Méně hákovnic a až 80 km/h okolo staveniště. Koridor u Lipníku bude přes rok jednokolejkou
Vlak Českých drah na Jezernickém viaduktu v úseku Lipník nad Bečrvou - Drahotuše. Foto: České dráhy
Modernizace úseku Lipník – Drahotuše potrvá tři roky.
Soubor výluk Lipník n/B – Drahotuše byla vyjmuta ze schváleného plánu výluk na rok 2024 a bude posuzována v rámci samostatného správního řízení. Rozhodl o tom ÚPDI, viz: https://www.updi.cz/cs/uredni-deska/detail/225-oznameni-o-ukonceni-dokazovani—updi-280623za
Pardon, soubor byl vyjmut a bude posuzován, omlouvám se.
3 roky??? Co tam budete proboha dělat takovou dobu? Hloubit tunely nebo stavět mosty?
Takže VRT Moravská Brána se začne hned po tom, co dostaví koridor…
Pokud se tam ukážou ti čáryfukové z Bradavic, tak jo.
1) Co chtějí na jednom úseku dělat tři roky???!!! Posledně takhle dlouho trvalo překopat celou trať od půlky úseku Přerov/Dluhonice – Prosenice až po Hranice.
2) Když už to jednou zkoridorovali, tak snad stačí vyměnit koleje, což je otázka dnů. I kdyby se k tomu přidala výměna drátů a sem tam nějakého výložníku, těžko by to mohlo trvat výrazně dýl. A ani nějaká nová výhybna nezabere víc než pár týdnů. Koridorizace 2.0 je naprosto zbytečná, její jediný smysl je v tom, aby se zase někdo napakoval. Leda by se konečně postavila třetí kolej, ale to je asi utopie, že ano.
Jenom rok?
Dal bych tam tři roky nickolejného provozu!
A těch 300 vlaku denně jako co? Tady nejsou možný odklon jako když se jezdilo přes Vysočinu kvůli modernizaci tratě Česká Třebová Brno
A co by ne? Hulin-ValMez-Hranice ci Olomouc-Bruntal-Opava. :-]
A kolik lokomotiv bude třeba na projetí úseku Olomouc Bruntál Opava Ostrava s vlakem s uhlím co váží 2300 tun? Jako rychlíky tam půjdou protáhnout to jo, ale i ty náklady bude horší přetahovat i pře Valmez, krátké stanice, spoustu osobních vlaků Rožnov-Kojetin.
Já teda nevím, školy na údržbu tratí nemám, ale s ohledem na to, že všichni poslední dobou začínají říkat, že Moravská brána bude první VRT (dříve než Běchovice – Poříčany) s předpokladem zprovoznění v roce 2032 (tedy v reálu tak 2034), nelze s tímto cirkusem 10 let počkat? Nejsou zde jiné vytížené úseky, které potřebují rekonstrukci stejně urgentně a kde žádná VRT během 10 let nebude?
Žádná VTR tady nebude.
Co je to VTR?
Vrt je zkratka pro vysokorychlostní trať. Je to trať kde je povolena maximální rychlost větší než 200 km/h a jezdí po ní speciálně vyrobené elektrické jednotky. Například v Japonsku Šinkanzen, Francii TGV a v Německu ICE.
Vědecko-technická revoluce, prosím pěkně. To je např. když velký šéf, užívaje pluralu maiestatis, řekne do rozhlasového mikrofonu, že „jsme se nachytřili“.
Vědecko-technický rozvoj.
🙂
A na to jste přišel kde?
To isté sa tvrdilo o úseku Praha-Beroun a výsledok je aký je. Neriskoval by som.
A také Choceň-Ústí nad Orlicí. Čekat s čímkoliv důležitým na novostavbu v podání SŽ je cesta do pekel…
Už jsme na tom tak špatně, že i na údržbu (a tohle není nic jiného než větší údržba po 20 letech) si musíme půjčovat.
a změní se po rekonstrukci něco? (rychlost) nebo se opět jen látá, aby se to nerozpadlo.
