Lufthansa zdraží letenky, zavádí ekologický příplatek
Airbus A320 německé společnosti Lufthansa se speciálním livery „Yes to Europe“ propagující myšlenku evropské integrace. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Příplatek se bude týkat letů ze zemí EU, Británie, Norska a Švýcarska.
Létám relativně často, nikoli však každý měsíc. Letenky kupuju především s ohledem na cenu a délku výletu. Musím konstatovat že za posledních 10 let nenastala situace, kdy by vyšlo zajímavě letět s Lufthansou.
Já naposledy asi před 8 lety, zastihla nás dokonce jedna z mnohých stávek, což bylo po všech stránkách výživné, tedy se jim od té doby vyhýbám.
Jediné co potěšilo byla 747-8.
No, a ono zrovna Luftwaffe býva jedna z nejlevnejsich z Prahy, s cenama víceméně na úrovní s AFKL.
Takže to je informace asi na úrovni „smartwings jsou nejdražší“ a „Praha je nejdražší letiště na světě“.
(samo, nepočítám do toho lowcosty. Lítám asi tak 40 – 50x do roka)
Až vykácíte poslední strom až otravíte poslední řeku tak zjistíte že peněz se nenajíte.
Co má Lufthansa společného se svěřenskými fondy?
Plocha lesů u nás roste. Není zač.
Dopravní letadla se ke kácení stromů a otravování řek prakticky nehodí, navíc jsou k danému účelu dost drahá.
Myslím, že německou situaci co se letecké dopravy týče vystihl Wilklie Walsh: Pokud je hospodářský výkon Německa přinejlepším anemický, je snižování jeho konkurenceschopnosti dalšími daněmi na leteckou dopravu politickým šílenstvím. Vláda by měla upřednostnit opatření na zlepšení konkurenceschopnosti Německa a podporu obchodu a cestování. Místo toho se rozhodla pro krátkodobé shánění peněz, které může pouze poškodit dlouhodobý růst ekonomiky,“ řekl Willie Walsh, generální ředitel IATA. Zdá se, že německá vláda je nezdravě posedlá leteckými daněmi. Kromě zvýšení daně z přepravy cestujících je také pro zavedení evropské daně z leteckého paliva, která ještě více zdraží podnikání v Německu nebo rodinné dovolené.… Číst vice »
Kdy jste naposledy někam letěl? Před několika měsíci když jsme přistávali ve Vídni jsem běhám našeho přistání a čekání na transfer viděla přistát dalších 5 letadel a 3 ve vzduchu na přistání. Nepřijde vám to trochu divné? Konečně společnost která nejvíce zasahuje do ekosystému chystá daně a zaplatíme to my za to že chceme někam letět a tak je to správně.
Vidiet lietadla na velkom medzinarodnom letisku obsluhujucom niekolkomilionovu aglomeraciu fakt nie je nic nezvycajneho.
A co teprve v Číně. Taky tam zavedou eko daně? Nebo v Indii?
Kdy už zelení šílenci pochopí, že Evropa (bohužel) planetu nikdy nezachrání.
Minulou sobotu 😂…. A tuto sobotu poletím
zase. A ne, divné mi to nepřijde… Na rozdíl od myšlenky, že nějaké daně vyřeší ekologický problém. V Německu a Rakousku už dnes vybírají ekologickou taxu a kromě zdražení letenek se nezdá, že by něco dalšího pozitivního tento krok přinesl… kromě právě jen peněz do státní kasy, kde se používají na sanování děr v rozpočtu.
Letecké společnosti zasahují do ekosystému nejvíce?
A toto je prosím co za nesmysl – to je nějaká nová zelená mantra?
Podíl emisý z letecké dopravy je v celkovém balíku skleníkových emisí zanedbatelný, a „hon na leteckou dopravu“ je jen takovým třídním bojem ….
Třídní boj to není… Jen historicky přetrvává názor, že jde o luxus, jehož uživatele je možné a tudíž třeba náležitě oškubat…
Parchanti, když mají na letenku, tak je můžeme podojit 🤗.
Ale vážně, letecká doprava a její uživatelé mají tu smůlu, že jsou snadným zdrojem pro získávání peněz, čemuž se těžko odolává. A bohužel, to horší nás ještě čeká.
emisý … tvl, na co jsem myslel?
Around 2.4% of global CO2 emissions come from aviation. Together with other gases and the water vapour trails produced by aircraft, the industry is responsible for around 5% of global warming.
To není zanedbatelný podil.
A jaky tridni boj? Jako ze pide, co jezdi pres atlantik v podpalubí parniku vs letadlem?😂
Ne, není to divné. Ti lidé někam potřebovali letět, tak si koupili letenku a letěli. Firma zjistila poptávku, koupila/pronajala letadlo, najala personál, poskytla přepravu a služby a vytvořila zisk (doufám). Říká se tomu ekonomika a je to jediný funkční model chování společnosti.
Váš příspěvek připomíná fanatismus založený na bludech, jen malinko říznutý závistí.
