25 kilometrů nových tunelů. Prošli jsme největší projekt metra v Německu, stavět se má 19 let
Vizializace nových vlaků metra pro Hamburk. Zdroj: Alstom

Méně parkovišť, více parků. Nová linka U5 bude plně autonomní.
Méně parkovišť, více parků. Nová linka U5 bude plně autonomní.
Ten méně obvyklý tvar karoserie vozu (skosené boční stěny) je z důvodu průměru tubusu, nebo je to jen designová záležitost?
To je tím, že hamburské metro je hodně staré, takže má menší profil.
Tak jim přeju, ať jim to jde lépe a rychleji než propojování U5.
Omlouvám se, byl jsem myšlenkami v Berlíně.
Zaráží mě ta cena za automatické vlaky. 370 vlaků za 70 mld v Hamburku vs. 69 vlaků za 85 mld za 69 vlaků Praze (info z 11/2024). Přeji ať to slouží a ať se z parků nestanou nebezpečné zóny jako v jiných velkých německých městech.
Ona to zcela jistě budou naprosto odlišná vozidla.
Nebezpečné zóny v parcích? Soudíte podle několika jednotlivých incidentů a jejich škodolibých popisů v českých médiích? Fakt ne, sorry, po Německu jezdím už leta, pohybuju se i v nejnáročnějších lokalitách (např. Berlín – Sonnenallee, Lipsko – Eisenbahnstr.) a situace je velmi kultivovaná.
Ještě by se mohla inspirovat města u nás, protože zatím to bohužel kolikrát vypadá tak, že se jen likviduje zeleň za účelem zřizování dalších a dalších parkovacích míst.
Spojky v každé stanici? Můžeme tiše závidět. U nás na A jeden sebevrah na Miraku vyřadí celé A k nepouzitelnosti.
Také můžeme závidět přípravu na non-stop provoz. Já chápu že na Stodůlkách to asi nikdy nebude potřeba, ale co třeba noční metra Nové Butovice – Palmovka, Ládví- Kačerov atd. s navazujícími linkami autobusů při zachování nočních tramvají s úpravou jejich tras.. přinesl by se dobrý noční systém, ne jako ten současný
Vím, že teď budu vypadat jako zastánce paragrafu 1, ale ono to metro (tratě a stanice) potřebuje taky nějakou údržbu. Pokud jezdí non stop, tak ji nemáte kdy provádět.
V Kodani jezdí metro nonstop. Jak provádí údržbu tam?
Netuším. Možná pak mají nějaké víkendové výluky jako v New Yorku?
V Hamburku jezdí S-Bahn nonstop o víkendu. V prac. týdnu bývá noční pausa 1-4.
Pokud je dost spojek, dá se spousta údržby dělat za provozu. Noční provoz se vyjezdí částečně jednokolejně.
A jak to dělají v těch desítkách měst kde non-stop jezdí? Máte pravdu, kde o paragraf 1
Dělají to tak, že pak třeba na víkend zavřou část trasy a udělají údržbu celého zavřeného úseku.
Tak raději jednou za měsíc zavřený kus tunelu a v něm veškerá údržba než každou noc aby se v některých tunelech nedělo vůbec nic
Je otázka, co je lepší. Pro pár opilců vybudovat a udržovat drahý nonstop provoz nebo omezit podstatně víc lidí víkendovou uzavírkou