K těm rychlostem: Před žst. Drahotuše (ve směru na Ostravu) je dneska propad rychlosti v cca. km 205, který je dán malým poloměrem oblouku – dneska je tam V=110/120/150 km/h pro I=100/130/275 mm. Nově se zvedá převýšení koleje a rychlosti po novu budou V = 120/125/130/150 km/h pro I=100/130/150/275 mm. Takže nově tam bude rychlost V150 = 130 km/h v tomto místě a navíc profil V150 bude v km 199,4-203,2 sjednocen s profilem pro Pendolina, a to na hodnotě V = 160 km/h, což by měly při jízdě pod ETCS využívat ucelené elektrické jednotky včetně netrakčních (ComfortJet), v dalším úseku… Číst vice »
Děkuji za informaci, tak alespoň nějaký posun.
Dispečeři CDP by nám řekli, jak často využívají v tomto useku souběžné jízdy, kdy je volný protisměr. Dávno byla v planu třetí kolej z Prosenic do Drahotuš. Změnou na pravostraný provoz ztratila význam Drahotušská spojka. Čekám jak se uskuteční stavba přesmyku z Brodku do Dluhonic. Pokud by byl přesmyk postaven před přestavbou Dluhonic, vypadaly by Dluhonice jinak, podstatně levnější Asi se vědělo, že přesmyk zůstane dlouho jen na papíře a tak se dluhonice postavily tak, jak vypadají
S Ostravy po Přerov by se uživily tři traťové koleje..je to nejvyužívanější úsek na síti SZ .
Popište dopravní model, abyste tu třetí kolej využil nad 50 % kapacity.
Jezdí tam hromada osobních a nákladních vlaků. Jedná kolej se vyloučí kvůli opravě a neomezí to tolik provoz.
V čom Drahotušská spojka stratila zmysel? Stále sa dá použiť na to, aby sa vlaky nekonfliktne vyhli s protismerom. Len teraz to nie sú príjazdy do Hranic odbočujúce na ValMez, ale odjazdy z Hranic zo smeru od ValMezu – aký rozdiel?
Nojono, zase Správa Železnic. A jak chtějí z tratě, kde za den každým směrem projede 150 vlaků, udělat jednokolejku? To by museli v Drahotuších zprovoznit 4. staniční kolej, ale i tak, v Drahotuších se takhle dají použít max 3 koleje, v Lipníku to stejné, a v Hranicích se dá použít celé nádraží až na 3 koleje pro osobní dopravu, když např. během 10 minut jede Polonia, Regiojet do Košic, Regiojet do Brna, Leo Express, Pendolini.
Nedávno jsem pozoroval jak brněnský Jančura jel souběžně s pražským u přerovského Kauflandu.
Prostě se vlaky v jednokolejce nasvazkují. Nic nového.
Úsek o délce 9 km se bude rekonstruovat 3 roky. To ty koleje pak budou ze zlata nebo co je důvodem, že to Dobré správě bude trvat tak dlouho?
Jak je v článku uvedeno, záměrem je, aby nebyl jednokolejný celý devítikilometrový úsek, ale vždy jen cca třetina. To pochopitelně dobu stavby prodlužuje kvůli zvýšení kapacity v době výluk.
Ještě déle by to opravovat nešlo? Ono hlavně lze předpokládat, že včas to nebude. 🙂
Určite šlo. V takom Rakúsku by to bolo kľudne ešte o rok dlhšie, ak by to bol menší zásah do kapacity.
Mne príde že drvivá väčšina veľkých výluk končí včas.
Nepřijde vám, že SŽ opět dělá na dopravce dlouhý nos?
Ne, proč? Máte lepší řešení? Napište.
dělat práci pořádně…
Alternativou by bylo zatím provést jen nejnutnější opravy a s modernizací počkat do zprovoznění VRT Moravská brána.
A jak že se železobetonový pražec udržuje?
U dřevěného si dovedu představit nátěr fungicidem po 10 létech.
Impregnací a vysprávkou drobných trhlin.
Na prazcich nejvíc odchází upevnění.
Dobrý fajn, ale přitom se musí kolej vyloučit, předpokládám, jinak by pracovníky přejel vlak.
To vám na tom koridoru moc nepomůže.
