Mátl: Na našich stavbách se zimy zrušily. Jako by neexistovaly

Buldozer provádí skrývku ornice pro silnici, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBuldozer provádí skrývku ornice pro silnici, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Opava bude podle šéfa ŘSD první město v Česku, které bude mít kompletní silniční okruh.

Odebírat
Upozornit na
guest
45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Libor

Zima neexistuje. Ale zpoždění staveb je přesto pravidlem…

franta

Zima neexistuje. Budu spekulovat. Potom ovšem jsou typovrchy na 7 let. Jako třeba na Ostravici. Když se to pokládá na poslední chvíli někdy v zimě. Za deště bordelu a spol.

Michal M

Vydrž Franto, až do posledního odstavce.

Avoda

Taky mohli odstranit to rychlostní omezení , když už tam měsíc a půl nikdo nedělá.
Ale to bych chtěl od paní Slezákové (která tím úsekem sama každý den projíždí) opravdu moc.

Honza

První okruh bude okolo aglomerace Tovačov.

the_lit

😀 tojo

Rejpal

A co na to SŽ? Taky bude přes zimu stavět novostavbu Brno – Přerov na 200 km/h a nebo bude mít technologickou pauzu? Samozřejmě se přes zimu nedá dělat vše, ale minimálně zemní práce ano. Tipuji, že nebudou dělat nic. Pardon, budou jako každoročně dělat výluky od 8 hod. do 14 hod. při nichž budou řezat křoví. Dělá se to každoročně, tak proč to měnit. Křoví a stromy je potřeba vyřezat, ale co to udělat jednou za několik roků a pořádně, než to každoročně šmudlat. Uvědomuje si vůbec někdo ze SŽ kolik to stojí dopravce peněz – NAD, úprava oběhů… Číst vice »

Lukas B.

možnost provádění zemních prací v zimě? dá se s jistými omezeními těžit. ale ne sypat a hutnit. zima se v zemařině hodí jen pro konsolidační násyp.
v zimě se dá rozumně jen vrtat (piloty), do takové teploty, kdy beton nezamrzá v mixu.

Michal M

A nejlepší jsou přechytralí důchodci, co seděj doma v teple a druhým budou radit, aby v teplotách okolo nuly někde něco stavěli.
Evidentně praktická zkušenost nulová.

zyx

Zato Poláci získávají celoroční zkušenosti na stavbách v Finsku a Švédsku a pak umí stavět za jakýchkoli teplot ve dne i v noci…. A zatímco český stavař bude mezitím povídat o nemožnosti stavět kolem nuly nebo o nemožnosti pracovat v noci…..

zyx

Tím nechci říci že se za každého počasí dá dělat cokoliv, nebo že to je efektivní. Ale Poláci tímto získají zkušenosti jak se to dělá a pak to případně použijí nebo ne…. Zatímco tady jsou všichni stavaři mistři světa a stav vidíme…

Michal M

Já neříkám, že se to nedá stavět, ale že práce venku v počasí jako je například dnes stojí dost za houby. Navzdory mechanizaci, která je pohodlná, vytápěná atd. a něco se dělat může, ale je to dost omezené.
A že by si akademičtí příznivci celoročního stavitelství měli sami vyzkoušet co to obnáší.
Totéž údržba v noci – zkoušel někdo v noci sekat vlastní zahradu (kterou zná jak svý boty) nebo tam stříhat keře?

Sáček

S cestovkou Řsd dejte sbohem zimě a užijte si dovolenou v teple.

Zdeněk12

No, klidně bych řekl, že první město s kompletním obchvatem bude Tovačov 🙂 a dokonce s obchvatem dálničním, stačí dokončit D1

Adam Ř

Druhé bude Hlinsko s dokončením D35. A teda poku přemýšlíme mezinárodně, tak Karlovy Vary už obchvat mají

Sáček

Hlavní město může Tovačovu závidět.

the_lit

Tak takový Spořilov má okruh pěkně dlouho 😀

VRTjecesta

Budu se opakovat, ale je opravdu nezvyk vidět někoho opravdu pracovat za naše daně.
A všimněte si, jak vedle Mátla vypadá Bc. Manekýn, MBA se svými podchody směšně.

libor

od toho by tu MĚLO být MD, aby do toho zasáhlo a udělali na SŽ čistku a možná nejen tam!

Petr Struhař

Ano, nechápu, proč se zdejší úvodní podcast s ministrem Kupkou nezmínil o skandálním zanedbávání železničních staveb za posledních X let. A proč to proboha ještě nikdo nezměnil.

