Maroko chystá další vysokorychlostní trať, hotovo má být před šampionátem

Jednotky Euroduplex v barvách ONCF, které budou jezdit po marocké vysokorychlostní železnici. Foto: AlstomJednotky Euroduplex v barvách ONCF, které budou jezdit po marocké vysokorychlostní železnici. Foto: Alstom

Nový úsek má být otevřen v roce 2029, běží projektování další části.

Odebírat
Upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Maroku fandím, ke kocourkovu se už vyjadřovat nebudu…

noerf

Za tu dobu provedeme 5 studií VRT, místo aby se začali řešit územní rezervy a vytvořila se dokumentace pro EIA a sloučené stavební povolení. Rovněž nezadbatelná je zmínka o souběžné konvenční trati.

Insider

Z jaké země procházíte? Územní rezerva je naprd, chce to koridory pro samotnou stavbu. A ty už jsou v ČR na řadě úseků hotové. Dávno běží EIA na Moravě a velmi pokročilý je technický návrh stovek kilometrů VRT v ČR. A jsou dokonce k dispozici online…

Juraj

No dobře, ale bez těch studií rozhodne o trasovaní kdo?
Jedna věc je stavět v poušti v poloautoritářském státě, a něco jiného prokličkovat mezi hustě rozesetými obcemi v zemi, kde se nějak elementárně respektuje vlastnické právo a ochrana přírody.

Zdrasa

Zapomenul jste na to, že mezitím také vznikne 30 dalších NIMBY spolků, z nichž alespoň polovině Spržel slíbí, že jim tam teda postaví tunel.

Marie Svobodova

Zatím vede Kupka a jeho metro v obci Líbeznice…Holt pak příklady táhnou

Jan

Pořádání fotbalových šampionátů je dobrou záminkou výstavbě dopravní infrastruktury. Poláci by mohli vyprávět…

tarten

Olympiáda také.

Geralt

Ještě by to chtělo tunel do Španělska. Prý se o tom docela vážně uvažuje.

Jan

Velký geologický oříšek, ekonomická návratnost v nedohlednu…

MMXA

Ale technická výzva ano.

Michal

Geologicky by varianta v podloží vzhledem k průchodu tektonickým zlomem byla katastrofa. Druhou variantou by byl dnem vedený tubus beton+nanomaterialy+kompozit a hodně hooodně titanu – tam už by bylo jak řešit dilatace. Jen si myslím, že cena by asi 5x převýšila ITER. Na druhou stranu – konstrukční poznatky tímto získané by se daly využít při kolonizaci Marsu. Poslední řešení by nabizela mostní konstrukce s využitím masivních pontonů, ale tam odhad nemám žádný. Pokud počkáme několik desítek milionů let, měl by se vlivem přibližování Eurasijské a Africké tektonické desky Gilbratarsky průliv uzavřít a vysokorychlostní trať by vedla po klasickém železničním náspu… Číst vice »

Michal

Zapomněl jsem dodat, že tou dobou by u nás mohla být hotova projektová příprava prvního VRT úseku

tarten

Takhle nějak museli před mnoha desetiletími hodnotit tunel pod Alpami nebo pod La Manche…