Megatrolejbusy mají problémy i v Bratislavě. Vozidlo je náročnější na údržbu a opravu, říká dodavatel

Trolejbus Škoda-Solaris 24m pro Bratislavu. Foto: DPBTrolejbus Škoda-Solaris 24m pro Bratislavu. Foto: DPB

Trolejbusy Škoda-Solaris Trollino 24 trápí v Bratislavě především „dětské nemoci“. Podle dodavatele se objevují primárně během jejich provozu.

Slovenský portál imhd.sk informoval o zvýšené poruchovosti nových tříčlánkových trolejbusů Škoda-Solaris Trollino 24 bratislavského dopravního podniku (DPB). Podobně jako v Praze, kde tato vozidla obsluhují linku na letiště, stojí podle dopravce za problémy dětské nemoci.

„Stejně jako u každé značky se nová vozidla postupně zabíhají a v prvních měsících provozu se mohou objevovat případné nedostatky. Takové ‚dětské nemoci‘ se objevily i v případě megatrolejbusů a servisní týmy dodavatelů již pracují na jejich odstranění,“ uvedl mluvčí DPB Jozef Vozár ve vyjádření pro imhd.sk.

Trolejbusy Škoda-Solaris Trollino 24 měly zajistit vyšší přepravní kapacitu na vytížené lince 71 mezi bratislavským hlavním vlakovým nádražím a městskou částí Dolné hony.

Trolejbus Škoda-Solaris 24m pro Bratislavu. Foto: DPBTrolejbus Škoda-Solaris 24m pro Bratislavu. Foto: DPBTrolejbus Škoda-Solaris 24m pro Bratislavu. Foto: DPB

„Prakticky ihned po zařazení do provozu začátkem února se na nových trolejbusech začaly objevovat první poruchy a po prvním týdnu už musely být některé nahrazovány běžnými dvoučlánkovými trolejbusy s nižší přepravní kapacitou,“ napsal portál.

Místo třinácti jen čtyři

Podle imhd.sk sice v půlce března nastalo částečné zlepšení, situace se prý ale opět zhoršila v průběhu dubna a za poslední měsíc se dařilo vypravovat pouze čtyři až osm megatrolejbusů. Ve špičkách jich je přitom na lince 71 potřeba 13, ve volných dnech pak devět. Celkem disponuje DPB 16 takovými vozidly.

„Adresovali jsme dodavateli výzvu k okamžitému odstranění poruch a zajištění požadované disponibility. Momentálně komunikujeme na denní bázi a servisní týmy dodavatele v rámci reklamací intenzivně pracují na odstraňování nedostatků,“ dodal Vozár, podle kterého závisí opětovné vypravení všech vozidel na dodávkách náhradních dílů i efektivitě řešení ze strany dodavatele.

Technický tým dodavatele přímo v Bratislavě

O vyjádření požádal deník Zdopravy.cz také dodavatele vozidel, tedy konsorcium Škoda Group – Solaris.

„Tříčlánkový trolejbus je u DPB novým typem vozidla. Je náročnější na údržbu a opravu, a i proto máme přímo v Bratislavě společný technický tým, který se stará o záruční opravy a také doškoluje zaměstnance zákazníka,“ vysvětlil za konsorcium mluvčí Škoda Group Jan Švehla.

Servis závad, které nejsou sériové, ale vznikají podle Švehly primárně během provozu vozidel, řeší dodavatel okamžitě po nahlášení zákazníkem přímo v depu dopravního podniku v rámci záruky, tedy na vlastní náklady.

Zatímco v Praze absolvují megatrolejbusy část trasy na bateriový pohon, v Bratislavě jsou baterie pouze doplňkové, a to pro případné mimořádnosti.

Poruchy i nezkušení řidiči. Megatrolejbusům musí na lince na letiště vypomáhat diesely

Tagy Bratislava Dopravní podnik Bratislava Dopravný podnik Bratislava DPB Škoda Electric Škoda Solaris 24m Škoda-Solaris 24 Škoda-Solaris Trollino 24 slovensko Solaris Solaris Bus & Coach trolejbusy
20 komentářů