Něco vám poradím, když nechcete škodit přírodě, prostě nikam neleťte. Tak prosté to je. Žádná ukradená daň na tom nic nezmění.
V poslední době jsem s Lufthansou několikrát letěl. Z toho i 2x do Buenos Aires. Úroveň služeb byla poměrně slabá. Vyberu si je buď když výrazně ušetřím a nebo když nebude dobrá alternativa. Měli by před zdražením začít u svého servisu, snížit počet zrušených letů a pak začít přemýšlet o zdražení.
U všech těch prohlášení na snížení počtů emisí bacha! Oni to většinou počítají modelem BAU. (Business As Usual). Celkově se emise nesníží na 50% roku 2019. BAU modely totiž počítají, že každý rok se automaticky zvýší emise CO2 o cca 3%. Příklad: v roce 2019 budou emise 100tun CO2. BAU model počítá, že v roce 2020 budou 103tun, v roce 2025 119 tun, v roce 2030 138tun, v roce 2050 250 tun CO2 atd. Prohlášení o snížení 50% do roku 2030 tedy znamená, že roční emise nebudou 50 tun, jak by si někdo mohl myslet, ale 138-50=88tun CO2, případně 138/2=69tun… Číst vice »
Celkově bude fajn, až v rámci eko EU budeme muset přestat létat a zachráníme planetu a přitom se stačí podívat kdo objednává letadla ve stovkách – Indie, Asie, USA….
bohuzel presne tam to speje. v ramci eko sebemrskacstvi si tady komplet rozvratime ekonomiku, prumysl, naprosto vse, a … niceho tom nedosahneme, protoze emise bude dal chrlit zbytek sveta.
ale my na to budeme koukat z drevenych chysi s mechovou strechou a jeste se budeme placat po ramenou, jak jsme to tomu svetu nandali.
Jak rozvrátíme ekonomiku a průmysl omezením létání na krátké vzdálenosti? Ty emise ze zbytku světa vytváří mj. i výroba pro nás, kterou jsme tam kvůli ‚ekonomice‘ přemístili. O stěhování se do chýší, pokud vím, nepadlo ani slovo. Ale chápu, osobní pohodlí je více než prostředí k životu. Navíc to omezování v rámci EU není nijak plošné, a i jiné světadíly už leckde šetří.
boze, premejslejte trochu.
nejde jen o letani, ale o cely “zeleny” silenstvi
samozrejme, ze mi jde o pohodlny zivot. nehodlam se ho vzdavat v situaci, kd jediny, kdo propadl zelenemumsilenstvi, je evropa a zbytek sveta to ignoruje a tezi (a bude z toho tezit).
Já bych to tak nehrotil na základě PR jedné firmy. I v Evropě se letadla nakupují a nevypadá to na nějakou změnu. Jedna věc je jak podnikají firmy a druhá jaké regulace se jich později dotknou. V USA se to řeší hodně, tam zase šílí z offsetování CO2, taky často dobrý greenwashing, Čína pořizuje letadla, ale taky staví VRT jako šílenec a elektrifikuje dost výrazně pozemní dopravu. Indie taky staví VRT, ale jinak je dost složitá. Jinými slovy, bych bych opatrný na zkreslení nejdostupnějšími domácími (myšleno EU) informacemi, protože tohle téma cirkuluje všude po světě a těžko říct co z… Číst vice »
Tak 3000 kiloemtrů z pobřeží na pobřeží, z Aljaška a Washington DC, to se dá přece ujet s kolem vlakem.
Jo a věděli jste, že Francouzská Guyana v jižní Americe je členem EU?
Neni, je pouze jeji soucasti, clenem je Francie.
„Applicable charges will be added to all ticket issues effective today, June 26th, 2024, for departure from January 1, 2025, and beyond.“
Vždyť se to píše v článku:
Účtován bude na letenkách prodaných od 26. června s odlety od 1. ledna 2025.
Přečtěte si článek na který reagujete. Tam se dozvíte spoustu informací, které nebudete muset dohledávat,
Je to samozrejme len divadlo v snahe tlačiť nejaký politický naratív. Každá aerolinka účtuje takú sumu s ktorou vyberie maximálnu tržbu. Keby cestujúci boli ochotní platiť o napr. 50€ viac, tak by Lufthansa tých 50€ účtovala už dávno. Rozhodne doteraz netlačili ceny dole z lásky k cestujúcim a teraz so smútkom v srdci ceny zvyšujú. V realite sa deje to že proste nejakú časť cestovného nazvú ekologickým poplatkom, vyčlenia ho v tabuľke do separátneho riadku a hotovo. Takže ak im niekde vyšlo že ceny treba zvýšiť, môžu sa tváriť že za to môže tá zlá ekolobby a inak by oni… Číst vice »
Pokud k tomu dají nějakou „certifikaci“, tak to může být pro některé firemní zákazníky určitá výhoda, protože si budou moct dát do CSR, že když už musí zaměstnanci někam letět, tak tak činí zodpovědně. Samozřejmě jedinou motivací je dopad na cenu akcií dotyčné společnosti. Přiznám se, že kam míří zmíněné příjmy ze zdražení (do kterých projektů) jsem nezkoumal.
