Málo letů = žádné vlaky. Zastávka za 150 milionů zůstane na letišti v Lublinu prázdná
Vlak na letišti v Lublinu. Foto: Airport.Lublin.pl
Lublinské letiště bude od 7. listopadu bez vlakového spojení. Letištní terminál nově obslouží autobusy.
Nejen v Česku máme nesmyslná letiště do nichž politici sypou veřejné peníze, aby si mohli masturbovat ega se slovy: „My” máme letiště. U nás se už jen čeká na takového, který najde odvahu a nesmyslné dotování letecké dopravy zastaví. Mají to tak i v Polsku?
V popsaném případě bylo od samého začátku jasné, že půjde o zcela zbytečný pomník konkrétního politika PiS.
Lublin je dost blízko od Varšavy na to, aby ten, kdo tam cestuje, letěl na Chopinovo letiště a do Lublinu pokračoval po zemi, ale zas daleko na to, aby tam létaly nízkonákladovky s cestujícími do Varšavy. Proto toho do Lublinu moc nelétá.
Opravte si prosím: nepíše se „na vinně“, ale „na vině“.
To je jako v Ostravě. Vlak odjede 2 hodiny před příletem a 4 hodiny po něm. Absolutní nesmysl pro cestující a vyhozené peníze za infrastrukturu.
Vzhledem ke covidu teď nemá smysl nějak koordinovat vlak s letadly, když koupáci mají většinou dovoz busy. Každý den jinak.
Pravidelný Londýn jen některé dny. Až začne pravidelně létat LOT, potom bych to řešil.
Nezapomínat, že tam vlak nejezdí jen kvůli letiště.
3 900 nových pracovních míst.
https://www.ostrava.cz/cs/podnikatel-investor/nemovitosti/prumyslove-zony/prumyslova-zona-ostrava-mosnov
A staví se terminál.
https://polar.cz/zpravy/moravskoslezsky-kraj/cely-ms-kraj/11000027436/v-mosnove-se-stavi-terminal-kombinovane-dopravy-spoji-autodopravu-s-zeleznici-i-letadly
Vlak projede kolem celé průmyslové zóny a zastaví o více než kilometr dál. Na dojíždění tedy nic moc.
Tam jsou přípoje na busy, které jezdí kolem hal.
V plánu po dostavbě hal je zastávka přibližně u mostu.
Není nad to cestou do práce strávit denně pár hodin (navíc jako vždy a všude autem max desítky minut).
No těch 3900 cestujících bohužel není směr Studenka, Ostrava. Ale je to spadová oblast NJ, Kopřivnice, FM, Ostrava, Bílovec. Nadráží ve Studence není v centru města, Ostrava má dost svých prům zon. Navíc terminál je jak někdo poznamenál 1km od první továrny, k poslední je to cca polau 3km. A celé letiště je zasitováné busy….
Lublin? To je někde u Ostravy, že?
ne
Jasně, je to u Ostravy zhruba stejně jako Karlovy Vary
Jako kdyby psali o Mošnově 🤔😂
Presne tak😉,kdyz jeste cosi letalo z Mosnova,tak vlak nikdy nepasoval.Nechapu proc neprodlouzi linku z Mostu u Jablunkova az na letiste Mosnov,mohlo by to pendlovat co hodinu a to uz by bylo fajn,pokud by se letalo.Myslim,ze az takova zajizdka to neni
Jakože by se tam vozil vzduch v hodinovém taktu? 😀 Ani před covidem tam nebyl žádný zázračný provoz.
Snad postačí, že na Mošnov se neposílají (nesmí?) 460, takže při poruše panteru tam prioritně vozí vzduch elefant, zatímco padesátiletá popelnice vozí stovky cestujících z Opavy do Těšína.
Si to dovedu představit. Lidé vystoupí z A320 Neo a před letištěm na ně čeká odporový motorák. A dělá větší randál jak to letadlo.
Ale to by tam napřed nějaký cestující musely být.
Původně to byla linka z Jablunkova. Ale někdy (rok si nevzpomenu) ji rozdělily na cca poloviny. Tj. 1/2 pendluje Mosty – Svinov a druhá polovina je Suchdol n. Odrou – Svinov a některé spoje jedou na Mošnov.
Náhodou, na Dny NATO je ten přímý railjet z Prahy komfortní 😀
Chtěl jsem napsat totéž, ale byl jste rychlejší.
Vlak na letiště má smysl v situaci, pokud tam je takový obrat cestujících, že nejezdí ke konkrétním letům, ale v krátkém intervalu.
Třeba ruzyňské letiště má snad 40x větší obrat než lublinské.