Méně poruch trakčního vedení. Správa železnic nechá za půl miliardy zřídit na 19 místech „hlídače“ sběračů

Stržené trakční vedení, ilustrační foto. Pramen: Správa železnicStržené trakční vedení, ilustrační foto. Pramen: Správa železnic

Zařízení má odhalit možné problémy se sběrači hnacích vozidel.

Odebírat
Upozornit na
guest
37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloš

pre tych, ktorych zaujima ako funguju podobne systemy, tak napriklad uvediem danskeho vyrobcu systemu na monitoravnie zberacov – Pantoinspect:
https://www.pantoinspect.com/

A A

Z titulku jsem se leknul, že to má hlídat před sběrači kovů. 😀

Tomáš Záruba

Chocholoušek…?
Panenko skákavá, kolik by za půl miliardy bylo asi tak děličů, které potřebu stahovat při výluce úplně zruší…!

Tomáš Záruba

Moment, možná jsem to jen blbě pochopil a v takovém případě pardon. Bral jsem to jako kontrolu stažení sběrače na stahovačce. Ale teď po druhém přečtení mi svítá naděje, že jde o preventivní kontrolu přítlaku, případného kmitání apod, tak to by bylo něco jiného.

mgr.pavel

„Do soutěže (za půl miliardy na 20 zařízení) se nikdo jiný než vítěz nepřihlásil. “

Aneb z cizího krev neteče.

Tomáš

Opět se ukazují „výhody“ elektrizace – kupa drátů, větší zásah v krajině, větší zranitelnost ať už vlivem přírody – padající stromy při bouřkách apod., tak vlivem problému sběračů, správa trafostanic, osazování čidel….. A pak mi řekněte, jestli není lepší ekologický diesel potažmo akutrolejové jednotky, kde toto všechno odpadá.

Pesimista

Ne, není.

El Barto

To by se hlavně nákladním dopravcům hodně nelíbilo.

Ares

Vůbec nevíš..

mgr.pavel

Skoro celý svět (mimo menší tratě a většinu USA) má elektrifikovanou železnici, jen vy chcete diesel?

Occamova břitva mi říká, že jestliže tolik naprosto rozdílných států a správců jejich železniční infrastruktury používá dráty kdekoliv se to vyplatí, asi to bude výhodnější než diesel.

mluno

Ze školy si pamatuju (něco jako EPT – Elektrické pohony v trakci nebo nějaký podobný předmět), že jsme si říkali, že trať přes Skalisté hory a vůbec většina dálkových tratí v USA nejsou elektrifikované. Že jsou tam elektrifikované spíš lokální tratě. Právě jako kontrast k Rusku a jeho transsibiřské magistrále (která je snad elektrifikovaná 3 kV DC a mašina si musí poradit s dlouhými úseky mazi měnírnami, kde u měnírny je 6 kV a mezi měnírnama třeba jen 1.5). Neověřoval jsem to, tak nevím, ale učili nás lidé, co měli i něco na svědomí (jeden třeba mašinu 106E, jiný mašiny… Číst vice »

Adam Ř

V tom USA za to může mimo jiné to, že nějaká ekologie je netrápí, a to, že tam vozí dva kontejnery na sobě, což by elektrifikaci dost ztěžovalo, obzvláště v tunelech

Leinad

V Indii umí elektrickou mašinu co táhne patrák kontejnerů.

mluno

To samé se dá říct o kolejích. A ono i o silnicích. Takže nejlepší by bylo jezdit nějakým vozidlem s průchodností (téměř) jakýmkoliv terénem. Jezdím pravidelně už mnoho let a zase tak častá ta porucha trolejí neni (obecně nějaká ta mimořádnost (skokan, vykolejení něčeho, srážka s autem, porucha TV) vychází v průměru 1x měsíčně). Hodně jsou po nějakých opravách, kdy se projevuje zřejmě jejich zfušování nebo cena úspor (doslechl jsem se třeba, že na jednom úseku dali míň izolátorů něž tam bylo před rekontrukcí, bodejť by pak troleje nepadaly 3x týdně). Spíš je problém, co následuje potom, ale to není… Číst vice »

Practicus

na jednu stranu máte pravdu, ovšem, vážně chcete, aby Vám pod okny neustále duněly diesely o výkonu 4,2MW?

