Malý kus trati, velké komplikace. Opravy v Lazarské mění trasy 16 tramvajových linek

Oprava tramvajové tratě v oblasti křižovatky Spálené a Myslíkovy ulice. Foto: DPPOprava tramvajové tratě v oblasti křižovatky Spálené a Myslíkovy ulice. Foto: DPP

Tramvaje se vrátily před Masarykovo nádraží, dělníci se však přesunuli jen o kus dál. Největší změna ale přijde až s prázdninami.

53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medical examiner

Antivibrační rohože…
Nejúčinnější opatření by bylo, pokud by přes zastávky Myslíkova a Lazarská nesměly jezdit tramvaje Scheißewerke…

Hýkus se fíbe

Proč to napojují teď místo za 3 roky, až bude rekonstrokce hotová?
Zvláštní logika jezdit 3 roky rovně přez vyhybky uprostřed Václaválu a tím je zbytečně ojíždět?

Filip Jirsák

Proto, aby se to za 3 roky nemuselo zavírat znova. Nemyslím si, že by byl problém ojíždění výhybek – ona tam totiž samotná vrchní konstrukce výhybky vůbec být nemusí.

Krusty55

Vykaslete se na MHD, kupte si skutr :-).

M 474 003

Ještě doplnění, Mezibranská a Dětská nemocnice, to by asi dohromady s magistrálou nefungovalo, tak tam nezbylo, než to zrušit.

M 474 003

Tak tomu nerozumím, to bych musel vidět nakreslené. Tak snad to na PIDu někde bude. Tramvajové tratě se neměly rušit NIKDE! Možná pod Prašnou bránou. Ale i tam by KT4 mohly jezdit. Dnešní technologie by umožnily postavit takovou trať, aby budovy v okolí netrpěly. Stejně to byla v 60tých letech výmluva, v těsné blízkosti historických budov tramvaje jezdí, a nic tam nepadá, dokonce na 2 místech skrz historické budovy.

Karel Trestr

Mimochodem zajímá mě, jak odškodní cestující. Jestli mi proplatí lítačku nebo co udělají?

Nemel

Mimochodem, nemělo by se správně říkat létačka?

DavidS

Proč by vám měli proplácet lítačku proboha?

Jiří Kocurek

Zvlášť když je on sám považuje za zbytečné. 🪣

Bram

Vezměte si pilulku na uklidnění, třeba Vás do večera tyto bludy přejdou. Přiznám se, že takhle mimoňský příspěvek už jsem dlouho nečetl…

bkv

Proč? Vždyť dle vašich vlastních slov: „Jezdil tam metro a tramvaje jsou zbytečné“.

PSE

To neproplaci v žádném městě pěkný den

frank

možná by se mohla vyhlásit sbírka na Karla Trestra, za každý den opravy 10 korun ( vycházím z ceny jednoroční lítačky přepočítáno na den) čili na 10 dní oprav potřebujeme 100 korunek pro nebožáka. Lidičky kdo přispěje korunečkou ?

Michal Bartoníček

Už aby ten Václavák byl hotový.

Karel Trestr

Myslíte tramvaje? Jezdil tam metro a tramvaje jsou zbytečné

Karel Trestr

Mínusy a bez argumentů, koukám že to je tady samý duševní mrzák

Huh

Kde nic není ani smrt nebere…

Dejf

Tvl proč tady musí svý bláznivý teorie každý týden ventilovat aspoň jeden duševní gigant?
Koní není nikdy dost, zato vo*ů vždycky nadbytek.
Univerzální heslo pro obor dopravy.

Filip Jirsák

Argumenty byly napsány už milionkrát, stačí si je přečíst. Navíc vy jste také žádné argumenty nenapsal.

Michal Bartoníček

Argumenty jsem vám teď napsal. Je na vás, jestli je pochopíte nebo ne.

Y.K.

