Madrid na náměstí ukazuje maketu nového automatického vlaku metra. Vyjedou v roce 2027
Model nového vlaku pro madridské metro. Foto: Metro de Madrid

Kromě větší kapacity budou nové vlaky i rychlejší.
Kromě větší kapacity budou nové vlaky i rychlejší.
Roboti.
Plaza de Colon by bylo v překladu Střevní náměstí?
„Budou také rychlejší: maximální rychlost bude 110 km/h, dosud je maximem 80 km/h.“
Toto nejspíš platí konkrétně pro linku 6. Třeba na lince 8 se 110 km/h jezdí už nejméně dvacet let.
Rád bych se dočetl, že i v Praze se rozjede automatické metro na lince D v roce 2027.. Už se ví, jestli se úsek Pankrác – Olbrachtova bude konzervovat?
nebude spíš v úseku Pankrác – Olbrachtova jezdit po jedné koleji důlní vozík s automatickým provozem? nebo něco jako U55 v Berlíně jen s tím, že tady to alespoň bude napojené na další síť a souprava se nebude muset spouštět na lanech do otevřené stavební jámy jako v Berlíně.
Jen podélné sedačky a žádná pošahaná konfigurace 2+1, která jen zabírá zbytečně místa a stejně je nepohodlná? To by se u nás nestalo
I to bude asi jeden z důvodů, proč se jim podařilo navýšit kapacitu o 17 %. Protože jenom zrušením stanovišť strojvedoucího by takového navýšení nedosáhli. A jinak souhlas. Podélná konfigurace v metru v obecné rovině naprosto dominuje, asi dopravní podniky vědí proč. Jenom u nás se stále experimentuje s rozložením 2+1, jestli bude lepší tu jedu sedačku nechat otočenou čelem k sedícím cestujícím, nebo čelem ke stojícím cestujícím. Asi někdo moc koukal na Mrazíka a zalíbila se mu scéna s chaloupkou na muří nožce.
Madrid nicméně kromě série 6000 příčné sezení nevede vůbec. A tu těch S-6000 to bylo jen proto, že jezdí i příměstský úsek do Arganda del Rey.
Na lince 6 dlouho jezdily ty vůbec nejstarší vlaky, posledních cca deset let je tam mix. Kapacitě hodně pomáhají průchozí soupravy, kde se hodně lidí naskládá do přechodů.
Některé vagóny v systémech, co přepravují hodně lidí nemají sedačky vůbec.
Také pomáhají průchozí soupravy, ty jsou pro kapacitu vždy lepší, vlak nevozí cca 2m vzduchu a lidé se mezi vagony „přelévají“ a není pak jeden prázdný a druhý (blízko k eskalátorům) plný.
Také souhlas, konfigurace 2+1 je pošahaná a v metru často ve výsledku fungující jen jako 1+1, protože k oknu se nikomu nechce cpát na těch pár stanic.
A navíc když je 2+1, tak je okolo méně místa na stání než jednu podélného, i když tam je stejně sedaček
To není až tak pravda. Zrovna na mé poslední zahraniční cestě : V Miami mají soupravy ,,těžkého“ metra uspořádání 2, 2+2.