MAN pokořil s elektrobusem hranici 500 ujetých kilometrů na jedno nabití v reálném provozu
Delší dojezd podle výrobce umožní dopravním podnikům ušetřit za budování dobíjecí infrastruktury mimo garáže.
Výrobci elektrobusů dál pokračují ve zvyšování dojezdu na jedno dobití baterie. Společnost MAN Truck & Bus tento týden dokončila úspěšně test svého autobusu MAN Lion’s City 12 E v reálném provozu v Mnichově. Elektrobus zvládl za 24 hodin ujet 550,8 kilometru.
Posun v testování oznámil MAN v tiskové zprávě. Podle výrobce jde o důkaz, že elektrický pohon je reálnou alternativou pro veřejnou dopravu. Právě nutnost častého dobíjení je kromě vysoké pořizovací ceny častým důvodem, proč dopravci elektrobusy nechtějí.
„Jasně jsme dokázali, že e-mobilita je vhodná pro každodenní použití,“ uvedl Rudi Kuchta, ředitel divize Bus v MAN Truck & Bus.
Autobus se speciálním týmem jezdil 24 hodin po trasách linek mnichovské MHD 176 a X80. Součástí bylo i oficiální zapečetění zásuvky zkušební organizací TÜV SÜD, aby byl dojezd ověřen. Autobus zastavil na každé zastávce a otevřel a zavřel dveře. Byl zatížen tak, jako by vezl průměrný počet cestující.
Pro dopravní podniky je delší dojezd zásadním přínosem: odpadá nutnost budovat mimo garáže další technologie pro nabíjení, například na konečných autobusů. Hranice 500 kilometrů za den je přitom pro většinu dopravců v městském provozu takřka zbytečná, reálně každý autobus za den najede méně. Podle analýzy zákazníků MAN 99 % všech autobusů v městském provozu najede denně maximálně 400 kilometrů.
MAN vysvětluje vysoký dojezd novou technologií bateriových článků z koncernu Volkswagen. Kapacita baterií je 480 kWh. Nabití trvá tři hodiny. Firma současně připouští, že velkou roli hraje i způsob řízení.