Měření emisí na silnicích je méně relevantní než ve stanicích, tvrdí spolek STK. Zpochybňuje pokuty
Zařízení na měření emisí pevných částic. Foto: MHMP
Kontroly v provozu mají podle ministerstva jednoznačně smysl.
Kontroly v provozu mají podle ministerstva jednoznačně smysl.
Nevím, sice, jak probíhají běžně kontroly emisí v provozu, ale v TV jsem viděl, že kouřivost u dieselů měřili hned napoprvé. Pokud je to tak, tak to, skutečně, rekevantní není. Neboť diesely do EURO3 neměly DPF a pokud je řodič pořád nehonil v otáčkách, saze se usazovaly ve výfuku, resp. v katalyzátoru a plným plynem se tyto nahromaděné saze vyfoukly ven a zpravidla vytvořily kouřovou clonu za autem. Na STK nejdříve minimálně dvěma sešlápnutíma plynového pedálu k podlaze, profistí výfukové potrubí a teprve potom měří skutečnou kouřivost motoru. Takže, pokud je to skutečně tak, jak jsem viděl v TV, tak… Číst vice »
Pravda je asi ta , že starší auta nemusí mít emise ok. Ovšem další pravda je , že veřejná doprava má problém a když se dá do pohybu odstřelování aut, může to mít dalekosáhlé důsledky na chod celého státu – do zaměstnání dojíždí automobily nejen manažeři mající firemní novější automobily, ale také zaměstnanci s jednou z nejnižších mezd v evropě, kteří si prostě novější auto nemohou dovolit. Možná by stálo za to zkontrolovat ministerstvo dopravy zda provozuje autobusy, železuniční dopravní prostředky s nízkými emisemi a pouští nad naše hlavy jen bezemisní letadla.
Tady platí jedno: Potrefená husa nejvíce kejhá, anebo Čím více se do …. rýpe, tím víc smrdí. A nemyslím výfuk auta.
Vzd som si myslel ze priestupok je umyselny cin. Umysel musi statni moc bez pochyb dokazat. Takze nejake ich mereni je tak maximalne dobre k tomu prikazat opakovanou zkousku ale na pokutu to neni ani ve snu. 🙂 Statni urednici pocitaju s nevedomosťi lidi, ale tato sikana neni pripustna!
STK vadí, že je někdo ty jejich švindly kontroluje. To je všechno.
Jenže ono právě to provádění měření ve venkovním prostoru na to měření vliv má. Podle mě to nemůže být průkazné. V předpisech pro měření od výrobce například je nějaká teplota prostředí, to na silnici nedodrží, tak to je měření v rozporu s předpisy a tím pádem k ničemu. Tohle by se dalo s úspěchem napadnout u soudu. Navíc na klasický SME třeba protočí motor aby se vyčistil katalyzátor, když se to předtím dusilo pod otáčkama. Ten motor taky musí mít provozní teplotu a ne tu na budíku, která lže (ano, opravdu lže), ale reálnou – a já mám hodně velké… Číst vice »
STK podvádějí ve velkém. Co chcete od mobilních měření? Pošlou auto, které evidentně nesplňuje emisní normu a na STK to zase projde? Nedělejte z nás prosím hlupáky. Když přijde na lámání chleba, tak všichni odsuzují elektromobily, jak jsou neekologické. To, že každé druhé auto v ČR má cinkutý filtr částic nebo katalyzátor, a extrémně zamořuje svými čmoudy životní prostředí nikomu vadit nebude?
Najdete si firmu která inzeruje provádění technických prohlídek. Oni například namontuji pouze na prohlídku filtr pevných částic, vozidlo udělá emise, firma si vezme svůj filtr levných částic zpět! Vy máte požadovanou STK A myslíte si že je vše v pořádku… Do té doby jdeš vás zastaví pojízdná kontrola… A vyvede vás z omylu 🤪👎
Sorry, ale pokud si člověk najímá takovou firmu, tak tuší, že s jeho autem něco většího v pořádku není.
