Méně gabionů, více zeleně. Povolení Pražského okruhu mezi D1 a Běchovicemi se upravuje za pochodu

Vizualizace křižovatky Dubeč. Foto: ŘSDVizualizace křižovatky Dubeč. Foto: ŘSD

Změny se týkají z velké části protihlukových opatření a okolní zeleně.

Přestože se palčivě chybějící úsek Pražského okruhu 511 mezi Běchovicemi a D1 už od loňska staví, stále dochází k úpravě plánovaných stavebních objektů za pochodu.

Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) nyní zahájil takzvané řízení o povolení změny stavby před dokončením.

Týkají se z velké části protihlukových opatření a okolní zeleně. „Obecně vzato je důvodem optimalizace navrženého řešení plynoucí z podrobnosti dokumentace pro provádění stavby a reflektování dílčích požadavků dotčených samospráv,“ uvedl pro Zdopravy.cz mluvčí ŘSD Jiří Veselý.

Praha se dohodla s Ředitelstvím silnic a dálnic na spolupráci na stavbě protihlukových opatření letos v březnu. Rada města schválila třeba smlouvu o výstavbě obřího valu, který má odstínit hluk z mimoúrovňové křižovatky Dubeč a ochránit tak okolní běchovickou zástavbu.

ŘSD zajistí stavbu valu na pozemcích města. Předá je pak Praze do vlastnictví a město valy následně dále navýší a zalesní.

U některých protihlukových valů se tak stavební povolení nyní upravuje. Někde se jejich pata nově přiblíží o půl metru k dálnici, tloušťka jejich kamenného líce valů se zmenší, aby se uspořilo kamenivo.

U jiných valů se pak původně plánovaný kamenný líc změní na zatravněný, u dvouetéžových je nově doplněn záhon pro vysazení popínavé zeleně. „To souvisí s požadavkem na maximalizaci zeleně v trase,“ uvádí se v popisu změn podaných k DESÚ.

Místo zábradlí žebříky

V místech napojení na mosty bylo původní ukončení valů gabionovými stěnami změněno na standardní šikmý líc bez lavice. Na etážích valů nebude zábradlí, naopak zde po 450 metrech vzniknou žebříky.

Zelené valy nahradí i některé další plánované betonové protihlukové stěny, jinde se změní poloha stěn kvůli úpravám protihlukových studií.

Zmíněný obří zemní val u Dubče bude v patě široký 45 — 160 m a vysoký minimálně 10 metrů nad hranou zpevnění přilehlé větve MÚK Dubeč. Základ bude vytvořen ze zeminy vytěžené při stavbách na okruhu a přeložce I/12.

Další změna stavební povolení se pak týká nového sjezdu k retenční nádrži na dešťovou vodu u křižovatky s D1 v Modleticích. Původní sjezd postavený už při budování úseku okruhu 512 se totiž postavil jen dočasně. Po doprojektování nového úseku 511 se tak ukázalo, že se musí v místě propojení obou částí upravit.

U budované části Pražského okruhu vznikne obří val. Deset metrů zeminy odstíní křižovatku Dubeč

Tagy D0 511 Běchovice - D1 Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) Dubeč ŘSD ČR
3 komentáře