Malaga bude testovat dvanáctimetrový autonomní autobus od Irizaru
Autonomní elektrobus Irizar pro Malagu. Pramen: Irizar
Malaga se stane prvním městem v Evropě, které vyšle do ulic autonomní elektrický autobus o délce 12 metrů. Dosud se
Do pěti let to bude testovat každé větší město, do max deseti let to bude běžná záležitost..
Stejný tanečky se dělali kolem samořiditelneho metra – a dneska se z toho stává běžná záležitost (Milano, Paříž, Budapešť a za 5 let Praha..) – ano vím je to uzavřený systém v tunelu a že bus jezdí po ulici..
Pomůže to vyřešit problém s nedostatkem řidičů, neohrozí to miliony lidí – software nestávkuje – velmi potřebné zejména ve Francii
Mít samořiditelné silniční vozidlo, které musí jezdit do zálivů, včas zareagovat na oranžovou, předjet efektivně cyklistu, které si taky musí všimnout, když nějaký řidič nechá své osobní vozidlo na v zálivu, které nebude překvapeno, že jiné auto nedalo přednost kde mělo… To si myslím, že do to 10 let nebude běžná záležitost. Tohle jsou všechno věci, které v odděleném kolejovém systému odpadají.
Ale smeknu klobouk až to někdo zvládne. 🙂
Krok za krokem. Nejdřív v uzavřených areálech, pak ve vilových čtvrtích nízkou rychlostí (tam, kde je stejně 30 pro všechno)…
Jo, ta oranžová je velký problém. Opravdu.
A nebo se to bude muset rozhodnout, jeslti to zraní lidi uvnitř nebo smete vybržďovače. Jeden vybržďovač sedí, dostal několik roků za úmyslné ublížení na zdraví, když vybrzdil autobus.
Škoda, že když už „Jiří Kocurek“ nesedí v base (protože hloupé pruzení je na to příliš malý přečin), tak že jeho debilitám redakce neudělí aspoň adekvátní „odměnu“ v podobě blokace – ale ono by to asi stejně bylo vlastně zbytečné, protože při jeho zjevné zlomyslnosti by se stejně jen nějak přejmenoval …
Do 10 rokov to nebude. Bude to skôr. Vývoj ide exponenciálne. Tipujem že za 5 rokov to bude už vychytané. Na čom to stroskotá je legislatíva a rôzni úradníci a pod.
Krok spravnym smerem. Jsem zvedav, jak to bude v praxi fungovat, zejmena s ohledem na stojici cestujici a kriticke brzdeni pred prekazkou (rizika chybneho vyhodnoceni softwarem)
Bude se dít to stejné, jako když řidič dupnul na brzdu, i když k tomu nebyl objektivní důvod 🙂