Menší kapacita a horší vlaky než dříve. ZSSK odhalila, co čeká cestující na lince Bratislava – Komárno po konci RegioJetu
Jedna ze souprav, kterou ZSSK nasadí na vlaky Bratislava - Komárno. Foto: ZSSK
Státní dopravce poděkoval RegioJetu za "rozježdění" trati. Zhruba třetina kapacity bude bez klimatizace.
Bdtmeer je jaka modernizace honecleru z klimatizační???
Ten pan Hlubocký mě poslední dobou pobavil už víckrát, je s ním docela sranda. A ten jeho výraz ředitele zeměkoule, úžasně zábavný člověk…
Áno, dokáže človeka pobaviť. Akurát cestujúci sa veľmi nebavia.
To mají mazlíčc rádi, hnusného soukromníka tam nechtěli, tak jim stačí Bangle a tři dosprejovaný Honeckery :))
Největší chyba Slovenska je, že Bratislava je na hranicích…pak není jasné, jestli hlavní město Slovenska není Vídeň. Prohlášení Bratislavy za hlavní město je strategická chyba být 45 minut od podstatně lépe situované Vídně kdy je lepší jet na Švechat než do Blavy je naprosto hrozné pro integritu státu
Co uz mozeme s tou polohou BA uz urobit? Niektore skutocnosti sa nedaju zmenit. Staci prist vlakom z Viedne do BA a ocitnete sa v hroznej realite, kde sa takmer zastavil cas. Az na tie trocha zmodernizovane vlaky.
Ne každý stát to má tak, že největší město je tím hlavním. Kdo ví, zda by věci nefungovaly lépe, kdyby hlavním městem Slovenska byla Žilina nebo Banská Bystrica.
Žilina ani Bystrica myslím nikdy nebyla v plánu. Ale po první světové (částečně i po druhé) se uvažovalo, že by hlavním městem mohl být (Turčiansky Svätý) Martin jako historické centrum národního obrození. Zároveň by to bylo hlavní město „na zelené louce“, protože v roce 1920 měl Martin jen kolem 6000 obyvatel.
Bratislava vyhrála, protože to znamenalo si pojistit přístup k Dunaji (Maďaři se snažili si urvat co nejvíc území směrem na sever).
Tak z pohledu první ČSR byla Bratislava regionálním centrem, jako např. Brno, Ostrava nebo Plzeň, ale rozhodně ne hlavním městem.
Bratislava byla korunovačním městem Uherska. Vámi jmenovaná města takovou historii nemají. Z pohledu takových lidí v Praze, co dnes tvrdí, že za Pardubicemi je už Balkán, ano jistě.
Tak trochu nepřesné.
Ďakujeme za názor. Buďte príkladom. Čo tahle zmeniť hlavné mesto Česka napríklad na Chotěboř, tá je krásne uprostred?
Praha taky nemusí být nutně hlavním městem. Podobně jako ve Švýcarsku, kde hlavním městem není Curych, ale Bern.
Myslíte jako že by hlavním městem bylo Brno? Já bych souhlasil 🙂
Ještě toho trochu. To už radši Olomouc nebo Jihlavu.
Klidně, stejně je už každej druhej Pražák náplava z Moravy
To už raději Olomouc.
Jsem taky pro Chotěboř. Konečně by se odčinila ta stará křivda, že jí sebrali okres. I Morava by ji mohla vnímat lépe. Taky tam dělají mnohem lepší pivo než Molson Coors v Praze nebo Asahi v Plzni. Jak vědí např. u Regiojetu, abych to posunul k dopravní tématice.
Tak jeďte z Vídně žlutým busem, bude to lepší :))))
Jak pro koho – pro Jančuru určitě …
To zastavenie v case pri prichode do BA som myslel prichod na BA hl.st.
Hlavná stanica v Bratislave je v hroznom stave a obyvatelia mesta veľmi dúfajú, že sa už celá vec okolo „zázračne predaných pozemkov“ vyrieši a začne sa konečne s obnovou stanice podľa plánu.
Ak ide iba o elegantnejší príjazd z Viedne do Bratislavy, treba cestovať do Petržalky.
Ide o zufaly a nedostojny stav BA hl. st. Bbez sance na nekake rozsirenie. Ked pride neznaly pomerov na BA hl. st., musi by uplne sokovany.
Tak se konečně zasaďte o vyřešení problému kapacity tamních tunelů – na průjezdnou stanici je tam prostoru dost a vlaky z východu a severu a opačně by klidně mohly procházet až do / z Devínskej, kde je rovněž dost prostoru na vybudování kvalitních odstavných i údržbových kapacit, nebo třeba až do / z Břeclavi. Ale když se i na Slovensku vymýšlejí ptákoviny (podobně jako v ČR) místo koncepčně smasluplných řešení a investic, tak se nelze divit, když to dopadá tak, jak to dopadá.
Já do Bratislavy jezdil jako dítě pořád… Jako dospělý pracovně často a nakonec jsem tam na rok i zakotvil. Ale věřte mi, i když jsem věděl kam jedu, tak Bratislava hlavná stanica pro mne byla šokem vždy. A obávám se, že pokud do BA vyrazím znovu vlakem tak budu mít šok opět. Bohužel je mi skoro padesát a nějak nevěřím že před nástupem sklerozy, pripadne jiného handicapu, se pozitivního šoku dožiju
Čo navrhuješ?
Neviem, čím si autor spríjemňuje sobotu, ale už by som to radšej nepil.
Jednak teda poloha letiska s témou článku nesúvisí, jednak to chce pozrieť sa, koľko ľudí z Ostravska lieta z Katowic.
Mečiar chtěl hlavní město přestěhovat do Banské Bystrice. Vizionář …
Ono by to zejména chtělo naplánovat pořádnou investici do infrastruktury. Pro zašátek částečné zdvoukolejnění, prodloužení nástupišť a příprava na elektrifikaci. Ono nejdo až tak moc o to, kdo a s čím tam teď bude nějakou dobu jezdit…to chce hlavně vizi a dlouhodobý plán do budoucna. Bez úprav se trať dostane na limit a rozsype se…a pak cestujícím nepomůžou ani nové dvoupatrové dieselové jednotky…
Když tratě, které potřebují pořádnou investici jsou v Horních Uhrách v zásadě všechny kromě Bratislava – Žilina – Krásno…
Bratislava-Žilina je taky rekonstruovaná
Vždyť přesně to píše.