Něco jinýho je, když člověk dá servisu, kam jezdí běžně, pokyn auto připravit na technickou a pak ji vyřídit. I tam je riziko, že si SME ulehčí práci a pořádně nezměří nebo STK přimhouří oči nad nějakou drobností pro servis, kterej jí dělá kšeft fůrou aut, ale těžko u takto velkých věcí. Ale těžko se najde servis, kterej by vyndal/vykuchal filtr pevných částic BEZ vědomí majitele auta a ani nezkusil mu prodat montáž novýho/repasovanýho…
To je jak z pohádky. Soukromá firma podnikající v oboru zkušebnictví si u státu prolobovala pravidelné povinné prohlídky vozidel. Stát prohlídky zavedl. Chvíli to fungovalo jako dobře namazaný stroj. Firma inkasovala, řidiči platili. Fungovalo to tak dobře, že se na to postupně nabalily další podnikatelské subjekty, což mělo ten benefit, že při dnešním pohledu na mapu STK nelze původní firmu vůbec vinit z nějakého monopolu. No a na své si přišli i technici, kteří brali tučné úplatky. Řidiči dál drželi hubu a krok. Po čase se ale vše začalo kazit. Změnila se politická situace a bezpečnost v dopravě se stala… Číst vice »
V modelové situaci, kdy auto čerstvě vyrazí po TP do světa, o pár km dál je PČR kontrolováno znovu na emise a neprojde (též za předpokladu že zrovna nečoudí jak stará Avie, nebo nemá vykuchaný DPF filtr), a hodnotově to prostě nesedí, tak mají ti technici pravdu. Odpovědnost řidiče za takový přestupek by byla právně velmi ošemetná. To že autu se omezí platnost technické prohlídky je právně v pořádku.
Podle mě a logicky vzato: Zaplatím si na STK službu, projdu a mám štempl. O kus dál kontrolní orgán změří cokoli jiného- lepší či horší hodnoty- a sám ať si dovolává příslušnou STK k odpovědnosti. Já se ničeho nedopustil. Ale na druhou stranu řvát, že stát nemá právo kontrolovat je taky hloupost. Případnou pokutu tedy nechť platí ten kdo nezvládl svoji práci..
Ga..ga.ga..tak určitě…Stačí pár kontrol a už se hlásí obvyklí podezřelí o svá „práva“.
Jeste tu vhybi vyjádření Hospodářské komory😝
Jaký bude rozdíl? Jednotky procent. Jenže cajti zastavují, aspoň doufám, ta auta, co mají mít výfuk jak zrcadlo (EURO IV), ale ostatní za nimi jedou na mlhovky, aby našli cestu.
Kolik „řidičů“ jako první po konci záruky vykuchá (dá si vykuchat a „čipnout“) všechno od výfukových svodů dozadu? Aby byl „lepší“ zvuk, dým se nezdržoval… Nebýt takových, máme my ostatní svatý pokoj s udržovanými auty kolem 30 let.
EURO VI, samozřejmě.
Nic si měřit nenechám ! a protokol o emisích mám platný a basta dovolí si jen to co jim dovolíme my!
Delas, jako by te nekdo nutil jezdit 😀
Naivita je přípustná pouze u dětí. A pokud jsi jako dítě, udělej službu nám ostatním a nelez na silnici…
Přesně
Pan ministr dopravy má jako prioritu měření emisí ale co se děje v dopravě na silnicích ho vůbec nezajímá.
Ono je vlastně daleko nebezpečnější v provozu auto které kouří než řidič který nezastaví na stopce, nedává znamení o změně směru jízdy. předjíždí na plné čáře a tak dále.
Ten kouřový bude s velkou pravděpodobností těm, který nedává přednost, ale sám si ji vynucuje, nestaví na stopce (všichni slyší ten „sqjelej sportovní vejfuk“), nebliká (co je komu po tom, kam pojede)…
To je hodně falešná argumentace.
Potrefená husa nejvíc kejhá, u nachytaných se dá zjistit kde byli na emisích a kdo mazal. Motor je ohřátý tak proč by výsledky měly být jiné ? Za vším hledej peníze
Právě že ohřátý být nemusí. Zvlášť starším objemnějším motorům trvá klidně 15 kilometrů, než se zahřejí. Přitom právě taková auta budou kontrolovat spíš. To, že už má voda 90 stupňů ještě neznamená, že má motor optimální provozní teplotu.
