Maximum 1,9 m na výšku, jinak přes noc nezaparkujete. Část Ústí omezí odstavení dodávek na sídlišti
Parkování na ústeckém sídlišti Dobětice. Foto: Google Street View

Lidé, kteří nepoužívají dodávky k podnikání, mohou požádat o výjimku.
Ono se to prostě vyřeší časem samo. Místa je opravdu málo, taková je realita. Já se s realitou smířil, vlastní auto prodal a služební parkuju v práci na dvorku. Do práce jezdim vlakem. A je fuk kolik mám peněz, ani za 100 tisíc mi v širším centru Prahy nikdo místo negarantuje. Modrý zóny plný, garáže téměř nejsou, usoudil jsem že to nemá smysl.
A proto, milé děti, lidstvo vymyslelo peníze. Penězmi se redukuje spotřeba vzácných statků, tedy i prostoru. Zpoplatnit všechny bez rozdílu. V dostatečné výši tak aby se nemusela budovat nová parkovací stání a zabírat další prostor. Ti, kteří parkují ve své garáži a na svém pozemku za ně také museli zaplatit…
„Ti, kteří parkují ve své garáži a na svém pozemku za ně také museli zaplatit…“
Nejen že museli, ale stále musí. Říká se tomu daň z nemovitosti a co se týče toho, když někdo má garáž tak za tu platí jak mourovatý i když jí třeba jako garáž vůbec nevyužívá protože třeba nemá ani auto 🙂
https://archiv.hn.cz/c1-67293560-ke-bdquo-garazove-ldquo-dani-se-prihlasilo-skoro-80-tisic-lidi-urady-chystaji-kontroly-podle-map
Správně.
Je to tak, pokud chci mít opici, musím mít na banány a voliéru.
jojo, tohle když tady zamelduju, tak sklidím mínusů celý věrtel. zábor veřejného prostoru odloženým majetkem není žádné lidské právo.
Je to trochu mimo téma, ale me přrijde trochu „nefér“ (chápu že se to neda generalizovat), když rodina ve městě musí mít dvě (vyjímečně i více) auta. Casto vidím, ze si treba koupi nove auto a stare nechají „na dojeti“, to stare se samozrejme pouziva 1 za dva tydny, ale zabira stale misto. V ulici treba mame bezdetne pary co maji dve auta a jeste s tim jezdi tak akorat po meste a do prace. Kdyby treba neco tyhle lidi motivovalo mit jenom jedno auto. Ale chapu ze to asi nejede, jak se ma sahnout na pohodi lidi, tak se… Číst vice »
Ne, že to nejde. Ve městě kde existují jiné možnosti dopravy je možné mít jen jedno auto. Mít jedno auto nelze na vesnici kde jsou možnosti omezené.
Placené parkování…
Placené parkování, silniční daň. Vymyšlené recepty odjinud. Ale Češi mají vždycky vlastní rozum.
Zdá se mi, že máme moc státních zaměstnanců ( úředníků) ve státní správě a samosprávě. Nemají co dělat, tak vymýšlejí kokotiny. První redukce 30% dolů, za ušetřené peníze vybudovat stání pro auta.
Omezení podle výšky je dokonalý nesmysl – parkovací plochy přece nemají problém s nedostatečnou výškou. Problém je nanejvýš s DLOUHÝMI vozidly, která se nevejdou do normálního parkovacího místa (zaberou 1,5 místa nebo trčí do chodníku/vozovky/zeleně). Tedy pokud nějaké omezení, tak podle DÉLKY (vozidla vyhovující délkou a nevyhovující šířkou prakticky neexistují).
P.S. A vůbec něco má smysl řešit jen na řádných parkovištích s vyznačenými místy. Na ostatnách plochách je stejně větší problém nevyužitá plocha mezi nahodile stojícími vozidly.
