Lufthansa se vrátí k Boeingu 737, nakoupí až 200 nových letadel včetně Airbusů A220
Airbus A220-300 v barvách Lufthansa City Airlines. Zdroj: Airbus
Pevná objednávka zahrnuje letouny Airbus A220 a Boeing 737 MAX 8. Dopravce získá opci jak na letouny stejného typu, tak na další stroje z rodiny Airbus A320.
Nedivil bych se, kdyby se za pár let provalilo, že za tím byl finanční úplatek na správná místa.
Vy z toho nebudete měsíc spát?
To chce klid a nohy v teple.
To tu budete psát pořád dokola? Proč by to měl být úplatek, máte nějaký reálný důvod pro to podezření?
– Airbus má dlouhé dodací doby na A320.
– Airbus je dražší.
– Boeing rád dá slevu, je v mnohem svízelnější pozici než Airbus, který má tak plnou výrobní linku že nemá důvod výrazněji slevit.
Důvodů proč koupit to a nebo to jsou stovky.
Jako vtip to jednou stačilo, podruhé je to už trolling a tam nemám soucit. K banu mě samozřejmě uplatil Boeing.
Prosím smažte, nešlo odesílat příspěvky.
Jenom k titulku. Lufthansa se nevrátí k Boeingu 737. Letadla totiž objednává Lufthansa Group a zamíří k jiným společnostem než je Lufthansa, City Airlines a Swiss.
To ale na smyslu sdělení nic nemění…
Austrian – ten Boeingy 737 vyřadil v roce 2012 a 2013
Swiss – ten je nikdy nemel
Lufthansa – tam 737 skončily v 2016
Brussels – ten je vyřadil někdy kolem 2010
ITA – ta je nikdy nemela
Bez ohledu na to, kde ty 737 skončí, to bude bud návrat nebo úplně nový typ ve spolecnosti.
Pointa je, že v titulku je napsáno „Lufthansa se vrátí k Boeingu 737“, nicméně objednané 737 MAX nejsou určené pro Lufthansu, takže se sama Lufthansa k Boeingu 737 nevrátí.
Strašná tragédie 🙂
Easyjet byl taky na nákupech.
737-8 má kapacitu 189 v jednej triede. Takže 190 v dvoch triedach dosiahnu ako? CFM je jediný výrobca motorov pre 737…
Zajímavý postřeh, ale v tiskové zprávě je opravdu 190.
Ryanair tam má 197 míst. Asi budou také použita tenká sedadla a v economy nic moc místo na nohy.
Ryanair má verziu 737max8200, nemyslím si, že by lufthansa group siahla po tejto verzii.
mimo to, že má dva pidizáchody nasměřovaný do ocasu tam zase tak moc rozdílů není. Lufthansa vleze asi do limitu, že nebude muset mít na rozdíl od 737-8200 navíc ten nouzový východ. Ta lepší třída může být taky jen pro první tří řady ve standardu krátkých letů jednouličkových letadel. Potom vykouzlí těch 190 míst hravě. A přesně by to zapadlo k EuroWings.
Ten má označení 737 8200
Dvě možnosti.
1. “Dvě třídy” znamenají short haul business, teda economy s neobsazenou prostřední sedačkou.
2. 8C182Y, s ubraným místem na nohy.
Předpokládám že možnost 1 je správně, ale počkejme na oficiální konfiguraci.
Trend posledni doby jen zrusit kuchynku, posunout WC a tim se ziska nejake misto na dalsi radu/y. Ovsem otazkou je, jak to bude tady.
Nemohu si pomoci, ale tady musel Boeing asi velice přesně umístit zajímavou sumu financí, jinak si to nelze vysvětlit.
Přemýšlel jste třeba nad cenou, termínech dodání v porovnání s A320neo?
Správně. Airbus je v laufu. Některé modely dokonce nemají konkurenta.
Měli si nechat poradit v zemi krále Luftjardy
Ano, ale i tak to nedává smysl.
Zajímala by me vaše pracovní pozice a náplň práce ci přehled v oblasti leteckého průmyslu, ze si troufáte tímto způsobem ohodnotit rozhodnuti lufthansy.
Nebo se s námi podělte – co na tom nechápete?
Jak se píše na konci článku, pro Lufthansu to bude do budoucna takový bič na Airbus, díky kterému si vyjednají lepší podmínky. Až budou potřebovat nové A320, můžou na Airbus hezky zatlačit, že když nedají dobrou cenu a dodací lhůtu, obrátí se na Boeing a rozšíří již provozovanou flotilu MAXů.
Na konci se článku nic takového nepíše. Ta opce, ve které se na konci článku píše, je na Airbusy.
Tak si rozklikni ten obrázek co vytvořila sama Lufthansa – opce na 60 MAXů
Tady máš odkaz pro jistotu na jejich stránky rovnou na něj, aby ses nebál, že to někdo upravil
https://content.presspage.com/uploads/2888/efc42889-612e-4f39-894d-7c404eae9bdb/800_flotte-1-final-e.png?10000
Přečti si ještě jednou příspěvek Lukáše, pak si přečti konec článku, pak si přečti, co jsem napsal, a pak to, cos napsal Ty.
Nápověda:
– článek na konci mluví o opcích na Airbus
– Lukáš to ale pochopil tak, že mluví o opcích na Boeing
už je to jasnější?
A jo, blbě jsem to přečetl, omlouvám se. Nicméně můj postřeh platí. Ono jinak není moc důvodů, proč do flotily zavádět další typ, byť je to 737, na kterou se určitě dá jako solidní základ použít existující postupy z dob před jejich vyřazením.
No, ono to některé výhody má – krom toho, že je to tlak na Airbus (jak jste jinak zcela nepochybně správně poznamenal), tak při těchto počtech ve flotile už to pravidlo o snižování nákladů přes unifikaci flotily jde spíše do pozadí, a místo toho se projevují některé z výhod diverzifikace..
Rozhodně to není běžné, Ryanair nebo Southwest mají stovky letadel a úzkostlivě se drží jednoho typu. Tady jde jen o desítky letadel. Nejspíš to skončí tak, že se v rámci skupiny udělají nějaká škatulata, některé aerolinky nafasují 737 a u jiných se zkoncentrují A320. Výhody v tom smyslu, že na nějakou linku je vhodnější ten či onen typ, z toho tedy asi moc nebudou.
To by mohlo být vysvětlení, ale i tak mít v takové flotile 20 letadel, která jsou naprosto odlišná od zbytku moc nedává smysl.
40 MAXu a 60 opcí na MAXe není 20 letadel