Maďaři si stěžují na angažmá Škody v boji o Talgo. Česká nabídka se akcionářům zatím nelíbí

Nové rychlovlaky Avril Talgo S-106. Foto: RenfeNové rychlovlaky Avril Talgo S-106. Foto: Renfe

Současným investorům se nelíbí, že Škoda nepředložila žádný výrobní ani finanční plán.

Maďarské konsorcium Ganz-MaVag, které v dubnu podalo veřejnou nabídku na převzetí 100% podílu ve španělském výrobci vlaků Talgo, podalo stížnost u tamní Národní komise pro trh s cennými papíry (CNMV). Informují o tom španělské ekonomické deníky.

Ve stížnosti obviňuje španělskou vládu a českou společnost Škoda Group z manipulací s trhem. Ty má představovat návrh české skupiny propojit formou výměny akcií svůj byznys se španělským výrobcem.

Podle informací Zdopravy.cz ze španělských zdrojů je v současnosti většina akcionářů Talga proti české nabídce, protože upřednostňují přímý prodej 100 procent firmy. Navíc se jim nelibí, že Škoda nepředložila žádný výrobní ani finanční plán.

Škoda si nechala od Talga ukázat účty. Místo prodeje je nyní ve hře vzájemná výměna akcií

Španělská média vyjednávání o vstupu do tamního tradičního výrobce kolejových vozidel nadále bedlivě sledují. Z obou stran je však na pokrok v jednáních přísné informační embargo a o miliardovém obchodu tak prosakují jen neoficiální útržkovité zprávy.

Maďarský konglomerát tvořený železniční společností Magyar Vagon (55 %) a státním fondem Corvinus (45 %) požaduje podle deníku El Economista.es od španělského regulátora akciového trhu ochranu své nabídky.

Česká protioperace, která vznikla podle kuloárních informací v květnu po jednání premiéra Pedra Sánche na španělské ambasádě v Praze, má zabránit vstupu proruského Orbánova režimu do španělského strategického podniku.

Podle maďarské stížnosti je však navržena tak, aby zabránila podání konkurenčních nabídek stanovených v zákoně o převzetí a nesplňuje tak legislativně daná pravidla.

Samotný fakt, že Škoda usiluje o „obchodní spojení a průmyslovou integraci“ s Talgem poprvé zveřejnila španělská společnost v úterý.

Jednání o vstupu Škody do Talga pokročila, píše El País. Češi chtějí rychlovlaky, Španělé se bojí Orbána

Maďarská nabídka měla být regulačními úřady vyhodnocena do třech měsíců, nyní se termín o měsíc prodloužil. Konsorcium si od té doby stěžuje na absenci zpráv a rozhodlo se sdělit regulátorovi své „znepokojení a bezradnost“.

Za Talgo nabízí 619 milionů eur, nabídka konsorcia spojeného ze Škody a španělských investorů je však jen na 430 milionů eur, proto se zvažuje jiná forma českého vstupu založená nikoliv na převzetí, ale spojení.

Tagy Magyar Vagon Škoda Group Škoda Transportation Talgo
7 komentářů