Mátl k dálnici D7: Letos všechny středočeské úseky, do dvou let Postoloprty
D7 na obchvatu Loun. Pramen: ŘSD
Specifikum dostavby D7 je v tom, že silnice I/7 se využívá jako jeden z pásů dálnice. To znamená, že nelze stavět úplně plynule.
No to je rychlost. Začalo se v 60. 70. letech minulého století a bude dostavěno v roce 2030. To si můžou pánové poplácaj po ramenou.
řekl bych, že současné vedení ŘSD si může poplácat po ramenou, ještě možná s tím předchozím. Ale ti před nimi? Kašlali na to i když vláda nalákala korejský Nexen k výstavbě fabriky mimo jiné dokončenou dálniční síti v oblasti.
„Dálnice D7 má v naší dálniční síti obrovský význam …“
A co teprve D35? I ta D52 je potřebnější, než D7.
D7 propojuje hlavně průmyslové zóny se zbytkem Evropy. Jezdí tam hromady kamionů, každou chvíli tam jsou nehody, včetně smrtelných.
To není jen o nějakém zkvalitnění a zrychlení dopravy Brno – Vídeň jako v případě D52.
Souhlasím s tím, že D35 je také důležitá, ale spíše na odlehčení D1, která měla být dávno 3+3 v plné délce.
No…, absence D52 je především o existenci špuntu v jinak kompletní severo-jižní trase, tzn. najedu v Gdaňsku a sjíždím v Mesině, aniž bych opustil víceproudé komunikace…, tedy až na těch dvacet kiláků 🙁 . Prostě pech…
Kazdy nedostavena dalnice ma v ceske siti obrovsky vyznam. Melo byt hotovo nejpozdeji se vstupem do Schengenu. Takze diky bohu za to, jak to ted rychle pribyva..
Jeste tedy u te Prahy by to chtelo dodelat.
Puvodne se Aviaticka mela delat jiz letos, ale je posunuto na pristi rok – snad se tedy podari alespon pristi rok a nasledne ty dalsi dva navazujici projekty.
Tak a teď ještě kapacitně propojit D6, D7 a D8 s D10..
Pilulka nedovolí.
Nepřestává mne fascinovat, že u Slaného se staví chomutovská dálnice. To je jako když Lidl minule vysvětloval zákazníkům, že polské slepice v Polsku mohou klidně snášet česká vejce a nechápal, co je na tom divného.
Takze treba u Berouna nemuze vest plzenska nebo rozvadovska dalnice? :O
A já bude dálnice D43 Troubsko-Moravská Třebová? Třebovská dálnice či troubská dálnice či snad troubova dálnice?
oprava: jaká
Vzhledem k tomu, že nevede z (do) Prahy, tak holt bude muset mít dvouslovný název. 🙂
Pro brňáky třeba Třebovská a pro ty ze severu třeba Brněnská.
Mi to zvládneme i s tou Hitlerovou, neb věř, že na Moravě se ví kde leží. Hlavně, aby již stála.
P.S.: S lidovou slovesností se toho holt moc neudělá. V ofiko dokumentaci je však přeci alfanumerický kód, třeba… D73.
To je dobrý nesmysl 🙂 Plzeňská je na Plzeň, Chomutovská na Chomutov (kde mimochodem i končí), co je na tom divného?
Pro pragocentristy nic.
aha, takže mindráček 🙂
A obyvatel Plzně se tedy z okna dívá na plzeňskou dálnici? Nebo na dálnici D5 Praha-Rozvadov?
Obyvatel plzně tu D5 z okna nejspíš vůbec nevidí, vede tunelem. Zbytečné slovíčkaření.
jo rozvadovska se ji rika bezne nebo taky dalnice na Prahu.
Že vy chcete vyhrát soutěž o nejhloupější příspěvek roku na poslední chvíli?
Tak si vyguglete, kam vede Teplická dálnice 🙂
Stačí se zeptat. Chomutov(Jirkov) je největší aglomerace v trase sedmičky, kolem které z Prahy vede. Proto je Chomutovská. Těžko bude nést název podle nějakého malého městečka hned u začátku trasy za Prahou. To by nedávalo smysl snad ani tobě.
Já se spolu s profesorem Hrbolkem přidržím osvědčeného názvu dálnice „D7 Praha-Chomutov“. V materiálech ŘSD ČR žádná chomutovská dálnice opravdu není.
S tím malým městečkem bych byl opatrnej…
Pokud jste někde v prdelákovicích vedle dálnice, tak se dálnici říká prostě dálnice s tím, že všichni vědí, kam vede.
Jste v pořádku?
Obávám se, že Vám nerozumím. Hledat problém tam kde není?
By to pomalu chtělo D16 z Rakovníka do Jičína… Nebo aspoň střídavý 3 pruh na 110 s obchvaty a MUK.
Souhlasím s nutností propojit jednotlivé kraje kapacitní silnici. Myslím si ale, že než jeden obrovský dálniční okruh kolem celých Čech, který by byl využitelný jen pro některé cesty, by bylo lepší zrekonstruovat silnice první třídy tak, aby vedly mimo zástavbu, měly mimoúrovňové křižovatky a v případě vytížených úseků či stoupání by měly tři a více pruhů.
Spojnice D7 a D8, tj. Slaný – Nová Ves okolo Velvar je rekonstruovaná nebo celkem zánovní. A výsledek? Zácpy, denní nehody, zavřená silnice… tady místy opravdu ten třetí pruh chybí.
To už hodně dlouho, zvlášť při neexistenci severní části D0 by se tahle dálnice výborně hodila na odlehčení Prahy a počátečních úseků D10, D8 a D7.
Ale vzhledem k tomu, jaké investice jsou aktuálně v běhu nebo v plánu (hlavně mezi Mělníkem a Martinovicemi), to vypadá spíš na zakonzervování současné první třídy, jen ubyde průjezdů obcemi. Povinná prohlídka Mělníka nebo peáž s D10 u Bezděčína ale zůstanou nejspíš napořád.
Hodila by se i D19+D38
Ještě třeba i D36 … protáhnout hradubickou přes Havlíčkův Brod až do Jihlavy. D11 do Polska tomu docela pomůže.
No, třeba 40. a 50. léta… Byla by škoda ten team co připravil tolik stovek kilometrů dálnici rozpouštět.
A také v trase (Poděbrady) – D11 – Kolín – Čáslav – Havlbrod – JIhlava – Moravské Budějovice by se cosi takového hodilo, ale probíhají jen dílčí úpravy. No, co už, na všechno nemáme. Ale statečně doháníme zpozdění vzniklé v průběhu 20 let minimálně.
O D/R 13 bych Vám také mohl vyprávět.
Davide, ty ses ztratil v lese, co? 🙂