Magenta a bílá. Jihomoravští radní vybrali podobu nových vlaků Moravia
Nové vlaky pro Jihomoravský kraj, varianta 4
Nové elektrické jednotky od Škody Transportation pro Jihomoravský kraj budou jezdit v kombinaci bílé a magenty. Jejich konečnou barevnou podobu
Na lak to nejezdí. 🙂 Jinak nevím, jestli to je opravdu magenta, přece jen magentu používá TMO, a to je úplně jiný odstín..
Ano, tuto kombinaci nikdo nepoužívá. Jelikož světlé odstíny s podílem bílé jsou na vlacích chyba, neboť v provozu to bude za chvíli celkově zašedlý a špinavý vlak bez výrazného prvku. Chápu, že v kanceláři na monitoru nebo na fotopapíře to může vypadat pěkně, ale v provozu za 1-2 roky nikoliv. Škoda promarněné příležitosti.
Takže sedačky určí hejtmanova pr*el?
No, něco takového. Najděte si ten nový cervenomodry grafický manuál JMK a na konci jsou dárkové předměty. Mrkněte na kravaty a tenhle motiv to na 99,9 % bude
Býval dobrou elektrickou jednotkou, ale pak spáchal ten největší hřích…stál 30 let na slunci a z křiklavě červené se stala … Magenta. A totéž se dá říct o těch lidech z Dorlandu a Aufeer design. Byli dobrými grafiky. Pak ale spáchali ten největší hřích…Začali si myslet, že barva decentních dámských laků na nehty a módních doplňků se hodí na cokoliv jiného. 😀 !!!Předpokládám, že za oběma zakázkama je jeden a tentýž krajský úředník a myslím, že je oprávněné požadovat konkrétně jeho hlavu, neboť jinak nás čeká takových předražených a děsivých výběrových řízení a jejich výsledků v budoucnu mnohem víc.!!!
Nitky vybledlé magenty elektrických jednotek stejně jako vyblitého M v novém logu JKM vedou k osobě tiskové mluvčí krajského úřadu. Víc než korupci a zpronevěru bych za tím víděl hloupost, kamarádíčkování a nedostatek dobrého vkusu oné dámy. Za vším hledej ženskou a neschopnost odpovědných postavit se zákulisním hrám, které tato dáma hraje. Je smutné, že budeme muset jezdit sice novými, ale nevkusnými růžovými vláčky.
Mohlo to být barevné jako „piváky“ Beer, to je taková jihomoravská tradice 😀
Za mě nejhorší kombinace, co mohli vybrat. Ale barva Magenta, to je takové krásné cizí slovo, které dost lidem nic neřekne. Vybereme ji, ať jsme světoví aspoň podle názvu barvy. 🙂
kdyby to aspoň byla taková ta křiklavá magenta, co je základní barva pro webdesign a výrobu tiskovin, ale tohle je prostě „sluncem vyšisovaná červená“
Řekl bych, že barvu „magenta“ zná zrovna v Česku každý, kdo za posledních 5 let zapnul televizi (tj. před 90 % populace)
služba T-mobile Magenta … podle čeho je to asi pojmenované?
To znám, ale do nedávna jsem netušil, co to znamená.
Vóóódborníci vóóódborně vybrali (za peníze), laická veřejnost spravedlivě hodnotí (zdarma).
Mne by spíš zajímalo, jestli tam bude kvalitní 1. třída. Na barvě tolik nezáleží. je vidět, co za lidi rozhoduje.
No je to prostě hnus růžovo – nafialovělej. Ale není se co divit, vždyť co by jste chtěli od domorodců ze znojemských bažin. Stačí se podívat na jejich kroje…taky samá barvička a cinkrlátko. Nu proti gustu žádný dišputát…..bude to krásně zapadat do folklórní barevnosti jihomoravanů.
Jo kdyby Brno mělo své původní (německé) obyvatelstvo, asi by mnohé bylo jinak…….
