Lufthansa se vrátí k Boeingu 737, nakoupí až 200 nových letadel včetně Airbusů A220

Airbus A220-300 v barvách Lufthansa City Airlines. Zdroj: AirbusAirbus A220-300 v barvách Lufthansa City Airlines. Zdroj: Airbus

Pevná objednávka zahrnuje letouny Airbus A220 a Boeing 737 MAX 8. Dopravce získá opci jak na letouny stejného typu, tak na další stroje z rodiny Airbus A320.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ivo

Nedivil bych se, kdyby se za pár let provalilo, že za tím byl finanční úplatek na správná místa.

Yetty

Vy z toho nebudete měsíc spát?

To chce klid a nohy v teple.

Y.K.

To tu budete psát pořád dokola? Proč by to měl být úplatek, máte nějaký reálný důvod pro to podezření?

– Airbus má dlouhé dodací doby na A320.
– Airbus je dražší.
– Boeing rád dá slevu, je v mnohem svízelnější pozici než Airbus, který má tak plnou výrobní linku že nemá důvod výrazněji slevit.

Důvodů proč koupit to a nebo to jsou stovky.

Jan Sůra

Jako vtip to jednou stačilo, podruhé je to už trolling a tam nemám soucit. K banu mě samozřejmě uplatil Boeing.

Ivo

Prosím smažte, nešlo odesílat příspěvky.

Robert

Jenom k titulku. Lufthansa se nevrátí k Boeingu 737. Letadla totiž objednává Lufthansa Group a zamíří k jiným společnostem než je Lufthansa, City Airlines a Swiss.

Yetty

To ale na smyslu sdělení nic nemění…

Austrian – ten Boeingy 737 vyřadil v roce 2012 a 2013
Swiss – ten je nikdy nemel
Lufthansa – tam 737 skončily v 2016
Brussels – ten je vyřadil někdy kolem 2010
ITA – ta je nikdy nemela

Bez ohledu na to, kde ty 737 skončí, to bude bud návrat nebo úplně nový typ ve spolecnosti.

Robert

Pointa je, že v titulku je napsáno „Lufthansa se vrátí k Boeingu 737“, nicméně objednané 737 MAX nejsou určené pro Lufthansu, takže se sama Lufthansa k Boeingu 737 nevrátí.

Yetty

Strašná tragédie 🙂

Martas

Easyjet byl taky na nákupech.

Laco

737-8 má kapacitu 189 v jednej triede. Takže 190 v dvoch triedach dosiahnu ako? CFM je jediný výrobca motorov pre 737…

Jan Sůra

Zajímavý postřeh, ale v tiskové zprávě je opravdu 190.

watslaw

Ryanair tam má 197 míst. Asi budou také použita tenká sedadla a v economy nic moc místo na nohy.

Laco

Ryanair má verziu 737max8200, nemyslím si, že by lufthansa group siahla po tejto verzii.

Gajda

mimo to, že má dva pidizáchody nasměřovaný do ocasu tam zase tak moc rozdílů není. Lufthansa vleze asi do limitu, že nebude muset mít na rozdíl od 737-8200 navíc ten nouzový východ. Ta lepší třída může být taky jen pro první tří řady ve standardu krátkých letů jednouličkových letadel. Potom vykouzlí těch 190 míst hravě. A přesně by to zapadlo k EuroWings.

Pájin

Ten má označení 737 8200

Lukas

Dvě možnosti.

1. “Dvě třídy” znamenají short haul business, teda economy s neobsazenou prostřední sedačkou.

2. 8C182Y, s ubraným místem na nohy.

Předpokládám že možnost 1 je správně, ale počkejme na oficiální konfiguraci.

Blume

Trend posledni doby jen zrusit kuchynku, posunout WC a tim se ziska nejake misto na dalsi radu/y. Ovsem otazkou je, jak to bude tady.

Ivo

Nemohu si pomoci, ale tady musel Boeing asi velice přesně umístit zajímavou sumu financí, jinak si to nelze vysvětlit.

Jan Sůra

Přemýšlel jste třeba nad cenou, termínech dodání v porovnání s A320neo?

Pájin

Správně. Airbus je v laufu. Některé modely dokonce nemají konkurenta.

Jiří Kocurek

Měli si nechat poradit v zemi krále Luftjardy

Ivo

Ano, ale i tak to nedává smysl.

Yetty

Zajímala by me vaše pracovní pozice a náplň práce ci přehled v oblasti leteckého průmyslu, ze si troufáte tímto způsobem ohodnotit rozhodnuti lufthansy.

Nebo se s námi podělte – co na tom nechápete?

Lukáš F.

Jak se píše na konci článku, pro Lufthansu to bude do budoucna takový bič na Airbus, díky kterému si vyjednají lepší podmínky. Až budou potřebovat nové A320, můžou na Airbus hezky zatlačit, že když nedají dobrou cenu a dodací lhůtu, obrátí se na Boeing a rozšíří již provozovanou flotilu MAXů.

Yetty

Na konci se článku nic takového nepíše. Ta opce, ve které se na konci článku píše, je na Airbusy.

Gajda

Tak si rozklikni ten obrázek co vytvořila sama Lufthansa – opce na 60 MAXů
Tady máš odkaz pro jistotu na jejich stránky rovnou na něj, aby ses nebál, že to někdo upravil
https://content.presspage.com/uploads/2888/efc42889-612e-4f39-894d-7c404eae9bdb/800_flotte-1-final-e.png?10000

Yetty

Přečti si ještě jednou příspěvek Lukáše, pak si přečti konec článku, pak si přečti, co jsem napsal, a pak to, cos napsal Ty.

Nápověda:
– článek na konci mluví o opcích na Airbus
– Lukáš to ale pochopil tak, že mluví o opcích na Boeing

už je to jasnější?

Lukáš F.

A jo, blbě jsem to přečetl, omlouvám se. Nicméně můj postřeh platí. Ono jinak není moc důvodů, proč do flotily zavádět další typ, byť je to 737, na kterou se určitě dá jako solidní základ použít existující postupy z dob před jejich vyřazením.

Yetty

No, ono to některé výhody má – krom toho, že je to tlak na Airbus (jak jste jinak zcela nepochybně správně poznamenal), tak při těchto počtech ve flotile už to pravidlo o snižování nákladů přes unifikaci flotily jde spíše do pozadí, a místo toho se projevují některé z výhod diverzifikace..

Lukáš F.

Rozhodně to není běžné, Ryanair nebo Southwest mají stovky letadel a úzkostlivě se drží jednoho typu. Tady jde jen o desítky letadel. Nejspíš to skončí tak, že se v rámci skupiny udělají nějaká škatulata, některé aerolinky nafasují 737 a u jiných se zkoncentrují A320. Výhody v tom smyslu, že na nějakou linku je vhodnější ten či onen typ, z toho tedy asi moc nebudou.

Ivo

To by mohlo být vysvětlení, ale i tak mít v takové flotile 20 letadel, která jsou naprosto odlišná od zbytku moc nedává smysl.

Yetty

40 MAXu a 60 opcí na MAXe není 20 letadel