Je pravda, že jednu dobu, před několika lety, to mezi Lipníkem a Suchdolem třepalo, cukalo,stolečky se natřásaly.
Ze stavby bez hákovnic bude stavba s méně hákovnicemi.
Ze stavby s průjezdnou rychlostí 80 km/h bude stavba s rychlostí až 80 km/h.
Nechtěl by Flixbus nebo Regiojet zavést přímé autobusy Svinov – Brno bez zastávek po dálnici? Myslím si, že ve špičce by se to uživilo i bez zajíždění do Olomouce či jiných měst po trase.
Stačí se podívat do JŘ, jezdí co půl hodiny. Beztak tam bude NAD za osobáky Přerov-Hranice, aby se vyjezdilo, co se dá vyjezdit.
Jo, je to blbé, že to trvá 2x tak dlouho, když se nedělají obě poloviny práce naráz, ale jedna po druhé.
Tady se to nedá objet jako Brno-Adamov a přes Bystřici pod Hostýnem se narazí na telefonické dorozumívání, příliš krátké výhybny a z Valmezu do Ostravy je to rychlejší přes Hranice. Trať vedoucí podél řeky je velkorysejší než podhorská lokálka křížící všecky potoky – předkům se v tomhle nedivím.
Co 1/2 hodiny fakt ne, a Regiojet staví ještě v Novém Jičíně, takže je na tuto vzdálenost nepoužitelný, cestovní doba je 3 h. Některé z Flixbusů jsou už zajímavější, ale stále jsou z pohledu cestujícího Ostrava – Brno zpomalovány zastávkou v Olomouci (často se tam stojí na semaforech) a taky jezdí z ÚANu, což je kupříkladu pro přestupující z vlaků mnohem horší.
Není tohle důvod zrušení některých vlaků? Od září zrovna chybí ten „můj“ RegioJet z Prahy..
No to nevím, hlavně ta ranní a dopolední „špička“ po dálnici do Brna od Holubic denně v kolonách je taky zážitek. (most v Prostějově bude už snad brzo hotov). Mockrát jsem to jel autem a když chce člověk ten úsek „normálně“ projet, tak tam musí být nejpozději kolem 6.30, pak už je vše zasekaný (hlavně v pondělí). Takže jsem stejně musel vyjíždět z Ovy kolem 4.30 abych tam nepostával a pokud jsem nechtěl jet tak brzy, tak to stejně časově vycházelo jako jízda vlakem RJ (nádraží-nádraží).
Vždyť je to jen dobrá správa, tak co by jste chtěli. Aspoň, že udělají ty spojky a rozdělí mezistaniční úsek. Konečně udělají i pevné zábrany mezi rekonstruovanou a pojížděnou kolejí kvůli zvýšení bezpečnosti a vyšší rychlosti na pojížděné kolejí. No prostě to co je na západě běžné už několik roků, tak se konečně udělá i v ČR. K délce stavebních omezení se raději nevyjadřuji. Ve skutečnosti se jedná o větší údržbu, jejíž přínos je pro cestujícího nulový neboť rychlost se nezvýší. Logické by bylo postavit nejdříve VRT Moravská brána, ale do té doby by se stávající trať téměř rozpadla, takže… Číst vice »
Rychlost se nezvýší?
Odkud máte nepravdivé, neúplné informace?
Jako jestli po každých 20 letech provozu potřebuje každá trať 3 roky opravovat, tak to může dráha zabalit. Jak to dělají v zahraničí třeba na VRT, to jim to taky takhle málo vydrží?
Ono se v devadesátých letech na těch koridorech šetřilo.. a pak SZ a jejich údržba že..
Možná, ovšem každopádně se šetřilo na kvalitě prvků i stavebních prací velmi výrazně méně, než v 70. a 80. letech.
Netahají si po té VRT 300.000 tun nákladních valků denně.
Nie, to nás len dobieha to, že väčšinu socialistických ČSD a potom ešte aj za Klausa a tak sa koľkokrát nikto príliš nesral so spodkom. Takže po tých 20 rokoch sa v tom spodku zasa treba rýpať, namiesto toho aby tam nabehla nejaká tá Schnellumbaumaschine a za bolo hotovo za pár týždňov.