To se tu vážně nikdo nepozastavil nad tím, že Aufeer design kromě těch log hradů a zámků neodvedl na venkovním designu vycházejícím z manuálu agentury DORLAND vůbec žádnou práci? Jako vůbec žádnou…
A jen ze zvědavosti by mě zajímalo, co by vymysleli u Dorlandu, když tenhle simplistický hnusný grafický manuál vyšel z jejich hlav. Téměř jistě by to bylo ještě hnusnější, než toto, ale třeba by mě překvapili 😀
A kdy budou první na kolejích? V Událostech říkali, že první od 2022, ale nezdá se mi, že by je vyrobili a nechali stát v kopřivách. Naopak tolik kusů za rok v ŠT nedají NE?
Za mě, nejkrásnější vlak na českých kolejích je pendolino. Původně i uvnitř, dnes už jen zvenku, protože uvnitř je předělali na ošklivé šedivé rakve.
Je to tedy věc vkusu, ale zatím nejlepší barevnou kombinaci má dle mého Plzeňský kraj.
Spíš nejhorší. Nejhezčí je klasický Najbrt 1.
Plzeňský kraj má právě pěknou kombinaci.hnus všeho je pardubicke barevné něco, a tohle je taky hnus.
Pardubice maj Pantery normální.
Taky si myslím, že Pardubický kraj si udělal omálovanky jen z Regionovy. Ještě docela zajímavý design měly Regio Pantery pro National Express.
Tak toto je barva magenta: https://cz.pinterest.com/pin/210332245069258935/ Na železnici v ČR zatím nevyužívaná barva. Pořád jsem tak nějak předpokládal, že to bude víc červený odstín. Ale ona je to vážně fialová.
Nevyužitý, nějakou takovou měly už ty hrozný Bee, než šly do Najbrtu.
To je strašný, doufám, že v reálu takhle vypadat nebudou…
….. Dost bez nápadu, ale věřím, že návrh za hodně peněz. A bude to nemalé úsilí tyto barevné kombinace udržet v provozní čistotě. Ale protože se to nezastaví a bude to jezdit bez rezervy od nevidim do nevidim, tedy bez možnosti to udržovat čisté, vzhled bude působit až nevábně odpudivě.
Růžové vlaky se zelenými pruhy…ideální 😀
Navrhovaná barva notně opraného dámského spodního prádla podlehne časem drážní patině. Ve finále po pár letech provozu to bude jeden z tisíce odstínů šedi.
Magenta? to budou růžové? a nebo jako naobrázku červené?
Vy vidíte na obrázku červenou?
Opraskli od RENFE cercanias.
Nic originalniho.
Otázka je, jestli barevné řešení vlaků musí být nutně originální.
Samozřejmě, je možné, že kdyby se tento vlak třeba na nádraží Vídeň-Sever potkal s vlakem RENFE cercanias, tak by zmatený cestující mohl zoufale pobýhat mezi vlakem na Blansko a na Aranjuez, nevěda kudy kam … ale protože se to asi nestane, tak je to poměrně irelevantní záležitost, že někde jinde jezdí něco jiného trochu podobného
Na nádraží Vídeň-Sever? … a já bloud jsem si myslel, že cercanias je příměstská doprava ve Šp., něco jako „čerčany-jas“ S9 Benešov u Pr. – Praha. Ale když už nadsázka, tak si představte, jak tam stojí třeba i mravenec do Čakovic, to by bylo snadněji realizovatelné (1435 mm)
Oba nátěry se trochu podobají. Přesto nejsou stejné. Z mého pohledu je ten španělský v kombinaci červené a magenty ve formě dvou slabých pruhů hezčí. Zde je odkaz na vlak RENFE Cecanias: http://diaridigital.es/wp-content/uploads/2019/05/renfe-cercanias-diaridigital.es_-696×393.jpg
Na tom vlaku RENFE Cecanias zcela jistě barva „magenta“ není.
Je tam červená a tmavá červená, magenta je růžová (konkrétně „T-mobile růžová“ – RAL 4010)
Devadesátky, DEVADESÁTKY, FUJ! :-(((
Na devadesátky tam ještě chybí nějaké další pruhy, některé zalomené do blesků, a šrafované pluhy 🙂
Sice jsem to psal už ve článku kde byli ukázané všechny 4 varianty, že jsem ze sousedního kraje, tak je mi jedno jaké budou mít sousedi barvy, ale nakonec vybrali návrh, který se mi líbil nejvíce.
Když jsem to viděl, vzpomněl jsem si na jeden brněnský vtip:
„Zmar“ cestuje vlakem, když tu vystoupí v Brně. Po chvíli okukování si vzpomene: „neměl jsem vystupovat, tady jsem už působil“.