Ne, jen je škoda energie se unavovat komentářem.

Pat

Ten samý, co chce vrátit peníze kvůli opravě trati, ale objizdnou trasu vybudovat odmítá?

Nemel

Co když v tom metru bude výluka? No jasně, už to chápu…když budou místo metra k dispozici tramvaje, tak nebudete moct řvát, že chcete vrátit peníze za lítačku. U inteligentního člověka bych předpokládal, že mu bude více vyhovovat možnost přepravy jiným dopravním prostředkem, pokud ten jeho pravidelný nebude z jakéhokoli důvodu k dispozici. Ale kromě inteligentních jsou mezi námi holt i hamižní…nic proti tomu, buďte, jaký chcete.

hroch.obojzivelny

Když bude v metru výluka, tak DPP zcela normálně pošle náhradní spoj X-A nebo X-C. Mimochodem, kolikrát za rok se něco takového fakt stane?

Doufám, že tímhle nikdo pro stavbu paralelní tramvajové tratě nezkouší argumentovat. 🙂

Achilles

Tenhle argument fakt miluju…že jenom kvůli mimořádnostem nebo výlukám to nedává smysl stavět. Mimořádnosti nebo výluky nastávají, prostě se to děje a dít bude. A co se má v takových případech dělat? Nechat lidi chodit pěšky?? Každý bude rád za tramvaj.

A jen tak BTW, ta trať vážně není paralelní. Nebo možná je, ale jenom v krátkém úseku, pak už se tramvaje rozjíždějí do jiných směrů, kam už metro z Václaváku nejede. A právě to je hlavní argument pro stavbu té tratě – výrazně se tím rozšíří směrová nabídka spojení z centra, narozdíl od samotného metra.

Michal Bartoníček

Určitě ne. Ale to jeden z mnoha argumentů, kvůli kterým se musí tramvajová trať na Václavák vrátit.

Náhodný Kolemjdoucí

Takže u toho Masarykova nádraží jsou ty tramvaje také zbytečné, když tam už jezdí metro?
Nebo jste to myslel tak, že tramvaje jsou zbytečné obecně všude?

Dejf

ne, tam jezdí vlaky, tam je zbytečný i to metro. a že tam projede občas i autobus, no tak ten rovnou zapálit 😀
konec ironie….

Michal Bartoníček

Jestli jsou podle vás zbytečné, tak je to vaše věc. Ale z hlediska organizace dopravy by měla být kolejová síť, obzvlášť v centru redundantní. A mimo jiné také kvůli výlukové činnosti. O tom není třeba vést dlouhé diskuze.

Achilles

Jezdí tam metro, tramvaje jsou zbytečné. Aha…no počkat, na letiště VH létají letadla. Zrušme trolejbusy i autobusy, jsou tam zbytečné!

Kdy už konečně někteří pochopí, že doprava není od toho, aby byla někde, ale odněkud někam?

Jan T.

Metro je na dlouhé vzdálenosti, tramvaje na krátké a pro dopravu z míst, kde je to na metro dál. Takže nad metrem jezdí tramvaje od Smíchova až do Hloubětína a stejně jsou ty spoje věčně obsazené.

medical examiner

To nevadí, aspoň bude snadnější zrušit metro jako komunistický přežitek…

Frantík

No a 5 se s 21 na levém břehu nepropojí, protože chtějí šetřit…

medical examiner

No jo. Dá se někde vůbec najít bezvýlukový jízdní řád?

Průvodce původní Aleš

Ta (první ) věta je poněkud nešťastně napsaná:
„Tramvaje nebudou jezdit ve Vodičkově a Jindřišské ulici, ale pouze v úseku mezi ulicí Palackého a budovou hlavní pošty. Tam budou vloženy kolejové přejezdy a dopravu tak z obou stran zajistí obousměrné tramvaje.“

Matfyzák

Už to vážně potřebuje tramvajovou trať přes Václavák, ať ty odklony nejsou tak velké.

