Má železniční most pod Vyšehradem budoucnost? Dnes webinář prof. Brühwilera

Železniční most pod Vyšehradem. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářŽelezniční most pod Vyšehradem. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

"Mosty s vysokou kulturní a estetickou hodnotou si zasluhují, abychom k nim přistupovali s respektem"

Iniciativa Nebourat.cz – Zachraňme Železniční most, usilující o zachování historické hodnoty železničního mostu mezi pražským Smíchovem a Výtoní, srdečně zve na webinář s profesorem Eugenem Brühwilerem, expertem na rekonstrukce železničních mostů ze Švýcarského federálního technického institutu v Lausanne.

Webinář se bude konat 10. března od 18:00 na facebookovém profilu iniciativy Nebourat.cz.

!!! Webinář bude kromě 2. bodu programu probíhat v angličtině bez tlumočení !!!

Program:
1. Úvodní slovo – Pavel Štorch, zakladatel iniciativy Nebourat.cz (5 min)
2. Příprava rekonstrukce Výtoňského železničního mostu a aktuální stav – Petr Vaníček, Správa železnic (10 min)
3. Komentář k pozici Hlavního města Prahy k budoucnosti mostu – Adam Scheinherr, náměstek primátora HMP pro dopravu (3 min)
4. Modern engineering technologies to serve heritage bridges / Moderní technologie v záchraně historických mostů – Prof. Eugen Brühwiler (25 min)
5. Q&A (15 min)

Abstrakt prezentace prof. Brühwilera:

Bridges of high cultural value and aesthetic quality deserve respectful treatment. Construction interventions must balance these assets with the severe requirements of utilization. This can be achieved by modern engineering methods. This approach will be illustrated by projects in Switzerland, and it will be shown how the approach can be applied to the Výtoň Railway Bridge.

Mosty s vysokou kulturní a estetickou hodnotou si zasluhují, abychom k nim přistupovali s respektem. Zásahy do jejich konstrukce se musí vypořádat jak se zachováním historické hodnoty, tak s vysokými nároky železničního provozu. Toho lze docílit využitím moderních inženýrských metod. Prezentace ukáže, jak byl tento přístup využit v několika projektech ve Švýcarsku a jak by mohl být aplikován na železniční most mezi Smíchovem a Výtoní.

Více o prof. Brühwilerovi.

Tagy Eugen Brühwiler železniční most pod vyšehradem
144 komentářů