Škodovka by tam mohla poslat NIM expresy, pokud by to tedy jezdilo i s nejakou diesel lokomotivou. DB to asi hned tak nepřevezme a kdo ví zda někdy ano. Tak by to bylo ted alespon k užitku 🙂 a Slováci by to třeba jednou odkoupili.
Jake zhoršení kvality? Budou tam vozy po modernizaci.jo chudák RegioJet nebude mít co žrát.
Tak šrot zvaný honneckerova pomsta ani modernizovat nejde.
A čo tak o štvrtinu nižšia kapacita súprav?
On má jen fobii z Regiojetu, už dlouho.
Také není příliš bystrý, takže se ted zlomyslně pošklebuje a vůbec mu nedochází jakou reklamu slovenské MD Regiojetu právě začíná dělat..
Budou ještě dlouho vzpomínat na Regiojet
Celý západ si mne ruce, jak se krásně zbavit dopravní techniky.
Je to jednoduché, prodáme to do ČR, udělá se generálka a dopravci
s tím budou dalších dvacet let jezdit.
ČR?
Co má ten článek společnýho s ČR?
A bude to pohodlnější než ten modrý šrot, že?
Aha, takže ti, kteří tu nedávno blábolili, že pod Tatry půjdou neexistující 861, zjevně kecali – půjdou tam ojeté šroty.
Pamätám si doby, keď MJ 840 jazdili na Sp vlakoch Zvolen – Žilina (GVD 2003/2004 – GVD 2005/2006). V decembri 2006 (GVD 2006/2007 – GVD 2019/2020) sa presunuli do Popradu. A už vtedy som si povedal, že čože? Ale dobre, veď oblasť Popradu je turisticky určite atraktívnejšia ako Zvolensko a Žillinsko. Na Sp vlaky sa zaradila klasika ČSD T478.4 + 3, poťažmo 4x B. Ale ak sa majú MJ 840 presunúť na trať Komárno – Dunajská Streda iba pre chýbajúce vozidla, nekompetentnosť vrcholového manažmentu ZSSK a Ministerstva Dopravy, toto už mi príde naozaj cez. Týmto celým chcem iba povedať, že… Číst vice »
O cestujúcich prídu. Už len kvôli nižšej kapacite, vynútenému prestupu a najmä v mieste pôvodného nasadenie delfínov. Už vidím ako na severe republiky ľudia jasajú zo šukafonov miesto nízkopodlažných delfínov. K úbytky cestujúcich medzi Bratislavou a Dunajskou stredou, resp. Komárnom by mali zarátať aj úbytok cestujúcich na tratiach Poprad-Tatry – Kežmarok – Stará Ľubovňa – Plaveč a Studený potok – Tatranská Lomnica. Vlaky ÖBB/ZSSK ktoré mienia nasadiť dobre poznám, jazdím s nimi denne do práce. Osobne prefereujem staré rakúske neklimatizované vozne, lebo majú komfortnejšie sedadlá. Ale prepadové WC, na ktorom občas netečie voda (alebo začne tiecť, teda skôr kvápať, minútu… Číst vice »
U nás ve Zlínském kraji jsme zažívali podobný pocit na regionálních vlakových tratí. Krom RegioNova od nás z Bojkovic (u Luhačovic) jezdily vagony typu 854 a severně na Valašsku i další stařičké vagony 460. Po volbách se vyměnilo vedení v našem kraji (=v ČR regionální dopravu řídí jednotlivé kraje, nikoliv Min Dopravy ČR). Tj. odešli dosavadní fanoušci jednoho jediného správného dopravce (nejmenovaný pan U…n jako krajský politik i jako člen představenstva jedné firmy jejíž dvouslovný název začíná na Č… a končí na …y). https://zdopravy.cz/volby-a-doprava-pruvan-ceka-nejspis-szdc-i-dozorci-rady-statnich-firem-3303/ A začali jsme jezdit vagony 845 (bazar z Německa). Alstom Lint (bazar z Německa). A namísto… Číst vice »
Prosím, jaká jednotka má na Slovensku přezdívku Delfín. Jediný Delfín, kterého znám, je bývala Vindobona VT 175.
https://www.railpage.net/kategorie-fotografii/rad-840-delfin/
Nedopravní doplnění diskuze: Z některých komentářů cítím podtón nesouhlasu, že slovenští politici (zvolení ve volbách na Slovensku a placení z daní slovenských daňových poplatníků) si „dovolili“ nevybrat nabídku firmy x, která má centrálu v ČR. S tímto „diktátorským“ přístupem, vůči slovenským daňovým poplatníkům, já nesouhlasím. Myslím, že platí základní zásada demokracie: voliči obvykle mají takovou vládu kterou si zvolí. Tj. jestli ve volbách si vybrali politiky, kteří zvolili jiné řešení než dosud … tak je to plné právo. Tj. prosím, aby skončili zdejší příspěvky ve stylu, že slovenští voliči (a cestující) musí „skákat“ jak píší někteří zdejší diskutéři…. Osobně by… Číst vice »
Vy mluvíte o demokracii a demokratické společnosti. Ve skutečnosti jsou politici jen loutky, kterých loutkovodiči mají pohodlná křesla úplně někde jinde… V praxi ta smysluplná řešení vidíme na každém kroku. A už vás vidím jak s dvěma dětmi a kufrem vylézáte z jednoho vlaku a jdete si sednout do příjemné nekuřácké restaurace s přebalovacím pultem na kávičku, abyste se (jak dlouhý čas si asi tak představujete na přestup – hodinu?) nacpal zase do vlaku druhého … Bože – byl jste někdy na nějakém nádraž na regionální trati v Česko-Slovensku? 🙁
Ano, jezdím vlakem. Vesměs v ČR. A platím daně. V ČR.