Tohle je těžké, nikdy asi neuspokojíte všechny. Třeba my máme jedno jednié rodiné auto Ducato k soukromému užití, které má 5,4m ale vejde se u nás na ulici na jednoho klasické místo (prostě zaberu jedno místo). Ale pak jsou tu rodiny co mají dvě osobní auta (v principu zabírají dvě místa) a to nevadí. Čili já budu mít smůlu ale rodiny s dvěmi „klasickými“ auty mít problém nebudou.
Prostě těžko se hledá nejaký spravedlivý systém…
Podle toho jak je zmíněno podkud máte dodávku se kterou nepodnikáte můžete parkovat, ale musíte si dojít vyjednat vyjímku.
To je to. Kdyby to bylo promyšlené nebude to žádných vyjímek potřebovat. To je nejdřív vyjímka a potom vyjímka z vyjímky takže to začne být tak složité, že to málokdo bude chápat. Tohle tady u nás umíme dokonale.
Jasně, v tomhle případě je možná výjimka. Ale myslel jsem to spíš obecně. U nás naštěstí tohle ještě neplatí.
Obecně je to naprostý nesmysl a ten kdo tohle vymyslel by měl dostat nobelovku. Buď omezovat podle kategorie značkou B4 nebo neomezovat vůbec. Je sice riziko, že do toho spadne i ten kdo používá N jako „rodinné auto“, ale myslím si, že takových příliš nebude už jen z toho důvodu, že se s takovým autem nedostanou všude kam by mohli s Mkem. Vy máte N nebo M? Ducato je široký pojem tak nevím jestli máte třeba prosklený Bus nebo plecháč.
„začne být tak složité, že to málokdo bude chápat“
Nejen u nás a vždy to vytvoří prostor pro korupci. Sir Appleby mi budiž svědkem.
Leckde jsou dlouhá auta slušný problém. Např. při parkování částečně na chodníku napříč zaberou skoro celý chodník (takže projet s kočárkem nebo na vozíku nelze) a ještě vyčnívají do vozovky.
Problém nejsou jen dlouhá auta, ale rovněž i auta široká která zaberou celou šíři parkovacího místa a do vedle stojícího vozidla pak lze nastoupit jen s obtížemi. Když jste zmínil ten vozík neodpustím si znovu kritiku parkovacích míst pro vozidla s parkovacím průkazem O7 kdy se parkovací místo neudělá jako je na většině míst běžné tedy široké aby zahrnovalo i manipulační prostor, ale udělá se parkovací místo pro vozidlo standadní šířky a manipulační prostor se udělá sdílený vždy jen pro dvě sousedící parkovací místa.
A ještě něco. Nevím proč by člověk který má třeba VW Transporter nebo obdobné vozidlo jako rodinné auto a zapsané v kategorii M měl někam chodit žádat o vyjímku. A ještě si neodpustím rýpnutí. Výška vozidla se bude posuzovat podle hodnoty zapsané v TP nebo se bude jednat o výšku okamžitou třeba s namontovaným střešním nosičem? Existují vozidla která nejsou dodávkami a i tak jsou používaná jako N ka (nebo ani být nemusí, ale podniká se s nimi). To jsou taková která používají pro převoz materíálu nebo pracovního náčiní střešní nosiče kterým se často nedá říkat zahrádka, ale je to… Číst vice »
S rakví, co si někdo nechá na služební Octavii či s nosiči na kola to bude ještě zajímavé:)
Kocourkov. Lidé si stěžují na nedostatek parkovacích míst (plocha) a proto budeme omezovat vozidla která jsou používaná k podnikání podle jejich výšky (objem) . Tohle muselo dát hodně poráce vymyslet. Kdyby se myslelo hlavou, tak se omezí všechna vozidla používaná k podnikání bez ohledu na to jakou mají výšku nebo se omezení nastaví podle kategorie vozidla (M/N). N může být klidně vozidlo které nepřesahuje danou výšku, ale má pevnou přepážku což je hlavní předpoklad pro odpočet DPH pokud si člověk pořizuje vozidlo za účelem podnikání. Prostě všechna M bych nechal a omezil bych Nka. Není zač. Však tohle písmeno je… Číst vice »
Takže i všechny služební Octavia?
