Madrid na náměstí ukazuje maketu nového automatického vlaku metra. Vyjedou v roce 2027
Model nového vlaku pro madridské metro. Foto: Metro de Madrid

Kromě větší kapacity budou nové vlaky i rychlejší.
Kromě větší kapacity budou nové vlaky i rychlejší.
„Budou také rychlejší: maximální rychlost bude 110 km/h, dosud je maximem 80 km/h.“
Toto nejspíš platí konkrétně pro linku 6. Třeba na lince 8 se 110 km/h jezdí už nejméně dvacet let.
Rád bych se dočetl, že i v Praze se rozjede automatické metro na lince D v roce 2027.. Už se ví, jestli se úsek Pankrác – Olbrachtova bude konzervovat?
Jen podélné sedačky a žádná pošahaná konfigurace 2+1, která jen zabírá zbytečně místa a stejně je nepohodlná? To by se u nás nestalo
I to bude asi jeden z důvodů, proč se jim podařilo navýšit kapacitu o 17 %. Protože jenom zrušením stanovišť strojvedoucího by takového navýšení nedosáhli. A jinak souhlas. Podélná konfigurace v metru v obecné rovině naprosto dominuje, asi dopravní podniky vědí proč. Jenom u nás se stále experimentuje s rozložením 2+1, jestli bude lepší tu jedu sedačku nechat otočenou čelem k sedícím cestujícím, nebo čelem ke stojícím cestujícím. Asi někdo moc koukal na Mrazíka a zalíbila se mu scéna s chaloupkou na muří nožce.
Madrid nicméně kromě série 6000 příčné sezení nevede vůbec. A tu těch S-6000 to bylo jen proto, že jezdí i příměstský úsek do Arganda del Rey.
Na lince 6 dlouho jezdily ty vůbec nejstarší vlaky, posledních cca deset let je tam mix. Kapacitě hodně pomáhají průchozí soupravy, kde se hodně lidí naskládá do přechodů.