Nějak přece ty emisní povolenky převedou na zákazníka. To je celé.
To slibované kafe zdarma v eco po Evropě se muselo někde promítnout:)))
Vloni byla zatím jen čokoládka 😀 …třeba od příštího roku bude i to kafe…. :)))
Tak sbohem Lufthanso.
L.P. 2050.. Sbohem letectví..
Šťastnou cestu elektrickým vlakem, elektromobilem nebo na kole. Od roku 2027 budou emisní povolenky povinné na všechna fosilní paliva v dopravě a biopaliva jsou dražší.
Ještě by se měly zavést povolenky na necertifikované dřevo, když už jsou na nefosilní metan od krav. A na moře, tam taky metan vzniká.
Volič má to, co zvolil. Teď za to zaplatí. Příště snad bude volit jinak.
Pokud Lufthansa chce se situací něco dělat, udělala přesně to, co udělat měla. Ostatní aerolinky ji budou jistě následovat.
Neviem no, Lufthansu som si chcel vyskúšať, lebo ako jedni z mála majú ešte v prevádzke B748 a A346, ale keď za letenku Praha-Boston chceli 50000, Air France/KLM 22000 a British 35000 (to zase na hornej palube A388) tak nebolo ťažké povedať, kto je určite z kola von.
Ach jo, syn se chce proletět v 747 a v 380 na horní palubě a na to je zrovna nejvhodnější Luftwaffe. Ale už ani to jídlo přes Atlantik se v economy nedá jíst, kdokoliv jiný to má pozivatelnější.
Na 380 na horní palubě je dobrý Qatar…
Nehodí se nám z hlediska trasy.
50 v byznysu TATL za 50? to není špatná cena.
Nicméně, asi o C nemluvíte, neb to by AF nebylo za 22.
To nevím, na co jste koukal, ale třeba zrovna na víkend 19.7 – 21.7 je cena za Boston z Prahy 16 tisíc za zpáteční – a je v tom jak 340, tak 380.
A termínu za 15 – 16 tisíc na různý delky pobytů jsou tam bambiliony.
Hľadal som to naposledy v lete 2022, to tie ceny vychádzali zhruba tak, ako som písal. Letieť som potreboval vtedy, keď to potreboval zamestnávateľ, s pobytom týždeň alebo dva. Všetko economy.
Chtěl jsem se zeptat, jestli hledáte ceny v Business class. Nicméně ten upper deck v A380 my to vysvětlil.
British má hore vzadu economy.
To má i Lufthansa.
Snaha byla letos v únoru. Před nástupem ohlásili technickou závadu a let zrušili… A jak to čtu zprávy posledních měsíců, obávám se, že 748 můžu odepsat :-/
Do roku 2050 uhlíkově neutrální…no s takovouhle politikou myslím, že budou velmi brzy rozpočtově neutrální a pak už ani to 🙂
Vůbec netuším jestli je reálné letectví uhlíkově zcela neutralizovat..Možná by to mohl objasnit někdo fundovaný z diskutérů.
Není 😀
To, že chtějí být do roku 2050 neutrální je jenom takový marketingový PR výkřik.. na který si nikdo za půl roku nikdo nevzpomene. Natož za 25 let.
Té uhlíkové neutrality dosáhnou podle mě tak, že svoje emise přesunou na výrobce udržitelného paliva. Je to takové řešení po Německu.
Jde to udělat, ale jen papírově. Všechny činnosti, které nejsou uhlíkově neutrální, se postupně přesunou do dceřinek nebo subdodavatelů, aby hlavní kmenová firma neprodukovala nic. Ničemu to sice nepomůže, ale na papíru to vypadá hezky.
Pan Orwell by byl potěšen.
Není, protože i kdyby se podařilo snížit emise jakkoliv dolů (palivo, nová letadla, zákazy z EU na krátké tratě atp.), tak přibude tolik dalších letů, že v nejlepším případě bude pojem neutrální emise = dnešní emise 🙂 Takže se nezmění nic, a to podotýkám v tom lepším případě 🙂
zdražení o pár korun z nich určitě neudělá chudáky. to byla trapná snaha o vtip.
Fajn, Luftwaffe mam dlhodobo plne zuby, mile od nich ze mi prechod inde este ulahcia.
Nějak mi není jasné,zda se to bude týkat jen letů z uvedených zemí (např.z Německa do USA) nebo i letů do uvedených zemí (např.z USA do Německa).
Ze všech textů vyplývá, že se to týká jen outbound letů, ale nedává to logiku.
Protože inbound lety braly palivo jinde, nikoliv v Německu.
Lítejte než to zakážou..! (parafráze názvu díla jednoho politika s iniciálami AB)..:-)