A jaké vady vykazuje spodek mezi Svinovem a Prosenicemi?
Nedrží, ujíždí a propadá se
Ak si to správne pamätám, tak napr. oprava Jezernického viaduktu stála toľko, že v rámci zachovania rozpočtu sa ostatné mosty toliko nejak pošolíchali. Tak teraz sa musia urobiť poriadne. A asi budú ďalšie veci.
po dokončení modernizace dojde k prodloužení jízdních dob… aneb modernizace po Česku
Tohle je nesmysl poslední doby a historicky špatné nastavení. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale natahování jízdních dob podporuji. SŽ i po tlaku dopravců dávala tak nesmyslně krátké jízdní doby, že se teď jenom napravuje stav věcí. Chcete vlaky z Otravy do Prahy pod tři hodiny s pobyty ve stanicích max 2 minuty (chudák strojvedoucí za tu dobu občas ani nepřevezme rozkaz, natož aby si ho přečetl). Pak ale 90 procent spojů nedojede včas a všichni budou nadávat. Nebo se konečně přestaneme honit za rychlostí a nastavíme jízdní doby i pobyty tak, aby byl aspon 30 minut polštář pro… Číst vice »
Vy asi pracujete na dráze, že? Vám je jedno, jestli vlaky budou jezdit o půl hodiny déle, ale cestujícím to jedno není, ti chtějí být v cíli cesty za nějakou rozumnou dobu a ne jet z Prahy do Brna tři a půl hodiny a z toho půl hodiny někde postávat.
Ano, pracuji na dráze. Nákladní doprava. Jistě, ze cestující nikde nechce stát 30 minut, to je jasné. Ale vážně Vám tak záleží na třiceti minutách jízdní doby na delší trase pokud to znamená zpoždění nebo příjezd na čas?
Pokud přijedete skoro pokaždé pozdě, plány se Vám hroutí a příště beztak pojedete vlakem dřív (takže vyrazíte ještě o mnoho dřív, než ta avizovaná půlhodina.
Jak jsem psal, historicky to SŽ netrápilo, nastavilo jízdní doby podle nereálných plánů dopravců. Teď budou mít za zpoždění ve vedení postihy, takže očekávejme prodlužování jízdních dob na reálné časy dojezdu.
Tady je vidět to vaše zamrzlé drážní myšlení, díky kterému se za 30 let na dráze nic moc nezměnilo. Oni cestující jsou tu pro vás, vy jste ti páni… Ne omyl my cestující to platíme a požadujeme jízdu na čas, rychlou a bezpečnou. A ano jde to všechno dohromady. Nechte si své přihlouplé rady aby každý vyjížděl o hodinu dřív když teda potřebuje být někde na čas…
Jestli cestující chtějí jezdit včas, prostě nemůžou být jízdní doby tak našponované jako před pár lety. Pro zrychlení je potřeba nová infrastruktura.
A optimalizace práce CDP. Je třeba zavést na CDP sw a zpětně vyhodnocovat postupy dispečerů.
Nechcete jít pracovat na dráhu, každý kdo to zvládne zlepšit bude dobrý. Pracovat myslím pracovat , ne sedět v kanceláři a bez znalosti provozu vymyslet k……
Takový SW a HW pro ASVC nikdo neumí. Nikdo na světě. Protože řídit brutálně přetížené úseky lze jedině silnou improvizací. To zas vědí Němci i Švýcaři a právě proto svou železnici brutálně nepřetěžují.
To je zase moudro, mluvím o analytice z níž vycházíte při postupech do budoucna. A jestli nazýváte improvizací čekání R linky na vjezdu do Kojetína 5-10 minut, protože musí první přijet motorová hašišbedna od Kroměříže, tak to já nazývám debilitou CDP která právě způsobuje nutnost zmatků a improvizace na koridoru.
Jenže když přijede jako první R, pak stejně bude vyčkávat na cestující z Kroměříže, rychlíky vyčkávají 5 minut.
Šíříte nepravdu, na západ od Německa se automatizační systémy používají i ve velkých uzlech a fungují velmi spolehlivě.