Proto nechávám na slovenských voličích=daňových poplatnících, aby zhodnotili/do detailu rozpitvali důvody proč bylo zvoleno řešení jaké bylo zvoleno Blava-DS-Komárno.
Víte proč? Protože přesně tyhle povýšenecké kecy byly důvodem proč řada voličů v ČSFR volila tak jak volila v posledních parlamentních volbách.
Tak hlavně v dobách ČS(S/F)R se provoz, fungování a investice do bývalých Horních Uher (dnes také Severní Balkán) platil z českých peněz, po-té to převzala EU, kdybysme je 70 let neživili mají dneska životní úroveň Albánie.
Promiňte, já řeším dnešek. Rok 2020. Vzájemné pohledávky měly být řešeny tehdy. V roce 1992. Chápejte, snažím se poučit z přespolní zkušenosti = jestli se povede, aby silnice opět nezahltily auta (které v cíli – Bratislavě – budou „bojovat“ o zaparkování)…. Znáte jiný příklad že se povedlo přetáhnout spoustu cestujících z aut do hromadné dopravy? Snad některé regionální linky v okolí Prahy, ale to souvisí s vagony City Elefant. A žádné další Elefanty po republice nejsou (těch pár z Ostravska snad byly/budou přemístěny do pražské aglomerace). https://zdopravy.cz/velka-vlakova-vymena-praha-touzi-po-ostravskych-elefantech-22314/ Tj. zajímá mě, jak od roku 2021 na trati z Komárna udrží cestující… Číst vice »
Slovenští politici mají především povinnost pořídit slovenským občanům za jejich peníze co nejlepší služby.
Přičemž co je „nejlepší“ by v demokracii rozhodoval volič.
Jenže když dopravu objednává ministerstvo, volič má docela malou šanci to ovlivnit (a v parlamentních volbách má spoustu jiných otázek, než co bude jezdit na jeho lokálce).
Takže bude úspora, ale nebude zadarmo. A tu úsporu zaplatí cestující přepravní kapacitou sníženou o 20% a horšením kvaliti cestování. Myslím si, že slib: „Slibuji vám, že o cestující, které jste tu z veřejných zdrojů naučili jezdit vlakem, nepřijdeme,“ se panu Hlubockému splnit nepodaří.
Ani ta úspora nebude. Před devíti lety to přebíral RJ a začal jezdit o cca 30 procent levněji a do té doby Státní dopravce byl na kladné nule . S tím že RJ ukrojil a oni se vrací ještě za méně v dobu kdy se vstupy zdražují a platy jsou vyšší je logicky nereálné i neprodělávat. Je to jenom nacionální politika .
Pe.tr: Regiojet dostával více peněz poslední dva roky, protože nakoupil patrové vagóny včetně lokomotiv a kapacitnejší jednotky 628, protože bylo nutné zvýšit kapacitu vlaků.
To ano. Nejdřív zdvojovaní souprav , záruky i navýšení cen , v ceně splátky za parkoviště atd .Přesto si nemyslím ani náhodou , že sk moloch bude ve výsledku na nule i se šrotem z OBB , v překladu levnější o 20 procent .
Kdyby ty slovenské vlaky byly jen staré, to by mi ani tak nevadilo. Ale že jsou špinavé, poškozené a počmárané, to je vizitka Slováků.
Kdyby nebyli vandalové, tak vůbec nemusí být počmárané.
V Německu nejsou vandalové? V Rakousku nejsou vandalové? V Česku nejsou vandalové?
Jsou. Samozřejmě. Ale dokážou je potírat a trestat. Kolik jsi viděl počmáraných a zničených souprav ICE? Nebo RailJetů? I ty české zelenobílé Bdmtee vypadají mnohem líp než ty slovenské.
Nejsme ve při. Na Slovensku není vůle s hnusnými vozy nic dělat a jen se pokrčí rameny „my nic, to vandalismus“.
jukněte na youtube, kolik už je počmáranejch ICE v germanistánu, bohužel i ve šwajcu ICE 1 taky byly k vidění zmalovaný, myslim, že ICE 4 to brzo taky potká….Twindexxy to taky schytaly, i jedno Giruno ještě než šlo do ofišl provozu, bohužel 🙁
Loni jsem na R Fatra potkal slovenské béčko, kde si „umělec“ svoje „dílo“ opatřil rokem vytvoření. 2012. To myslím nepotřebuje další komentář.
Tak popravdě když jedeme na Slovensku ue to jedna velká tragédie co tam jezdí za vlaky humus neskutečný jak na sedačkách tak na záchodech, chodbách no prostě všude humus že se člověk bojí si vůbec sednout tak to jsou několikaleté zkušenosti se společností ZSSK rozkradli co mohli Slovensko už je bohužel tak velká hnusná díra že už tam člověk nemá ani chuť jezdit a to je tam příroda krásná ale to co tam předvádí je prostě tragédie a lepší to nebude bohužel 40 let staré kraksně říkají moderní jednotka hodně jsem se zasmál
Kdyby rakušák nasadil své patrové „lasičky“, nebylo by to špatné. Ale těch nadbytek asi nemá.
Těch opravdu mít nadbytky nebudou…v poslední době kupovali ve velkém pouze Railjety a Cityjety. Velkokapacitní věci pro příměsto nikoliv, takže „lasičky“ ještě budou nějakou dobu vytížené.
Pomsta je… hořká.
Pre koho? Pre cestujúcich?
Abychom se už konečně jako jedna společnost se zbytky myslících lidí postavili na zadní a udělali defenestraci…
Slovensko není jediný stát, kde podivné poměry v drážní dopravě a drážním stavitelství pokračují bez ohledu na to, kdo vyhraje volby. Pozitivní pro drážní obor je, že je důležitou dojnou krávou a vždy bude mít důležité podporovatele. nejen z řad zákazníků.
my jsme druhý ….
Tak nechat si odejit nejkvalitnejsiho zluteho dopravce muze jen blazen, ale tak slovensko no
O dopravcovi rozhoduji „ourednici“ z ministerstva…. 🙁
Prý nejkvalitnější, dobrý vtip.
No ona je to docela i pravda
Zvlášť když výběr omezil jen na žluté dopravce.