Frantisek X

Třeba jim to zrovna tak vyhovuje, možná i proto to SŽ tak dělá – právě, aby nepřišli o místa (že se moc snaží)… Těžko zvenčí soudit.

ABCD

Ta Opava bude svým způsobem taková laboratoř. Zhruba padesátitisícové město, kde není žádný transit. Vede se tady spousta diskuzí, co by kdyby a tady bude určitá možnost to vidět v reálu.

PetrD

To není zhruba, to je 55 000 město. A kdyby tam nebyl žádný tranzit, tak tam nevede ze všech stran tolik silnic 1. třídy a hlavně rychlostní silnice z Ostravy.

ABCD

Jestli jsem to podle plánků ŘSD pochopil správně, tak ze všech stran bude de facto úplný okruh, takže ve městě (uvnitř) žádný tranzit prakticky nebude. Nechápu Vaši myšlenku.

Město s 55 tisíci obyvateli je zhruba 50 tisícové město? Nebo kolik procent znamená zhruba? Opět trochu nechápu.

PetrD

tak je jasné, že po dokončení okruhu v centru žádný tranzit nebude, že 😀

ABCD

Ale ukažte mi takto velké město, kde to tak je., jak říká p. Máte Opava bude první. Takže si to obyvatelé budou moct vyzkoušet…

rumpeak

Ukažte mi takto velké město, kde se v historickém centru křižují 3 mezinárodní silnice 1. třídy (I/11 HK-Slovensko, I/46 Brno – Polsko, I/57 Slovensko – Polsko), Dnes už naštěstí díky severní části obchvatu je značná část dopravy mimo to centrum, ale několik let jsem si v centru Opavy zažíval denní peklo na trase OStrava – Bruntál.

Tomáš Záruba

Minimálně Bruntal/Krniv – Ostrava tam je teda rozhodně.

Pavel

Mrkněte sem, dříve než napíšete hloupost. https://scitani.rsd.cz/CSD_2020/pages/map/default.aspx

Sáček

Vyzkoušet, ve 2029. Ještě chybí západní část, propojení Olomoucké a Bruntálské silnice.

rumpeak

Žádný transit v Opavě? Z Vašeho příspěvku je evidentní, že jste tam nikdy nebyl. To já jsem třeba párkrát byl i v Praze, přesto bych si netroufal hodnotit tamní dopravní situaci, když nezažívám tamní každodenní peklo. Vás poprosím, ať se raději už nikdy nevyjadřujete k Opavě. Předem Vám odpovím, že tam nebydlím, ale často tama tranzituji, ať už směrem Ostrava – Bruntál, tak občasně Ostrava – Krnov a občasně Ostrava – Vítkov. Za Severní část ochvatu děkuji bohu a na tu jižní už se těším.

libor

Tak ono je pravda, že ty zimy jsou mírnější, ale je prostě fajn, že najdou způsoby a takový druh prací, že se prostě i v zimě pokračuje. Jen tak dál!

Petr Struhař

Zimy jsou mírnější kvůli oteplování. Otepluje se kvůli masivnímu spalování ropy auty, kamiony, loděmi. Dočkejte času, otepluje se exponenciálně a možná se již brzy díky masám kamionů dočkáme i betonáží i pokládání asfaltu v prosinci a v lednu.

Jaaa

Největší dopad na CO2 má stavebnictví, konkrétně spalování paliv při výstavbě a výroba vápna. 40 % světově spotřebované energie bylo spotřebováno na stavbách.

Ale my betonujeme a betonujeme.

Frantisek X

A vozíme a vozíme taky, ovšem. Často tím energeticky nejnáročnějším způsobem, „protože můžeme“. No, aby pak pro změnu nemuseli dělat letní přestávky pro přílišné horko…

luzkovyvagon

A vozíme, a naschvál tam a zpět nesmyslně klidně přes půlku světa.

To je jedno

Exponenciálně jsme měli vymřít na covid, říkal blázen Micík.

rumpeak

Ne kvůli, ale díky. Já jsem jako obyvatel Střední Evropy za globální oteplování rád.

hroch.obojzivelny

+1

Jan Šlezingr

Ano, v Krkonoších bude jako na Moravě. A na Moravě, jako ve Španělsku. A ve Španělsku jako na Sahaře.
Skvělé.

hroch.obojzivelny

Ano, skvělé. Jen je potřeba ohlídat hranice. 🙂

Sáček

Zrovna letošní zima o které mluví je klasická zima.

Pavel

Radku jen tak dal, diky za tvou praci!

Hytlák

Se znáte, jo ?

Koro

Díky.