Autobusy Doprava ve městě Metro Tramvaje

Mapy Google začaly nově ukazovat, jak jsou metro či tramvaje plné

Pražské metro. Autor: DPP
Pražské metro. Autor: DPP

Google začal nově svým uživatelům ukazovat i informace o tom, jak je plné pražské metro a další dopravní prostředky MHD a zda si lidé sednou nebo je naopak spoj příliš plný. Novinku chce firma rozšířit i do Brna.

Jde o další krok využití informací z městské hromadné dopravy, které navazují už na dřívější zapojení některých dat z provozu veřejné dopravy v Praze a Středočeském kraji. Díky této integraci lze z Map Google zjistit: přesné spojení, přestupy, dobu odjezdu spoje včetně ceny jízdenky, kterou by si lidé měli pořídit, zpoždění spoje nebo například aktuální přerušení provozu, objížďky a další informace.

Novinkou je funkce Obsazenost spoje, v Česku má zatím fungovat v Praze a v Brně. Bude zahrnovat autobusy, vlaky, metro a tramvaje. „Funkce se českým uživatelům postupně zpřístupňuje již od minulého čtvrtka,“ řekla komunikační manažerka Googlu Alžběta Houzarová.
Informace pochází přímo od cestujících, kteří se je na Mapách Google rozhodli sdílet. Google se jich automaticky zeptá, zda tímto spojem jeli a jak byl obsazen. Používá k tomu nejen aktuální údaje, ale i historická data o provozu linky.

37
Diskuze

avatar
6 Komentáře
31 Reakce na komentáře
19 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
19 Autoři komentářů
KubaEdaMartin S.VlaďkaKinov Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Eda
Host
Eda

V květnu jsem byl v Londýně a Google se mě na to v G Maps běžně už ptal (jak plno v dopravním prostředku bylo).. No ale je to asi stále v začátku..

Vlaďka
Host
Vlaďka

Skvělý nápad – teď každý terorista ví, že se nemá odpalovat na Ačku, ale na Cčku na Ipáku…

Martin S.
Host
Martin S.

A myslíte že by se tohle nedozvěděl předtím? Že se nezveřejňují statistiky množství lidí a že to neodhadne člověk i laicky?

Xapadlo
Host
Xapadlo

Nevíte náhodou někdo, kdy se Praha resp. DPP dostane jako POSLEDNÍ město v Česku do 21. století tím, že zpřístupní veřejnosti on-line jízdní data svých vozidel, zejména pak tramvají? Skoro mám pochybnosti, zda se toho ještě v tomto životě dočkám…

Y.K.
Host
Y.K.

Ten je problém ve vynesení systémů dispečerských do soukromého subjettu Xanthus (původně zaměstnanec DPP), který brání přes autorský zákon poskytování dat z databází. Tedy v současném stavu se tak nestane asi nikdy.

Nicméně už běží výběrové řízení na nové systémy, kde už se dodavatel musí zavázat k otevřenému přístupu a převedení práv na DPP, tak snad se výhledově dočkáme.

Y.K.
Host
Y.K.

Omlouvám se slovosled, jak to člověk nasmaží rychle v přestávce, něco odmázne, něco přídá a pak koukám co jsem to napsal za hrůzu.

Kinov
Host
Kinov

Polohu tramvaji lze sledovat online, chybí tedy už jen autobusy.

Xapadlo
Host
Xapadlo

můžete prosím upřesnit, jak se k informacím dostat? A myslíte on-line jako v reálném čase, nebo on-line, jakožto přes internet?

Vlaky94
Host
Vlaky94

tram.mobilnitabla.cz (neoficiální)

Kinov
Host
Kinov

Online v reálném čase a přes Internet, navíc vč. typu a výbavy jednotlivých tramvají;)

Jen tak
Host
Jen tak

on to fakt nekdo potrebuje?

Martin S.
Host
Martin S.

Autobusy v PID, které neprovozuje DPP mají v aplikacích reálnou polohu i zpoždění. Např. příměstské linky, linky Arrivy…

Kuba
Host
Kuba

Poslední? V Česku ty data poskytují akorát Brno, Zlín a možná Ostrava, ne?

Jiří Máslo
Host
Jiří Máslo

Externí subjekty jsou evidentně zase o kus napřed před ROPID a DPP. Bude aspoň zobrazování zaplněnosti jednptlivých vozů na odjezdových panelech součástí tohoho nového infosystému? https://pid.cz/jis/

Jen tak
Host
Jen tak

a jak by podle vás toto měly řešit DPP a ROPID?

google, na rozdíl od DPP a ROPIDu má k tomu technické prostředky, a hlavně přístup k datům.

Josef22
Host
Josef22

Google má přístup k datům, DPP včetně ROPIDU taky. Moje otázka zní, proč dodnes NELZE sledovat polohu vozidel DPP (vyjma tramvají)?
Jiní soukromí dopravci jezdící po Praze to dokážou, jen DPP musí k tomu mít stále to svoje „co kdyby“, „ale“.