Pokud by to mělo být jak jsem napsal tak ano. Odpovídalo by to snahám o kterých se již nějakou dobu hovoří a sice, aby slušební/firemní vozidla parkovala v místě firem. Příklad. Jsem zaměstnancem firmy a k výkonu profese používám služební vozidlo. To firemní vozidlo je parkováno v místě firmy a já jako zaměstnanec do místa firmy pojedu svým soukr. vozidlem které parkuji v místě bydliště a jehož parkování třeba na sidlišti nemá co kdo omezovat a v místě firmy to své vozidlo zaparkuji na místo kde stálo služební které si vezmu. V případě nutnosti jízdy služebním/firemním vozidlem do místa bydliště… Číst vice »
A co když bydlí v Ústí, pracuje v terénu a sídlo firmy je Brně. Jak to má udělat?
Dobrá otázka. Co takhle zřízení pobočky v Ústí ? 🙂
Ale to není jeho problém. Problém je s tím služebním vozidlem takže bych to nechal na firmě ať to zajistí. Buď na základě jednání o vyjímce s tím kdo zavedl tento nesmysl a pokud by to nebyloi schůdné pak cesta pronájmu parkovacího stání kde by to vozidlo bylo možné zaparkovat. Něco by to stálo, ale pořád lepší platit za stání než aby firma platila pokuty.
Nejste trochu pozadu s tou přepážkou? To už dneska neplatí, dokonce si ji můžete i sám vymontovat pokud tam byla historicky…
Já jsem pozadu zcela běžně a jestli i v tomto tak se omlouvám. Jen tedy nevím. Měl jsem kupovat auto u kterého mi přišlo, že tam kdysi byla přepážka která v autě už chyběla. Při pohledu do TP jsem zjistil, že vozidlo bylo zapsáno jako N a dále v poznámkách, že vozidlo je vybaveno přepážkou která musí být ve vozidle namontována. Takže jsem od toho dal ruce pryč. Ono už neplatí, že když je vozidlo N a v TP je záznam o tom, že je vybaveno přepážkou, že tato musí být přítomna a na TK by vozidlo bez ní neprošlo?… Číst vice »
Je pozadu asi 15let 🙂 a ta přepážka pro služební auta, to byla taky pěkná kokotina..
Tak třeba jo, alebudu Vám oponovat. Nebyla. Přepážka byla proto když se osobní použilo pro účely nákladního. Přepážka sloužila k oddělení prostoru pro posádku od prostoru pro náklad. Představte si Fabia 1 combi bez přepážky v jejímž nákladovém prostoru bude převážen nějaký náklad. Ten náklad se v případě nárazu bez přepážky posune až do prostoru pro posádku. Nic hezkého. Proto není radno ani v osobním autě vozit v nákladovém prostoru těžké věci keré v případě nehody posádku zabijí pokud je nezabije samotný náraz, airbag (ty nepřipoutané) nebo deformace karoserie. A možná se budete divit, ale na volně ložené těžké předměty… Číst vice »
S tou přepážkou to bylo trochu jinak 😉
Úřad ani strážník v terénu si registraci vozidla na fyzickou nepodnikající osobu nedovede zjistit sám. Proto je potřeba vytáhnout majitele z postele, aby předložil úřední povolení.
Chtělo by se říct, že nejlepším regulátorem počtu parkujících vozidel v lokalitě bude modrá zóna. Kolik karet vy(pro)dám, tolik tam bude aut. Cenu, pravidla a počty určí město. Nechci tam firmy, neprodám jim karty…
Asi nejlepší řešení.
Soudě podle množství zaparkovaných vozidel se tedy může zdát, že všeobecný blahobyt dorazil už i na sídliště do Ústí:-)
Takže instalatér Venca s Ducatem L2H2 má smolíka, ale JUDr Pepa s firemním BMW X7 je v pohodě….
nikdy jsme si nebyli rovnější… 😉
No a třeba Venca drží jako instalatér pohotovost a musí pak běžet nekam na druhý konec města. Chytré.
