Melbourne zakázalo sdílené elektrokoloběžky. Po městě jsou poházené jako odpadky, říká starosta
Koloběžky Lime v Melbourne. Foto: City of Melbourne
Provozovatelé koloběžek mají 30 dnů na jejich odvoz.
Provozovatelé koloběžek mají 30 dnů na jejich odvoz.
Všude to dopadá stejně…
To samé sdílení jízdních kol. Jeden velký nepořádek.
Tak jako u nás – zřídili si půjčovny, provozovny ale udělali z veřejných prostranství.
Už ať je to pryč z ulic. Mj. to nemá nic společného s dopravou. Drtivou většinu uživatelů tvoří turisté, kteří se chtějí povozit. Nic proti tomu, mohli by se ale své zábavě věnovat ve vyhrazených areálech a ne v centrech měst.
K tomu by mě taky zajímalo, jestli máte nějaká data. Znám ze svého okolí celkem dost lidí, co to příležitostně využívá, tak by mě zajímalo, jestli to tvrzení máte něčím podložené nebo střílíte od pasu.
„Je příliš takových, kdo jezdí po chodnících. Lidé je neparkují správně. Po městě jsou poházené jako konfety nebo odpadky, a tak hrozí, že o ně někdo zakopne,“. Tohle všechno jde uplatnit i na auta, (včetně ježdění po chodníku), byť teda měřítkově to úplně nesedí, o auto člověk asi nezakopne a teda samozřejmě i na kola. Představte si, že by auta/kola kvůli tomu ve městech zakázal. Takže jo, řešme to u koloběžek, ale řešme to stejně důsledně i u jiných typů dopravy, protože jinak to je zkrátka směšné.
Myslím, že dost záleží na ceně. Bez toho, jaká je realita v Melbourne, těžko hodnotit. U nás jsou kola (= s nožním pohonem) do 30 korun za 30 minut, přičemž prvních 15 minut zdarma. Nenašel jsem koloběžky, co by tomuto konkurovaly.
To mate pravdu, nicméně já třeba používám oboje na vzdálenosti třeba do cca 5 minut jízdy. A pak je ve výsledku ta cena víceméně stejná.
Jako v pohodě, koloběžky poházené na chodníku člověka akorát naštvou. Ale že takhle ostří nejsme i co se týče aut, to mi hlava nebere. Asi slabší lobby nebo co.
Teď nevím, kolik stojí v Praze odtah a pokuta za špatné parkování. Ale mám pocit že 1000 Kč by uživatel koloběžky nerozdýchal.
To se dá smluvne ošetřit, rovnat a uklízet je bude město a pošle frakturu provozovateli. Pokud se mu to nebude líbit, bude moct odejít dobrovolně.
A provozovatel by zas mohl strhnout náklady uživateli, který to mrsknul kam neměl. Hned by těch nepořádníků ubylo.
Tak v Brně to myslím takto docela slušně funguje. Ve Vídni to stejné. Nevrátíte na stanoviště a dostanete 20 euro fee.
Jistě, ale omezením stanovišť tu mikromobilitu zabijite. Stacilo by v souladu s pravidly – pravda těžší na vymáhání.
Jako je to samozřejmě trochu slabší, na druhou stranu pokud máte dost stanovišť, tak to takový problém není. A hlavně je to pak politicky mnohem „udržitelnější“.
Zřejmě máte na mysli elektrická jednostopá motorová vozidla z půjčoven.
Zajímavé že poházené koloběžky vadí, ale poházené odpadky nezakážou! 😀
To by znamenalo, že všechno, co si koupíte v obchodě, smíte sníst jenom tam nebo doma.
Schválně jestli bude následovat i Praha. Před pár dny jsem viděl dobrých 25 kousků parkujících u metra I. P. Pavlova, nahoře na konci ulice před kostelem bylo dalších asi 13. Bohužel s tím často jezdí turisti po chodníku a to i ve dvou, bez helmy a dost bezohledně.
Koloběžky samotné za to nemůžou, prostorově a energeticky to je efektivní způsob přepravy. Jejich problém je, že na vozovce jsou moc pomalé a překáží řidičům a na chodníku zas moc rychlé a jsou riziko pro chodce a zvlášť děti.
To bude tím, že jde ve skutečnosti o půjčované (=> poházení) motoběžky (=> nehody). Je ovšem zajímavé, že dosud nevadí vliv aut na okolí.
Možná kdyby se v centru omezil provoz aut, tak by bylo víc místa pro koloběžky a kola, třeba přes ty úzké mosty s tramvajovým provozem a po nábřeží.
Omezení automobilů a motocyklů, včetně elektrických a včetně těch z půjčovny, by určitě centrům větších evropských měst pomohlo.
Auta jezdí po chodníku a rovněž tam ve velkém parkují? Pokud ano, na rozdíl od koloběžek si to policie zkasíruje.
Spíš jsou auta pohozené tam, kde být nemají.
V Brně na to kašle
No prave ze docela jo. Kupodivu i když ten systém funguje tak bezvadně jak popisujete, tak se to děje pořád dál.