Cetl jsi ten clanek?
Oni mají asi pravdu spíše pánové z Asociace STK . On totiž každý kalibrovaný přístroj,který je vystavěn např. otřesům a změně teplot nemůže být tak přesný,jako stacionární přístroj z STK.
Vím to z praxe,pracoval jsem pro firmu,která prováděla v terénu určitá měření,a po každém výjezdu a provedeném měření se muselo znovu kalibrovat. Pochybuju,že tak stát činí,ta kalibrace není nic levného.
Podle dat analyzovaných ASEM jsou měření na mnoha SME spojených s STK jen simulovaná. V podstatě je často zřejmě ani není třeba podmazávat, krměj systém vymyšlenýma hodnotama, protože je to pro ně rychlejší a méně pracný, i když to po nich člověk nechce – rekordmani tak zvládnou podle záznamů „kontrolu“ emisí za minutu nebo dvě. A denní počty „změřených“ aut mají takové, že by i Stachanovci záviděli. Což je potenciální problém pro poctivé provozovatele aut – v dobré víře dojedou na technickou, nikoho nepodmáznou a mají za to, že je tím pádem jejich vozidlo poctivě zkontrolované a jeho stav odpovídající.… Číst vice »
Co vlastně prokazatelného vyplývá z těch dat? Technik udělal auto za minutu, no a? Jo auta co prošla takovou stanicí, by měla být častěji kontrolovaná namátkově, třeba se na něco přijde.
(Mimochodem pokud to jsou reálnější časy, třeba že stanice s více zaměstnanci jede, lidi se neflákají ale jak jeden odjíždí ze stojanu tak druhej najíždí)
Nejde o emise ale jde o peníze vláda prom…..miliardy no a my je zaplatíme.
Nechápu proč majitel nebo provozovatel vozidla dostane nějakou pokutu ohledně STK ( emisí) Stk je ze zákona povinná. Na emisích po měření je vystaven oficiální dekret o aktuálním stavu emisích daného vozidla. To si to má majitel vozidla doma zkontrolovat po stk jestli je vše oka a že může tedy vozidlo provozovat když má ofic po stk kontrole i vylepenou platnou známku? A jako čím? Vidličkou? Lopatkou? Zrcátkem? Nebo nějakým drátkem? Takže po měření emisí si to mám jet ještě zkontrolovat na dopravní inspektorát police že je vše oka? To je tam bude bavit. Kolik tu jezdí denně aut v… Číst vice »
Možná by stačilo udržovat auto v takovém stavu, abyste nemusel uplácet na STK.
Jak na to přijdu bez návštěvy emisí, že se mi zhoršily parametry výfukových plynů mezi dvěma STK? Za předpokladu, že auto se chová normálně a nesvítí žádná kontrolka.
Ty krávo… Tady to jede… Ale já do toho šlápnu …
Pokud Vám nesvítí v autě kontrolka tak na 99% budete mít emise v pořádku. Věřte, že auta velmi často poznají i věci se kterými na SME projdete.
Tahle „buzeracni“ věc je namířená proti lidem, kteří záměrně zasahují (ať už z jakýchkoliv důvodů) do spalinoveho systému auta a upravují si věci podle sebe a aby se na to nepřišlo.
Pokud jste normální člověk a nemáte „svého technika který to nějak opraví“ tak se Vás tyhle problémy absolutně nikdy nebudou týkat. Jen budete venku dýchat čistší vzduch…
díky, byl jste rychlejší:-)
Není to pravda – nesouhlasím! Minulý týden jsem neprošel emisemi – auto škoda 2.0 tdi cr 125kw – kouřivost předepsaná max 0,25 – naměřeno 0,26-0,27 – vozidlo nezpůsobilé. Natankoval jsem naftu s aditivy – vyčistil klapku sání a egr, provedl regeneraci dpf, projel cca 60km – další týden opakované měření – kouřivost 0,02 – vyhovuje. Ujišťuji vás všechny že absolutně není vizuálně nic poznat a bez opacimetru (analyzátor kouřivosti) nemáte sebemenší šanci poznat že emise (kouřivost) je mimo povolené hodnoty. Za tohle mají dostávat řidiči pokuty? – opravdu vám to přijde správné a spravedlivé? škoda že nejste v článku objektivní… Číst vice »
Tak s tímhle vás asi nezastaví ke kontrole. A pokud, zřejmě vás jen pošlou na STK a budou to řešit domluvou.
a kde berete tu jistotu?
to je totéž jako kdybych vypil birela a vy jste řekl že to mě dýchnout nikdo nedá….