Až bude jakýkoliv dopravce pravidelné jezdit většinu dálkových linek bez objednávky MD, tak budu uznávat jeho kvality. Ale zrovna ČD ani ZSSK mimo objednávku téměř nejezdí.
Jezdí s tím samým co ČD (z velké části). Tak z pohledu logiky jsou dopravci vlastněný státem převážně k tomu, aby zajišťovali ZDO, nebo k čemu takový podnik má být?
Ano nejkvalitnější a tím myslím žluté autobusy (které nemají ani v západní Evropě obdoby) a i žluté vlaky. Žlutý vlak oproti ČD je asi o tisíc vesmírů jinde a o SZZK to ani nemluvím, to je žumpa
Myslíte ta lehátka označovaná jako lůžka? Krom Aster mají na dálkových linkách ve směs stejné vozy, Bmz, Amz, Ampz mají i ČD. Stejné vozy, jen jiný nátěr. Jinak i tomu skvělému dopravci se už stalo, že byl o vůz kratší a nikdo cestujícím vědět nedal, ČD aspoň nasadí B, či třeba Bdmtee, jako zálohu. A ČD aspoň neruší vlaky kvůli napěťovým výlukám. A nebojte, abyste neřekl, že kritizuji něco, co neznám, tak jsem žluťákem jel. A teda nic extra jsem neshledal, část nabídky z jídelního a nápojového lístku dostupná jen při jízdě z počáteční stanice, či v určité trase. A… Číst vice »
Takže – chápu, že jste zastánce socialistické žumpy zvané ČD, ale jel jsem nedávno rychlíkem ČD a opravdu jsem se ujistil, že je to tragédie, která má ke kvalitě RJ tak daleko jako měsíc k Jupiteru. To že celý vůz RJ je jídelní a člověk si tam může dát jídlo za pár kaček (nebýt RJ tak ČD dál jezdí max. se šukafony) a celý vlak je klimatizovaný narozdíl od toho socialistického bordelu a že toalety jsou čisté a servis asi o pět vesmírů jinde. A o žlutých autobusech ani nemluvě, ty jsou to nejluxusnější co na silnici vůbec je (a… Číst vice »
Děkuji, už jsem se bál, že tuto lež nezmíníte. Ono totiž všechny Amz, Ampz, Bmz, Bee, Bpee, 471, atd…, pořídily až po příchodu žluťáká, že? Za příchod Panterů na Jaroměř, Štádlerů na Vysočinu, 844 na Hlinsko může žluťák jak? Záchody jsou tak čisté, jak se tam cestující chovají. Není asi reálné, aby po každém cestujícím šla na WC uklízečka. A zažil jsem i špinavé WC u žluťáka. A proč neporovnáváte stejné kategorie, regiojet je Express, tak co třeba srovnání s Railjetem? Aha, zde vede Railjet. Co ukázal Jančura? Akorát si vydupat přednost na kolejích (to už naštěstí pominulo), vybrečet si… Číst vice »
No ČD se s investicemi rozhoupaly až když začaly mít strach z konkurence. Do té doby B klasika a NIC…tak si dobře vzpomeňte kolik stála jízdenka do Ostravy a v jakým komfortu….
A ty vozy výše zmiňované byly kde, stály v kopřivách a čekaly až přijde Jančura?
Říkám typický Čecháček, chtěl by supermoderní vlaky, ale jízdné idelně 50 halířů/km a když si tery přepočtete tehdejší jízdné na kilometry, tak jsme nebyli ani na 2 Kč/km.
Vrhá mi hlavou proč ti cestující s tím skvělým národním modrým dopravcem nejedou? Když ti žlutí mají staré vozy, špatně značí lehátka, občerstvení nic moc….ale přesto ti cestující s nimi jedou…. PROČ? A nepište že proto, že žlutá je dobrá-:)
Jen jsem poukázal nato, že mají podobné vozy jako ČD, aby někteří sundali z očí ty žluté brýle. A v porovnání s tím co sliboval (6 tříd, supermoderní vlaky) a realita? Vozově je natom podobně. A HV, ano teď má Vectrony, Traxxe, ale začínal s 162 a byl pomalu za hrdinu, že je zachránil z Itálie.
Když s ním lidé chtějí jezdit, tak ať si jezdí, možná že jsem moc kritický a zaujatý, ale v čem je ta přidaná hodnota, v kávě zdarma?
Jančura tvrdil snad i tady na webu zdopravy nebo na idnesu, že Slováci je vyháněli, že přece tam nebudou jezdit „Čehúni“. oni jsou hrozný nacionalisti a hlavně, že statisíce slováků žijí v praze a na moravě. tak ať si v SVK jezdí, čím chtějí, jejich věc.
Rakušani jsou lepší
No to vůbec
Ano musím s vámi souhlasit
Jsem zvedavy, jestli stat tuhle trat nekdy zadratuje, aspon po D. Stredu. Nebo vytvori podminky na to, aby tam prisly nova, adekvatne kapacitni vozidla. Nejlepe v pristich 10-ti letech.
Zadratovanie tejto trate zostane v tajnych snoch priaznivcov zeleznic a Metransu DS. Ved vieme, ako sa stavia na zeleznici u nas na Slovensku. „Nejsou penize“ ani ochota.
Metrans je skromný, tomu by možná stačil nápravový tlak 22,5 tuny na nápravu, ne 20 t/nápr.
Ale nedočká se samozřejmě ani toho, vždyť je to Slovensko.
Metrans by chcel dvojkolajnu trat, ak by bola aj elektrifikovana, tak to bolo uplne super. Co sa tyka napravoveho tlaku, to neviem. Metrans vozi kontajnerove vlaky s ER20, neviem ako su na tom nakladne vozne s napravovym tkakom. Ano, u nas na SK je to tak. V BA by sme potrebovali prestavbu uzla aspon na kritickych usekoch, ale tejto prestavby sa tak skoro nedockame.
