Mátl: Nemáme takové množství sypačů, aby jezdily po pěti, deseti minutách

SSÚD Mirošovice, sklad soli. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářSSÚD Mirošovice, sklad soli. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Po mírných zimách v posledních letech zůstává sůl silničářům na jaře ve skladech.

Odebírat
Upozornit na
guest
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloš F.

Klasika, průměrnej Čížek sice umí řídit asi jako průměrnej obyvatel Burkiny Faso, ale chtěl by, aby mu „někdo“ za jakýhokoli počasí zajistil stoprocentní sjízdnost jakýkoli silnice na sjetejch letňácích. Nevím, za mě by asi bylo efektivnější, kdyby řidičák nedostal úplně každej, kdo si zaplatí autoškolu.

Kamil Maršálek

Pokud by průměrný Čížek uměl opravdu jezdit, zvládnul by to i na tech letňácích. A taky funguje jednoduché pravidlo, že pokud nemusím, tak nevyjíždím, když to neumím, nebo je hnusně.

A to si nikdo neuvědomuje, jaká je ta sůl svinstvo. A to nejen pro plechové křápy, ale i třeba pro přírodu kolem. Pluh by stačil, možná popel, toho je všude dost.

Kuba Drápal

Kamioňáci by chtěli ideálně jednoho sypače za státní prachy pro každého kamiona.

Kamil Maršálek

Stačila by kvalitní infrastruktura, dostatek míst na povinné přestávky se zázemím a třeba možnost přepravit celý kamion po kolejích, díky.

Honza S.

Podle mě je především potřeba, aby policie tyto exponované úseky jako je Červenohorské nebo Libínské sedlo za hustého sněžení pro kamionu uzavřela a vůbec je tam nepustila. Můžou stát klidně na silnici, pokud mezi nimi zůstanou odestupy pro předjetí. Kamiony se tam zapotí i v létě, a za hustého sněžení nemají šanci ani přímo za sypačem.

SYN

Co to jako znamená „zapotí se i v létě“ jako třeba že jich 10% neprojede nebo tak?
Jinak za hustého sněžení neprojedou ani mnohé osobáky…

Honza S.

10 % ne, ale některé kamiony tam v létě jedou jenom 20 – 30 km/h.
Zapadlý osobák snadno vytáhnete traktorem. Zapadlý kamion je o dost horší.

Miloš F.

20 – 30 tam nejezděj kvůli tomu, že by se potily, ale spíše kvůli zatáčkám, že…

Leinad

Neuškodila by informace „sjízdné, jeď dál“/“nesjízdné, čekej na pluh“ někde kde se dá odstavit.
Nebo třeba přímo na úpatí, holt se bude zastavovat na krajnici s rozestupama.

Libor

Kamery jsou všude možně , v těch sedlech taky budou. Stačí proměnná značka zákaz pro vozidla nad… ton , jen doplnit hlídkou PČR, aby bylo dodrženo. Po úpravě do sjízdnosti pustit. V Harrachově to taky klidně zavřou… Tak proč ne jinde…

mic

V to pondělí jsem na Červenohorském sedle byl. Bylo to pro mě slušné cvičení:o) 1, Překvapilo mě, že si řidiči kamionů nesdělí vysílačkou, aby nahoru nejezdili, že to prostě nejde. Dost věcí by bylo jednodušší, kdyby tahači zůstali čekat někde dole a vyjeli až za sypačem. 2, Není třeba, aby tam někdo sypal po deseti minutách. O tom, že bude sněžit se vědělo už večer. Stačilo tam někde mít jedno auto, které by jezdilo sem tam. Pluh se sypačem. Za ním by to zvládli nakumulované kamiony. V době mojí přítomnosti tam ovšem žádná údržba nebyla a silnice byla bezpečně sjízdná… Číst vice »

Kamil Maršálek

Řidiči kamionů už dávno žádné vysílačky nemají. Pouze u národností, které mají tak nějak víc ve zvyku dělat bordel a obcházet co jde, je ještě trochu mají.

Budete se možná divit, ale pokud si přepočítáte čas a víte kde je nízký most, podstatně lépe vám dopravní situaci zobrazí i hloupé Google Maps.
Navigace je navíc vhodná i na denní dojíždění, což většina autickaru ignoruje, patrně protože by navigace rušila od telefonování. Pak holt stojí v zácpě, smůla.

Libor

Všem, co kritizují zimní údržbu, bych dal lopaty a poslal je odhazovat. Dnešní lid je hrozně zhýčkaný, vše potřebuje mít hned a dokonalý, čerstvé rohlíčky 7 dní v týdnu apod…

Frantisek

To je jeden úhel pohledu… ale pak když je nějaká vánice a přejede hranice do Německa/Rakouska, tak ten rozdíl vidíte i bez značky o státní hranici. Prostor pro zlepšení tu tedy nějaký je.

Filip Jirsák

Rozdíl je ve stavu silnic nebo v tom, jak se lidi na silnici chovají? Rozdíl v tom, jak se lidi na silnici chovají, je totiž po přejezdu hranic vidět i bez sněhu…

František

Ono je to i po vymahani pravidel … pokud jedu v Rakousku rychleji, mam za 1-2 tydny po prestupu ve schrance dopis ve 2 jazycich a s QRkem. A kupodivu i u auta na operak. Pokud u nas jezdi kamarad ze Slovenska jako prase … kdy myslite, ze mu neco prijde?

N.N.

Pokud je to přeshraniční úsek, téměř každý, kdo jel po české části, pojede i po té rakouské. Málokdo to otáčí na hraničním přechodu, aby se vracel, snad jen zaměstnanci a vozidla údržby.

Filip Jirsák

Což ovšem neznamená, že se řidič po překročení hranic nemůže chovat jinak.

SYN

No, zrovna s ohledem na „zimní“ podmínky? To jako (teprve) na hranicích přezujou nebo zapnou náhon na všechny 4?

Pav

Ach tohle české sebemrskačství – jěstě chybí, že mají trávu zelenější a nebe modřejší.

Frantisek

Poznáte, i když přejedete hranici do Slovenska či Maďarska… ale diskuze je o tom, zda by to nešlo dělat lépe.