Mattoni slaví deset let železničních přeprav, vlaky nahradily 20 tisíc kamionů

Vlak s výrobky Mattoni. Pramen: Mattoni 1873Vlak s výrobky Mattoni. Pramen: Mattoni 1873

Provoz na vlečkách zajišťuje společnost Railsystem, většinu trasy jede vlak s minerálkami v režii ČD Cargo.

60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Suchý

Bohužel…každá větší obec na železnici měla nákladové nádraží a dlouhou rampu, kde šlo vagóny vyložit. Tyhle věci dneska z 99% už neexistujou.
Přitom právě zdigitalizované plánování nákladních vlaků by mohlo plně odlehčit silniční síti – udělat nejen dálkovou přepravu celých vlaků ale po vagónech rozvozit zboží aspoň do měst…ne každá firma si může pro svoje zboží dovolit vybudovat vlečku, ale ledasjaká by zvládla si odvozit ty 1-5 kilometrů od nádraží v menších vozech, stačilo by pro to mít jednu kolej, kde jeden den vagóny nechaj a druhej si je prázdný odvezou (pokud se zase nenaložej zbožím směřujícím jinam)

Fliczek

Je to krásný, já jsem pro… Ale to by nesměly mít osobní vlaky přednost. Jinak jsou na některých jednokolejných tratích zasekaný. Vezmu tady naši trat 160. Křižování jen v několika možných časech a dopravnách, protože křižování rychlík a osobák (Horní Bříza, Mladotice), nebo osobák a osobák (Třemošná, Plasy), nebo rychlík a rychlík (Žihle). Věčně jen dvě dopravní koleje (Mladotice, Žihle, Petrohrad…). Výhybny zrušeny (Pastuchovice)… Takže protáhnutí nákladu je na dlouhé lokte. Jiná věc je to Blatno-Žatec, tam jezdí jen rychlíky. Ale třeba v Plasích čeká náklad cca hodinu, aby mohl pokračovat dál. A DP toho MUVka, sekačka,… Na druhou stranu,… Číst vice »

Petr

A proto je v této zemi normální, velké skladové areály k vkecce, pokud je možnost, raději ani nepripojovat..jsme přece v ČR.

Petr

Takhle by to mělo fungovat všude kde to jde

Honza

Naprostý souhlas. Bohužel i při existenci sebelepších míst nakládky narazíme na kapacitu a stav současné sítě.

Tomáš679.2

Proč ne. Méně těžké dopravy na silnicích znamená jejich delší životnost. Ovšem je třeba se potom nedivit, že výběr poplatků (mýta) po přesunu nákladní dopravy na železnici stagnuje nebo iklesá.

Ondřej

Všiml jste si někdy toho, že ať jde o jakékoli téma a jakékoli řešení, tak ho kritizujete? 🙂

Tomáš679.2

Ne to jsem si opravdu nevšiml, protože ve svém příspěvku žádnou kritiku nevidím. Vy ano? A pokud ano prosím o informaci čeho se má podle Vás ta moje kritika týkat. Děkuji

Tomáš679.2

„Ovšem je třeba se potom nedivit, že výběr poplatků (mýta) po přesunu nákladní dopravy na železnici stagnuje nebo iklesá.“

To byl pouhý odkaz na článek o výběru mýta, který se tady v uplynulých dnech objevil a věřím, že někteří to pochopili.

https://zdopravy.cz/mytne-vyneslo-v-cervenci-1165-miliardy-rust-i-pres-rozsireni-systemu-zpomalil-123606/

Tomáš679.2

Tento příspěvek jste napsal před 14 hodinami. Já svůj první příspěvek ke článku o pakovacím domu v Liberci někdy před jedním dnem. Takže ono to s tím co jste napsal nebude tak horké, že?

Tomáš679.2

*parkovacím

Košičan

Výběr za využití kapacity dráhy potom ale roste!

Tomáš679.2

Správně! Prostě se to jen přelije.

Honza

No jistě. Proto nebudu bojovat proti pirátům silnic, protože klesá výnos z radarů…. bože to na hlavě není jen na čepici…

Tomáš679.2

Je vidět, že ani Vy jste nepochopil.

ušatá

A kde se platí mýto a kolik???

Jan

Škoda jen že jim předtím trvalo 20 let než obnovili vlečku. V 90. a nultých letech byla v žalostném stavu…

Tomáš679.2

:- )) „V 90. a nultých letech“
Přelom tisíciletí by bylo lepší ;- ) .

kakov

a ještě prosím jeden dotaz, stále se nakládá až za mostem? a závod v Kyselce je odříznut?

kakov

záhada rozluštěna 🙂

***** Petr

Postavili most , kousek je tunelu pod fabrikou a bedny do vagonu hází šachtou 🙂 🙂 🙂

kakov

prosím, oni jezdí do Kralup po levobřežce a tam přejíždí přes Neratovice na pravobřežku?

František Plášek

Buď jsou Kralupy překlep, protože pokud pamatuju, tak Mattoni Expres jezdil přes Střekov. Nebo to ČDC přesměrovalo na Kralupy – Libeň – Poříčany – Nymburk – …… neb všechna depa si musí „ukrojit“ kus koláče…

Bubák2003

Pokud se něco nepo…,tak to v celé trase vezou mostečtí cargáci se spaním v Prostějově

Tomáš Morávek

Bylo by super rozjet po té trati do Kyselky i turistickou osobní dopravu.

***** Petr

Aby se mohli vodáci dívat na prázdné
vlaky?

Martin

Ne. Turisti budou vystupovat mezi kamiony a jesterky. :), protoze vlecka konci v arealu Mattonky.

