Mělník má druhou část obchvatu, kilometr se stavěl rok

Obchvat Mělníka před dokončením. Foto: Operační program Doprava / Facebook.comObchvat Mělníka před dokončením. Foto: Operační program Doprava / Facebook.com

Trasa vede mimo obytnou zástavbu.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mára

Ještě že nedělali dálnici Praha-Brno

Mirek

Zdravím mě by hlavně zajímalo kdy bude zpřístupněna nad 12t značky na D10 a na D8 zakazující vjezd nad 12t jsou tam stále zná tady někdo odpověď na tuhle otázku ? Děkuji M.

Mirek

Na otázku palec dolů ? Svědčí to o inteligenci 😂

Sirup Mario Martinez Suarez

Stále dnes uzavřeno i v 22:00 – musel jsem ještě přes město kolem obchodní zóny…

Tomáš Záruba

Hotovo, ale PJ 50 a stahovacka stále kvoka…

Tomáš Buček

Jistě pozitivní zpráva, ale moc nechápu, proč je celý obchvat (průtah) tak absurdně rozdělen, proč se 2., 3. a 4. stavba nemohla spojit do jedné a stavět to celé naráz? To by pak mělo ten pravý efekt

cikcak

Stát / ŘSD kdysi Mělníku odmítl velký obchvat z důvodu, že Mělník není tranzitním městem. Současná trasa je proto kompromisem, který víceméně vychází ze 40 let starých úvah se zapracováním změn v reakci na odpor obyvatel (např. Rousovice). Stále údajně občanská sdružení dle letáku ŘSD nesouhlasí se směrovým vedením jedné z nehotových částí.
Zajímavé čtení :-):
http://soutok.blogspot.com/2016/08/velky-obchvat-mesta-melnika-ten-maly.html

Petr z Prahy

Do budoucna po dobudování obchvatů směr I/16 do MB stejně stoupne doprava. Na celé I/16 od D6 po MB se budou muset přidávat pruhy. Nějaké kruháče v Mělníku to nemají šanci pobrat. Řešením bude 2,5 km dlouhá estakáda na jih od Mělníka.

Frantisek

Jasně, zase další a další silnice, ale prý je pořád indukce výmysl. Hlavně nezlepšovat železnici a nepodporovat život v samotných krajích, vše „hezky“ auty do větších center. Proč je tolik tabu například protažení a elektrizace tratě z Lužce právě do Mělníka (ve stopě cukrovarské vlečky – dnes asi spíše mostem než podjezdem, i kvůli nové „obchvatové“ silnici v části její trasy) mj. pro vlaky z Prahy končící dnes v Kralupech, zatímco tady se malují a stavějí další asfaltové lány, je mi záhadou.

Vllk

To se těžko posuzuje ona tam tranzitní doprava ze směru MB – Slaný může i klesnou s dobudovanim severní části pražského okruhu… pokud se teda vůbec někdy postaví 🙂

Kebab

Jak to že jen rok? Vždyť podle místních odborníků musí každá nová stavba trvat aspoň 2, spíš 3 roky. Beton že prý rychleji nevytvrdne a náspy nesednou.

Jarda Š.

Spodní stavbu se podařilo založit vloni na podzim, takže základy přes zimu vytvrdly a pro stavbu mostovky byly použity ocelové profily zalité betonem, což stavu urychlilo oproti běžné železobetonové konstrukci. Budování náspů lze urychlit vápněním, kropením a důkladným hutněním (ještě víc polystyrénovými bloky zalitými betonem).. Jestli to bylo provedeno opravdu kvalitně, se ukáže. Takové urychlování silničních staveb ale zvyšuje jejich cenu.

Martin J.

Asi dobrá zpráva, nicméně to není obchvat, ale spíše průtah městem. Nemá to návaznost na směr od Neratovic a z Mladé Boleslavi (Rousovice, Slovany). Jako obchvat bych si představoval něco v trase Kly-Malý Újezd-Chloumek, ale chápu, že zde by byl problém zábor vinic a délka trasy, nicméně, jako by mi tato trasa přišla plynulejší.

Radek

To už by se dalo pokračovat i obchvatem Liběchova, což je taky „nějak“ v plánu.

Frantisek

A pak obchvaty obchvatů, obchvaty obchvatů obchvatů… Nechtělo by to spíše systémovou změnu?

Démon

Bez 3. a 4. stavby je to k ničemu

Jirka

Lepší životní prostředí? Vždyť se ten problém akorát přesunul z jednoho místa na jiné. Navíc se zastavěla další část půdy. Spíš to vidím negativně

Spytihněv

Zatímco kolem původní trasy je jeden dům vedle druhého, tak kolem nového úseku je jich tak pět. A argument zastavěné půdy mi přijde dost absurdní.

Jiří Kocurek

Obzvlášť, když velká část sinice vede starým průmyslovým areálem.

Představte si dálnici Praha-Brno. Fajn a teď 15 km širokou, máte? Ta takovou plochu zabírají biopaliva.

Frantisek

Biopaliva pro ta auta, která začnou další silnice využívat. Ekologie přece nespočívá v tom, kde je nebo není kolik domů; to je jen líbivý ‚zelený‘ háv. Problém je v rozsahu a struktuře dopravy samotné. Asfaltováním lesů a luk mimo města zdravější prostředí nevytvoříme.

Libcha

Chce se mi pochybovat, že tři kruháče na jednom kilometru znamenají plynulejší jízdu a snížení emisí.

Spytihněv

Co se týká tohohle 1 km dlouhého úseku, tak tam jsou kruhové objezdy dva a žádný nepřibyl. Oproti semafory řízeným křižovatkám je ježdění po kruhovém objezdu určitě mnohem plynulejší. No a navíc ta druhá část obchvatu objíždí centrum města, kde je provoz logicky vyšší.

Hajnej

Když vidím, jak jsou pojaté fungl nové české kruháky, stýská se o to víc mi po těch anglických…