Macron chce ve Francii po vzoru Německa levnou jízdenku na regionální dopravu

Jednotky Regio2N pro SNCF. Foto: BombardierJednotky Regio2N pro SNCF. Foto: Bombardier

Ve Francii se zatím v debatách o nové jízdence nemluví o její ceně.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
xyz

A zrovna v zemi, kde leckde vlaky nejezdí vůbec, na části tratí jen párkrát denně a kde regionální bus-doprava není nic moc.

Jan Sova

Takže nově Makronky nebudou jen cukrovinky, ale i lítačky na vlako-Francii. Nuže dobrá….

Jiří Kocurek

Režijku pro všechny? To by bylo velmi pokrokové!

JirkaJJ

Režijku za 1095 EUR? Proč ne?

Tomáš Záruba

Zásadní problém té věci je „tvrdé“ oddělení regionálky a dálkovky po německém tarifním vzoru. Rakouská cesta je, pokud už, mnohem lepší.

Kamui

Tak v Německu je dálkovka na komerční bázi, objednávané jsou akorát vlaky S, R a REx. V Rakousku pokud vím jsou objednávány i railjety. To je asi ten rozdíl.

Petr

A proč je to zásadní problém? Prostě je to jízdenka určená pro cestování kolem komína, ne pro rajtování po celým Německu.

Tomáš Záruba

Protože „kolem komína“ může znamenat i 1-2 stanice IC.

MHD

To v pohodě zastane RE.

xyz

To je psáno kde, že to je „kolem komína“?

Nesedí to s ohledem na její „celostátní“ platnost.

Pivní mozol

Co ten se do toho montuje? Jestli chce Makarón levný jízdenky, tak ať si koupí svůj vlak a prodává je zadarmo.

Jiří Kocurek

Taky způsob jak to říct.

Ovšem prezident rozhodující i o tarifu, to je sen snad všech „nábřežních“ nádražáků. Konečně se zbaví i té poslední zodpovědnosti a budou jen tupě vykonávat rozkazy.

Pivní mozol

Socialismus se zelenou tváří. Ještě vyhlásit kolik bude stát toaleťák v příští pětiletce a jsme doma.

David

Nevím proč se musí vždy vymýšlet nějaká takováhle nesystémová cesta. Proč to prostě nejde jako ve Švýcarsku, kde můžete mít jak levnější předplatné pro jednotlivá IDS, tak dražší předplatné pro veškerou VHD. Tohle pak akorát působí zase problémy s tím, že v některých vlacích na stejné trase jízdenka platí a v jiných nikoli.

Kamui

Vypadá to, že se z téhle věci stává celoevropský trend. Třeba se dočkáme i u nás, ani by to nemuselo být až tak levné – pokud by se současný roční OneTicket rozšížil i na autobusy a MHD (prostě všechno, co jezdí v závazku) a bylo možno ho pořídit na splátky (teď to vychází na asi 2400 korun měsíčně), tak pro spoustu lidí by to byl deal-breaker.

Frantisek

Hlavně by ale musela být kvalitní ta síť, což nevím, jak moc se dá říci třeba o Francii. Ono je fajn, že je to levné, ale mnohem větší problém než cena bývá i u nás praktická použitelnost – zejména spolehlivé přípoje a někdy fyzická dostupnost. Pokud si budou spoje ujíždět před nosem a cestující vystávat důlky, snížením ceny se dobereme akorát k pohrdavému významu přezdívky „socka“.

vlachjan

Jako člověk, který si při čekání na přípoj v pítek počkal 45 minut nemohu než souhlasit. Rovněž když ze stejné stanice do destinace vyjíždí autobus i vlak, oba dopravní prostředky tak činí v rozsahu deseti minut, aby pak celou hodinu nic nejelo. Tímto bych rád podravil koordinátora dopravy ve Zlínském kraji.

Pezos

To ve Francii mají na venkově hodně oblastí, kde je jedinou veřejnou dopravou školní autobus. Tam budou určitě „rádi“ za levnou jízdenku.

Kubrt

Ti si vyžádají jako kompenzaci nějaký jiný finanční transfer, když tenhle nebudou moci čerpat.

Jiří Kocurek

Přitom by si tam mohli nastvět lokálky a jezdilo by jim to 1x za 4 hodiny, zato s mnohem vyšší spotřebou, protože to bude 4x těžší, což u častých zastávek… rekuperace brzdné energie v autobusu není možná!!! 😀

Pezos

V jakém autobusu? V tom, co tam nejezdí?

Petr David

A co valivý odpor?

Granja

Ten pozdrav můžete rozšířit i na více krajů.

danaceks

Přesně tak – jako KlimaTicket v Rakousku

JirkaJJ

Přesně tak. Největší výhodu Deutschlandticketu vidím v tom, že sednu a jedu. Nemusím řešit milion aplikací, milion různých tarifů atd. Rozhodně bych se ale vyvaroval populismu, aby to bylo moc levné. Na Slovensku máme příklad jak to nedělat.
Důchodci a studenti jezdí zadarmo, nikdo je ani nepočítá a pak chybí peníze i na údržbu tratí. Třeba ty 2400 měsíčně, nebo i víc mi přijde jako celkem rozumné.

PetrH

„teď to vychází na asi 2400 korun měsíčně“ – No pokud jej chcete rozšířit, tak asi bude dražší.
A jestli se to někomu i tak vyplatí, tak ty peníze budou logicky chybět. Na straně provozovatelů VHD. Bude nutno je dodat odjinud.

Petr David

Z mýtného, jsem pro.

Petr David

Jako ve Švýcarsku!