Anebo si pronajme stání, když už to používá na podnikání?? Ostatně, pohotovost nejspíš nedrží přes noc…
To by se dalo ošéfovat tím potvrzením o kterém jsem psal.
Docela závidím těm obcím, kde se tyto problémy řeší. Já žiji ve čtyřtisícových Volarech na Šumavě a kdybych se teď po městě prošel, tak potkám nejméně 100 přestupků.
Místí policajti jsou slepí a hluší, radnice má na háku úplně všechno. Kdyby na schodech k radnici na náměstí zaparkovalo 5 kamiónů, tak to tam bude stát třeba rok. Kdyby někdo na náměstí postavil hranici z pneumatik a zapálil ji, tak by těmi jedinými, kdo by něco udělal, byli dobrovolní hasiči. Jinak nikdo.
buďte rádi, že žijete na takové vesnici, máte tam klid. MP tam nemáte, méně složek na pruzení obyvatel. Až vás tam jednou začnou prudit za vše, ještě si vzpomenete …
Ani náhodou.
Já se z obce s podobným fungováním velmi rád přesunul do města, kde na mě v zimě neútočí soused s kouřem (například lakovaný nábytek hoří opravdu krásně) a před oknem mi běžně nejezdí řidiči 80+, protože můžou.
Takový „klid“ je dobrý jen pro ty, co jsou bezohlední vůči ostatním.
I vám bude jednou 80+ 😉
Osazenstvo radnice vám tam přidělili z Bruselu, nebo jste si ho vybrali sami?
On *sám* si osazenstvo zřejmě nevybral..
Já bydlím v Brně-Bystrci. Chci Hitlerovu dálnici přes Bystrc. Všechny politické strany v naší MČ ji odmítají.
Řekněte mi, koho mám volit na radnici?
Sebe
Hitlera? 🙂
Omezovat to podle výšky nedává smysl. V době, kdy prakticky skončila MPV a náhradou pro rodiny s 3 a více dětmi jsou osobní dodávky (VW Multivan, Toyota Proace Verso), které mají délku 5m (tedy stejně jako třeba Superb), ale výšku 1,89-1,99m, je to nesmysl. A když už podle výšky (proč), tak bych dal alespoň 2m.
Přesně, přitom 2m je nyní takový rozměr, co se snaží výrobci dodržet u osobních dodávek. Ale ne v ČR na truc dají 1.9m…
v Praze na Jiznim Meste zacali davat znacky zakaz parkovani v od 18 do 6 pro vozy delsi nez 5 metru, ano, tech dlouhych dodavek ubylo, ale ty co tam stoji dal stejne nikdo neodtahuje
dodávka vyšší než 1,9 metru… inu, to je malá dodávka s půdorysnými rozměry jako běžný osobák, která se vejde na standardní parkovací místo. transportér (a multivan), jumpy (scudo, expert, proace), malý tranzit (custom), která je dělaná tak, aby se vešla mimo jiné do podzemních garáží. ovšem instalací zahrádky, a to jak plné zahrádky, tak podélných nosníků (hagusů), případně instalací majáku (modrého pro izs a žlutého pro doprovoďáky a silničáře), o autostanu nebo kempovací pergoly nemluvě se výška 1,9 metru prakticky vždy přesáhne. a co to znamená podnikatelská činnost? znamená to při striktním výkladu, že auto musí být hlášeno na fyzickou… Číst vice »
mně zase přijde divné, že běžně si člověk s osobákem zaparkovat může, ale člověk, co jezdí dodávkou pracovně klidně, ať už to řemeslník nebo rozváží balíky pro ppl, tam nemůže. proč?
protože proto. protože valná část místně hlášených držitelů volebního práva nepracuje (studující, nezaměstnaní, starobní a invalidní důchodci), a ti jsou nejjednodušším cílem místního populismu a nechápe souvislost mezi prací řemeslníka či rozvážeče bydlícího o dvě patra výš a státním rozpočtem potažmo mandatorními výdaji rozpočtu.
mimochodem, z osobních aut mladších čtyř let na každém sídlištním parkovišti je drtivá většina služebních a patří nějakému fleetovému korporátu. fábie s polepy, oktávky s decentním označením firmy a superby bez polepů.
