Mělník má druhou část obchvatu, kilometr se stavěl rok
Trasa vede mimo obytnou zástavbu.
Řidiči a cestující mohou od dnešního dne využívat druhou část obchvatu Mělníka na silnicích I/9 a I/16. Vede od Chloumecké ulice ke křižovatce Na Průhoně, mimoúrovňově překonává vytíženou železniční trať Lysá nad Labem – Děčín. Stavba vyšla na 384 milionů korun.
„Pro řidiče znamená nová silnice rychlejší, plynulejší a tedy i bezpečnější jízdu, pro obyvatele, kteří žijí v blízkosti současné silnice, pak podstatné snížení hlukové zátěže i lepší životní prostředí díky snížení emisí z dopravy. Součástí stavby byly i 3 okružní křižovatky, most přes železnici a 4 protihlukové stěny o délce jednoho kilometru,“ představil novostavbu generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Druhá část obchvatu Mělníka vede od Chloumecké ulice ke křižovatce Na Průhoně. Od křižovatky s Chloumeckou ulicí vede souběžně s ulicí Řípskou, od které se po zhruba 150 metrech odpojuje k prostoru sportovního areálu. Řípská ulice je na trasu nově napojena stykovou křižovatkou. Z ní se tato ulice odpojuje jednosměrnou větví ve směru od Malého Spořilova. Trasa obchvatu poté pokračuje mimoúrovňovým přemostěním železnice k nové okružní křižovatce. Od ní trasa dále vede mezi průmyslovými areály a pod vinicí se napojuje další okružní křižovatkou na ulici Na Průhoně. Stavba končí za okružní křižovatkou napojením na stávající silnici I/9 směr Česká Lípa.
Stavba začala loni, zakázku získal za 384 milionů korun Strabag. Obchvat Mělníka je rozdělen na čtyři etapy, první vznikla v roce 2016. Další jsou naplánované do roku 2029. Letos v říjnu naváže město na otevření rozsáhlou opravou Lesní ulice, po které dosud vedla jedna z objízdných tras. Ta vyjde na 13 milionů korun.