lot
Autobusy Doprava ve městě

Luhačovice dokončily stavbu dopravního terminálu za 18 milionů

Nový dopravní terminál v Luhačovicích. Foto: FB Luhačovice
Nový dopravní terminál v Luhačovicích. Foto: FB Luhačovice

Luhačovice na Zlínsku dokončily stavbu dopravního terminálu za více než 18 milionů korun. Kompletní přestavba autobusového nádraží byla největší letošní investicí města. Podle radnice usnadní cestujícím přestupy mezi různými druhy dopravy a zajistí i větší bezpečnost. V tiskové zprávě to oznámil zástupce radnice Nikola Synek. Z celkových nákladů na projekt pokryla sedm milionů korun evropská dotace.

Kromě kompletní rekonstrukce nástupišť, povrchů silnice a souvisejících ploch byla u nádraží vybudována zcela nová okružní křižovatka, která nahradila původní křižovatku a točnu pro autobusy. V prostoru okružní křižovatky vznikla i nová parkovací místa pro stání do pěti minut, která jsou určena hlavně pro snadné vysedání dětí, které rodiče přivážejí ráno auty do nedaleké školy,“ uvedl místostarosta Jiří Šůstek (KDU-ČSL). Další parkovací místa pro krátkodobé stání jsou i vedle budovy vlakového nádraží.

Zelená střecha zastávek

Na autobusovém nádraží je bezbariérová cesta pro pěší a nové přechody pro chodce či veřejné osvětlení. „Osvětlené jsou na rozdíl od původních zastávek nové prostorné prosklené přístřešky pro cestující. Nechybí v nich možnost prezentace města nebo dalších subjektů v tzv. citylightech. Moderní přístřešky jsou navíc realizovány jako tzv. zelené zastávky, protože jejich střechy jsou osázeny zelení,“ uvedl Šůstek. Na nádraží jsou nyní rovněž elektronická tabule s příjezdy a odjezdy spojů a také stojany pro kola.

Práce začaly v květnu. „Rozsah rekonstrukce a zároveň poměrně stísněné podmínky na staveništi si vyžádaly i úplnou uzavírku autobusového nádraží a okolí. Po dobu stavby autobusy zastavovaly u dočasných nástupišť, vytvořených za budovou sousedícího vlakového nádraží. Stavba byla rozdělena do tří etap v závislosti na tom, jak moc byl omezen průjezd kolem nádraží,“ uvedla vedoucí odboru správy majetku Magdalena Blahová.

ČTK

Odebírat
Upozornit na
guest
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Laik

SOR rozdílem třídy vyhrává v soutěži o nejošklivější autobus.

Olda

Bože…?! Zač a proč… Opomeňme pytlovinu s mechem na pár metrech a vírou, jak to bude bezúdržbově klapat (beru však, že někdo má právo si myslet, že to bude fajn a někdo to vidí tak, že VŠECHNY visuté zahrady jsou prostě na údržbu náročnější), ale 18 mega…?! Pod tím jsou snad nějaké kaverny, vodní přivaděč pro Zlín, případně jiné hrůzy? No…, u nás ve vsi podobnou plochu předláždili (původní kostky) a doplnili o nějakou novou zámkovku + 2 nové vzrostlejší jehličnany přes prázdniny chlapi s takové té nádvorní čety o 7-mi lidech, co má starosta na takový to hej, počkej,… Číst vice »

Obyvatel zlínského pralesa

A nemel by ten terminal hradit spis kraj, respektive IDS, kdyz objednavaji autobusovou dopravu v kraji?

???

Jen tři slova. Projektoval to blb!!!

Martin

To nelze jen tak říct, že projektant byl blb. Nejprve je třeba vědět, jaké bylo zadání – jaké byly požadované parametry, jaký byl rozpočet, jaké normy musely být splněny. Až potom se může posuzovat, jestli si s tím projektant poradil dobře, nebo ne.

Shane

Akorát ještě chybí napsat, že ta rekonstrukce je zmršená, ze stanoviště se 1 nejde vytočit směr Luhačovice, pošta bez toho, aniž by se muselo jednou nebo dvakrát couvnout, a ani SOR 10,5 to nevytočí najednou. Když na stanovišti 5 a 6 stojí za sebou dva crosswaye 12m nebo při nejhorším 2x 12,8m, tak už čouhají do kruháče, resp. ho celý zablokují. Projektant řekl pouze, že v PC mu to vyšlo (pomíjím jeho větu, že se na stanoviště 1 má správně jezdit přes kruháč otočit, což po provedení rekonstrukce je úplná blbost = mohli nechat původní stav). Nově je tak stanoviště… Číst vice »

Shane

Akorát ještě chybí napsat, že ta rekonstrukce je zmršená, ze stanoviště se 1 nejde vytočit směr Luhačovice, pošta bez toho, aniž by se muselo jednou nebo dvakrát couvnout, a ani SOR 10,5 to nevytočí najednou. Když na stanovišti 5 a 6 stojí za sebou dva crosswaye 12m nebo při nejhorším 2x 12,8m, tak už čouhají do kruháče, resp. ho celý zablokují. Projektant řekl pouze, že v PC mu to vyšlo (pomíjím jeho větu, že se na stanoviště 1 má správně jezdit přes kruháč otočit, což po provedení rekonstrukce je úplná blbost = mohli nechat původní stav). Nově je tak stanoviště… Číst vice »

Venda

Krásně vyřešené ty 3 odjezdové místa za sebou….. tady se bude hodně couvat 🙂

Peeetr

Se zase další zbláznili. Mají potíže i s údržbou běžných chodníků, tak k tomu přidají ještě drahou módní idiotinu ve formě zelených střech.

Peeetr

Na zelené střechy nemá padat listí, které tam pak bude zahnívat, a jsou celkově jako ploché nevhodné pro podnebné pásmo se sněhem.

ukulele

To tvrdí kdo?

Jackub

Uschne to tam jako vždy u takových projektů…

Kubrt

Záleží, co se tam osadi.

jan

Pokud mě nemýlí zrak, tak se jedná o mechovou střechu – podobné řešení se běžně používá například k překrytí tramvajových kolejových svršků – oproti např. v Praze častému zatravnění tramvajového pásu jsou mechy mnohem méně náročné na údržbu – není je potřeba zastřihávat ani uměle zavlažovat. V období sucha mech seschne a zhnědne, nicméně stačí trochu srážek a opět se zazelená. U střech je jeho výhodou nízký nárok na tloušťku vegetační vrstvy, lze jej tedy realizovat i na vcelku subtilní konstrukci zastávkového přístřešku. Na relativně malou mocnost vrstvy má také výborné schopnosti retence vody. Výběr označníků a obecně mobiliáře zastávky… Číst vice »

Cyklista

možná jen architekt neví, že kasselský obrubník ze dá vyrobit i ze žuly…

BND 30

Dobrý počin. Teď už jen dvě přání, aby se tam brzy vrátili cestující a aby se to udrželo čisté a zelené.