Mělník doplnil v Plavební ulici retardéry. Autobusy o ně drhnou
Retardér v mělnické Plavební ulici. Foto: Město Mělník

Podle města jsou retardéry podle norem, PID musel zrušit zastávku.

Podle města jsou retardéry podle norem, PID musel zrušit zastávku.
V Bratislave sa podarilo niečo podobné, čo vyústilo v zníženie kapacity trolejbusov. Kĺbové vozy sa šúchali o zem, sóla prešli bez problémov. Muselo sa to upravovať.
Prý je to dle norem. Pro příště by technické normy měli dělat jen ti odborníci kteří mají s danou problematikou něco společného a to nejenom teorii ale zejména praxí. Projektant tohoto retardéru také nemusel narýsovat “normovaný” retardér ale takový který odpovídá danému místu a provozním potřebám. Mohl se fyzicky na místě seznámit s místem, provozní situací a sednout si k hasičům do zásahového vozu, do sanitky, popelářského vozu a autobusu a vzít si od nich technické parametry aby nevznikl paskvil. Z deseti projektantů dopravní infrastruktury které znám, tohle dělají tři. Zbytek dokáže rýsovat aniž by místo vůbec navštívila a alfou… Číst vice »
Stejní lidé projektují křižovatky s pruhy o šíři 3 metry. Moc rád bych je viděl, jak tam projíždějí busem, který má přes zrcátka šířku 2,70 m. Zejména v zimě, kdy to busu občas trochu podklouzne. Nemluvě o odbočování a už vůbec nemluvě o třínápravových vozidlech.
Projektanti „bezmozci“.
Retardéry plošně zrušit, stojí to ve výsledku desítky milionů a jsou z toho jen vyšší emise jak z motoru, tak z destiček. Namísto toho investovat peníze do skrytých mobilních radarů, jak to mají třeba v Německu. Radar pěkně schovaný v civilní Caddyně nebo Transporteru za zadním sklem a třikrát denně změna lokality. To by naučilo řidiče jezdit podle předpisů i na dvacítce. Nehledě na to, že s takovým služebákem u kterého vám je životnost podvozku ukradená, zjistíte, jak který retardér projet tak, aby to hodilo co nejmíň a paradoxně je to mnohdy v o dost vyšší rychlosti než je ta… Číst vice »
Z extra auta jezdícího sem a tam emise nejsou? Někdy se to s těmi prahy sice přehání, nicméně na potřebných místech by stačil i statický radar. Na daném místě pak vymyslet něco na ochranu přechodu – třeba i prostorově jako retardér působící obrazce, co já vím…
Ano, retardéry plošně zrušit, s tím souhlasím, ale s radary už ne. Ty jsou pouze nástroj na vybírání peněz s pochybným vlivem na bezpečnost. Daleko lepší než obojí jsou šikany nutící řidiče jet nějakou maximální rychlostí bez zhoršení plynulosti a ještě při tom dávat pozor na silnici. (Současně s tím tento české národy potřebují zvýšit svoji celkovou úroveň obecné kulturnosti. Dneska jsem byl opět předjížděn v nádražní ulici v Hostomicích pod Brdy (kde nedávno jeden **bil v Oktávce zabil chodkyni), a to tentokrát ženou, která to rozjela minimálně na osmdesát, ne-li víc, aby mě dostala, přičemž omezila protijedoucí vozidlo, a… Číst vice »
Třeba tohle https://mapy.com/s/cujarotunu je prý taky podle norem, ale drhne se tam i autem, když se přes to projede víc než cca 10 km/h rychlostí.
Vážně si někteří zdejší diskutující myslí, že si lidi pořizují SUV kvůli retardérům ve městech? Jakože si někdo řekne: „hm, pořídil bych si normální pěkný auto, třeba i nějaký kupátko, ale drhnul bych ve městě o retardéry, tak mi holt nezbyde, než si koupit některou tu nevkusnou krabici na kolech“?
No já vám do toho nechci kecat, ale pár lidí co si pořídili SUV kvůli stavu pražských ulic včetně množství retardérů znám. Ono i já mám někdy chuť auto prodat a koupit se něco obludného a těžkého, co jen tak něco nerozhodí, hlavně když jedu Plzeňskou.
To je tak, když retardéry vymyslí retard…
Retardéry by se měly plošně zakázat. Extrémně znevýhodňují jen některé účasníky provozu (cyklisty i automobilisty vezoucí náklad, zde autobusy, …), které nutí jet úplně krokem (pokud vůbec bezpečně projedou), zatímco jiní bez problémů projedou plnou rychlostí (MTB, terénní auta, SUV). Pak se divíme, že lidi si do města pořizují všelijaké terénní obludy — přitom pro ně cíleně vytváříme podmínky.
