Megatrolejbus začal v Praze vozit cestující. Dvojité zalomení je zážitek
Trolejbus Škoda Solaris 24m ve zkušebním provozu s cestujícími v Praze. Foto: DPP – Petr Hejna.
Pravděpodobně nejdelší trolejbus na světě má 24 metrů, tři články a čtyři nápravy.
Tak jsem se svezl a musim rici, ze v salonu je strasne moc prachu, je totiz velmi chybne reseno topeni, kterer rozfoukava prach z podlah a z krytu do prostoru pro cestujici, to je neuveritelna chyba,… chudak nekdo, kdo je alergicky, a ja mam jeste ted po hodine plny nos prachu… A druhy problem vidim ve dverich, ktere se zaviraji dost pomalu, ale to by jeste nevadilo, horsi je, ze se nektere nedovrou a zkousi to znovu, coz zdrzuje jeste vice… Jinak rekl bych malo prostoru pro zavazadla a chybi jeste vodorovna drzadla,… v nekterych mistech se neda dobre drzet,… Číst vice »
Nic proti, info o motorech je nepřesné. 2 motory měly také Ostrovské dlouhé trolejbusy, jezdili v Chomutově dlouhá léta. A něco o nich vím.
Přesně tak, v článku nepravdivá informace! Vozy Tr 15 (2x 100 kW) a TR 22 (2x 140 kW) jsou také s dvěma motory !!
Ty tzv. „Tiskové zprávy“ by se neměli přebírat bez ověření.
A také ještě staré Sanosy (Š200), které jezdily mimo jiné ve Zlíně, měly motory 2* 125 kW.
Jeden je i v Pardubicích.
Hlavně, aby na nějakém pidi-kruháči nepotkal sám sebe.
ouroburosbus? Pokud by do sebe i naboural, bylo by aspoň snazší určit viníka nehody
No a tak kterej by za to mohl?? Ten přední, nebo ten zadní???
na kruháku s Veselskou si běžně dávají přednost autobusy. Je to jen otázka času.
Stále mi není jasné, proč si Praha objednala dva typy trolejbusů a od jiných výrobců. Jak karoserie tak pohony. Možná aby měly větší sklady ND a více lidí na údržbu. Škoda dělá celou řadu výzbroje pro různé délky pro Solaris.
Plzeňské dopravní podniky to pochopili a sjednotili dodavatele. Usnadnili si servis i peníze. Rozhodující jsou parametry.
Myslíte, že by ve veřejné zakázce prošla podmínka „dodavatel musí být XY“, protože už získal zakázku předchozí?
opravdu nejde upřednostnit jednoho dodavatele, na každý typ je extra výběrko, dokonce si ani nesmíš poručit, že chceš dva motory, případně jinou specialitu, protože to dělá jen jeden výrobce a byl by to důvod pro stížnost a zrušení výběrka
Tak do výběrového řízení 2 motory samozřejmě dát lze, ale musí si to umět zdůvodnit, proč to požaduje.
Beru si osobní newtonmetr a jedu měřit odstředivku na konec soupravy…
Je zde uvedeno, že se jedná o nejdelší vozidlo MHD v Česku. Nezkoumal jsem to, ale nejsou třeba KT8D5 nebo jiné tramvaje delší?
Vyřešilo by se to přodáním přívlastku „silniční“…
Trolejbus má dva motory, což je v Česku také unikát. Škodovka v minulosti dva pohony dodávala jen pro trolejbusy pro americký Boston, které byly nedávno vyřazeny z provozu.
To není pravda. Trolejbusy Tr22 měly rovněž dva trakční motiry. Vím, jezdil jsem s ním několik let. Předtím trolejbusy trolejbusy Tr15 taky.
A nové trolejbusy pro Ústí taky.
Přesně tak, v článku nepravdivá informace! Vozy Tr 15 (2x 100 kW) a TR 22 (2x 140 kW) jsou také s dvěma motory !!