Jen tak
Host
Jen tak

bavíme se o zaplněnosti souprav.

tady je google ve velké výhodě oproti DPP /Ropidu.

Josef22
Host
Josef22

Já vím, jen zmiňuji to „využití dat“ u DPP.
DPP tu šanci poskytovat data má, ale nedělá to a raději se z toho vykroutí. Google ty data nemá, poskytovat je nemusí, ale poskytuje je.

Jiří Máslo
Host
Jiří Máslo

Google má přístup ke sčítačům cestujících? Které se běžně do vozidel nasazují

Y.K.
Host
Y.K.

Těžko, protože zaplněnost nikdo real time neví. Google zapojí AI svého velké bratra, který bude obsazenost usuzovat vyhodnocováním „velkých dat“. Otázka je jak moc to bude přesné, někdy takové věci fungují překvapivě dobře, někdy se tyhle autonomní systémy chovají jako idiot. Zrovna v metru kde není GPS a signál je tam tristní, kromě prvních úseků pokrytých LTE, tak jsem zvědav na výsledky.

Pan Pravda
Host
Pan Pravda

To nemuze fungovat. Zaplnenost se lisi soupravu od soupravy.

Jen tak
Host
Jen tak

Prectete si jeste jednou, jak to funguje… a pak si dejte jeden, dva semestry statistiky 🙂 Pochopíte .

Pan Pravda
Host
Pan Pravda

Ne, system opravdu nerekne, ze metro 7:23 z Palmovky na Zlicin je narvany a v 7:25 poloprazdny. Rekne jen, ze spoje z Palmovky na Zlicin jsou v teto dobe pomerne plne. Podobne, jako ti u obchodu vyhledavac ukaze, kolik je tam lidi, ale i to je prumer za posledni desitky minut a nerekne ti, ze chvili byly otevreny i pokladny 5 a 6 a front ubylo.

Jen tak
Host
Jen tak

Chápu. notičky od Putina téma „statistika“ neobsahují, takže jste kapku v koncích, že?

Pan Pravda
Host
Pan Pravda

Jako zatahnout do tohodle Putina, to je umeni, ale vratme se k tematu. Tvrdis tedy, ze Google mi ukaze konkretni obsazenost daneho spoje s konkretnim odjezdem, nebo souhlasis, ze to bude statistickej prumer v danou dobu slozeny z dlouhodobych dat a aktualnich informaci, jak tvrdim ja?

Jen tak
Host
Jen tak

Aaa, notičky konečně dorazily. Takže jsi konečně pochopil, jak to funguje?

Pan Pravda
Host
Pan Pravda

Proto od zacatku pisu, ze to bude k nciemu, protoze kazdy metro je obsazeny jinak. Moji zenu taky zajima, jestli jsem mel dneska deset piv nebo zadny a ne ze jich v prumeru vypiju pet denne.

Jen tak
Host
Jen tak

ach jo.

ono sice kazdy spoj je vytizeny jinak, ale celkem spolehlive se da rict, ze v dopoledni a odpoledni špičce bude spoj plný, zatímco v poledne bude poloprázdný.

jak ty jsi byl schopný zapnout počítač?

Kinov
Host
Kinov

Taková informace je ovšem k ničemu, s takovou „přesností“ to každý umí odhadnout sám i bez googlu.

Y.K.
Host
Y.K.

Tak jistě 🙂 Ale pro někoho kdo plánuje cestu to může být užitečná informace, hlavně když se volí z alternativních tras.

Standa
Host
Standa

Přesně tak, (a ne Jen tak).

Jen tak
Host
Jen tak

No vy možná ano, protože v praze bydlíte. Já taky, protožé v té praze bydlím.

ale někdo, kdo není z Prahy, třeba z druhého konce světa … ten si to neodhadne.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí
Host
Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Poloprázdný metro v poledne? Jako že jezdí míň vlaků? Jo, s tim se dá souhlasit. Ale jednotlivý vlaky jsou plný i v poledne.

Petr
Host
Petr

Tahle diskuze mi připoměla scénku Statistika od Holzmana 😀 Nekteří to evidentně dodnes nepochopili, co to znamená 😀

jva
Host
jva

StB, StB, co si počnem bez tebe… Ale proti Googlu je nulou i KGB.

Dominik
Host
Dominik

zahoď svůj chytrý mobil, choď do metra s nějakou „tatrankou“ a na ostatní se jen usmívej:) my ostatní budem za tohle rádi

Michal
Host
Michal

Ja za to rad nebudu, ac budu mit chytry mobil a usmev. 🙂
Jestli potrebuju jet, tak jedu, jestli ne, tak je mi informace o zaplnenosti k nicemu. 😀

Partneři



CSCARGO