To tedy není. I kdyby vám dali dýchnout, tak po Birelovi nic nenadýcháte. Tu jistotu beru, protože o měření emisí něco vím a tato hodnota je jen velmi mírné překročení limitních hodnot, tedy i řešení přestupku tomu musí odpovídat. Právo správní není holubník, aby sankce nebyla odvislá od míry závažnosti. A pokud na autě poznáte takto nízké překročení hodnot od pohledu, patrně by váš zrak měli zkoumat vědci, protože zřejmě vidíte mnohem více než je běžné. A oni zastavují vytipované vozy, ne každého.
Technicky vzato je i při takto minimálním překročení vozidlo nezpůsobilé provozu a tím pádem čeká řidiče pokuta. A za co? Platnou STK má….
Nebudeme se samozřejmě bavit o autech s vykuchaným DPF, tam je bez debat.
Technicky vzato, vás proto pošlou na STK na ověření a bufe to řešeno domluvou, to je také forma pokuty. Provozovat zpusobilé auto neznamená jen jet na STK. Tak zkuste neplýtvat písmenka na zbytečné komentáře.
Předně si tu pokutu si nesmíte nechat dát – s oznámeným „přestupkem“ nesouhlasit. Protože dle zákona o přestupcích k žádnému přestupku nedošlo.
Pokuta je ovšem udělena dle zákona o silničním provozu. Vaše rady jsou k ničemu a dotyčný co by se jimi řídil by se pak dost divil.
Advokát z lidu koukám.
Za tankování kdovíčeho, co není do auta předepsáno. A proč se dpf neregeneruje tím autem jezdíte(a zahřál by se sám) nebo ho startujete pro machrování.
V podstatě jste si i odpověděl, že auto prostě potřebuje údržbu a to že ji někdo dělá až když mu svítí kontrolka je špatně. Takto Vás na ME vyhodili a dal jste si to do pořádku, tak to má být. Auto není jednoduchý stroj a potřebuje svoji údržbu.
Tak to je nesmysl emise vam neprojdou i kdyz kontrolka nesviti.A kdo upravuje auta jako tuning tak to je problem vetsinou v evrope.V USA zadny problem.
Vážený pane, jste vedle jak ta jedle. I bez svítící kontrolky a při normálním chování motoru může být zvýšená kouřivost, a to jak naftových, tak benzínových motorů.
Tak tohle si ještě ověřím, ale nechce se mi tomu věřit. Jako že „nesvítí“ kontrolky = vyhovující stav emisí vozidla ??? Prozatím si dovolím nesouhlasit. Naopak jsem slyšel příběhy z terénu, že u stářím 5 až 7 letých aut s dieslovým motorem je po napíchnutí a provedení metodiky dost velké procento chyb. O kontrolkách v kokpitu nikdo nemluvil.
V jednom konkrétním případě budou emise překročené a diagnostika naprosto čistá, co nebude čisté je výfuk, a to ČÁSTEČNĚ prasklá vložka DPF. V takovém případě výfukové plyny prochází obtokem, tlaková čidla jsou v pohodě a za autem při regeneraci je kouřová clona 😀
Tak tady se jedná především o případy, kdy vám jaksi zmizelo DPF, tak na to přijdete většinou tak, že zavzpomínate na to, jak jste si ho za pár tisícovek nechal vykuchat a softwarově odstranit. Případně pokud se jedná o závadu, tak to poznáte podle toho, že za sebou vidíte černý kouř
měníte preventivně všechny čidla, vstřiky,snímače,egr co půl roku?Tak at udělají emisní policii a zruší emise. Stát nezvládá kontrolu, tak vymyslí další úřad?
