Malá Strana bude bez tramvají, DPP chystá opravu tratě mezi Klárovem a Újezdem

Oprava tramvajové trati na Malostranském náměstí v roce 2018. Foto: Jan SůraOprava tramvajové trati na Malostranském náměstí v roce 2018. Foto: Jan Sůra

Úsek Klárov – Újezd patří podle DPP v pražské tramvajové sítí k nejvytíženějším.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlastimil Kocurek

Tak především mi tady chybí, odstranění trakčního vedení přes Malostranské náměstí, a nasazení tramvají, které takový úsek mohou projet bez něj. To jsou samozřejmosti, dejme tomu detaily, které Praha není schopna zvládnout, a takových jsou tam desítky a stovky. Praha má ještě hodně daleko k městu 21. století, ostatní věc zde nebudu jmenovat, protože tady je to o dopravě.
Trakční vedené na Staroměstském náměstí je jako pěst na okolo. Návrh na jeho odstranění jsem dával před deseti lety.
tak možná za dalších dvacet to bude.

Karel

Trakční vedení je tam sto let a nikomu nevadí.

Codycheck

Jsem zvědav jak jim to půjde, když má od začátku příštího týdne mrznout i přes den.

Cestující

Na bourání to nevadí

Codycheck

Vy jste asi nikdy nepracoval celý den v teplotách pod nulou 🙂

Xiao

Zrovna při takovéhle výluce značně chybí oblouky u národního divadla, takže objízdná trasa bude muset být zbytečně delší.

Frantík

Nešla by tam ta konstrukce mostu rozšířit? Nebo by památkáři byli proti?

Codycheck

Nasadil oblouk s Palackého námestí k Národnímu divadlu. To by asi památkáři řvali 🙂

https://ibb.co/SBdWj8c

Frantík

Tam už je, ne? Akorát od Ůjezda se dá jet jenom rovně

Codycheck

Omlouvám se, jsem to špatně napsal. Vzal jsem zatáčku z Palackého náměstí a dal jí na křižovatku k Národnímu divadlu.
Nyní by tramvaje z Újezdu mohly odbočovat doleva na Smetanovo nábřeží a pokračovat na Staroměstskou.

původní Jakub P

Tam hlavně chybí politická vůle zavřít Smetaňák pro IAD, takže co jsem dneska viděl, radši roztrhnou 22 (z Újezda do Řep a na druhý straně z Bílý Hory 32 ke Strakovce a blokovou smyčkou kolem Právnický fakulty a přes Staroměstskou zpátky nahoru), než aby ji pustili po pravým břehu až na Staroměstskou. Sice zdvojej T3 na lince 2, ale i tak předpokládám, že budou muset pro tramvaje přes Smetaňák z Tokia povolat natlačovače lidí v rukavičkách.

Kvůli iluzi svobody pro pár aut zas ještě víc zmršej jednu z klíčových vazeb MHD.

původní Jakub P

Pardon, tu 22 poženou na Barrandov, ne do Řep. Blbě jsem si to zapamatoval. Což v podstatě nic nemění.

Frantík

Náhradka bude na začátku akorát od Újezda, takže problém se bude tam dostat od Dejvic…

Jan T.

škoda že se to tehdy neudělalo najednou při rekonstrukci v roce 2018 https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2019080901#20180123175431

Radek

Ono bohužel oblouky mají na této trati životnost cca 10 let…