Měření emisí na silnicích je méně relevantní než ve stanicích, tvrdí spolek STK. Zpochybňuje pokuty

Zařízení na měření emisí pevných částic. Foto: MHMPZařízení na měření emisí pevných částic. Foto: MHMP

Kontroly v provozu mají podle ministerstva jednoznačně smysl.

Odebírat
Upozornit na
guest
36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Nechápu proč majitel nebo provozovatel vozidla dostane nějakou pokutu ohledně STK ( emisí) Stk je ze zákona povinná. Na emisích po měření je vystaven oficiální dekret o aktuálním stavu emisích daného vozidla. To si to má majitel vozidla doma zkontrolovat po stk jestli je vše oka a že může tedy vozidlo provozovat když má ofic po stk kontrole i vylepenou platnou známku? A jako čím? Vidličkou? Lopatkou? Zrcátkem? Nebo nějakým drátkem? Takže po měření emisí si to mám jet ještě zkontrolovat na dopravní inspektorát police že je vše oka? To je tam bude bavit. Kolik tu jezdí denně aut v… Číst vice »

Jan Sůra

Možná by stačilo udržovat auto v takovém stavu, abyste nemusel uplácet na STK.

Adam H

Jak na to přijdu bez návštěvy emisí, že se mi zhoršily parametry výfukových plynů mezi dvěma STK? Za předpokladu, že auto se chová normálně a nesvítí žádná kontrolka.

Hasler

Ty krávo… Tady to jede… Ale já do toho šlápnu …

Pokud Vám nesvítí v autě kontrolka tak na 99% budete mít emise v pořádku. Věřte, že auta velmi často poznají i věci se kterými na SME projdete.

Tahle „buzeracni“ věc je namířená proti lidem, kteří záměrně zasahují (ať už z jakýchkoliv důvodů) do spalinoveho systému auta a upravují si věci podle sebe a aby se na to nepřišlo.

Pokud jste normální člověk a nemáte „svého technika který to nějak opraví“ tak se Vás tyhle problémy absolutně nikdy nebudou týkat. Jen budete venku dýchat čistší vzduch…

Jan Sůra

díky, byl jste rychlejší:-)

Petr

Není to pravda – nesouhlasím! Minulý týden jsem neprošel emisemi – auto škoda 2.0 tdi cr 125kw – kouřivost předepsaná max 0,25 – naměřeno 0,26-0,27 – vozidlo nezpůsobilé. Natankoval jsem naftu s aditivy – vyčistil klapku sání a egr, provedl regeneraci dpf, projel cca 60km – další týden opakované měření – kouřivost 0,02 – vyhovuje. Ujišťuji vás všechny že absolutně není vizuálně nic poznat a bez opacimetru (analyzátor kouřivosti) nemáte sebemenší šanci poznat že emise (kouřivost) je mimo povolené hodnoty. Za tohle mají dostávat řidiči pokuty? – opravdu vám to přijde správné a spravedlivé? škoda že nejste v článku objektivní… Číst vice »

M19

Tak s tímhle vás asi nezastaví ke kontrole. A pokud, zřejmě vás jen pošlou na STK a budou to řešit domluvou.

Petr

a kde berete tu jistotu?
to je totéž jako kdybych vypil birela a vy jste řekl že to mě dýchnout nikdo nedá….

bombero

měníte preventivně všechny čidla, vstřiky,snímače,egr co půl roku?Tak at udělají emisní policii a zruší emise. Stát nezvládá kontrolu, tak vymyslí další úřad?