Nešířím. Jejich systémy absolutně nemohou zvládnout složitost provozu například pražského uzlů a trati Praha – ČT. Přesněji řečeno mohou, ale za cenu buď radikální redukce počtu vlaků ve špičkách, nebo brutálně jednoduchého modelu, který bude plodit často nesmyslná čekání a dotazy na dispečera. Vy nevidíte obří rozdil mezi vyžadovaným stylem řízení provozu v Česku a v Německu se Švýcarskem. Operativa je tam skoro sprosté slovo. Český styl vyžaduje zpracovávání brutálních objemy vstupních dat v reálném čase. Asjc funguje v Česku samozřejmě také na jednoduchých tratích.
Otázka znie, čo považujete za automatizačný systém a ako si predstavujete jeho činnosť pri nepravidelnostiach v uzle.
A propos pokud má spousta fýrů čas během práce točit videa a stíhají je dávat na inst a face tak to s tím šponováním nebude tak žhavě že?
Video se natáčí pevnou kamerou a na sociální sítě se dávají po konci směny, ve volnu. Kamery mají držáky,a jsou snadno (velmi snadno a rychle odebratelné).
Od jaké doby má nákladní doprava cokoli společného s tím, že platící cestující požadují jízdu na čas, rychlou a bezpečnou. Tady si pletete pojmy s dojmy. Nejste náhodou šotouš žijící v iluzi, že v případě potřeby se operativně sebere lokomotiva z nákladního vlaku? Tak jednoduché to rozhodně není a doby, kdy se tak dělo, jsou již dávno minulostí.
Nákladní dopravu neplatí zákazník který požaduje přepravu na čas? Oni vozí náklady sami od sebe? Je jedno jestli tomu říkáte cestující pro osobní nebo zákazník pro Cargo. V obou případech jsou to ti co platí!
Jediné co tomu chybí jsou 4 koleje, zatím jsou jen dvě, tak se každé drobne zdržení přenáší na další vlaky, chybí rezerva v kapacite trate na to ,aby se to nestaral
Také jsem dělal na dráze. A také v nákladní dopravě. Devět let po předchozích patnácti letech práce výpravčího, takže něco o kolejích vím. Odešel jsem zcela mimo obor, mám klid a když se občas zastavím za bývalými kolegy, divím se, že v tom blázinci ještě vydrželi. Pokud se někde, ať již z jakéhokoliv důvodu rozsype osobní doprava, mám z toho příjemné pocity, protože dopravu nákladní, tedy krom těch subjektů, které mají dobré kamarády na SŽ, již mezitím stačily obrůst kopřivy. Tomu subjektu v nákladní dopravě bez oněch kamarádů nechala v této oblasti tehdy ještě SŽDC stát na výluce vlak kategorie… Číst vice »
Pokud preventivně prodloužime jizdni dobu Brno Praha o 30 minut, tak mne dobrá správa donutí si to auto koupit.
A to jsem slušný sponzor zeleznice, 30000-40000km ročně.
Ale oh wait…o cestující nejde, jde o vztah s MD a odmeny vedení dobre spravy…
Sice bez cestujících nebude podpora sypani peněz do infra, ale tak daleko nedohledneme
Houby. Já nechci mít šanci na virtuální přestup v Hranicích. Já tam chci skutečně přestoupit!
Já myslím, že by se všichni s tím přebíráním rozkazů měli už vzpamatovat, standardní pracovní pomůcka má být tablet a něj rozkaz při vjezdu do stanice pro další úsek fýra dostane, elektronicky ho potvrdí a je hotovo, pokud ho nepotvrdí nedostane odjezd. Nechápu to šaškování se štosem papírů po peróně a pobíháním sem a tam. Takže nechápu o jakém zržování mluvíte. Zase je problém jen na straně dráhy a dopravy. A ano až vypadne síť bude se fasovat papír – pro rejpaly.
Přesně ty papirove rozkazy je stejný přežitek jako papírová brzdenka
Rozkaz se čte a teprve potom potvrzuje. A za vjezdu do stanice se to dělat nedá.