Ty tzv. „Tiskové zprávy“ by se neměli přebírat bez ověření.
Plus ještě staré Sanosy (Š200).
Tak to jsem zvědav, jak dlouho ten vynález ze škodovky vydrží.
Dlouho. Polsko není Turecko.
Mně by zase zajímalo, co konkrétně na tom podle Vás je vynález Škodovky.
Dlouho. Solarisy jsou kvalitní vozidla, elektrovýzbroj Škody Electric je vyzkoušená a spolehlivá..
Elektrovýzbroj by měla být zas úplně nová, jiná než u 27Tr vyrobených pár let zpátky. Takže něco neozkoušeného.
Proč by jako neměl vydržet?
Takové zkušenosti s trolejbusy moc firem nemá. Pravda je, že jsou nové technologie, a může se stát cokoliv, ale to každému. Vy máte osobně něco proti Škodě Plzeň?
Možná by jste raději dovážel …
Škoda Plzeň? Nic takového dávno neexistuje. 😀
Ta firma co dělá výzbroje a trolejbusy se jmenuje Škoda Electric.
No to bude radost s timhle jezdit skvele resenou krizovatkou na Veleslavine…😉
Jazdí sa s tým rovnako ako s „konvenčným“ klbákom. Tretí článok kopíruje druhý (aspoň by mal, tie bratislavské kusy s tým mali trochu problém, ale to je závada s ktorou to v zásade nemôže ísť do premávky).
Asi nebudete místní… Nejde o vedení vozidla v obloiku, ale o velikost složené křižovatky a přilehlého přejezdu, kdy při výjezdu trolejbus zablokuje celou křižovatku čekáním na volno na hlavní silnici a současně výjezd z přejezdu.
Hold to bude muset místní odbor dopravy nějak vyřešit.
Tak to je o inom, chápem 🙂
Kdyby to byl až takový problém, tak křižovatka asi umí preferenci…
Bphužel se u nás nepoužívají kolové motory, takže pak jsou v interiéru bedny (a tedy sedačky na stupíncích) navíc a vůbec to nevypadá pěkně (zvlášť, když jsou kvůli rozložení hmotnosti před hnanou nápravou).
Kolové motory používá Škodovka u tramvají. U trolejbusů se kvůli nízkému kroutícímu momentu a velmi vysoké hmotnosti a tím pádem značnému podílu neodpružených hmot, neosvědčily…
Ty čtvrtstoletí staré ingoty od trefené slepice ale fakt nejsou reprezentativním vzorkem současných kolových motorů…
„Trolejbus má dva motory, což je v Česku také unikát.”
A já myslel, že dva motory měly už 15Tr
Ano, 15Tr mají 2 motory také.
Přesně tak. Před pár měsíci jsme přesně v komentářích na toto upozorňovali, ale autoři se nepoučí a stále omílají nepravdy. 15 Tr se dělala v Ostrově nad Ohří, měla 2 motory a jezdila kromě jiného v Ústí nad Labem (tím myslím ne jeden kus).
Před nimi Škoda – Sanos. 80. léta minulého století. Dojezdily v tomto století.
V tom Ústí stále jezdí a kvůli kopcovitému terénu kupují nové trolejbusy taky se dvěma motory. 15Tr ještě budou jezdit v Budějovicích.
Dva motory (ze 14 Tr) měla také Škoda-Sanos, které se vyrobily vyšší desítky kusů.
…a kromě toho mají myslím dva motory i leckteré jiné Ústecké Solarisy, které už jsou v provozu nějaký ten pátek.
Ne, ústecké Solarisy mají dva motory až ty od letoška dodávané (od e.č.538). Pak se akorát odlišují ty starší s karoserií III.generace, které mají poháněnou prostřední nápravu místo obvyklé zadní.
a taky 22 Tr, těch ale bylo o dost míň.