ER20 váží 80 tun přesně. Ale vozy je potřeba ložit na 22,5 t/nápr, zejména nové (jen) čtyřosé Sggnss 80´, protože jinak se na ně dá naložit jen 58,5 tuny místo 68,5 t (přičemž jediným omezujícím úsekem je právě Dunajská Streda – BA Nové Mesto).
to je jejich věc, ani nevím, k čemu se tu píše o slovenském jízdním řádu někde v Komárnu nebo v jakém městečku. my se máme orentovat na německo a ne na slovensko… oni ať si jezdí třeba bulharskými vlaky…
😂😂😂
I když vlaky od ÖBB nejsou klimatizované ani nízkopodlažní (což může části obyvatel vadit, chápu), tak jsou velmi pohodlné. Věřím, že oproti Desirům, 628 i patrovým vagónům jsou právě tyto vagóny pokrok a to píši jako fanoušek RegioJetu.
Ale budu doufat, že na tuto trasu přijdou nějaké DMU, ideálně novostavba od ÖBB.
Ten hlavní problém je, že bude maximální sedačková kapacita snížená na 80 %. A to již nyní nebyla dostatečná.
Jinak Regiojet vypravoval část přímých vlaků mezi Dunajskou Středou a Bratislavou, nyní čeká cestující zřejmě přestup v Komárně.
Kdyby si ZSSK domluvily s Regiojetem na odkupu pater a lokomotiv, tak měli část problémů vyřešenou.Na druhou stranu si myslím, že čtyř či pětivozové soupravy budou o víkendu minimálně obsazené. A bude vhodnější nasadit něco menšího.
V Komarne sa nemusi prestupovat,iba v DS. Komarno je koncova stanica trate BA-DS-Komarno. Kvalita dopravy pojde poriadne nadol. Tie poschodove supravy od RegioJetu sa naozaj mohli hodit ZSSK. Ale ako som cital,“poschodaky“ boli zakupene od DB Regio, urcite ich bude nasadzovat na svojich novych linkach v CR.
Tady byl problém politický – „žluté vlaky tu nechceme“, a za každou cenu. Jinak je to o neschopnosti státních úřadů, stejně jako u nás.
No tak doufám ,že jste se pouze upsal,protože jet z DS do Blavy přes Komárno je asi blbost ,leda si to dát přes Nové Zámky to také vede do Bratislavy .Ale pokud jste se neupsal napadá mě jedna myšlenka,zde nejde o nic ,tady se jen plácá a nic se neovlivní ,ale co když podobné nesmysly zplodí úředník co má pravomoc ovlivnit důležité věci?Dále snížená kapacita,nejsem zpátečník,ale hlavní frekvence bude v okolí BA ,IDS BK končí zonou 725 v Květoslavove a i některé posilové spoje RJ tam začínali ,tím chci říci hlavní vytíženost je tak v průměru 30 min jízdní doba… Číst vice »
Jakých lokomotiv? Ty byli půjčené jediné co bylo na prodej bylo 11 patrových vagonu a 3x 628
Ne, tyto vagony od OeBB opravdu nejsou lepší než Desira, Talenty a patrové vozy. Ty jsou tak na úrovni řady 628. Takže si věř, čemu chceš, ale jako pravdu to tady laskavě nepodstrkuj nikomu. Jako opravdu člověk žasne, co je na Slovensku možné… Trať potřebovala navýšení kapacity a to nešlo udělat jinak, než tam nechat dál jezdit Regiojet a smluvně si ho zavázat na dalších deset let a do smlouvy dát požadavek na další soupravy s patrovými vozy. Přitom prodloužit nástupiště, aby se tam tyto soupravy vešly všude. Přesto by to byla i tak silná improvizace. Ovšem čekat, že se… Číst vice »
Pro Bram – jaké vagony OeBB srovnáváte s konkrétně jakým provedením vagonů 628/845?
https://www.oebb.at/en/reiseplanung-services/im-zug/unsere-zuege/cityshuttle
Klidně dejte odkaz do interieru/nástupních dveří vagonů, které jste srovnával.
A jaké parametry srovnáváte? např. prostor pro nohy, stoleček, prostor na batoh, nastupování, stav záchodu, větrání/klima, pohodlí při delší (hodinové) jízdě, hlučnost, možnost pracovat na ntb (=aby vagon příliš neposkakoval i na nedobrých kolejích)
Díky.
Klimatizace
Nevěděl jsem, že je nainstalována funkční klimatizace ve vagonech typu 628/845 – v konkrétním provedení používané firmou RGJ
Píšu slovo „věřím“ a to znamená, že píši svůj subjektivní názor a nikoliv dogma „takhle to je a jinak to není“. Příště poprosím o laskavost od Tebe a přečtení si celého komentáře. 🙂
Lenže okrem poschodových vozňov už Regiojet od decembra nebude mať žiadne Desira, lebo ich musí vrátiť leasingovej spoločnosti. Regiojet neprejavil záujem pokračovať v poskytovaní dočasných služieb na trati KN – BA. Je to len dočasná zmluva na dva roky, kým sa neurobí nové výberové konanie, kde jednou z podmienok bude aj nasadenie nízkopodlažných poschodových jednotiek. Uvažuje sa o zdvojkoľajnení a elektrifikácii BA – KN, ale odhadovaná cena je okolo 470 miliónov eur. Aj keby sa začalo hneď teraz s prípravami, len vypracovanie projektu, schvaľovanie rôznymi úradmi, vykúpenie pozemkov by trvalo zhruba dva až tri roky a nasledovne prestavba novej trate… Číst vice »
Desiro by mu 1 zůstalo, ale taky by mu zůstalo 5 talentu a to by nebylo takové zhoršení kvality jako teď se ZSSK/OBb
Ďakujeme za názor, expert od klávesy.
Co udělá žlutý s patrovými vozy?
Řekl bych že je odstaví, tak jako ty vozy z Belgie, které mají příští rok vyjet a do teď jenom vybrakovali vnitřek (to jsem fanda regiojetu)
Nebo je zkusí nasadit na R8 jako posily
A jsou kompatibilní? Nevyžadují třeba napětí 15 kV v topném kabelu?
Není v tom topném kabelu o řád menší napětí?
Napětí jako napětí, především vyžadují 16,7 Hz.
Na frekvenci nezáleží, tepelná práce je vždy stejná jestli je to DC, 50Hz nebo 16,7Hz problém je v napětí, kdy německá topná soustava má 1,5kV a česká 3kV.