Pokud se fíra nechá donutit k tomu, aby nečetl rozkaz, protože už má podle jízdního řádu odjezd, je to jeho hrubá chyba. A je úplně jedno, jestli je ten rozkaz na papíře, nebo v tabletu.
Rezerva ano, ale všeho s mírou.
Spíš by se SŽ měla naučit řídit provoz tak, aby se vlaky předjížděly jen tak, aby to nevedlo k dalšímu zpoždění.
Souhlasím, ale tohle místní šotokids nejsou schopni pochopit, protože neznají reálný provoz a všechny věci okolo.
Osobně jsem viděl v Praze mezi Kyjemi a Libní Regiojet s náskokem 12 minut, přičemž z Pardubic vyjel akorát.
Papírové úsekové rozkazy si měla SŽ již dávno vetknout do muzea.
Tu papírovou formu bych až tak nezatracoval. Ale dát rozkaz vždy na celou trasu vlaku, pěkně v klidu, ne někde během minutového pobytu.
A co kdyby se pockalo 4 roky na výstavbu VRT moravská brána a poté se udělala rekonstrukce? Ze by se pak nemuseli delat vyluky podobne komplikovane jako v udoli Tiche orlice? Opravdu na SZ sedí kompetentní lidi? A proč je cena vyšší než odhadovana ? Na silnici je nižší, ro opravdu není konkurence ve výstavbě zeleznic ?
Konkurence skutečně neni a většinu těchto zakázek si stejně ty firmy v rámci konsorcií deli mezi sebe. Tahle částka přes odhad ještě neni tak strašná.
Leda tak pozvat Italy, co dělají třeba pro Slováky, ale to pak počítejme s minimálně tak dvouletým zpožděním.
A VRT za čtyři roky? Spíš tak za 14…
To je tzv. indicky model, kde vlaky maji klidne mezi 2 zastavkama rezervu 40-50 minut. Muzete se jet projet tam, kdyz vam to tady vadi.
Mě to nevadí. Jen tvrdím, že jízdní doby většiny IC, EC, SC nebyly dlouhou dobu reálné, proto všechno jezdilo zpožděné. Proto se musíme vrátit do nějakého normálního stavu. A jak jsem psal výše, skrze aktuální odměny vedení SŽ, které budou i za zpožďování vlaků, k tomu snad dojde.
A ano, snad se z toho nestane indický model.
Jenže ani po teto rekonstrukci se za 3 roky staveni rychlost přepravy do Prahy nezmění, takže se opět ptám opravdu tato rekonstrukce nešla přesunout na dobu po výstavbě VRT? Přemýšlí někdo na SZ?
Takže jezdit 80km/h do výstavby VRT, která bude hotová nejdříve za 10 let ale taky klidně za 30?
Co na stavbě VRT může trvat 10 let, pokud se zav e 2026, tak musi být výstavba v nove stope hotová 2028.
jsme v Česku, máme nejpomalejší a nejdražší výstavbu liniových staveb
To jako věříte, že za 4 roky bude hotová VRT Moravská Brána?
Před 20 lety ty viadukty celkem zdlouhavě rekonstruovali. To jim to teda moc nevydrželo…
A vy si myslíte, že 130 let stré mosty budou po opravě najednou jenom 20leté?
Ta výluka není kvůli viadukt.
Taky se v něm budou vrtat…
A jak se podařilo připravit odklonové trasy? Asi dle hesla #mynic.
A kudy? Přes Polsko nebo Slovensko?
Máme i jiné tratě, než jsou v páně Římanově mapě, ale pro jistotu o nich uvažujeme dost podobně, jen je necháváme přežít. Nějaká drobná zlepšení? „K čemu…“
Ano, máme. A jsou skutečně i pro koridorové vlaky?
Kdyby SZ už dávno dodělali Ostrava -frydek – Valmez .. taky se tato trasa použila po povodních.
No skvělé, máš mašinu navíc na ten stoupák do Krhové?
Protáhneš ram 10 vlaků za hodinu navíc? Takže je to jak objíždět dálnici po okresce s kamionem.