PLUS rozbor paliva na benzínce před tím, než jej načerpáte 🙂
Předpokládám že narážíte na auta, která kouří tak že černý oblak je vidět už z pár kilometrů a majiteli musí být jasné že to není ok.
Ale pak jsou je velké množství aut která při běžné jízdě nekouří, maximálně při rozjezdu – a u těch říci jestli to je ještě v normě nebo už né není bez měření možné a může se to během těch 2 let změnit aniž by to bylo okem poznat
U těch dává smysl omezit technickou na 30 dnů, ale dávat pokutu nikoliv
Občas potkám vétřiesku – ta bývá zahalena do oblaku dýmu (kvůli utajení 🙂 ) Mám ji prásknout polici? 🙂
Také byste mohl prásknout mašiny co jezdí po kolejích.
Když má studený motor, tak s tím nic nenadělá. Emise se měří až po dosažení provozní teploty.
Ta V3S musí splňovat jen to, co splňovala jako nová. Takže bude většinou v pohodě.
Myslím, že je rozdíl, pokud je nějaký drobný problém, řešitelný dohodou nebo dolní sazbou a černá dýmovnice, kde majitel vykuchal vše, co šlo, zaplatil úplatek na STK a tváří se jako neviňátko. Tam bych dával papíry na hódně dlouho pryč nebo natvrdo do chládku.
Nikdo nikoho neuplaci, cele mereni je nesmysl , studeny naftak je proste zlo a auto s DPF je totalne nevhodne na popojizdeni po meste , skoro nikdo auto sam „neudrzuje“ lidi jsou radi ze jim to jezdi a chybi jim
zkusenosti s provozem , to byste musel zakazat vypinani motoru
Vítejte v diskuzi, pane Šípe.
Tak pokud má někdo auto na to aby budil sousedy a nemá na naftu (v noci nastartuje, tůruje a dojede k sousednímu číslu popisnému, pak mu dojde nafta a zpátky jde pěšky) tak při tom smrdí no.
Pokud jede smysluplně po městě, tak jsou důvody proč ani start-stop nevypíná studený motor na každém semaforu.
Dobrý den, pane Sůro,
stát by měl nejprve zajistit kvalitní paliva, nejen ta prémiová, bez povinného přimíchávání biosložky, ta by měla být nezákonná! Pak se můžeme bavit o nějakém měření emisí. Na tento systém doplatí akorát poctiví lidé, co se o auto starají. A ano, mobilní méřeni emisí je nespravedlivé, na rozdíl od měření emisí ve stanici. Měří se za úplně jiných podmínek.
Již několik stanice stk bylo uzavřených z důvodu podvodů s emisemi a stk, to je to proč se musí namátkově kontrolovat. S poctivostí nejdál dojedeš 🙂
Špatně jste četl. Stát po, slovy p. Kupky, „razantních mimořádných kontrolách“ zavřel přesně DVĚ, ale SME. Ani jednu STK.
Děkuji za opravení. Podvody s emisemi se ale staly a to vede k umyslnému poškozování lidského zdraví.
Hele a fakt se stává, že by závadné auto přešlo přes kontrolu, aniž by o tom majitel věděl? Ať tady neřešíme čistě virtuální problém.
Ono to spíš obvykle bude tak, že se majitel s měřící stanicí „nějak domluví“, aby ten křáp prolezl.
Podle ASEM to je možný – část SME vykazuje takovou rychlost testování, jaká není fyzicky možná (při poctivém měření). A těžko je uplácej všichni. Jejich motivací může být úspora práce a času, nejen úplatek.
V praxi to ovšem tipuju budou hlavně auta, která při poctivém měření neprojdou velmi těsně. Tedy taková, která těžko někdo vytipuje na kontrolní měření na silnici a když, tak to budou adepti na domluvu, doporučení seřízení v servisu a povinnost zajet do 30 dnů na novou kontrolu.
