Maximum 30 km/h. Olomouc s otevřením nového mostu zklidní provoz na Masarykově třídě

Tramvaj na novém mostě v Olomouci. Foto: Olomouc.euTramvaj na novém mostě v Olomouci. Foto: Olomouc.eu

Na hlavní spojnici mezi hlavním nádražím a historickým centrem se vrací od zítřka i tramvaje.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukas Kovacik

Most je hezký a konečně je tato trasa zprovozněna. Ale prosim vás co ty hnusný kovový bambule na mostu? Proč? Chápu k čemu ale proč tenhle tvar vánočních led koulí? Totalne to pokazilo celkovy dojem z čistého dizajnu vlny..

Daavii

Tady nejde o tu 30tku, ale o to, že je dána značkou zóna to znamená že platí přednost zprava, viz. Nové značení ulice s myší dírou. To že se tam dá značka zóna s třicítkou si přečte každý ale už skoro nikdo neví, že v tom okamžiku začíná platit přednost zprava z každé ulice!

Filip Jirsák

Co to píšete za nesmysl? Zóna s třicítkou je zóna, kde je omezená rychlost na třicet km/h. Žádné přednosti to nemění. Přednost zprava platí automaticky všude tam, kde nejsou značky hlavní a vedlejší silnice.

Stepan

To jste si asi spletl s obytnou a pěší zónou, kde ovšem platí dvacítka a ne třicítka. To neplatí pro všechny druhy zón. Mimochodem, zastavěné území obce označené značkou „Obec“ je od roku 2016 taky zóna, i když tam platí padesátka.

Filip Jirsák

Ale i v obytné a pěší zóně platí stejná pravidla přednosti, jako kdekoli jinde. Ono by to ale ani nedávalo smysl – kdyby uvnitř zóny neplatily značky hlavní a vedlejší silnice, proč by tam ty značky někdo umisťoval.
Spíš si to Daavii popletl s tím, že když vjíždí z obytné nebo pěší zóny na jinou komunikaci, musí dávat přednost (stejně jako kdyby vjížděl z místa mimo komunikaci).

JackBrno

Zase někde zvítězili rudozelení pitomci s kecy o zklidnění dopravy… Zvláštní, že najednou jim nevadí uměle zvyšování spotřeby aut a emisí…

Nyvlt

Zase ty módní kecy o zklidňování 🤣

Stepan

Tak jistě, jednodušší by bylo zakázat v té ulici parkování aut, aby to nebylo jedno velké parkoviště, kde auta musí jezdit po kolejích. Ale to by zase ječeli autíčkáři.

pukhakeren

Popravdě, 30ka je sice hezká, ale jestli z toho chtěli udělat bulvár (což dává v tomto místě smysl), neměli tam dávat zase ten hnusný asfalt a široké pruhy pro auta…

Stepan

Jako že bulvár má být hrbolatý, aby si lidé lámali kotníky a kočárkům aby to víc drncalo?

martin

jeďte se někdy kouknout do civilizovaných zemí, jak se to dělá. 😉

Dom

Ano, třicítka tam patří! Jsem rád, že na to město našlo odvahu, těch lidí tam proudí opravdu hodně, především studenti. Ale ani tak, ta ulice moc nežije, to by se teď mohlo konečně měnit. Proud aut tam býval opravdu problém. Málo přechodů, špatný stav chodníků. Nic by se nestalo, kdyby tam jezdily jen ty tramvaje a obsluha. Ale to až v dalším století.