Deset vlaku za hodinu
Jednu, spíš dvě…. 🙁
Dobře…zadrátovaný úsek Ostrava – F-M – ValMez…a co dál? Opravovat se bude Lipník n.Bečvou….jak chcete ty vlaky, které jezdí mezi Prosenicemi a Hranicema na Moravě ekonomicky dostat přes další kopec mezi ValMezem a Hulínem??
Jak se ptá kolega….kudy chcete Lipník objíždět??
Stejně jako před dvaceti lety při rekonstrukci téhož úseku, kdy se běžně dělaly odklony jak přes Hulín, tak přes Krnov. Věřím že by se našli dopravci kteří by tam protáhli aspoň lehké vlaky, Lv, různé pracáky, než čekat celý den někde u Lipnika a sledovat okýnka jak jezdí sem a tam. Ovšem v provedení SŽ čekám ideálně ještě souběžné výluky ve zmíněných úsecích aby to ani nikoho nenapadlo využít. Nehledě na to, že v těch úsecích za posledních dvacet let k žádnému zlepšení propustnosti nedošlo, i když je to už roky důležitá odklonová trasa právě pro tento koridor…
Před šedesáti lety se uvažovalo o napřímení lipnické stanice, tunelem pod Horeckem. Odstranily by se dva 100 Km/hod oblouky. Jinak, jestli trať pujde v původní stopě, tak nevím co tam budou tří roky dělat, snad neobnoví Slavíčský tunel. Zbytečné vícepráce, dvě expositůry, které se po ukončení odstraní
„Před šedesáti lety se uvažovalo“
Tak proč to nepostavili?
Tehdy se opravy dělaly tak, že přijely dva stavební vlaky a parta podbíjela koleje krompáči, a šest chlapů s břevnem na hácích rovnalo koleje. Dnes práce pro jednu podbíječku. Na celém koridoru se udělala jen jedna přeložka do nové stopy, 80 Km/h oblouk před Lipníkem se předělal na 100 Km/h
Tři roky! Rekonstrukce kousku trati bude trvat tři roky. Mezitím se bude pořád jen mluvit o VRT a do země se s takovou kopne tak za deset let.
Ono je vlastně jednodušší postavit novou trať nebo rychlejší nickolejný provoz než se omezovat kvůli vlakům, které každých pár minut profrčí těsně u stavebního místa a nesmím druhou kolej za žádnou cenu ohrozit. Jenže nickolejný provoz jde zrealizovat na maximálně přibližně čtyři hodiny v noci jinak by byla trať silně přetížena a náklad by se vlastně už vůbec nikde nedostal.
Samozřejmě, že je jednoduší mít staveniště oplocené a bez provozou.
Proč asi hosté nechodí do restaurace přes kuchyni. Že by tam zavazeli, rušili v práci a zvyšovali riziko nehody?
20 let provozu, 3 roky oprav, a tak pořád dokola.
Co si představujete pod pojmem údržba? Že to projde chlapík 1x měsíčně, poutahuje matice? Existující závady nad plán se ignorují?
Průběžná údržba.
Hele nejsem technik, ale v zahraničí jsem fakt viděl minimum uzavírek a výluk, v porovnání s modelem „20 let nová trať a na tři roky rozjebeme malý okusek,“. Fakt není normální mít ten poměr 20:3.
A jak je psáno v článku, tak napřed postaví uprostřed úseku výhybnu a pak vždycky 1 kolej od ní. Takže načtyřikrát, vždycky po čtvrtině, oproti úplné výluce (to by byla katastrofa).
De facto 3/4 roku na jeden úsek, to za provozu „v tlačenici“, protože nákladních vlaků tam pojede „co se vejde“.
Nebojte se, po těch třech letech se zjistí, že sousední kousek je v podobném stasvu, a na tři roky se zavře ten..
Zaměstnanci SprŽel by měli povinně denně jezdit vlaky. Za trest.
Popravde ja čo si všímam, tak väčšina zodpovedných činiteľov Správy železnic, vrátane generálneho riaditeľa (ktorý takto, ak sa správne pamätám, dochádza do Prahy z Ústí nad Orlicí, a to autom teda nie je bohviečo ani po natiahnutí D35 do Zámrska), používa vlaky pomerne intenzívne, často aj na dennej báze. Či to majú za trest, neviem.