MD rozdělilo peníze na historická vozidla, nejvíce jich půjde na služební vagon Da
Historický nákladní vagon, muzeum Lužná. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Podporu získaly motorové vozy, historické vagony i dvě parní lokomotivy.
5 milionů. Lepší než nic, ale i tak je to jako když se prdne do tunelu.
Petr
Těší mě!😀
je to hezký počin ale ty částky jsou jak kapky v moři. Nedávno jsme měl tu čest pracovat s obsluhou parní mašiny. Revize na kotel stojí 2,5 mil a vydrží 10 let. Historie by si zasloužila víc než 5 mil. ale aspoň něco. Zajímalo by mě jak to dělají v Anglii že jim tam jezdí po kolejích takové skvosty.
V Anglii si nezlikvidovali bohatší až nejbohatší sociální třídy.
V Anglii mají všechny vlaky velké společnosti – dopravci si je pronajímají, takže tam jsou i peníze na takovéhle skvosty.
Nutno podotknout, že vzhledem k nákladnosti péče o historická železniční vozidla, je i 5 mil. Kč opravdu malinko. Za to se pořádně neopraví ani jedna lokomotiva. Ale je zajímavé, že ČD jakožto společnost s mnoha historickými vozidly se s ničím nepřihlásila/nic nezískala.
Tak ono získat a menežovat takovou dotaci není úplně bez práce – neznamená to jen napsat žádost… To je teprve začátek, ale pak (když je přidělena) se musí ve vcelku krátkém termínu okoučovat vlastní oprava, která se hlavně musí stihnout do stanoveného termínu, pak následuje žádost o uvolnění prostředků z dotace a platí se opravci nejprve částka bez DPH co je mimo dotaci (tj zbytek do plné částky), k tomu samostatně DPH za celou opravu, a pak MD teprve proplácí dotaci. A po proplacení následují každý rok po dobu tří let zprávy o zajišťování publicity projektu… Jinými slovy – o… Číst vice »
Vazeny pane, v roce 2017 byla narizena z vedeni DHV prohlidka lokomotivy pred opravou. To, ze se v Brne na lokomotivu nesahlo ..doplnte si sam. Staci se podivat jak dojela do Luzne u Rakovnika, spinava, prach, bordel, od roku 2017 se v Brne na lokomotivu NESAHLO!
Můžete sem někdo prosím dát odkaz na fotku toho vozu Ca, na který dostali dotaci v Žamberku?
Dle mého by mělo MD vyžadovat a kontrolovat, že dotace byla správně využita. Například dotace u lokomotivního tenderu 935.0136 byla porušena v několika bodech. V závazku bylo, že vozidlo musí být provozní a veřejnost k němu musí minimálně několikrát do roka mít přístup. Abych byl konkrétní bavíme se o lokomotivě 475.101.
Neni nic jednodussiho nez dat podnet na MD. V krajnim pripade bude pozadovat navraceni dotace, ktera tu byla tusim 3-4 mio czk? Ty penize by mohli nasledne rozdelit mezi slusne subjekty, ktere si nedovoli zneuzivat statni dotace.
Neznám detaily této žádosti, ale co vím, tak tendr byl opraven a je provozuschopný. Že nejezdí jeho „hostitelská“ lokomotiva, za to tendr bohužel nemůže a neznamená to, že nebude jezdit navěky.
Obecně pro jakékoliv dotace platí, že když do jejich plnění zasáhne něco mimořádného či nepředvídatelného, dá se s poskytovatelem dohodnout nějaká změna podmínek plnění (např. odložení plnění publicity apod.). Sám jsem se v minulosti podílel na podání žádostí a plnění podmínek z tohoto programu na tři osobní vozy a také jsme této možnosti jednou využili…
Proč tam nejsou České dráhy?
Těm se muzeální provoz kryje běžným závazkem 🙂
Protoze Marecek je vice doma nez v Luzne :))) chlapci z muzea rikaji, ze je tam jednou tydne a poradne nezna ani chlapce na hale. Zlaty Kothera se vyklada..a ten si to panecku umel srovnat! Joo Mara Kozinka :)))) a jeho grupe z Plzne
Nešlo by hodit ty rušené lokálky pod ministerstvo zdravotnictví?