Maroko chystá další vysokorychlostní trať, hotovo má být před šampionátem
Jednotky Euroduplex v barvách ONCF, které budou jezdit po marocké vysokorychlostní železnici. Foto: Alstom
Nový úsek má být otevřen v roce 2029, běží projektování další části.
Nemáte někdo projetou stávající VRT v Maroku ? Jezdí tam vlaky těch 320 ? Ptám se, bo letos jsem se vypekl s rychlostí mezi Španělskem a Francií ( Girona – Perpignan), kde bylo dle openrailwaymap uvedeno, že je trať na 350 ( nyní změněno na 300) , ale jeli jsme tam s TGV max 230. Při dotazu na vlakvedoucího proč tak pomalu mi sdělili, že když už jedou někde rychle, tak zažil třeba max 290, ale 300 že už je hrozně moc. Se synem bysme rádi pokořili stávající osobní Vmax 300 z Itálie, tak nás napadlo právě to Maroko.
To je krása.Kdy už konečně budeme mít i tady v CESKU taky takové krásné rychlovlake a ne stary šrot spíše do sběru.
To je otázka na křišťálovou kouli. Ikdyž se udělají první kousky VRT tratí, tak pochybuju, že na na těch pár km někdo pošle něco rychlejšího než na 230. Navíc se zdá, že ze ZÚR JMK vypadl propoj trati od Břeclavi na trať na Prahu. Možná aby někoho nenapadlo objet Brno hl.n.
to musíte jet nejlépe Lyon letiště – Marseille, tam bude největší pravděpodobnost 320 km/h
Podle stejné mapy je tam jen hodně malý kousek 320.
Potvrzuji, jel jsem tam 324 🙂
Díky
My zažili 320 mezi Frankfurtem (případně Strasbourgem) a Paříží, drželo to rychlost 319-320 déle, než mne bavilo se na ten displej dívat 🙂
Ve Francii je dost useku, kde se jezdi 320 km/h.
Kdyz mas stesti na zpozdene TGV, tak jede i (o hodne) rychleji.
Projeto mám, reálně jede 320 km/h
319-320 se běžné jezdí Strasburg -Paris. A to jak ICE, tak především TGV Duplex. A slovy klasika, TGV méně drncá
((Prezident Václav Klaus na dotaz, proč jezdí v Audi a ne ve Škodovce = méně drncá)
Je-li jsme po této trati touto rychlosti za poslední 3 měsíce několikrát
Přes bahn.de není problém koupit mistenky Bad Schandau -Paris za 1 dospěly a smečku děti do 90 EUR a do 150 EUR v první třídě. Ceny do týdne před odjezdem
Proste tady je vidět rozdíl pokud VRT vede pouští a nebo hustě zalidnenou zemi, kde je mnoho lidi proti novým stavbám a nikdo nechce trať za humny.
Tak ono Německo i Nizozemsko jsou taky hustě zalidněné, víc než my, a VRT tam postavit zvládli.
Otázkou je, jak dlouho jim trvalo schválit trasu, jestli se taky (třeba 10 let) hádali s obcemi na trase. A taky tam nemají SŽ 😀
Tuhle dostali Němci od EU držkovou, že mají s VRT zpoždění 20 let.
Tak ta trať nevede úplně pustinou, ale nejvíce zalidněnými oblastmi Maroka…
Měl jsem tu čest v 2015 jet z Agadiru do Marrakéše po dálnici…trochu jiná Afrika..všechno pikobelo. Holt když se chce…
Maroku fandím, ke kocourkovu se už vyjadřovat nebudu…
Za tu dobu provedeme 5 studií VRT, místo aby se začali řešit územní rezervy a vytvořila se dokumentace pro EIA a sloučené stavební povolení. Rovněž nezadbatelná je zmínka o souběžné konvenční trati.
Z jaké země procházíte? Územní rezerva je naprd, chce to koridory pro samotnou stavbu. A ty už jsou v ČR na řadě úseků hotové. Dávno běží EIA na Moravě a velmi pokročilý je technický návrh stovek kilometrů VRT v ČR. A jsou dokonce k dispozici online…
No dobře, ale bez těch studií rozhodne o trasovaní kdo?
Jedna věc je stavět v poušti v poloautoritářském státě, a něco jiného prokličkovat mezi hustě rozesetými obcemi v zemi, kde se nějak elementárně respektuje vlastnické právo a ochrana přírody.
Zapomenul jste na to, že mezitím také vznikne 30 dalších NIMBY spolků, z nichž alespoň polovině Spržel slíbí, že jim tam teda postaví tunel.
Zatím vede Kupka a jeho metro v obci Líbeznice…Holt pak příklady táhnou
A těch nádraží v polích, odkud nikdo nejezdí, co se opraví… Třeba Bolka
Stará Boleslav je ještě vpohodě, od toho nádraží nikdo nikdy moc neočekával, spíš jsou úsměvné nápady typu : Terminál Roundnice n. L. nebo Praha východ někde pod Klánovickým lesem ….. autobusy to dojíždění nevytrhnou a stavět parkoviště na 2000 aut ….. to bude drahý
Pořádání fotbalových šampionátů je dobrou záminkou výstavbě dopravní infrastruktury. Poláci by mohli vyprávět…
Olympiáda také.
Shinkasen byl záminka pro olympiádu.
A navíc s jasně daným termínem dokončení, to je možná vůbec největší výhoda tohoto typu výstavby…
Ještě by to chtělo tunel do Španělska. Prý se o tom docela vážně uvažuje.
Velký geologický oříšek, ekonomická návratnost v nedohlednu…
Ale technická výzva ano.
Geologicky by varianta v podloží vzhledem k průchodu tektonickým zlomem byla katastrofa. Druhou variantou by byl dnem vedený tubus beton+nanomaterialy+kompozit a hodně hooodně titanu – tam už by bylo jak řešit dilatace. Jen si myslím, že cena by asi 5x převýšila ITER. Na druhou stranu – konstrukční poznatky tímto získané by se daly využít při kolonizaci Marsu. Poslední řešení by nabizela mostní konstrukce s využitím masivních pontonů, ale tam odhad nemám žádný. Pokud počkáme několik desítek milionů let, měl by se vlivem přibližování Eurasijské a Africké tektonické desky Gilbratarsky průliv uzavřít a vysokorychlostní trať by vedla po klasickém železničním náspu… Číst vice »
Zapomněl jsem dodat, že tou dobou by u nás mohla být hotova projektová příprava prvního VRT úseku
Zapomnel jste na oblibenou moznost betonove hraze v prulivu, po ktere by vlaky jezdily. Malym bonusem by bylo generovani elektriny pro vetsinu Evropy.
Takhle nějak museli před mnoha desetiletími hodnotit tunel pod Alpami nebo pod La Manche…
Tu vzal čert, to je politická výzva.
Na to jsou odborníci v Palestině
Nikoli, odborníci jsou přímo zde, na serveru.
Zatím jsem neslyšel, že by tam Palestinci nacpali i koleje, ale co není, může být. 😀
Problem je vice politicky nez technicky.