M19

Už funguje.
https://www.karlovyvary.cz/cs/mattoni-expresem-z-karlovych-varu-do-kyselky
Zejména posměváčci pod nicky Martin a „pětihvězdičkový“ Petr by si měli něco napřed zjistit, než se rozhodnou ze sebe dělat hlupáky.

Martin

Bydlím od toho 100m. Nefunguje.

M19

Tady je např. video z roku 2019. Opravdu máte vnitřní potřebu dělat že sebe dál hlupáka? Lhář jste, to už je prokázané.
https://youtu.be/VC-K_TwzItM

Martin

Pouzivate pritomy cas „uz funguje“ a uvadite zalezitost z 2019 :).

Martin Prager

Jestlipak se také při oslavách vlečky Kyselka – Vojkovice vzpomíná na fakt, že KMV byly ke zprovoznění v podstatě donuceny a že tento souboj trval několik let?

M19

Nějaké podrobnosti a zdroje?

hobluj

Podle hejtmana Josefa Novotného nešlo jenom o snížení dopravní zátěže, ale zvýšila se tak bezpečnost silničního provozu. Za opravu předtím používané silnice zaplatil kraj 200 milionů, z nichž padesát procent hradily KMV (Filantropie KMV to určitě nebyla).

Zdroj:
https://www.denik.cz/karlovarsky-kraj/mattonka-zprovozni-zeleznicni-vlecku-z-kyselky-do-vojkovic-20120513.html

Pedro72

Nemá smysl snižovat význam iniciativy firmy. Ostatně si nedovedu představit, jak by někdo mohl firmu „přinutit“ k tak významné investici. Často to bývá naopak, kdy si firmy, např. těžaři, nevybíravě vymáhají přístup na silnice a investice státu. Prostě probíhala jednání, která byť mohla být tvrdá, vedla ke skvělému výsledku. Za to si Mattoni zaslouží respekt.

Martin Prager

Sorry, ale je vidět, že o tomto kousku země toho moc nevíte. Možná jen tušíte z veřejných zdrojů. Byly to KMV, se kterymi bojovalo hejtmanství, magistrát KV i řada občanských sdružení. Hezký je zo vytíženosti třeba zde: https://www.respekt.cz/tydenik/2011/46/ceska-kyselka

Martin Prager

Sorry, za překlepy, predikce je občas akorát tak k vzteku.

Martin Prager

P.S. Tu poslední větu zkuste říct nahlas v místní hospodě v Kyselce. 🤣

M19

No, jen potvrzujeme co je v článku a doplňujeme vlastní domněnkou či názorem. Takže jste za ten Nick neodpověděl.

Martin Prager

Stačí si trošku zagooglovat… U několika jednání s KMV jsem byl i osobně. Opravdu si myslíte, že KMV zcela dobrovolně investovaly do rekonstrukce vlečky a mostu přes Ohři? KMV plundrovaly majetek kraje, obcí města KV. Vlečka byla podmínkou pro urovnání vztahů.

Bohumil Pokorný

Ano,vzpomínám si na to,to donucování trvalo hodně dlouho.Ten oslavný projev pana generálního ředitele mi přijde dost neupřímný.

Václav

Vybavila se mi kapitola ze seriálu o Z. Mattonim, jak usiloval o vybudování té trati a jak mu na ni úředníci nechtěli udělit koncesi. Mattoni už měl několik let koupenou lokomotivu, než dostal povolení stavět trať. Je dobře, že ta trať pořád dobře slouží.

Ondřej

Skvělé. Teď víme, že minimálně 44 účastníků této diskuze kouká na telenovely.

😂

Krušnohorec

Dlouho z Kyselky do Chomutova jezdila firma Hanzalík s Bardotkou.
Jak je to dnes nevím, ale čekající Bardotku jsem v CV již několik let neviděl.

Otakar

Hanzalík zkrachoval, dělal šméčka a dojel na to. Chytli jej pak ve Slovinsku.

Škoda zahodit takto rozjetou firmu, kvůli pár milionům. Ikdyž je otázkou, zda ji nevybudoval také podobným způsobem.

Jan Sova

Jedna Hanzalíkova Bardotka stojí v Prostějově na nádraží.

Kuba2

Dobré. Ještě by to chtělo rozjezdit ty Tuchoměřice. Jestli si dobře pamatuju, zkušební provoz skončil na tom, že sólo lokomotiva nevyjela kopec do Milostína a dvojče by se nevyplatilo. Třeba by pomohla oprava svršku v daném úseku.

Jan Sekanina

Dobrá práce. Škoda, že obdobně nejsou distribuovány produkty Mattoni do zahraničí.

Lukáš Končický

O jaký objem by se mohlo v tom případě jednat?

VRt

Vývoz vody je naprosto zbytečné. A kupovat vodu ve flašce je též hrozní nesmysl, když člověk má čistou vodu z kohoutku – co v Evropě je nejspíš případ.

Jen v nějakých obci dávají zbytečné chlor do vody – na ujištění…🤦🏼

Leinad

Minerálka není voda z kohoutku.
Jo proč v marketech existují i lowcost sodovky (bez šutrů, bez soli) to taky nechápu.

Jan Sova

A co restaurace? Rozhodně potěší, když mají v nabídce něco bublinkového ve skle a ne různé antiprodukty z distra CocaColy, s brutálně nadimenzovanou sladkostí a cenou.

Marek Janík

Well done

Gulliver

Jawohl

Jiřik

Хорошо!

erik

Proč zrovna Italové dostali Karlovarské minerální vody ( dříve n.p. Vřídlo). ?

Jan Sova

Jedou i do dalších min. vod. Třeba Hanácká Kyselka.

Martin

je toho hodně co mají pod „křídly“
https://www.mattoni1873.cz/nase-znacky/