S policií na silnici je to těžké – záleží na tom, na koho narazíte a vo co mu jde. Dvě nedávné zkušenosti – mladá policejní posádka – je-li za mnou „nalepení na prdeli“ skoro přes celé město a „já furt nic“ (všude blinkr, nepřekročená rychlost apod.) Na konci města majáky a zastavit. Takže nejprve kontrola všech papírů, pak foukání, pak prověrka všech světel, pak lékárničky a povinného vybavení (dokonce mi vynadal, jak to že nevím, že žárovky už nejsou povinné), pak kontrola pneumatik. A tu prohlásil. že s emu zdají být staré! (nikoli sjeté, ale staré) a že pokuta. Takže… Číst vice »
V obou případech poslat do pr…, samozřejmě slušně, čili nesouhlasit, dál se nebavit a nechat si nadiktovat služební čísla. Rozhodně nesouhlasit ani za 200 a ideálně ani s domluvou, protože zkrátka pořád máte v záznamu přestupek. Že neoprávněně, už dál nikomu nevysvětlíte, jste recidivista a tak příště pěkně horní sazba. Kamera v autě v těchto případech taky neuškodí. Já měl až na jednu výjimku naštěstí vždycky kliku a příslušníci byli normální, i když samotný koncept namátkových kontrol považuji za bezmála zvrácený.
Přesně, zkrátka na „terén“ musí být jiné podmínky než na STK. Pokud ale jde třeba vidět, že auto čoudí, furt musí být jednoznačně trestný majitel.
To je stále Káčo kolem, nejde o ty slušné a o ty kteří fixlují , podmazávají a využívají známosti! Někdo si z toho udělá výnosný byznys a ostatní to musí dýchat
Teď si z toho udělal výnosný byznys ještě i stát a budeme to dýchat i tak pořád.
Pokud splní při měření emisí na silnici podmínky které si ministerstvo samo nařídilo , ale to při teplotě miň než 15 st. měření nesplňuje.
Ministerstvo dopravy uvádí 5*C, těch 15 je asi překlep.
Každý mechanik MaR ví, že analyzátor vystavený otřesům při přepravě se rozkalibruje. Proto je takové měření vždy zatížené chybou, která má rozptyl nad měřenou úrovní. Celé je to nebetyčná šaškárna a protizákonná buzerace!
Tak v článku je popsán jediný důvod. Po nesplnění emisí si zajdou zkontrolovat emisní stanici, zda následně prošlo nebo ne. Nic jiného to za důvod nemá.
A kdy se budou řešit i jiné, než výfukové emise? Třeba hlukové? Když si někdo dá hlučnější výfuk, nadělá to také pořádný kravál, ale nikdo to nekontroluje.
To by se musely obratem zakázat motorky, prakticky všechny.
Nesouhlasit s příkazem na místě (pokuta).Nejedná se o přestupek, chybí zavinění. Důkazní břemeno je na straně správního orgánu.
Existuje subjektivní odpovědnost a objektivní odpovědnost. Vaše rada je způsobilá jen zvýšit pokutu ve správním řízení tomu, kdo se jí bude řídit.
Minusáři by tu radu nicku Ge0rge měli vyzkoušet v praxi. 😉
Máte zjevně nulové právní povědomí. Na takových si orgáni smlsnou.
Tak tu jeho radu vyzkoušejte na sobě. 🤣 Myslíte, že to pak nepůjde do správního řízení? 🤣 Zajímavé, že jsem pokutu nikdy nedostapl. Asi to nebude nedostatkem právního povědomí. Možná byste měl řešit to svoje i s těmi mínusáři, protože žádné kecy a mínusy v diskuzi realitu nezmění. 😉
O trochu vyšší pokuta nebo žádná, protože kontrolor neudrží důkazní břemeno? To už za to stojí. A zrovna teď to dává smysl, protože na objektivní měření je venku zima.
Udrží. To byste musel dokázat nesprávný pokus. A není to o trochu. Začíná to na vrchní hranici pokuty na místě a ve výsledku to mohou být i násobky toho vo vám původně hrozilo. Věřte, že obsah látek v plynech se měří objektivně i v zimě. Sice lidi co tomu nerozumí opakují to co jim nakukají jiní, ale měli by u toho přemýšlet kdo a proč jim to říká. I když je to tp, co by rádi slyšeli. Podstatná je teplota motoru, ne okolí. To, že to měří na STK téměř laboratorně nic na věci nemění.
