Maroko chystá další vysokorychlostní trať, hotovo má být před šampionátem
Jednotky Euroduplex v barvách ONCF, které budou jezdit po marocké vysokorychlostní železnici. Foto: Alstom![Jednotky Euroduplex v barvách ONCF, které budou jezdit po marocké vysokorychlostní železnici. Foto: Alstom](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2018/08/maroko.jpg)
![Jednotky Euroduplex v barvách ONCF, které budou jezdit po marocké vysokorychlostní železnici. Foto: Alstom](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2018/08/maroko.jpg)
Nový úsek má být otevřen v roce 2029, běží projektování další části.
Maroku fandím, ke kocourkovu se už vyjadřovat nebudu…
Za tu dobu provedeme 5 studií VRT, místo aby se začali řešit územní rezervy a vytvořila se dokumentace pro EIA a sloučené stavební povolení. Rovněž nezadbatelná je zmínka o souběžné konvenční trati.
Z jaké země procházíte? Územní rezerva je naprd, chce to koridory pro samotnou stavbu. A ty už jsou v ČR na řadě úseků hotové. Dávno běží EIA na Moravě a velmi pokročilý je technický návrh stovek kilometrů VRT v ČR. A jsou dokonce k dispozici online…
No dobře, ale bez těch studií rozhodne o trasovaní kdo?
Jedna věc je stavět v poušti v poloautoritářském státě, a něco jiného prokličkovat mezi hustě rozesetými obcemi v zemi, kde se nějak elementárně respektuje vlastnické právo a ochrana přírody.
Zapomenul jste na to, že mezitím také vznikne 30 dalších NIMBY spolků, z nichž alespoň polovině Spržel slíbí, že jim tam teda postaví tunel.
Zatím vede Kupka a jeho metro v obci Líbeznice…Holt pak příklady táhnou
Pořádání fotbalových šampionátů je dobrou záminkou výstavbě dopravní infrastruktury. Poláci by mohli vyprávět…
Olympiáda také.
Ještě by to chtělo tunel do Španělska. Prý se o tom docela vážně uvažuje.
Velký geologický oříšek, ekonomická návratnost v nedohlednu…
Ale technická výzva ano.
Geologicky by varianta v podloží vzhledem k průchodu tektonickým zlomem byla katastrofa. Druhou variantou by byl dnem vedený tubus beton+nanomaterialy+kompozit a hodně hooodně titanu – tam už by bylo jak řešit dilatace. Jen si myslím, že cena by asi 5x převýšila ITER. Na druhou stranu – konstrukční poznatky tímto získané by se daly využít při kolonizaci Marsu. Poslední řešení by nabizela mostní konstrukce s využitím masivních pontonů, ale tam odhad nemám žádný. Pokud počkáme několik desítek milionů let, měl by se vlivem přibližování Eurasijské a Africké tektonické desky Gilbratarsky průliv uzavřít a vysokorychlostní trať by vedla po klasickém železničním náspu… Číst vice »
Zapomněl jsem dodat, že tou dobou by u nás mohla být hotova projektová příprava prvního VRT úseku
Takhle nějak museli před mnoha desetiletími hodnotit tunel pod Alpami nebo pod La Manche…