Péťa

Mit na vlaku dvě GE AC4400 by se mi líbilo

Kubrt

Na jakém principu to zařízení pracuje – co konkrétně se snímá? Napadl mě přítlak a nějaké „nestandardní“ vibrace? Díky, vygooglit se mi nic nepodařilo, asi nevím jak správně se zeptat 🙂

Pesimista

Hádám že se jedná o systém STARPANT od Starmonu, kde z popisu na stránce jde o kameru (Možná s dalšími čidly) a algoritmus, který následně daný průjezd pantografu přes daný bod vyhodnotí.

Pepa

Ach jaj, senzor bude levnější, ale je potřeba někde v lukrativní lokalitě postavit několik malých kůlniček nad 300 m2 s pozemkem kolem 1 ha…

Vendelín

To bude zase stejný generátor falešného poplachu, jako slavný Asdek

Pavel

Časem to dospěje k povinným kamerám sběrače.

Miloš

To je najlepsie a najspravodlivejsie riesenie ako pre dopravcu tak aj pre prevadzkovatela infraštruktúry. Kto je vinny nech nesie zodpovednost za skody. Inak to byva vacsinou 50/50 aj ked jedna strana v tom je nevinne.

Martin P

Jakožto správkař vozidel žasnu a možná i závidím, kolik a za co Správa železnic investuje. Zde podle mého názoru vzniká obří nepoměr. K tomuto tématu. Nevím, neznám, zodpověz kdo ví. Mají toto někde v zahraničí? Nebo je počítáno s tím, že jsou vozidla řádně odservisovaná.

ythomas_ct

…samozřejmě, že mají. Viz ZKE ve Švajcu (směrem ke sběračům AHM+VIS): https://bahninfrastruktur.sbb.ch/de/produkte-dienstleistungen/bahnbetrieb/zugkontrolleinrichtungen.html

…mě by spíš zajímalo, jestli to bude nějak „integrováno“ s ASDEKy (třeba v tom Opočínku), když už se to bude dělat. A jestli ta data budou nějak rozumně přístupná dopravcům, aby to třeba mohli využít v údržbě…

Miloš

Zariadenie na diagnostiku zberacov pouzivaju bezne v zahranici. Vysledky z kontrol zberacov mozu byt pouzite aj pre vcasne servisne zasahy pouzivatelov/majitelov vozidiel. Zalezi ci je zaujem aj zo strany dopravcov koliziam predchadzat, alebo len dokazovat vinu po samotnom dosledku. Predchadzat koliziam sa bude aj tak tym, ze vlak pri kritickych hodnotach zberaca bude v najblizsej dopravni odstaveny, pripadne pri existencii viac zberacoch dostane pokyn pouzivat iny zberac pre pokracovanie v jazde.

Jaaa

Jakože 26 milionů za jeden senzor? A kolik jich bude za rok od instalace fungovat?

Taky se prostě někdo utrhl z řetězu naprosto nevídaným způsobem.

libcha

Další půl miliardy by mohla Správa železnic investovat do zametačů před vlastním prahem.

Gregyros

Krásný kontrast s vedlejším článkem kdy v Lodži bude za 10 miliard tunel pod městem(zdravíme ODSun) a tady za 0,5 miliardy nainstalují pár kamer

Libor

Jaké rozbití sběrače (nejčastěji) způsobí stržení trakčního vedení?

Pavel

Porucha TV a případné poškození sběrače – nejčastější příčinou jsou ostatní vlivy (počasí, stromy, zvířata), potom vina strojvedoucích a na posledním místě je špatný stav jak TV tak sběračů. Problém nastává při dokazování příčiny, to akorát povede k povinné instalaci kamer na hnací vozidla.

Pohádkár

Existuje nějaká statistika, kolik procent poruch trakčního vedení způsobí vadné sběrače na lokomotivách? Mě spíš přijde, že je to většinou závadou na infrastruktuře, než že by to tak často způsobovaly vadné sběrače HV. Půl miliardy sem, půl miliardy tam …

Apollo17

Moderní sběrače mají hlídání celistvosti ližiny sběrače a při nalomení, nebo probroušení sběrač nelze zvednout.

Jeffer

Napriek tomu som i ako cestujúci už aspoň raz videl zub v obložení, ktorý v každej kľučke zaiskril a šklbol trolejovým vodičom (zadný zberač 1216 videný cez prechodové dvere prvého vozňa).

percula

Ono se to po stržení troleje a na ponicenem sběrací hůře prokazuje

BND 30

Proto mají někteří dopravci po zkušenostech se SŽ na sběrače namířené kamery, co umí pořizovat záznam i v úplné tmě a dokazování je pak poměrně rychlé a jednoduché.

Pepa

A jedná se o systém za pár korun…😂😂😂

John

Njn ze soukromého krev teče, myšleno jako opak.k tomu když ze státního neteče.