Jiný Petr

PLUS rozbor paliva na benzínce před tím, než jej načerpáte 🙂

Jindřich Kuchař

Předpokládám že narážíte na auta, která kouří tak že černý oblak je vidět už z pár kilometrů a majiteli musí být jasné že to není ok.
Ale pak jsou je velké množství aut která při běžné jízdě nekouří, maximálně při rozjezdu – a u těch říci jestli to je ještě v normě nebo už né není bez měření možné a může se to během těch 2 let změnit aniž by to bylo okem poznat
U těch dává smysl omezit technickou na 30 dnů, ale dávat pokutu nikoliv

Jiný Petr

Občas potkám vétřiesku – ta bývá zahalena do oblaku dýmu (kvůli utajení 🙂 ) Mám ji prásknout polici? 🙂

Pako

Myslím, že je rozdíl, pokud je nějaký drobný problém, řešitelný dohodou nebo dolní sazbou a černá dýmovnice, kde majitel vykuchal vše, co šlo, zaplatil úplatek na STK a tváří se jako neviňátko. Tam bych dával papíry na hódně dlouho pryč nebo natvrdo do chládku.

pepik

Nikdo nikoho neuplaci, cele mereni je nesmysl , studeny naftak je proste zlo a auto s DPF je totalne nevhodne na popojizdeni po meste , skoro nikdo auto sam „neudrzuje“ lidi jsou radi ze jim to jezdi a chybi jim
zkusenosti s provozem , to byste musel zakazat vypinani motoru

Jan Sůra

Vítejte v diskuzi, pane Šípe.

vbba

Již několik stanice stk bylo uzavřených z důvodu podvodů s emisemi a stk, to je to proč se musí namátkově kontrolovat. S poctivostí nejdál dojedeš 🙂

Jiný Petr

Špatně jste četl. Stát po, slovy p. Kupky, „razantních mimořádných kontrolách“ zavřel přesně DVĚ, ale SME. Ani jednu STK.

Juraj

Hele a fakt se stává, že by závadné auto přešlo přes kontrolu, aniž by o tom majitel věděl? Ať tady neřešíme čistě virtuální problém.

Ono to spíš obvykle bude tak, že se majitel s měřící stanicí „nějak domluví“, aby ten křáp prolezl.

Jiný Petr

S policií na silnici je to těžké – záleží na tom, na koho narazíte a vo co mu jde. Dvě nedávné zkušenosti – mladá policejní posádka – je-li za mnou „nalepení na prdeli“ skoro přes celé město a „já furt nic“ (všude blinkr, nepřekročená rychlost apod.) Na konci města majáky a zastavit. Takže nejprve kontrola všech papírů, pak foukání, pak prověrka všech světel, pak lékárničky a povinného vybavení (dokonce mi vynadal, jak to že nevím, že žárovky už nejsou povinné), pak kontrola pneumatik. A tu prohlásil. že s emu zdají být staré! (nikoli sjeté, ale staré) a že pokuta. Takže… Číst vice »

Jarda

Pokud splní při měření emisí na silnici podmínky které si ministerstvo samo nařídilo , ale to při teplotě miň než 15 st. měření nesplňuje.

Mirec

Každý mechanik MaR ví, že analyzátor vystavený otřesům při přepravě se rozkalibruje. Proto je takové měření vždy zatížené chybou, která má rozptyl nad měřenou úrovní. Celé je to nebetyčná šaškárna a protizákonná buzerace!

Lubomír

Tak v článku je popsán jediný důvod. Po nesplnění emisí si zajdou zkontrolovat emisní stanici, zda následně prošlo nebo ne. Nic jiného to za důvod nemá.

Jirka

A kdy se budou řešit i jiné, než výfukové emise? Třeba hlukové? Když si někdo dá hlučnější výfuk, nadělá to také pořádný kravál, ale nikdo to nekontroluje.

Ge0rge

Nesouhlasit s příkazem na místě (pokuta).Nejedná se o přestupek, chybí zavinění. Důkazní břemeno je na straně správního orgánu.

M19

Existuje subjektivní odpovědnost a objektivní odpovědnost. Vaše rada je způsobilá jen zvýšit pokutu ve správním řízení tomu, kdo se jí bude řídit.