Jenže co regulace a spínání toho topení? (hint: spínače na DC vypadají jinak, protože hrozí vznik obouku, AC se zase dá snáze regulovat pomocí PWM, u DC to jde sice taky, ale je to komplikovanější).
Finta je v tom, že vři rozepnutí kontaktů nad úroveň nějakých 26V vždy vzniká oblouk, u AC systému stačí počkat na nulu sinusovky , odvést ionizované prostředí a zabránit znovuzapálení oblouku. U DC systému se musí odebrat energie oblouku natažením a ochlazením a to je náročné na konstrukci zhášecích komor. Takže z principu nelze na AC systém napojit DC napájení, prostě to minimálně vyhoří.
Nezapomeňte, že ty vozy mají především jednosystémové CZE a tomu se DC na vstupu rozhodně líbit nebude.
P.S.: V Německu mají 1000 V, ne 1500 😉
15kV určitě nee 😀
Příští rok? Na jaké trasy?
Nenasadí je nikam. Protože vozy umí topit pouze německou soustavou 1000 V 16,7 Hz. Takže tady jediná možnost je rekonstrukce celého systému zásobování vozu elektrickou energií a především výměna centrálního zdroje za jiný co umí pracovat s více napájecími napětími a ještě by se musely vyměnit rezistory topení, respektive upravit na více napájecích napětí.
Pravda to mě nenapadlo, ale je možnost je upravit
Nasadí od května do Chorvatska 😛
Co je za vozy Bdtmeer? Nemůžu je dohledat ani googlem ani na obvyklých stránkách.
Honeckery.
(Správne tam malo byť asi Bdtmee)
Ale ne, budou to Bdteer, ty prostě seberou někde z Košic a šoupnou tam místo toho něco z kopřiv.
Beru zpět, Bdteer bude v té soupravě jen jeden, zbytek fakt bude regulérní ZSSK humus z honekerů (ale „humanizovaných“ = s umakartem natřeným štětkou a ohadrovanými sedačkami 🙂 ).
ZSSK má pár bymákov s novými sedadlami, ale to je tak všetko. A hlavne ich musí vziať asi z Nových Zámkov.
Preco nenapisete celu pravdu ? Teraz Ste ukazali, kto Vas plati. Ake supravy ponukol RJ na najblizsie 2 roky?
Vy máte někde veřejně k dispozici nabídku RJ? ty kecy o tom, kdo nás platí, si nechte prosím od cesty.
Podle mého názoru je naprosto zásadní vědět, kým – a tedy za co je kdo placen. Pro čitatele médií je přece důležité být zpraven o tom, zda se jedná o poctivý, objektivní pohled na věc, či informačně bezcennou propagandu v něčím zájmu. A vaše podehrávání panu podnikateli Jančurovi je více než zřejmé, pane Sůro. To proto se Jozef151 ptal, není žádný důvod ani oprávnění z vaší strany se ho pokoušet okřikovat. Nebo snad inklinujete k totalitním praktikám ve veřejné diskusi?
co je podehrávání? reálně nastane díky neschopnosti Mindop.sk zhoršení situace. co tam máte dál? Držte se faktů, ne lží
Pane Sůro. Při svém dlouholetém působení v mediálním světě jistě velmi dobře víte, že obelhávání, klamání a ohýbání reality neprobíhá tak, že by se říkaly nebo neříkaly zjevné lži – to by byl velmi špatný, neefektivní lhář. Vždy se postupuje tak, že se vybírají a poskládají střípky pravdy tak, aby vytvořily novou realitu. Základem je zamlčení – zamlčí se pak celý komplex důležitých informací a okolností, které by v celku dávaly úplně jiný obraz. Takže – „podehrávání“ znamená neúnavné zveřejňování jedné. poměrně malé části informací, zrovna té, která se hodí jedné straně – a – ignorování, zakrývání, případně zamlžování jiného… Číst vice »
Tak můžete začít svoji analýzu tím, že se představíte a vysvětlíte svoji motivaci. Osočit někoho z podehrávání anonymně umí každý.
To jste mne špatně pochopil pane Sůro. Moje analýza by nebyla po částech a sám bych uvážil, čím začít a čím v ní končit. Logicky – kdybych od vás potřeboval poradit, jen bych četl (vaše) články a nepouštěl se do (vámi) otevřené diskuse.
Mojí motivací – třeba to pro vás bude těžko pochopitelné – je výhradně potřeba nastolení klimatu férového informačního prostředí. Jméno jsem napsal, prosím případně o odkaz, kdy jste po někom požadoval nějaké další identifikační údaje. Protože – pokud jsem první, nedá se to vysvětlit jinak, než pokus o zastrašování. Směšný pokus pane Sůro, nejsem bázlivý.
Vaše pojetí férového informačního prostředí začalo tím, že jste mě obvinil z „podehrávání“ RegioJetu. Doložené faktem „je to více než zřejmé“. Takže přeji hezkou zábavu na jiných serverech, koukat z okna na déšť je zábavnější než diskutovat s lidmi Vašeho typu.
Člověče vy mluvíte pomalu jako Rudý právo (včetně neexistujících slov jako „podehrávání“), ale nepochopil jsem co je na článku špatného.
Zkrátka jednání objednatele nevypadá úplně rozmyšleně a logicky, je vidět že i ZSSK to na politické zadání poslepovala způsobem bizarnějším než malí dopravci loni v prosinci. Co je na tom zjevně špatně?
„Podehrává“ se v hudbě – kdy někdo provádí hlavní, v podstatě sólový part – a druhý „pod ním“ hraje harmonickou, pomocnou melodii – bývá to člen orchestru, co má hrát předem ví a zpravidla je za to honorován. Někdy ne a hraje jen za příslib a vidinu další „štace“. Doufám, že alespoň analogii s činností v propagandě pochopíte sám.
Já naopak nevím, jak se „mluví pomalu jak Rudý právo“. To je pojem (zkratka) zřejmě užívaný v nějaké subkultuře, která jde mimo mne. Mohl byste ho vysvětlit?