Dodávka vadí, karavan ne? Nebo odstavený vozík.
To máte jako s osobními auty, která vyjedou jednou za 14 dní. Vadí? Nevadí?
Alespoň to nějak začali řešit, pravidla se dají ladit v čase podle vyhodnocení aktuálních úprav.
V článku se píše, že zákaz se týká vozidel vyšších 1,9 metru. Do této kategorie tak nějak spadají i ty karavany, ne? A i kdyby ne – kolik dodávek a kolik karavanů parkuje na průmerném sídlišti?
No kdyby jen dodavky a karavany … najde se i odlozeny autobus … idealne tesne u krizovatky nebo i do ni zasahujici.
Karavany (= vozidla tažená) mají vesměs něco přes 2,5 metru. Obytky o něco víc a alkovny přes 3 m. 1,9 m odfiltruje už i osobáky s rakví. Vozík se vejde, jde o to, zda vozík je ten nejpalčivější problém.
Rakev není součást vozidla, výška v TP se uvádí bez těchto věcí. Opak by byl na palici.
„Opak by byl na palici.“
Do šířky vozidla zapsané v TP nejsou započítána zpětná zrcátka a i přes to s vozidlem které ma v TP zapsanou šířku 2100mm nesmíte vjet do omezení 2,2m. Leda, že by každé z těch zrcátek mělo pouhých 5 cm. Co na tom, že přesnou šířku nevíte. ˇúdaj zapsaný v TP v tomto směru nehraje žádnou roli 😉
Samozřejmě. Nejsme ve při.
Ano, to že přijedu na sídliště a vypadá to tam jako depo DPD vadí…
Ano,firemní dodávka je nástroj k firemnímu zisku a není důvod, aby zdarma užívala k odstavení obecní pozemky.
Osobní auta jsou také často nástroj k zisku, ale nejdou tak snadno poznat a mají i druhé užití k osobní potřebě. A hlavně lidé jsou voliči a obce z nich mají příjem. Firmy nevolí a obce z nich daně nemají, rozpočtové určení daní přiděluje obcím příjem pouze na základě počtu obyvatel s trvalým bydlištěm. Počet a zisk firem v obci vůbec zohledněn není. Je to trochu cynické, ale ten volební hlas je asi ten nejdůležitější důvod.
Pokud bude v RUD nula (nástroje k zisku zlikdovány, obrat nula, DPH nula), tak kolik asi obce dostanou?
Firmy prožijí totální kolaps když nebudou parkovat na sídlišti (případně můžou, ale pronajmout si místo)?
Myslím, že ty dodávky nepatří DPD a spol, ale živnostníkům, kteří s nimi doručují.
Instalatéři, elektrikáři a pod. to samé – jsou to většinou živnostníci, nebo jednomužné s.r.o.
Takže vliv opatření na volební hlasy může mít i negativní složku.
Počet firem v obci a jejich zisk se samozřejmě projeví druhotně – obyvatelé obce budou mít méně příležitostí vydělat pěkné peníze.
Nepodnikáš tak parkuj. Jasně, někdo nemá jinou možnost. Nemá třeba chalupu kde by si mohl přívěs zaparkovat a tak ho parkuje tam kde bydlí. Ovšem pokud takovou možnost má což by se dalo docela snadno zjistit pak by si to měl parkovat tam aby zbytečně v době kdy je nevyužit nazabíral místo.
Asi vím co pro tohle opatření jako vzor. Patrně to, aby firemní vozidla parkovala v prostoru firmy. No jo, ale co když má někdo firmu napsanou tam kde bydlí tedy na byt? Kde má potom parkovat? Pak řešení buď menší auto které nebude vadit nebo přestat podnikat.
Ještě pořád zbývá možnost pronajmout si parkovací místo…
Přesně tak.