí pro další úsek traif IDOL, nebo lístek podle tarifu Arrivy, který bude o 25% levnější než tarif ČD, odpadne nutnost pořizování si šoto-IN-kartičky ČD pod heslem nechci slevu zadarmo.

Dushan

Kde najdu eshop pro zakoupení jízdenky v tarifu IDOL?

Miroslav

Koupíte si ho u průvodčího bez přirážky. A když průvodčí nepřijde, tak pojedete zadarmo 🙂

Dushan

Ve vlaku lze koupit jízdenku IDOL leda v případě neobsazené stanice, viz citace z webu:
„Chci si koupit jednotlivou jízdenku IDOL.
Máte máte možnost volby mezi papírovou nepřestupní nebo přestupní na kartě Opuscard. Obě varianty zakoupíte u řidiče nebo v pokladně ČD, v případě neobsazené stanice ve vlaku (u vlaků Trilex lze vždy ve vlaku bez přirážky).“

Tronda

Na Bezdězu pokladnu léta nemá ani ten správný dopravce.

kix

IDOL je bohužel jedna velká tragédie, bez jejich kartičky v podstatě nepoužitelnej a ta jediná výhoda trochu nižší cena už nyní také padla a je srovnáno s tarifem čd.. a tom co se komfortněji používá mluvit netřeba..idol bez kartičky je totiž nepřestupní, takže ve výsledku je pak cena i dvakrát taková..o možnosti si zařidit takovou jízdenku online asi ani neslyšeli..přestupní vazby do/z mhd taky fungují jen někde..to je PID o světelné roky jinde

Karel

A v Praze je některá stanice obsazená prodejcem jízdenek IDOL?

Karlos S.

No, nevím jestli budete s tím busem do Boleslavi jezdit rád, toje také Arriva 😀 Neuniknete 😀 😀 😀

Mirvald

To je hrozné. K čemu máme České dráhy? Místo národního dopravce zde budou rýžovat nějací cizáci.

Martin K.

Tak ať se na nábřeží začnou chovat podle toho, jaké jsou požadavky zákazníků a objednatelů dopravy. Se nedivím krajům a MD, že začali jednat se soukromníky (popravdě ČD také zdůrazní že jsou a.s. když to potřebují), pro ně trochu změna když mají na opačné straně stolu někoho kdo poslouchá co chtějí.

V každém případě s méně výkony se může ČD soustředit na digitalizaci.

Karel

Většina těch dopravců je národních. Arriva je taky národní, patří státnímu dopravci.

Petr

Má již Arriva dojednané PID?

Radek

Má.

Hodně štěstí

Otázka je taky zda personál vydrží. Jestli dopravci opravdu splní vše co zaměstnancům slíbily jak po finanční stránce, tak i v různých benefitech. Část zaměstnanců si to možná i rozmyslí po pár směnách. Člověk, který v práci v dopravě nikdy nedělal, může být rozčarován realitou pracovní doby a náplně. Ne každý je ochoten stávat ve 3 ráno a mít někde půl denní přerušení a vracet se domů po 23 hodině. Čas ukáže.

jan

To je pravda a taky dopravci nemuzou rict ted mesic pred vyjetim, ze nemaji dostatek lidi. To by zacala hned panika na kraji i mezi cestujicimi. Co se tyce strojvedoucich tak si je budou muset i vypujcovat od agentur za velke penize jen aby to vsechno utahli. Tech je ale pouze omezene mnozstvi. Myslim, ze cas ukaze jak kdo obstoji.

Aslanex

Proto se noví dopravci snaží organizovat směny tak, aby byly nástupy v denních hodinách. Např. Arriva nedávno dávala na ukázku své turnusy.

Lukáš

Tak když první spoj vyjíždí třeba v 3:15, tak těžko dáte nástup v 8 ráno.

Adamgolias

No , je to asi jak se na vec podíváte. Arr nemá a nebude mít vlak s odjezdem ve tři ráno . A i kdyby , tak dle zverejnenych rozpisu sluzeb maji nastupy na ,,dvoudenni sluzby,, kolem 10:00 s odpocinkem na luzku aby mohli byt do 10 min u vlaku v brzkych hodinach a skoncily opet kolem 10:00 . Jednodenni sluzby nastupuji kolem 6:00 ( jako ve fabrice) a konci nekdy po20:00 nekdy dele. To je vyvazeno volnymi dny tak , aby bylo odpracovano 170 h/ mesic. Budete- li chodit na ,,osmicky,, logicky budete v praci casteji nez ten kdo… Číst vice »

Železničář z venkova

Pokud začínají v šest nelze pracovat do osmi do večera.
Přípustných je 13.5 hod max. a to jako mimořádnost, ne každý den.
Maximální délka směny je 12 hodin

Džaro

Arriva bude mít ranní vlak s odjezdem 3:28 na trati 341.

Pandrhola

To se uvidí. Co jsem to tu tak sledoval, tak mzdová nabídka šla postupně dost nahoru, protože je větší nedostatek lidí, než si dopravci původně uvědomovali. Jenže nabídku krajům dávali v době, kdy si optimisticky představovali, že sehnat lidi nebude problém, takže se v kalkulaci počítalo s nižší mzdovou úrovní. Je tedy možné, že se tak po roce udělá vyhodnocení a budou se snažit o různé „korekce“ směrem dolů, aby jim rozpočet vyšel dle původního plánu. On v podstatě každý zaměstnavatel počítá s tím, že pro naprostou většinu zaměstnanců stále není změna místa jednoduchá záležitost a tak se raději spokojí… Číst vice »

Robil

Velice hezky napsané. A asi z větší části pravdivé. Mám kolegu, co bude jezdit u DBL , tudíž co se týče financí budu mít informace z první ruky. Faktem ale je, že jednání o penězích u DBL byla těžká a plat, co měl jako fíra u ČD zatím mít nebude.Na druhou stranu by musel dojíždět do práce denně 60 km. Tak sám jsem na to zvědavý .

Cyklista

Bylo by možná i dobré napsat, proč odešel od ČD – pravý důvod. Málokdo přechází dobrovolně do zaměstnání s nižší mzdou. (Právě dojíždění je jedním z těch důvodů, i když 60km není ještě tak hrozných)

A mne osobně by zajímal důvod i z důvodu „režijky“ , kterou si tady někteří diskutující ohodnotili na 20.000 měsíčně.

Cyklista

1. Proč si pořád lidé od dráhy myslí, že žádná jiná profese nemá „náročnou práci“ a „pracovní dobu“.
2. U ČD nebo SŽDC není žádná fluktuace? Každý kdo nastoupí do zaměstnání u nich zůstane až do penze?
3. Je naprosto běžné, že zaměstnanec si zaměstnání rozmyslí po pár směnách. Na to je zkušební doba.