Styl Rudého práva byl typický používáním bombastických a alegorických pojmů na vykreslení protivníka. Tím se mělo zakrýt, že v argumentační rovině řekli úplné hovno – stejně jako vy.
Takže ok, vaše teze je, že Jan Sůra je podplacený, podehrávající, demokraticky diskutující srdcaře zastrašující člen jakéhosi klanu, který vyprodukoval nepravdivý článek zamlčující kusy reality.
Neviděl jsem jedinou věc, kterou byste tato tvrzení dokázal – jaký je to klan a kde tedy chybí ty kousky reality.
Verejna diskuze nevim, na soukromem portàlu jiste. Fakta zadna, jen kecy a osocovani. Ja bych vas s klidnym svedomim bloknul.
Ten soukromý portál je ve veřejném prostoru a má otevřenou veřejnou diskuzi, máte to pomotané Původní Pražáku. Že byste mě „bloknul“ docela věřím, jen nerozumím, proč do svých kulturních algoritmů taháte pojem „svědomí“ – měl byste si ho nechat někým pořádně vysvětlit, než ho začnete používat.
Vitej na Internete, seskupeni soukromych, univerzitnich a armadnich siti, ty verejnej prostore.
Takže každý kdo si založí web, tak musí povinně trpět nějaké modré pošuky z drážních odborů s jejich konspiračními teoriemi?
Víte co, otevřete si na obzoru taky diskusní fórum, odbory jsou vlastně veřejnoprávní entita plnící nezastupitelnou roli ve společenském dialogu, tak my vám tam taky přijdeme něco říct…
Zdopravy.cz je financován z reklamy. 90 % přes Google AdSense a Sklik. S RegioJetem nemá žádnou smlouvu o reklamě, jediný smluvní vztah byl loni pro vydání jízdního řádu, kdy část distribuoval a měl v jízdním řádu umístěnu reklamu. Částku uvádět nebudu, v ročním obratu šlo o méně než procento.
Tak ju ukazte vy, ked podla vas este existuju dalsie veci. Ci len ako vzdy vykrik clena modrej armady bez argumentov.
Nabídl 628+ talenty+ patra
A taky nabídl stejnou kapacitu (možná mírně menší) ale ne tak jak Zssk
Snad hloupá otázka, ale jaká by byla úspora, kdyby ÖBB/ZSSK měli stejnou kapacitu jako dosud RJ. Ono přidat na soupravu dva vagóny taky není zadarmo.
Mimochodem bych rád věděl co by dělali ZSSK na místě RJ, když si objednatel dva roky před koncem smlouvy vyžádal vyšší kapacitu souprav. Možná znají výrobce, co jim vyrobí vagóny na počkání. Toliko k zlepšení kvality oproti současnému stavu.
Třeba se tam ty vagóny nevejdou. Třeba mají krátká nádraží.
Nádraží krátká nemají, mají akorát krátká nástupiště. Proto na trati BA – DS – Komárno nasazoval Regiojet patrové vozy.
A navíc ta konfigurace kolejiště a umístění nástupišť neumožňuje nástupiště ve stanicích moc prodlužovat. U zastávek prostor většinou je.
přesune z Podtranské oblasti..???.. @z podtatranskej oblasti… je vhodnejsi.
Nevídané, hrozné, chudáci dojíždějící.
Jestli dojde ke zhoršení, budou se muset víc mačkat, stát, rvát o 1 vůz s klimatizací, tak doufám, že to těm babralům (kteří se nejspíš inspirovali u vlády ANO), dají výživně sežrat!
Vy taháte Babiše do věcí, které s Babišem vůbec nesouvisí. Ta vaše obsese je chorobná.
Ministerstvo dopravy pod vedením ANO zadalo část rychlíků soukromým dopravcům, rozhodně neupřednostňuje ČD za každou cenu. Namátkou: R25 – GWTR, R8 – RegioJet, R21, R22, R24, R26 – Arriva.
Tak rozhodně nazadalo . Vysoutěžilo . Zadává se modrému. Mění se jen forma .
… je asi pravda, že za věci v železniční dopravě nemusí úplně mít vinu Babiš. Tomu se hodila novodobá rýma, kterou zdraví člověk, pokud se nenechá otestovat, ani o ni neví. Půl bilionu je v suchu a to, źe jsme se nikdy nepřiblížíli ani 40 mld. schodku, je zažehnáno. A teď k železnici. Jsem z Libereckého kraje a tedy mi nepŕísluší hodnotit např. GWTR ale Arriva tu řádí jak se sluší a patří. To, že podepsala smlouvu s krajem o vysoce kvalitních službách, která je reálně nesplnitelná, je její věc. Ale něco by se splnit mohlo. Z venčí designově nadčasové… Číst vice »
Aby nedali, objednalo to ministerstva dopravy, nikoli krajský úřad 🙂 a do parlamentních voleb se nekandiduje s nabídkou na zlepšení nějaké lokálky.
Ale kandiduje a blbosti se dějí, tady na jihu Brna vždy před volbami opravují chodníky, po volbách stavební činnost utichne. Lidi z toho mají srandu.
Proč by se rvali o vůz s klimatizací?
Pro část cestujících klimatizace není podstatná, část bude ráda za vozy BEZ klimatizace, kde se dá normálně otevřít okno.
Předpokládám že Slováci mají stejný systém místenek jako my, takže pokud bez klimatizace nedokážete žít, vezmete si místenku
4 mil. cestujúcich už na tej trase nikto nikdy nebude mať. Je úplne jedno kto tam bude jazdiť a s akými vozmi. Bol to dočasný stav, keď kvôli stavbe R7 sa po ceste nedalo spoľahlivo dostať z DS do BA a späť. Vlak bol jediný časovo spoľahlivý spôsob. Časť R7 sa otvorila. SAD DS už má novú autobusovú linku ktorá jazdí po novootvorenej R7 priamo do BA. Keď sa dokončí križovatka pod Pristavným mostom / Bajkalská, bude autobus jazdiť za 35 minút. To žiadny vlak nedá na tej jednokolajke s križovaním. Je jedno, či tam bude 810 ZSSK alebo na… Číst vice »
Němci prodávají taky ICE v dieselu
ICE v dieselu už se dávno šrotují. Příliš vysoká spotřeba.
