Macron chce ve Francii po vzoru Německa levnou jízdenku na regionální dopravu
Jednotky Regio2N pro SNCF. Foto: Bombardier
Ve Francii se zatím v debatách o nové jízdence nemluví o její ceně.
Ve Francii se zatím v debatách o nové jízdence nemluví o její ceně.
A zrovna v zemi, kde leckde vlaky nejezdí vůbec, na části tratí jen párkrát denně a kde regionální bus-doprava není nic moc.
Takže nově Makronky nebudou jen cukrovinky, ale i lítačky na vlako-Francii. Nuže dobrá….
Režijku pro všechny? To by bylo velmi pokrokové!
Režijku za 1095 EUR? Proč ne?
Zásadní problém té věci je „tvrdé“ oddělení regionálky a dálkovky po německém tarifním vzoru. Rakouská cesta je, pokud už, mnohem lepší.
Tak v Německu je dálkovka na komerční bázi, objednávané jsou akorát vlaky S, R a REx. V Rakousku pokud vím jsou objednávány i railjety. To je asi ten rozdíl.
A proč je to zásadní problém? Prostě je to jízdenka určená pro cestování kolem komína, ne pro rajtování po celým Německu.
Protože „kolem komína“ může znamenat i 1-2 stanice IC.
To v pohodě zastane RE.
To je psáno kde, že to je „kolem komína“?
Nesedí to s ohledem na její „celostátní“ platnost.
Co ten se do toho montuje? Jestli chce Makarón levný jízdenky, tak ať si koupí svůj vlak a prodává je zadarmo.
Taky způsob jak to říct.
Ovšem prezident rozhodující i o tarifu, to je sen snad všech „nábřežních“ nádražáků. Konečně se zbaví i té poslední zodpovědnosti a budou jen tupě vykonávat rozkazy.
Socialismus se zelenou tváří. Ještě vyhlásit kolik bude stát toaleťák v příští pětiletce a jsme doma.
Nevím proč se musí vždy vymýšlet nějaká takováhle nesystémová cesta. Proč to prostě nejde jako ve Švýcarsku, kde můžete mít jak levnější předplatné pro jednotlivá IDS, tak dražší předplatné pro veškerou VHD. Tohle pak akorát působí zase problémy s tím, že v některých vlacích na stejné trase jízdenka platí a v jiných nikoli.
Vypadá to, že se z téhle věci stává celoevropský trend. Třeba se dočkáme i u nás, ani by to nemuselo být až tak levné – pokud by se současný roční OneTicket rozšížil i na autobusy a MHD (prostě všechno, co jezdí v závazku) a bylo možno ho pořídit na splátky (teď to vychází na asi 2400 korun měsíčně), tak pro spoustu lidí by to byl deal-breaker.
Hlavně by ale musela být kvalitní ta síť, což nevím, jak moc se dá říci třeba o Francii. Ono je fajn, že je to levné, ale mnohem větší problém než cena bývá i u nás praktická použitelnost – zejména spolehlivé přípoje a někdy fyzická dostupnost. Pokud si budou spoje ujíždět před nosem a cestující vystávat důlky, snížením ceny se dobereme akorát k pohrdavému významu přezdívky „socka“.
Jako člověk, který si při čekání na přípoj v pítek počkal 45 minut nemohu než souhlasit. Rovněž když ze stejné stanice do destinace vyjíždí autobus i vlak, oba dopravní prostředky tak činí v rozsahu deseti minut, aby pak celou hodinu nic nejelo. Tímto bych rád podravil koordinátora dopravy ve Zlínském kraji.
To ve Francii mají na venkově hodně oblastí, kde je jedinou veřejnou dopravou školní autobus. Tam budou určitě „rádi“ za levnou jízdenku.
Ti si vyžádají jako kompenzaci nějaký jiný finanční transfer, když tenhle nebudou moci čerpat.
Přitom by si tam mohli nastvět lokálky a jezdilo by jim to 1x za 4 hodiny, zato s mnohem vyšší spotřebou, protože to bude 4x těžší, což u častých zastávek… rekuperace brzdné energie v autobusu není možná!!! 😀
V jakém autobusu? V tom, co tam nejezdí?
A co valivý odpor?
Ten pozdrav můžete rozšířit i na více krajů.
Přesně tak – jako KlimaTicket v Rakousku
Přesně tak. Největší výhodu Deutschlandticketu vidím v tom, že sednu a jedu. Nemusím řešit milion aplikací, milion různých tarifů atd. Rozhodně bych se ale vyvaroval populismu, aby to bylo moc levné. Na Slovensku máme příklad jak to nedělat.
Důchodci a studenti jezdí zadarmo, nikdo je ani nepočítá a pak chybí peníze i na údržbu tratí. Třeba ty 2400 měsíčně, nebo i víc mi přijde jako celkem rozumné.
„teď to vychází na asi 2400 korun měsíčně“ – No pokud jej chcete rozšířit, tak asi bude dražší.
A jestli se to někomu i tak vyplatí, tak ty peníze budou logicky chybět. Na straně provozovatelů VHD. Bude nutno je dodat odjinud.
Z mýtného, jsem pro.
Jako ve Švýcarsku!