Mátl: Na D1 v Brně se bude pracovat celou zimu, stavbaři využijí zateplené stany
Přestavba D1 u Brna na šest pruhů (říjen 2024). Pramen: MI Roads

ŘSD chce postupně rozšířit na šest pruhů úsek dálnice D1 dlouhý 30 kilometrů, a to od Kývalky po Holubice.
Vážená ŘSD, proč se neustále snažíte objevovat ameriku. Všude ve světě, když potřebují rychle nový most, prostě použijí ocel, a betonují jen pilíře… ale chápu, coby na to řekla betonářská loby?…..
To chce zatleskat , tak uvedení paní stavari jasně nestihají a místo toho aby naskocilo penále tak zaplatíme za stany aby to stihli. No bože 70 milionu vždyť nic není..Všichni tam berou a jediné co by pomohlo všem zjistit majetkové přiznání aby se vědělo kolik berou.
Chováte se jak malej Jarda…
Naopak bude hotové dříve než byl původní termín.
A to se vyplatí.
Že si nevezmou druhý svetr, takto zvyšovat teplotu planety. 🙂
Nechápu, proč je na těch pár kilometrů potřeba 6 let. Do 2 let by to mělo být hotové od Slavkova až po Kývalku.
Protože nemohou úplně uzavřít
Dálnici na 3 roky.
Těch „pár“ kilometrů zahrnuje 8 mimoúrovňových křižovatek, cca 40 dálničních mostů mimo MÚK a cca 7 mostů přes dálnici.
Tím spíše je třeba zrychlit a pracovat na celém úseku.
Jasně, a z toho 1,5 roku kompletní uzavírka (aspoň některé části) jo to by šlo… teda nešlo!
Kdo chce jezdit do Brna, at tam radeji zustane. Skoda to nebude.
Dřív to bylo normální, vyfasovat vaťák a makalo se při -20⁰ ……jo kde jsou ty časy
Ten vaťak na obalení staveniště mostu bych chtěl vidět.
Ona jurta je dost podobná.
jj, hlavně se dobře betonovalo. Neotřelou sovětskou metodou krystalizací záměsné vody.
„sibiřský beton“ – ušetří se cement (na vlastní chatu)…
To nic není rusové požadovali v zadávačce temerování technologie na -20`C.
Normálně se stanuje v létě, ale když to někdo nestíhá, tak proč ne.
Jen se bojím, že zimní oprava bude horší než ta dělaná v teple.
Než příště vyplodíte hovadinu, tak si radši před tím přečtěte článek.
Jak píši jinde, problém se nevyřeší jen se posune o kilometr dál.
Aktuální ukončení rozšíření někde okolo 2030-1, takže spíš never ending story. Jenom se bude posouvat začátek kolony…
Akorát si fakt neumím vysvětlit proč to tak dlouho trvalo (a obzvláště proč se mezitím musela udělat ještě jedna oprava povrchů při půlroční výluce postupně jednotlivých částí) když od roku 1990 muselo být každému jasné že dva pruhy okolo Brna nemůžou stačit…
A mnohým není jasné, že ani přidání pruhu(ů) nic nevyřeší.
V jakém světě by Brnu stále stačil vodovod z Kraví Hory do kašny na Zelném trhu? Přidání dalšího potrubí přece nic nevyřešilo.
PS: 640 kB musí každému stačit!
Přesně. “4 GB? To nemůžeš v životě zaplnit.”😃
Na vodu ještě prostor je, navíc nevytváří kongesce.
Sorry jako, ale vaše příměry jsou horší než z mateřské školy.
Ehm…typický řidič v typickém voze se chová poněkud jinak než ideální kapalina. Například je, narozdíl od ní, výborně stlačitelný.
Zkuste provést třeba myšlenkový experiment se zúžením dálnice ze dvou pruhů na jeden. Podle Bernoulliho rovnice by mělo stačit ve zúžení zvýšit rychlost a žádné dopravní komplikace by nenastaly…
Definujte pojem „nic nevyřeší“… je to nějaký fatalistický životní názor stylu „po všem ho*no jen po včelách med“?
Nastudujte si pojem “dopravní indukce”, v těch článcích se jasně dozvíte, že nejde o “fatalismus”, ale jasnou řeč čísel.
Zrovna tady jste s dopravní indukcí totálně mimo a tím vysloveně likvidujete kredibilitu toho pojmu jako takového. Máme-li v tom místě pravidelné několikahodinové kolony, měla by zafungovat dopravní redukce a snížit hustotu provozu. Ale nějak nefunguje, viďte? 🙂
No i ty 3 pruhy budou kolem Brna málo a časem budou až do Prahy. Teď stačí malý ťukanec a kamiony stojí až u Velmezu.Bohužel předchozí vlády strkaly prachy do rozhleden a kolem silnic jen kecaly…
Co to blábolíš, právě předchozí vlády umožnili, že se dnes staví nové úseky dálnic a za výrazně nižší náklady (skoro všechny za nižší než předpokládané náklady). Ten bordel za koalice ODS a ČSSD, kdy se stavěli nejdražší dálnice v Evropě naštěstí skončil. Příprava nových silnic a dálnic byla mizerná, pomalá a drahá. Naštěstí i dnešní vláda v tomto pokračuje a nehází do toho vidle (nechali na hlavním postu Mádla a to je dobře). Začínají se po x letech stříhat ve větším pásky na nových úsecích. Příprava nového úseku dálnice trvá v průměru osm ž deset let …
Budoucí intenzity kolem Brna záleží taky na dokončení dalších částí dálniční sítě. D35, I/73, jihovýchodní tangenta napojující D52 na D2 a jižní část VMO můžou v součtu D1 dost odlehčit.
Po dokončení D35 budou auta jezdit z Prahy do Ostravy touto dálnicí. Pak ještě D55 od Přerova do Hodonína také odlehčí Brnu, protože hodně tranzitní dopravy teď jezdí z Ostravy na jih přes Brno.
Dobrá zpráva. Doufejme že bude přát i počasí a hlavně že se nižší teploty nijak negativně nepodepíší na kvalitě stavby. Už aby to bylo hotovo. Protože jet teď kolem Brna je děs běs.
Kolony nevznikají omezením na 80 (tím kolony nevznikají nikdy), ale protože na každém čtyřlístku je zavřený jeden nájezd a samozřejmě protože stávající dva pruhy jsou málo.
A protože jsou pruhy zůžené a navíc zahrnují přejezd z jednoho pásu na druhý („odskok“)…