Pro Milmic… očekáváte přesun do busů nebo do automobilové dopravy (individuální či spolujízdní)? Protože čím dál větším problémem bývá otázka parkingu…
Áno, očakávam.
Jo. A spíše myslíte, že cestující z vlaku přestoupí do busů? Nebo spíše většina vlakových cestujících začne jezdit autem?
Těžko říct jak ten poměr bude vypadat.
A od Pristavneho mosta na AS Mlynske Nivy bude trvat cesta autobusu 3/4 hodiny.
Od Prístavného na Nivy to sú 2 km BUS pásom. To 3/4 hodiny nebude trvať.
Treba pocitat, ze z smeru Samorin budu chciet vyuzit rychlu R7 aj dalsie tisice ludi na osobnych autach.
Problém je iba ten, že ZSSK už žiadnu 810 v prevádzke nemajú 🙁
Tak, a teď kde jsou ty komentáře jak nekvalitní soupravy měl RegioJet???
Nejlepší je že ministerstvo psalo na Facebooku že je pro ně hlavní posun k lepšímu 🤣🤣 však ty 628 měli aspoň napůl provozní Klímu, tyto vagóny nemají zadnou
Nemluvě o snížení kapacity
Tak smad na tom nebudou makat jako my s Andrejem.
RJ by jim mohl prodat ty patra od DB, přeci jen k čemu mu budou, když nemá vhodnou trasu, max jako Low cost na trase Praha-Ostrava-Košice 🤔
Já bych to nechal na něm.
Téměř kdekoli v čechách něco vysoutěžit místo Bé vozů a bude to vždy kvalitativní posun vpřed . Ikdyby to měl připojovat na OV v pátek tam a v neděli zpět jako totalní low cost , pokud ty vagony jsou kompatibilní s ostatní soupravou .
no podle informací zde, to prý umí topit jenom s německým napětím nebo s tím motorovým Herkulesem, takže moc kompatibilní nejsou….
Ty patráky potřebujou jakoukoliv mašinu, která umí topit na střídavinu. (Herkules, Traxx, Vectron apod.).
Klidně je může nabídnout Ropidu na nějakej příměstskej postrk.
Frekvence proudu v topném kabelu je vždy rovna tomu, co je v troleji. Takže na stejnosměru ani na 50 Hz to nikdy požadovaných 16,7 Hz nedostane.
Však ano, nabízel je k prodeji ani 628 ale prostě blbečci si je koupit nechtějí
Víme nejaké podmínky, ponuky predaja buď ČD alebo ZSSK? Alebo to že je nechtěli koupit, víme nejako doložit? Dík.
RegioJet je nabízel k prodeji dalšímu dopravci co linku převezme i přestup personálu…
Tohle je modelova ukazka totalniho vitezstvi arogance a statni moci nad obcanem.
Hlavne že u vás to na 100 percent funguje
??
náš státní dopravce má spoustu chyb ale na rozdíl od ZSSK má fungujici eshop a apku,má nové nebo relativně nové vozy z klimatizací vakuovým WC a wifi a to i na regionálních spojích (samozřejmé ne úplně všude ale na nových vozech se už pracuje ), při koupí lístku přes internet má místenky zdarma, má bodový systém.umí jezdí celkem na čas +- 10 min. a hlavně občas umyje zvenku vozy, to co jezdí na Slovensku vypadá jak by to nemyli od výroby !!!!
Já si myslím, že tento stav byl u nás až donedávna. Stačí si vzít fotky z přepravy prvního Pendolina z Itálie. Nablýskané lokomotivy až po hranice s ČR. Z druhé strany pro pokračování přijela na první pohled hromada rezu. Je to o přístupu lidí a profesní cti.
Si na SK dlho nebol. V Regionálnej doprave už dávno jazdia push-pull poschodáky rady 951 s klímou a wifi pod ZSSK. Tie si chcel pred skoro dvoma rokmi od ZSSK prenajať aj Jančura. Článok je veľmi tendenčný.. Sám Jančura znížil kapacitu na tej trati , keď nehradil po nehodách súpravy nízkokapacitnými Desirami. Až na tlak verejnosti a médií dokúpil low – cost poschodáky z Nemecka vyrobené v 80 rokoch. Vozy , ktoré klímu aj mali tak nefungovala podobne ako aj častokrát WC. Vlaky boli často odriekané pre poruchy. Stačí si nájsť diskusie cestujúcich na FB. ZSSK to dostala jazdiť príkazom… Číst vice »
Tohle je modelová ukázka totální neschopnosti úředníků. Vítěz ještě není znám (dlouhodobě).
Ale, čím více bude výživnější diskuse, tím méně bude úředník pracovat.
Stačí kopírovat.
Tohle je důsledek „rakouské“ obsese v bratislavském regionu… Vse z Rakouska je super a nikdo jiný není schopen vyřešit problémy v dopravě, než Rakušané… Vše maji skvělé a všemu rozumí. Bez ohledu na realitu.
Hlavni cíl je splněn. Žluťák je pryč a o to celou dobu šlo. Teď stačí poklepat si na ramena. O cestujícího jde, až v poslední řadě.
Ale prestante to riešit, dostal dojnu kravu od Figela, ktovie co za to dal
Teda, ty musíš být nejmíň nějakej Systémovej specialista ZSSK, nebo dokonce náměstek na Min. dopravy. A ještě v odborech.
Ano, to byl hlavní cíl.
Soudruh PlDr. kpt. Danko je urcite moc rad, jak to zase jednou nanadali tem husnym zapadackym soukromnikum a opet zvitezil slovensky narodni socialismus!
Je to smutne, ako o kolko sa kvalitativne posunula doprava na „Ciganskej“ (BA-DS-KN) od zaciatku RegioJetu doteraz. Na verejnu dopravu sa zvysoka „kasle“, ziadne zdvojkolajnenie a elektrifikaciu na tejto trati sa nedockame. Stale sa preferuje individualna doprava D4R7.Ano, aj D4R7 je potrebna, ale prilis nevyriesi problemy v hlavnom meste v BA.