umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Letecké společnosti Letectví

Lufthansa ruší objednávky na 777X, zbaví se postupně i téměř poloviny A380

Airbus A380 v novém nátěru od Lufthansy. Foto: Lufthansa
Airbus A380 v novém nátěru od Lufthansy. Foto: Lufthansa

Jeden z největších dopravců v Evropě potichu ustupuje od velkého nákupu nových letadel Boeing 777X. Letoun má velké zpoždění s náběhem a Lufthansa jich nakonec koupí zřejmě výrazně méně, než původně plánovala. Firma poprvé oficiálně potvrdila, že se chce zbavit i letadel Airbus A380.

Redukce objednávek na letadla 777-9 vyplývá z poslední zprávy pro investory za třetí čtvrletí. Z původní objednávky na 34 letadel 777X zůstal závazný nákup 20 strojů, zbývajích 14 bylo převedeno na opci.

Firma se s tímto rozhodnutím příliš nechlubí: v tiskové zprávě k výsledkům není o změně objednávky ani slovo, celá transakce je zmíněna jedinou větou ve zprávě pro investory.

Zpráva přichází v době, kdy je jasné, že celý program 777X má zpoždění nejméně rok, především kvůli závadám v motoru od GE. Možné škrty v objednávkách naznačila i letecká společnost Emirates.

Lufthansa současně oznámila i omezení provozu Airbus A380. Šest ze čtrnácti letadel A380 prodá zpět Airbusu, opustí flotilu v roce 2022 a 2023. Konec provozu A380 už oznámily například Air France. Další změnou ve flotile skupiny Lufthansa Group bude vyřazení posledních MD-11 u Lufthansy Cargo. Nahradí je do konce příštího roku Boeing 777F.

Lufthansa za třetí čtvrtletí vykázala zisk před zdanění a úroky (EBIT) 1,3 miliardy eur, loni za stejnou dobu 1,4 miliardy eur. Celá skupina letos v zimním řádu nečeká větší růst, naopak u některých značek dochází k poklesu, zejména v případě Eurowings.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Roman Svačina

To že jsou slevy černou dírou se mi osobně nelíbí. Ale dnes se dvěmi dětmi 2 a 4 roky cestovat Valašským expresem bylo nejhezčí místo v pekle. Jak už to bývá zvykem tak v dětském kupé důchodci a potom studenti. A když obsadíme poslední volná místa v dětském kupé, tak důchodci brblají.

Roman Svačina

Aha. Tak tenhle koment patří vedle.pardon

Nicky

Boeing 777X je letadlo jaké svět neviděl.

Jen tak

to ale jaksi kazde letadlo, ktere je ve vyvoji.

jip

Tech A380 je fakt skoda, je to zdaleka nejpohodlnejsi a nejtissi letadlo, jakym jsem kdy letel a kdyz je moznost let timto stroj je vzdy jasna volba.

VíKo

Presne tak! U Emirates je to navic fakt zazitek i co se tyka gastro. Jsem rad, ze jsem A380 letel. Ze to bude tak rychle muzejni kousek je skoda.

pozdrav z písku

Čas běží dál. A380 je tichý a pohodlný, to je pravda. Jenže A359/351 je tichý, pohodlný a navíc hospodárnější … 🙂

Martin V.

Těch A359 má Lufthansa objednaných 45, dodaných zatím 15. Ovšem větší A35K nemá objednaný žádný. Zajímavé je i vyřazování velkých strojů. Jak je psáno, tak šesti A388 se chce zbavit do roku 2023, ovšem má ještě 13 mnohem starších B744, které chtěla nahradit (dnes poněkud zpožděnými) B779 do roku 2025 a pak má ještě 19 mladších B748, které nejspíš hodlá provozovat dlouhodobě, že by nakonec i déle než poslední A388?

TGm

Tak v té zprávě pro investory je vidět, že nárůst nákladů na palivo o 14 % v meziročním srovnání musí řešit a to ještě není zavedena uhlíková daň. B 747-8 vyřazovat určitě nebudou , mají v nich výborně vyřešeno 8 míst ve first, byť to nejsou kabinky, poskytují dostatečné soukromí a těch 32 byznys míst na upper deck s jednou uličkou je v současnosti nejlepší byznys na lety na západní pobřeží USA i do Japonska. A Královny nebes jim na rozdíl od Super Jamba vydělávají. Nová byz class u nízkonákladovky Eurowings na long -haul letech do USA ukazuje, že existuje… Číst vice »

MadMajk

A350 je vše jen ne tichá. I ve srovnání s Dreamlinerem je na tom stále hůř.

A ano, A380 je co se hlukového pohodlí na palubě týče nepřekonatelným králem. Zvlášť pokud člověk sedí na horní palubě..

Y.K.

No to nevím. Zaprvé záleží na tom, v jakém místě to posuzujete, obecně bývá A350 považována za mírně tišší než 737, ale hlučnější než A380.

https://i0.wp.com/www.uscreditcardguide.com/wp-content/uploads/alldata.jpg?w=2260&ssl=1
odtud
https://www.uscreditcardguide.com/how-noisy-is-you-airplane-cabin/

Y.K.

Překlep. Tišší než B787.

Jen tak

a letel jste vubec nekdy innecim jinym, nez emirkem?

ono to mic nevypada.

Butrusik

Je tam stejně umelohmotne jídlo jako jinde. Chicken or pasta?

Bart

Radši nic…

VíKo

Tak jste Emiraty zjevne neletel. 😉

Eda

Právě dneska jsem s EK přiletěl z BKK/DXB takže můžu aktuálně ohodnotit: Snídaně jednotné sladké pečivo, zcela gumové. K obědu chicken/beef – na jednom letu jsem měl chicken, druhé beef, obojí chuťově OK ale tam to končí – zcela normální jídlo, k tomu malý kousek sýru a sladká houska. Desert nějaká našlehaná pěna. Suma sumárum tak na najedení ale o gurmánství fakt mluvit nebudeme. Jediné co je fajn že neřeší požadavek na pití, dotaz jestli mají Jack Daniels nebo Rum jsem dostal obojí a opakovaně 🙂 O tichosti, pohodlí a vzdušnosti kabiny není důvod diskutovat, pro mě důvod proč volím… Číst vice »

VíKo

Tak to chapu. Ja srovnavam prave celek a nikde jinde mi v letadle tak nechutnalo. Maji na catering dost vysoky naroky i u dodavatelu. Co se tyce napoju, jsem hotovej predevsim z jejich mango dzusu. Takovy nemuzu nikde v CZ najit. Nejpodobnejsi jsou v TamdaFoods, ale porad ne tak dobry, jako v Emirates. 🙂 ps: kdyz letim do Dubaje (ne tak casto jak bych chtel) tak si vezmu dve sklenicky Bacardi. 🙂 na nasem hotelu delaji vse nealko a Mojito si vylepsim na ucet Emirates. 🙂

Bemda

Ty jsi pravej ceskej vychcanek!

VíKo

Jsem. Ale neni to proto, ze bych si to nemohl dovolit. Proste v Dubaji neumim sehnat alkohol. 🙂 to je vsechno. 🙂

LSD

A nestacilo by bydlet v hotelu, ktery muze prodavat alkohol? Nebo do nejakeho zajit?

Bart

Tak pokud vám to gumové jídlo u emirates nechutná, tak se rovnou můžete zakousnout do vašich zimních pneumatik a bude klid!

ppppp

787 i 350 je tissi a hlavne uspornejsi.Proto tento gigant konci.Jedinej duvod.

Jiří

Třeba ty A380 nahradí 747-8 😏