Méně poruch trakčního vedení. Správa železnic nechá za půl miliardy zřídit na 19 místech „hlídače“ sběračů

Stržené trakční vedení, ilustrační foto. Pramen: Správa železnicStržené trakční vedení, ilustrační foto. Pramen: Správa železnic

Zařízení má odhalit možné problémy se sběrači hnacích vozidel.

Sdružení firem Starmon a Elektrizace železnic získalo zakázku na instalaci zařízení pro monitoring sběračů elektrických hnacích vozidel. Za 498 milionů korun má připravit projekt a instalaci na celkem 19 místech české železnice.

Vyplývá to z informací na profilu zadavatele. Do soutěže se nikdo jiný než vítěz nepřihlásil. „Cílem je minimalizace negativních dopadů špatného nastavení sběračů elektrických hnacích vozidel, tedy omezení poškozování trolejového vedení a vzniku mimořádných událostí. V případě, že mimořádná událost přesto nastane, data dodaná diagnostickými body poslouží jako důkazní materiál při šetření události,“ vysvětlila mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.

Půjde o první případy, kdy tato zařízení budou v síti Správy železnic. Závady na sběračích hnacích vozidel bývají jednou z příčin poruch trakčního vedení, které dokážou na hodiny paralyzovat provoz na železnici.

K instalaci má dojít do tří let.

Seznam lokalit, kde bude probíhat monitoring sběračů

Cerhovice, Damníkov, Horní Měcholupy, Jistebník, Kamenné Zboží, Lužice, Oleško, Tuklaty, Vojkovice n/S, Nemanice, Libochovany, Bdeněves, Blansko, Březské, Bílina Kyselka, Opočinek, Sudoměřice u Tábora, Šťáhlavy, Brodek u Přerova.

 

Tagy Elektrizace železnic (EŽ) porucha trakčního vedení Správa železnic Starmon
35 komentářů