Lufthansa shání kapacity na léto, poohlíží se po použitých Airbusech A350
Airbus A350-900 v nátěru Lufthansy. Foto: Lufthansa
Podle dostupných zpráv má dopravce zájem o šestici použitých Airbusů A350-900, letouny jsou nyní dlouhodobě odstavené.
To se CSA stát nemůže
Může, ve Kbelích mají Tu104 , Il18 stojí v Bakově.. 🙂
To ještě může legálně po světě? Ptám se kvůli hlukovým limitům.
„starších“? A350 jsou v provozu od konce roku 2015, takže i pokud jde o nejstarší vyrobené stroje, jsou pořád zánovní a překvapuje mě, že při současném nedostatku veškeré techniky stojí dlouhodobě uzeměné.
Nehledal jsem teď detaily, ale určitě lepší volba než reaktivace čtyřmotorových A340?
Jedině, že by na nich zrovna byla potřeba nějaká větší údržba a bylo by krátkodobě rychlejší a levnější vytáhnout odstavený A340. Ale obecně to skutečně moc smysl nedává.
A340 maji alespon interier vybaven LH, nater LH a nemusi overovat zaznamy o udrzbe, protoze je to jejich stroj. Navic neni A350 jedna jako druha. Uvest zanovni stroj do provozu nejakou chvili trva.
A340-600 má 8 míst First Class. To je důvod, proč jsou zpátky ve vzduchu.
Obecně je 350 z hlediska přímých provozních nákladů určitě výhodnější, ale… při reaktivaci 340 jde (s největší pravděpodobností) o stroje ve vlastnictví LH (alespoň jsem nenašel, že by ještě byly leasované), takže odpadají náklady na pronájem, navíc 340-600 mají k dispozici 4 třídy a větší kapacitu v prémiových třídách (včetně First), což při současné poptávce a ceně letenek do určité míry může ospravedlnit vyšší provozní náklady a tím dávat reaktivaci smysl. Jinak, rozdíl v provozních nákladech při letu do stejné destinace (FRA-JFK/tam i zpět je cca 40000 €; A340 – 291500 €, A350 – 253000 €).
Miluju takové co si na všem najdou něco do čeho si mohou rýpnout 😀
Je to o slovíčkaření. Zánovní je nová, rozbalená a nepoškozená věc.
Ach ta čeština. Ve škole jsme moc nedávali pozor, že?
Je potřeba rozlišovat mezi „starší“ a „stará“.
Starší je komparační (2. stupeň), nutně to nemusí znamenat, že je něco „staré“ (pokud je něčemu nula let, a něčemu je jeden rok, tak to, čemu je jeden rok, je „starší“ ale ne nutně starší). Tudíž
pětileté letadlo je starší (ale nikoli staré), než letadlo nové.
Konec vzdělávacího okénka „češtińa pro základní školy“.
Ano, rozdíl „starší“ a „stará“ je veliký, zvláště když jde o ženu.