Stepan

„Rychlost jízdy v uzavřených osadách nesmí býti nikdy větší nežli 15 kilometrů za hodinu (rychlost lehkého rychlého povozu). Mimo uzavřené osady jízdná rychlost nesmí býti stupňována přes 45 kilometrů za hodinu. Nikdy rychleji nežli 6 kilometrů za hodinu (tempo koně v kroku) nesmí býti ježděno: když mlhavé počasí zamezuje rozhled do dálky, jakož i na takových místech, kde silnice nemůže býti přehlédnuta, jako zejména na křižovatkách, při silných záhybech silnice, při vjíždění do vrat, vyjíždění z domů, pak na mostech, v úzkých ulicích, kde dva vozy nemohou vedle sebe jeti, při kromobyčejné živosti cesty a při velikém nahromadění lidu.“

Rychlé Eso

Strčte si ty třicítky už někam. Od Slavonína do Nemilan je z neznámého důvodu taky 30 a nikdo to stejně nedodržuje, dokonce ani MHD. Navíc jsou tam retardéry na každém přechodu, takže stejně musíte zpomalit na 20.

Otakar

Tam jsou ty retardéry chuťovka. Doškrtané od autobusů… klidně ať je tam 30tka, ale ty retardéry udělat nějak lépe. V Nizozemí jsem nezažil retardér, kde by se z podvozku ozvala rana, v ČR je to snad každý retardér. Obojí účel splní, ale ty v ČR mě štvou.

Prostě proč to udělat pořádně, když za stejné peníze můžeme mít polovičaté řešení?

Jan

Takže 30 nikdo nedodržuje, ale zpomaluje se na 20? Rozmyslete si ty svoje báchorky předem, ať nepíšete taková protichůdná trvzení.

JackBrno

Kdo by taky dodržoval 30km/h. Zkusil jste si někdy autem tak jet? Zbytečně se akorát ničí auto a zvyšuje spotřeba a emise. Ti rudozelení už popírají sami sebe…

Rychlé Eso

Představ si, že z 50 zpomalíš na 20 a pak zase zrychlíš. Až nebudeš na základce, tak na to třeba přijdeš.

pukhakeren

Tak v tom případě jsou ty retardéry na místě. Kdybychom neměli za volantem retardy, nepotřebovali bychom retardéry..

Hans

Ono je to úplně jedno, v tak hustém provozu jaký máme dnes ve většině velkých měst stejně nemáte jízní průměr o nic vyšší. Rozdíl je jen v tom, že to někdo projede plynulou jízdou a jiný s kvílením pneumatik, nakonec se všichni sejdou u steného semaforu, nebo přechodu.

Palecek.M

27 mesicu dlouha stavba mostu… Vsechna cest tem cca 6 stavarum. Vic lidi jsem tam nepotkal. Skvela prace

Erik

Rovnou meli snizit na 10km/hod 🤣 ironie..

V. K.

Je to městský bulvár a do něj 30 km/h patří. Tranzitní doprava má k dispozici Pasteurovu ulici o blok dál, která je pro chodce a cyklisty velmi nepříjemná, tak tohle prostě přežijou.

vspingu

Keci. Na obou stranách chodníky jako kráva, tak k čemu 30km/h na silnici?

V. K.

Budete si muset zvyknout, že města tu jsou pro lidi a ne pro auta. Jako obyvatel této ulice jsem za to omezení rychlosti rád, protože to bude příjemnější místo pro život.

jva

Jenže když se těch 30 plouží i MHD, je k ničemu. Ale však ony Vás ty kvílející Progresy zase tu radost zkrotí…

Jan

O kolik minut se prodlouží jízdní doba na nádraží? Jistě máte ten dopad zavedení třicítky spočítán.

vspingu

Efekt to nebude mít žádný. Akorát to bude nasírat řidiče. Chodci si toho ani nevšimnou. „Příjemnější místo pro život“ je jen prázdný blábol. Snížení rychlosti místo nezmění. Pořád to bude stejně hnusná ulice jako dosud sloužící pouze jako spojnice nádraží s centrem.

V. K.

Spolu se stavbou vyrostla i Vídeňská zastávka na zastávce u Bystřičky. Vyrostla ovšem jen ve směru z centra a druhá zastávka zůstal v dosavadním stavu včetně fleku nezrekonstruovaných kolejí a asfaltu, což je asi vše co potřebujete vědět o stavu Olomoucké městské kasy.