Vida, máme zaracha cestovat, tak si španělské „cercanías“ uděláme na Moravě…
Aufeer je kvalita, ale Najbrt je..Najbrt
Trochu mi to připomíná barevné schéma vybledlých starších jednotek SBB. Tedy až na ten horní barvený pruh.
No nevím, přijde mi to celé takové vybledlé…
Proč by to nemohlo vypadat třeba takto?
https://ctrlv.cz/shots/2020/04/20/PK2t.png
Radši se zdržím komentáře v souvislosti s Brnem…hodně se tím vysvětluje. I jiná rozhodnutí za poslední roky.
Také nemám rád „vyblité“ odstíny, ale jedno pozitivum by se našlo – po deseti letech provozu to nebude tak znatelně vybledlé.
No nevím, jestli zrovna to, že za 10 let nebude barva ještě více vybledlá jen díky tomu, že vybledlá byla již od začátku lze považovat za pozitivum
páč by to za chvíli vybledlo. Tak to rovnou uděláme vybledlý!!!
Protože magenta 🙁
A proč vymýšlet pí..viny, když tento panťák už má svoje schéma, ve kterém jezdí v Ústí, Hradci, Olomouci, Budějcích a je nejlepší…
Má scoje schéma u ČD, ale tohle je jiný majitel. Vectrony taky nejsou všechny v jedné barvě.
pane Ford, a proč musí všichni mít jenom černá auta?
…takže kdyby si ho náhodou koupil Regiojet, tak ho bude provozovat taky v modrobílé? No to se vám povedlo.
Má ho mít ČD.
Je zajímavé, jak se mění význam barevného řešení vlaků. Nejdřív šlo pouze o antikorozní nátěr, později barvy označovaly třeba druh trakce. Byla dokonce kodifikována barva „zeleň vagonová“. Poslední dobou vlak označoval dopravce, teď pro změnu objednatele.
Jen tak z legrace mě napadlo, jak by asi mohla vypadat taková železniční heraldika. Třeba by karoserie lokomotivy mohla být rozdělena na několik heraldických polí, v každém by byl barevný vzor určitého významu — v jednom trakce, ve druhém stát, dále dopravce, objednatel, depo… zkrátka by šlo všechno přečíst na první pohled 😀
Mne by tzas zajímalo jak se ta bílá bude špinit
A určitě tam bude bílá?
Nebude to RAL 7035 – světle šedá, stejná, jako mají na velkých plochách ČD nebo DB?
Zajímavé, měl jsem celou dobu, už z dob Her bez hranic, za to, že barvě „magenta“ se u nás říká fuchsiová 🙂 Ale i třeba česká Wikipedia má článek o barvě magenta…
Třeba má někdo v oblibě Itálii….
no já nevím, u mne 255,0,255 aby nebyly dohady.
Design vybrali pěkný. Nyní nezbývá než doufat, že stejný koncept bude zachován i pro další jednotky v JmK. Tedy zejména pro jednotky na tratě Brno – Zastávka a Brno – Veselí po jejich elektrifikaci a Brno – Nezamyslice po její rekostrukci. Tedy za předpokladu, že se ty stavby skutečbě v dohledné době zrealizují. Případně také jednotky pro osobní vlaky na rameni Břeclav – Hodonín – Moravský Písek. Dále by to chtělo také koncept pro tratě, které elektrifikovány nebudou (zejména Brno – Ivančice, Tišnov – Nedvědice, Zaječí – Čejč – Hodonín – Veselí – Velká nad Veličkou a Břeclav – Znojmo).… Číst vice »
Aspoň, že to nejsou ty celočervené – byly sice možná hezčí ale také podobnější vlakům ZSSK / DB.
Docela pěkné schéma. To jsem zvědavý který kraj vybere něco ošklivého.
Co označuje to zelená čára nad dveřmi na pravé straně obrázku? Díky
Ta značí nástupní část s prodejem jízdenek (specifikum IDS JMK).
Už jsem se bál, že na ten stupidní zelený pruh zapomenou 😀
Barevná kombinace mi víc připomíná rakouské dopravce. Ale třeba to nebyl záměr.
Proboha ne, toto byla ze všech ta nejhorší varianta..