Dva motory měl trolejbus T-400. Na jedné hřídeli v tandemu.
Přesně tak, v článku nepravdivá informace! Vozy Tr 15 (2x 100 kW) a TR 22 (2x 140 kW) jsou také s dvěma motory !!
Ty tzv. „Tiskové zprávy“ by se neměli přebírat bez ověření.
24,7m dlouhý autobus asi nebude nejdelším vozidlem MHD u nás. Nebo je v tom nějaký administrativní háček a 30m tramvaje formálně nejsou jedno vozidlo?
Tramvaj je drážní vozidlo
Trolejbus taky. A i tak je to jedno, tramvaj i trolejbus jsou vozidla MHD.
MHD je i Ešusový dvojboj.
Co integrovaná Vysočina?
To je spíš VHD, vlak bych úplně do MHD nepočítal.
Dvoukloubovým Hessem jsem se 15 roky párkrát svezl, když jsem dělal v Curychu.
kdyz vidim to prohnuti, ta si harmoniky musi na prazskych tankodromech sedad na zem.
Jakoby.. zvenku hezký a určitě fajn svezení. Ale tohle bych dal tak do Modřan, ne na letiště no :/
Škoda, ten stav v Česku.
Kuala Lumpur = 1.8 mil, 1997 schváleno, 2002 provoz
Praha = 1.3 mil, 2000 schváleno, 2023 trolejbus
V Malaisi se asi příliš nepářou s nějakými odpůrci stavby, prostě oznámí záměr a hotovo, na názor místních se nikdo příliš neptá.
Vývoj a rozvoj nezastavíte, a to ani v Práglu :)))) Prostě to k nám „dojede“ časem.
a komfort nic…furt stejné, jak u nejstarších pražských autobusů, prostor pro zavazadla není, lepší dvojité panely taky ne, jen jiný lak
Vypsal jste upgrade položky, které by si výrobce nechal extra zaplatit. Pokud je tedy schopen jimi své výrobky vybavit, což nemusí být třeba vždy realizovatelné.
Solaris schopen je, ale objednatel to tak neučinil
Samozřejmě věděl proč…
Tohle je pro nás ideální kombinace.
vždyť jo…dpp šetří
No minimálně HESS lighTram3 je delší. Ten má 24.7m
Zatímco Solaris/Škoda má… taky 24,7 m. 🙂 Tam to bude o centimetry. (VanHool by měl být kratší).
Jižní Amerika / Čína někdo něco?
V Turecku Bozankaya
Volvo 7300 jezdící například v Mexico City má mít podle katalogu výrobce přesně 25 m.
Je v těch autobusech nějaký prostor vyhrazený pro zavazadla, když mají jezdit na letiště? Nebo je to podobný freestyle jako u 119 a lidi se budou dál trápit s tím, kam dát kufr?
Vždyť jde přece jen o dočasné řešení, než na letiště bude jezdit něco po kolejích. Určitě to bude již brzo, jak se chvástají radní z Magistrátu.
No radní z Magistrátu tam ten vlak fakt nedotáhnou. Ale vsadím se, že kdyby se to náhodou postavilo a DPP by utracelo za představení trolejbusů pro jiné linky, tak byste taky nadával.
Je tam několik míst, kde byly odstraněny sedačky a zůstal prostor na kufry s příčkou, takže snad nebudou moc jezdit.
Pak ve druhém článku je něco jako police (se zvýšenou obrubou) vedle třetí nápravy.
Není to tak velkorysé jako v Crosswayích na AE/100, ale je to lepší než na 119.
Nonstop na tři směny určitě nejezdil. Kolikrát jsem ho v pracovní dny vyhlížel a nejel ani na Palmovku, ani do Letňan. O víkendu přes den jezdil pravidelně, to jo.
V Letňanech na terminálu jsem kolikrát vídal 2 kusy za sebou. Nejčastěji mezi 8mou a 18tou. Jindy ne.