Maďaři na měsíc uzavřou stanici Budapest-Nyugati. Vlaky z ČR pojedou na jiná nádraží

Západní nádraží v Budapešti prochází rekonstrukcí. Pramen: FB Magyar ÉpítőZápadní nádraží v Budapešti prochází rekonstrukcí. Pramen: FB Magyar Építő

Kompletní rekonstrukce má být hotova za rok, náklady se pohybují kolem 9 miliard forintů (cca 660 milionů korun).

Kompletní rekonstrukce památkově chráněné budovy nádraží Budapest-Nyugati pályaudvar (Západní nádraží), která běží od loňského jara, si ve dnech 19. června až 17. července vyžádá úplnou výluku provozu. To se dotkne i cestujících, kteří využívají vlaky Českých drah mezi Českou republikou a Maďarskem.

Mezinárodní vlaky ČD kategorie EuroCity mezi Českou republikou a Maďarskem pojedou dle výlukového jízdního řádu. Vlaky EC 130/131 Báthory i všechny vlaky EC Metropolitan (vyjma EC 280/281) budou vedeny v uvedeném období do a ze stanice Rákospalota-Újpest. Vlaky EC 172/173 Hungaria a EC 280/281 Metropolitan pojedou do a ze stanice Budapest-Keleti pu (Východní nádraží). Oznámily to České dráhy.

Západní nádraží je využíváno přibližně 18 miliony cestujících ročně, jeho více než 140 let stará budova přitom už byla notně zchátralá. Kompletní rekonstrukce má být hotova za rok, celkové náklady se pohybují kolem 9 miliard forintů (cca 660 milionů korun). Rekonstrukcí mimo jiné prochází ocelová konstrukce zastřešení kolejiště nebo fasáda.

Budapešť - Západní nádraží. Autor: Herbert Ortner (diskuse · příspěvky) – Vlastní dílo, CC BY 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=718131

Budapešť – Západní nádraží. Autor: Herbert Ortner (diskuse · příspěvky) – Vlastní dílo, CC BY 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=718131

Tagy Budapešť Budapest-Nyugati pu. České dráhy Maďarsko
39 komentářů