Chytají vytipovaná auta. Ale pak prezentují, že až 90%aut má zfalšované emise.Omezení technické beru. Ale za co pokutu?Ze zákona mám povinnost na emise 1x za 2roky. Dokud mi nesvítí kontrolka, jak poznám, že je auto špatné?Neznám servis, kde by to dokázali změřit.Policajta na silnici nepotkáte,panuje tam anarchie, ale když měřili u nás, tak 5 aut nahánělo řidiče půl dne.A chytili 8 hříšníků!!!!Místo aby honili emisáky, tak budou buzerovat řidiče
Něco na tom bude, při měření emisí ve stanici měření emisí nesmíte mít otevřená vjezdová vrata, odsávání je stanoveno normou , jak celé místnosti i to co se dává k výfuku, je předepsaná minimální teplota vzduchu kdy lze měřit, předepsaná teplota opacimetru či analyzátoru, konrola dle metodického postupu výfuku a.j., už vidím jak lezou pod vůz na silnici. Vždyť oni tímto sami porušují či obcházejí co nařídili, třeba v metodickém postupu měření??? Asi by pokuta neměla padnout.
Ale prosim vas, takova nehezka slovicka jako „rozsah pracovni teploty a vlhkosti“, to bude nejaka dezinformace STK lobby, ne? Proste se obcas podvadi a kdyz se na nekoho takovyho ve vylitane neservisovane vrane (protoze nema prachy) prijde, tak urcite hned bezi do bazaru koupit novy auto, nebo to stavajici opravi. To mame … 60k za DPF + katalyzator (cena za tovarni repas v pripade vymeny jeteho dilu protihodnotou), 44k za 4 vstrikovaci trysky, k tomu nejakou tu praci a mame krasnych 120k a furt neni jisty, ze to uz bude cajk. Je samozrejme zcela nemyslitelne, ze by takovy clovek treba… Číst vice »
Proč si kupuje opici když nemá prachy na banány ?
Tak si koupím starou vránu, kde výstřiky udělám do 10 i s prací a pokud není kožený filtr tak je 99% šance, že přijdu. On u většiny E2-4 dělá problémy s kouřivostí emisní výmysl EGR ventil, který se už plně nezavře. Takže zaslepit a kouřivost se podstatně sníží.
Odhaduju: Hele, mamo, tady v Franta prodava sluzbak, prej to zere jenom 4/100 a olej, ten se ani nemusi dolejvat, ten ve vane dokonce pribyva, cili to jezdi skoro zadarmo, to se vyplati! Ze je to na spoustu pouziti naprosto nevhodne, nad tim spousta lidi vubec nepremysli. Ostatne soudim, ze nafta patri do traktoru a ne do osobaku. Jenze kontrola reality. Nedavno sel nejaky naprosto nehodnotovy az dezinformacni pruzkum na seznamzpravach, ktery uvadel, ze tu mame treba 10-20% domacnosti bez uspor. Takove, ktere kompletne rozhodi necekany vydaj typu klekla pracka/lednicka – a to je vydaj treba 10-15kKc kdyz hodne. Tak… Číst vice »
Obecně máte pravdu…ale pokud se budeme bavit o kouřivosti dieselu s filtrem pevných částic ( asi značná část mobilních měření), tak můžete vynechat i opacimetr a poużít třeba bílou rukavici a prst do výfuku…a hned je jasné jestli tam ten filtr je a je funkční.
Funkční filtr neznamená výfuk bez sazí
Výfuk bez sazí je důkaz, že filtr DPF je funkční. Saze se mohou objevit jedině u nově namontovaného DPF než proběhne první regenerace. Saze jsou neklamná známka nefunkčního, většinou prasklého filtru.
Nebo vykucháného.
Jo, ještě by se mohlo zjistit, kde podvádějí a schováme se za řidiče. On totiž ten měřící přístroj asi měří podle toho, kde se nachází dle GPS. 😁
Tak kdyz to rika spolek STK .. tak bych to bral jako potvrzeni toho, ze to smysl ma a vse je v nejlepsim poradku.