Méně kolon u liberecké nákupní zóny. Začalo budování odbočovacího pruhu, který uleví kruhovému objezdu
Práce na odbočovacím pruhu v Sousedské ulici. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Bypass uleví hlavně při jízdě od silnice I/35.
Neúčelné řešení od začátku hloupě navržené dopravní obslužnosti nákupní zóny. Ale na to je Liberec machr číslo jedna. Kam se podíváte, tam jsou kolony. Průmyslové zóny projektované s jednoproudovou vozovkou souběžnou jak pro nákladní dopravu, tak osobní. Taky liberecká perla.
To je ale obecný problém české dopravní infrastruktury: hlavně že máme silnici / železnici, její kapacita není podstatná. To platí od sjezdů do obchodních center po D1 a železnici Choceň – Česká Třebová.
Jinak pan Sůra je machr, že i do takovéhoto článku dostane stesk nad železnicí z Liberce do Prahy.
Souhlas, já to nechci vidět ve Františkově, až se rozjede zóna v Ostašově na místě bývalé slévárny. A chlácholení ze strany konšelů, že bude bude limitován počet kamionů na Švermově ? Sliby se slibují, blázni se radují. RD Vám také nepovolí bez řádné přistupové cesty a průmyslovou zónu ano ?
Kdyby raději propojili I/35 z MÚK na 17. kilometru (Svárov) s průmyslovou zónou sever okolo golfového hřiště. V územním plánu se počítá ve stejné trase s okruhem okolo Liberce. Takže nyní by se tato část dala postavit, samozřejmě zatím jen 2 pruhová.
Přes golfové hřiště je to v ÚP vedeno jen jako územní rezerva, bylo by to určitě elegantní řešení. Vzpomeňme na sudetskou dálnici, která měla být přimknutá ještě o něco blíže k Machnínu. Realističtější je podjezd pod železnicí od fabrik ke casinu ve Stráži s nějakou křižovatkou a přemostěním mezi ulicí Stříbrný kopec, Londýnskou a Obloukovou. A z druhé strany západní obchvat Ostašova, obnovená sudetská přes Hanychov a pak prodloužená Heyrovského v Doubí. To je v některých případech hudba daleké budoucnosti a člověka u toho napadne, jestli problém není spíš v tom, kudy je vedena I/35.
To možná trochu pomůže na příjezdu, ale problém je hlavně na odjezdu ze zóny. By mě zajímalo, jestli tam někdo dělal průzkum kolik aut odbočí ke Géčku a kolik jich jede McD nebo Globus pumpě pro levný benzín nebo pokračuje do Bauhasu 🙂
Odjezd ze zóny nebyl problém dokud kokoti co jedou na Prahu neobjizdeli cely kruhak až na poslední nájezd na Ph a ne tím prvním, aby ušetřili 30m a 3vteřiny, tak bránějí výjezdu ze zóny