Retardéry nahradit značkou a putovním skrytým radarem! (taky by jejich instalace nepotřebovala měsíční uzavírku)
Další věc je to, že mnozí se při přejíždění retardéru soustředí hlavně na to, jak ho bezpečně a co nejrychleji přejet či objet (u čehož musí někdy i kličkovat) a vynucenou nepozorností ohrožují okolí (tedy retardéry jsou leckde přímo kontraproduktivní, nehledě na to, že mj. působí nadměrný hluk)
Také si říkám, že retardéry jsou jedna z příčin městských SUV. Bežný sedan má problém, MHD má problém … co se asi tak stane?
Městská SUV si kupují hlavně lidé s nízkým sebevědomím. Vidím to u kolegu v práci.
Blbost, prostě SUV je vyšší auto, je z toho lepe vidět, lépe se tam a ven leze. Ohromná výhoda. Kdo zažije, nechce jinak ( sám jezdím dodávkou, ne SUV)
O tom lepším výhledu by se mohlo diskutovat.
No hlavně zpomalují i IZS.
Plošný zákaz retardérů je naprostý nesmysl. Naopak jsou místa, kde by měly být skoro povinně a to je u škol. Tam retardéry bez nadsázky zahraňují dětské životy. Je to ověřeno praxí. U mnoha škol došlo na retardéry až se stalo neštěstí. Bohužel je mnoho řidičů, kteří značku max 30km/h prostě nikdy respektovat nebudou..
Myslím, že úsekové měření a důsledné vymáhání přestupků by situaci vyřešilo lépe, než retardér. Když úsekové měření funguje na 50 km/h v obci (viz třeba I/46 a I/45 Šternberk – Bruntál), proč by nemělo fungovat na 30 km/h u školy? Možná proto, že dané město neumí patřičně ocenit ani parkování v zákazu či na chodníku…
Vybudovat tolik úsekových měření není reálné.
Často se to u škol řeší aspoň policejní hlídkou v nejvíce vytížené hodiny. Ale děti chodí do škol i na kroužky atd.
Dá se to vyřešit i jinak: Optickým nebo i fyzickým zúžením vozovky. Jak rychle že se na tom mostě jezdí, měřil to tam někdo?
Retardér vedoucí ke zrušení linky MHD je prostě špatně.
Aneb když město dělá něco podle norem… https://ibb.co/wZQ4zHkS
To ale není z Dobříše, o když tam odpovídají úplně stejně.
Podle mě by retardéry neměly být na komunikacích, kudy vede hromadná doprava v závazku. Ničí to busy a frustruje to řidiče. Cestujícím to také není příjemné.
Přijeďte se podívat do Pardubic, co tady magistrát provádí MHD. Linka 30 na Cihelně = 8 retardérů v úseku dlouhém necelých 1100 metrů. Cesta trolejbusem pak probíhá stylem zrychlení – brzda – zrychlení – brzda… Ale podle radnice je vše v naprostém pořádku a záplava retardérů chrání chodce.
Neměly by být nikde snad opravdu s výjimkou přechodů u škol a podobných zařízení, ale i tam jsou lepší šikany.
Nepochopil sem když udělali jeden retarder hned u zastávky a přechodu směrem do centra, proč o sto metrů dál v zatáčce udělali hned další, kterej ujíždí do Strany a ještě je moc krátký takže tam budou autobusy drhnout prostředkem, navíc pro kola pro který je to dělaný je to taky o hubu to přejet. Taková rock garden jak někde na trailech.. Ti cyklisti mohli přejíždět na tom prvním retarderu. Zvláštní je i ten důvod že tam musí být tydle masivní zulovy retardery protože to je v pamatkove zóně města.. Ac je to úplně mimo centrum kde navíc přímo v historickém… Číst vice »
Jojo, težký život autobusů na Mělníku. U nemocnice neprojedou zatáčku, tady to zase drhne. Copak tam ještě nemáme …. 😀
Po opravě Tyršovy, zase dochází ke střetu se SDZ. Rozšířil se ostrůvek, ale značka na chodníku zůstala vystrčena do vozovky. Ještě vylepšit Schvajkstiluv les u soudu ( plánuje se taková paskviloidni okružní křižovatka) a ROPID zruší polovičku linek po městě.