Achilles

Přesně tak…a stejně se pořád najdou chytrolíni, kteří argumentují tím, že je tam metro a tramvaje tak nejsou potřeba…

medical examiner

No jo…ale co když bude v metru nějaký sebevrah nebo dokonce terorista?

Skippy

Spise bych rekl, ze potrebujem tramvajovou trat v ulici Na porici a 28 rijna.

DavidS

Asi spíše Na Příkopě ne?

Bram

V ulici Na Poříčí tramvajová trať stále je. Spíš jste myslel v ulici Na Příkopě, ale tam stejně jako v ulici 28. října a v dolní části Václavského náměstí ještě tak dvacet let nebude. Stále existují vlivní jedinci, kteří se nesmířili s existencí trati v horní části Václavského náměstí a jakmile by se dostali přímo k moci, tak budou požadovat zastavení provozu, protože její výstavbě už nemohou zabránit. A Vy je chcete dráždit obnovou zmíněných tratí. Také bych si jejich obnovu přál, ale zatím to ještě nemá šanci. Časem ano, pokud se ovšem v Praze nedostane k moci ANO v… Číst vice »

Jan T.

Provoz na Václaváku už nezastaví ani Benda, Okamura nebo Babiš. A trať na dolní půlku bych viděl do 10 let s přípravami hned jak se osvědčí trať nahoře, což bude rychlé.

Bram

Rád bych byl takovým optimistou, osobně bych nejraději, kdyby se v ulici Na Příkopě jezdilo už zítra. Ale nějak po posledních volbách, kdy už není ve vedení Prahy Adam Scheinherr a primátorem se stal Svoboda, tak jsem přestal být optimistou. Jsem tedy rád, že alespoň nikdo nezastavil výstavbu tramvajové trati v horní části Václavského náměstí. Provoz tam také začne, ale pokud se voliči budou chovat jak cvoci (a volit třeba Motoristy) tak k zastavení provozu dojde a trať se ponechá jen jako záloha pro výluky v Ječné ulici.

medical examiner

To bude, při troše štěstí, další etapa. A když už v tom budou, tak přejmenují zastávku „Národní třída“ na „Spálená ulice“ a „Národní divadlo“ na Národní třídě na „Národní třída“…

Jenda

Žižkov opět přijde o pětku. Neskutečné. Tramvaje už jsou tam i teď ve špičce na hraně kapacity a oni ještě uberou linku. Přitom mohla během výluky v pohodě jezdit mezi Hlavákem a Smíchovem přes Masaryčku a Klárov.

ondral9

tady bych podotkl, ze zkrácení 5tky a převedení do Vozvny Žižkov, misto původních Malesic a Ústředních Dilen, mi rovnez zůstává zahadou. co uvádíte, nezbývá nez souhlasit!

Jenda

Tam to tehdy bylo vysvětlováno potřebou posílení spojení na Ohradu a zároveň nedostatečnou kapacitou trati v Seifertově pro přidání další linky. O to hůř se chápe úplné škrtnutí té linky (letos už poněkolikáté).

Jan T.

Když už tak 5ky, ne „pěttky“, ale ještě líp prostě 5 bez dalších písmen. Pětka je prostě posila devítky v centru i na Žižkově a v budoucnu povede na Nákladové nádraží. Právě dnes se schvaluje odkup pozemků pro tramvaj od SŽ na zastupitelstvu magistrátu.

Pavel

Klidně mohla jezdit 5/24 Voz. ŽI-Mas.n.-Kobylisy v režimu linky 24 a naopak 32 trvale na Bílou Labuť.

Michal M

Tak jsou prázdniny…

Jan

Neuralgický bod noční dopravy…

medical examiner

Takže až se noční linky přepracují tak, aby jezdily přes Hlavní nádraží, a později se vůbec zruší, tak bude v Lazarské klid?