25 kilometrů nových tunelů. Prošli jsme největší projekt metra v Německu, stavět se má 19 let

Vizializace nových vlaků metra pro Hamburk. Zdroj: AlstomVizializace nových vlaků metra pro Hamburk. Zdroj: Alstom

Méně parkovišť, více parků. Nová linka U5 bude plně autonomní.

Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karl vB.

Ten méně obvyklý tvar karoserie vozu (skosené boční stěny) je z důvodu průměru tubusu, nebo je to jen designová záležitost?

A. Mikulka

To je tím, že hamburské metro je hodně staré, takže má menší profil.

czhunter

Tak jim přeju, ať jim to jde lépe a rychleji než propojování U5.

czhunter

Omlouvám se, byl jsem myšlenkami v Berlíně.

michal001

Zaráží mě ta cena za automatické vlaky. 370 vlaků za 70 mld v Hamburku vs. 69 vlaků za 85 mld za 69 vlaků Praze (info z 11/2024). Přeji ať to slouží a ať se z parků nestanou nebezpečné zóny jako v jiných velkých německých městech.

Zahn

Ona to zcela jistě budou naprosto odlišná vozidla.

Pavel

Nebezpečné zóny v parcích? Soudíte podle několika jednotlivých incidentů a jejich škodolibých popisů v českých médiích? Fakt ne, sorry, po Německu jezdím už leta, pohybuju se i v nejnáročnějších lokalitách (např. Berlín – Sonnenallee, Lipsko – Eisenbahnstr.) a situace je velmi kultivovaná.

FP1

Ještě by se mohla inspirovat města u nás, protože zatím to bohužel kolikrát vypadá tak, že se jen likviduje zeleň za účelem zřizování dalších a dalších parkovacích míst.

Zbynek

Spojky v každé stanici? Můžeme tiše závidět. U nás na A jeden sebevrah na Miraku vyřadí celé A k nepouzitelnosti.

MP22

Také můžeme závidět přípravu na non-stop provoz. Já chápu že na Stodůlkách to asi nikdy nebude potřeba, ale co třeba noční metra Nové Butovice – Palmovka, Ládví- Kačerov atd. s navazujícími linkami autobusů při zachování nočních tramvají s úpravou jejich tras.. přinesl by se dobrý noční systém, ne jako ten současný

Průvodce původní Aleš

Vím, že teď budu vypadat jako zastánce paragrafu 1, ale ono to metro (tratě a stanice) potřebuje taky nějakou údržbu. Pokud jezdí non stop, tak ji nemáte kdy provádět.

Lkprak

V Kodani jezdí metro nonstop. Jak provádí údržbu tam?

Průvodce původní Aleš

Netuším. Možná pak mají nějaké víkendové výluky jako v New Yorku?

X 1

V Hamburku jezdí S-Bahn nonstop o víkendu. V prac. týdnu bývá noční pausa 1-4.

v.sp

Pokud je dost spojek, dá se spousta údržby dělat za provozu. Noční provoz se vyjezdí částečně jednokolejně.

MP22

A jak to dělají v těch desítkách měst kde non-stop jezdí? Máte pravdu, kde o paragraf 1

MartinS.

Dělají to tak, že pak třeba na víkend zavřou část trasy a udělají údržbu celého zavřeného úseku.

MP22

Tak raději jednou za měsíc zavřený kus tunelu a v něm veškerá údržba než každou noc aby se v některých tunelech nedělo vůbec nic

michal001

Je otázka, co je lepší. Pro pár opilců vybudovat a udržovat drahý nonstop provoz nebo omezit podstatně víc lidí víkendovou uzavírkou