Malá Strana bude bez tramvají, DPP chystá opravu tratě mezi Klárovem a Újezdem
Úsek Klárov – Újezd patří podle DPP v pražské tramvajové sítí k nejvytíženějším.
Tramvajová trať na Malé Straně v úseku Klárov – Újezd na následující dva měsíce kvůli opravě osiří. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) na ní bude od soboty 28. ledna měnit opotřebované kolejnice a kolejové oblouky. Tramvaje by se na linky přes Malostranské náměstí měly vrátit 1. dubna, do té doby je budou suplovat autobusy.
Úsek Klárov – Újezd patří podle DPP v pražské tramvajové sítí k nejvytíženějším. V pracovních dnech jím denně projede v jednom směru zhruba 600 spojů na linkách 12, 15, 20, 22, 23 a noční 97.
Za uplynulých 25 let tramvajový provoz v tomto úseku výrazně zhoustl. V letech 1978 až 1998 tímto úsekem jezdily jen dvě linky, a to 12 a 22. V roce 1995 to bylo osm spojů do hodiny na lince 12 a deset spojů na lince 22, tedy 18 spojů ve špičkové hodině v jednom směru. Od konce roku 1998 zde přibyla linka 23, v roce 2003 linka 20 a v roce 2008 byly sloučeny linky 22 a 23 v páteřní linku 22.
V roce 2016 přibyla ještě linka 15, počet spojů za hodinu a jeden směr narostl na 37. Na linku 15 byly nejprve nasazovány sólo vozy, od března 2017 soupravy dvou vozů, navíc vznikla i nostalgická linka 23 se dvěma spoji za hodinu. „Nyní jsme v úseku Klárov – Újezd na takřka 40 spojích za hodinu v jednom směru, což je 2,2krát více než v roce 1995,“ uvádí DPP.
„Této provozní zátěži bohužel odpovídá i míra opotřebení kolejnic a kolejových oblouků,“ doplňuje. Nejstarší kolejnice jsou na Újezdě v úseku od křižovatky s Vítěznou ulicí po Pražské Jezulátko. Pocházejí z roku 2001 a podle dopravního podniku jsou na hranici své životnosti.
V poslední etapě oprav DPP vymění také část kolejového rozvětvení v křižovatce Vítězné ulice s Újezdem. Dokončí tím loňskou výměnu kolejových křížení na Andělu a na Újezdě ve směru od Smíchova a od mostu Legií.