Megatrolejbusy mají problémy i v Bratislavě. Vozidlo je náročnější na údržbu a opravu, říká dodavatel
Trolejbus Škoda-Solaris 24m pro Bratislavu. Foto: DPB
Trolejbusy Škoda-Solaris Trollino 24 trápí v Bratislavě především „dětské nemoci“. Podle dodavatele se objevují primárně během jejich provozu.
„Podle dodavatele se objevují primárně během jejich provozu.“ tak to má dodavatel štěstí. Stačí mu do knihy oprav napsat kouzelnou větvičku: „V depu se neprojevilo.“
Tak často to tak je. Stačí někde prořez na izolaci komunikačních kabelů nebo špatně nalisovaný pin a nestačíte se divit. Nebo chyba v SW, která se projeví pouze občas. Také se stane, že kombinace přítlaku sběračů, prohnutí troleje a určitá rychlost způsobí vytrolejení na zcela rovné trati 🙂
Zase „megatrolejbus“ 😒.
Co se týká provozu, v jednom slovenském tisku píšou, že linka je velmi vytížená a není možné už snížit interval. Možná by stálo za to tam přivést tramvaj. Dolné Hony nejsou zrovna malé sídliště.
Jinak dětské nemoci má všechno. Ještě bych teda chtěl vědět, co je to za závady.
Električka na Dolné hony je nakreslená ( https://imhd.sk/ba/doc/sk/22944/Vrakunsko-biskupick%C3%A1-elektri%C4%8Dkov%C3%A1-radi%C3%A1la ), ale rieši iné prepravné prúdy ako 71, ktorá okrem iného zabezpečuje aj spojenie Hlavnej stanice s Trnavským mýtom (a na Šancovej ulici sa o električkách bude dať uvažovať až keď sa postaví tunel Severná tangenta) či s biznis centrami na Prievozskej
Takova skoda, ze nevyhral v Praze svycarsky HESS. Cenovy rozdil nebyl tak veliky a aspon bychom si tu mohli skutecne porovnat rozdily v kvalite a pohodli. Kazdopadne chvalim, ze minule vedeni Prahy upustilo od elektrobusu hlavni nadrazi – letiste a zaroven Scheinherrovo tym vymyslel a dotahl projekt velkokapacitnich parcialnich trolejbusu.
Jestli si myslíte, že trolejbusy Od jiné firmy, by byly nasazeny a jezdili by bez problémů tak se hluboce mýlíte. Tyto věci jsou normální, obzvlášť jde-li u úplně nový typ.
Opět slaměný panák.
Tak ano, ale jedině v oboru dopravních prostředků, kdybyste změnil za jakoukoliv jinou branži a tyto nesmysly byste tam vykládal, tak byste nevyvázl zdráv.
Takže nové léky, nové zdravotní přístroje, kosmický průmysl, etc do neknečna, ti všichni by také měli dělat zmetky??? Díky za odpověď.
O víkendu jsem jel 2x 59. Bez problémů a velký obdiv šoférům.
Tak to máme v Praze asi lepší servis Škody anebo je ta další serie odladěnější. Podle mých záznamů provozu na lince 59 v květnu (tedy za poslední týden) vyjely pouze trolejbusy a žádný náhradní autobus. Maximálně proběhla výměna za jiný trolejbus.
Den, celkem počet vypravených trolejbusů:
2024-05-01, 9
2024-05-02, 17
2024-05-03, 17
2024-05-04, 9
2024-05-05, 8
2024-05-06, 18
2024-05-07, 17
Na lince 58 to je horší. Když prší, tak je znát výrazně víc autobusů na trati, aktuálně je to 7 kusů: https://pid.8b.cz/mvc.php?type=trolleybuses&routeNumber=58
A co se na tom „drbe“? Jestli to není tajemství…. Elektrická část, nebo mechanické části od Solarisu??
Co jsem jsem zaslechl z dobrých zdrojů, tak 4. náprava je citlivá na bouchnutí o obrubník. Pak to budou určitě dveře…
No, ale zrovna ty dveře jsou díl úplně stejmý jako v jakémkoliv jiném buse (nezávisle na pohonu) ne? Člověk by si skoro myslel že takový standardní díl už by mohl být dost odladěný 🙁
Tak mechanicky je třeba odladěný, ale nový HW a SW v kastli zkrátka není odladěný.
SW na dveře? Co tedy zase vrátit na dveře kliky? Ty SW snad nepotřebují, ale dnes člověk nikdy neví.
Aha dík. Jinak mně se ten koncept docela líbí….
V pátek jsem s tím jel na letiště a zpátky, za mě naprostá spokojenost, tiché, prostorné a funkční. Dětské nemoci snad rychle pominou a bude trolejbusů v Praze více. To by si přál.
Bodejť… A není za tím obláček smradu.
Tatáž zkušenost. A v sedle obsazenost tak 60%.
V Praze jezdi linka na letiste kratsi trasu a je vyrazne mene vytizena na rozdil od Bratislavske linky 71 , ktera byla pred kapacitnym kolapsem ( na konecnou dochazela plna dle scit. zarizeni na 115 az 152%!) – v tom je rozdil ne v servisu.