M19

Minusáři by tu radu nicku Ge0rge měli vyzkoušet v praxi. 😉

bombero

Chytají vytipovaná auta. Ale pak prezentují, že až 90%aut má zfalšované emise.Omezení technické beru. Ale za co pokutu?Ze zákona mám povinnost na emise 1x za 2roky. Dokud mi nesvítí kontrolka, jak poznám, že je auto špatné?Neznám servis, kde by to dokázali změřit.Policajta na silnici nepotkáte,panuje tam anarchie, ale když měřili u nás, tak 5 aut nahánělo řidiče půl dne.A chytili 8 hříšníků!!!!Místo aby honili emisáky, tak budou buzerovat řidiče

ČUDIL

Něco na tom bude, při měření emisí ve stanici měření emisí nesmíte mít otevřená vjezdová vrata, odsávání je stanoveno normou , jak celé místnosti i to co se dává k výfuku, je předepsaná minimální teplota vzduchu kdy lze měřit, předepsaná teplota opacimetru či analyzátoru, konrola dle metodického postupu výfuku a.j., už vidím jak lezou pod vůz na silnici. Vždyť oni tímto sami porušují či obcházejí co nařídili, třeba v metodickém postupu měření??? Asi by pokuta neměla padnout.

mimochodem

Ale prosim vas, takova nehezka slovicka jako „rozsah pracovni teploty a vlhkosti“, to bude nejaka dezinformace STK lobby, ne? Proste se obcas podvadi a kdyz se na nekoho takovyho ve vylitane neservisovane vrane (protoze nema prachy) prijde, tak urcite hned bezi do bazaru koupit novy auto, nebo to stavajici opravi. To mame … 60k za DPF + katalyzator (cena za tovarni repas v pripade vymeny jeteho dilu protihodnotou), 44k za 4 vstrikovaci trysky, k tomu nejakou tu praci a mame krasnych 120k a furt neni jisty, ze to uz bude cajk. Je samozrejme zcela nemyslitelne, ze by takovy clovek treba… Číst vice »

Martin

Proč si kupuje opici když nemá prachy na banány ?

Zrzek

Tak si koupím starou vránu, kde výstřiky udělám do 10 i s prací a pokud není kožený filtr tak je 99% šance, že přijdu. On u většiny E2-4 dělá problémy s kouřivostí emisní výmysl EGR ventil, který se už plně nezavře. Takže zaslepit a kouřivost se podstatně sníží.

mimochodem

Odhaduju: Hele, mamo, tady v Franta prodava sluzbak, prej to zere jenom 4/100 a olej, ten se ani nemusi dolejvat, ten ve vane dokonce pribyva, cili to jezdi skoro zadarmo, to se vyplati! Ze je to na spoustu pouziti naprosto nevhodne, nad tim spousta lidi vubec nepremysli. Ostatne soudim, ze nafta patri do traktoru a ne do osobaku. Jenze kontrola reality. Nedavno sel nejaky naprosto nehodnotovy az dezinformacni pruzkum na seznamzpravach, ktery uvadel, ze tu mame treba 10-20% domacnosti bez uspor. Takove, ktere kompletne rozhodi necekany vydaj typu klekla pracka/lednicka – a to je vydaj treba 10-15kKc kdyz hodne. Tak… Číst vice »

Phate

Obecně máte pravdu…ale pokud se budeme bavit o kouřivosti dieselu s filtrem pevných částic ( asi značná část mobilních měření), tak můžete vynechat i opacimetr a poużít třeba bílou rukavici a prst do výfuku…a hned je jasné jestli tam ten filtr je a je funkční.

Jindřich Kuchař

Funkční filtr neznamená výfuk bez sazí

M19

Jo, ještě by se mohlo zjistit, kde podvádějí a schováme se za řidiče. On totiž ten měřící přístroj asi měří podle toho, kde se nachází dle GPS. 😁

Air Traveller

Tak kdyz to rika spolek STK .. tak bych to bral jako potvrzeni toho, ze to smysl ma a vse je v nejlepsim poradku.