Madrid zavádí metro bez strojvedoucích, zabezpečení první linky dodá Alstom

Nástupní dveře pro automatické metro. Foto: Metro de MadridNástupní dveře pro automatické metro. Foto: Metro de Madrid

Na lince 6 již začaly úpravy stanic.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lysimachia

Zajímavé, že zatímco zabezpečení má být od Alstomu, nové automatické soupravy si nicméně udržel CAF. Jen by mělo dojít k přepnutí napájení z 600 na 1500 V, trakční vedení (pevné) by na to mělo být připraveno. Otázkou je, kam půjdou dosavadní soupravy. Předpokládám, že pro staré CAF 5000 to bude na lince 6 konec a zbydou jen ty na lince 9. Zato CAF 8400 by byla škoda vyřadit, když jsou jen 15 let staré. Asi by se nabízela linka 9, kdeby mohly nahradit zbylé 5000. Navíc by se využilo, že 8400 „umí“ těch 600 V, protože L9 zatím není na… Číst vice »

Von

„, zabezpečení první linky dodá Alstom“

Ten samý Alstom, který nezná slovo sníh a mráz a na sněhem obalené palubní snímače ETCS doporučí oplach teplou vodou?

Ares

Jestli to doporučil, tak to opláchni.

Matěj

Už ať je to i u nás!

Náhodný Kolemjdoucí

Subjektivně mám pocit, že nejvíc skokanů je na B, kde to zatím asi nehrozí.

Matěj

Mi povídejte, bydlím na Smíchově 🤣 Ale i to zkrácení intervalů na C bude fajn a hlavně nové vozy 🙂

jva

Skokani nijak nesouvisejí s automatikou, na to jsou spíš brány na nástupišti. A jedna se už nějaký ten pátek zkouší na kousku nástupiště na Zličíně (opět se zkouší jinde fungující).

Filip Jirsák

Stěna na nástupišti vyžaduje, aby soupravy zastavovaly dostatečně přesně. Což automatické řízení obvykle zajistí.
To, co jinde funguje, asi není vyzkoušené s pražskými stanicemi, soupravami a řízením.

Pavel Skládaný

Však AŽD se na Švestkové dráze také snaží. Ovšem automatizace v otevřené krajině bez vyloučení vazeb s okolím je tvrdším oříškem.