Lufthansa ovládne 41 procent nástupce zkrachovalé Alitalie

A350-900 v barvách ITA Airways. Foto: AirbusA350-900 v barvách ITA Airways. Foto: Airbus

Součástí je opce na ovládnutí celé firmy.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

☹️ Hodne blbe, snad to EU antimonopol zatrhne. Lufthansa bude jeste dominantnejsi – a v sirsi Stredni Evrope ji bude sotva konkurovat LOT…

A kde bere Lufthansa ty penize, kdyz jini jsou v krizi? Neni to zazrak managementu, ktery si vyplaci mega bonusy behem COVIDu.

Obiraji zakazniky. Ceny jsou vysoke ale z Curychu do Prahy pro Swiss z Lufthansy leta nizkonakladovy AirBaltic… Horsi pristani jsem nezazil. Neumi ani cesky ani nemecky.

Lufthansa je hrozna skupina 😡

Lord Pitzbudka

Péťo, nemel nesmysly.

Ona je Lufthansa jediná společnost ve střední evropě? On tu není KLM, Air France, Lot a další společnosti?

Jiní jsou v krizi? vždyť je zlatá doba aerolinek. Paradoxně, krize se moc neprojevuje, a lidi zatím lítají. Kdo není matlák, je na nule nebo v plusu.

Jak ty poznáš, jaké bylo přistání? To je asi stejný, jako „Ryanair taky neumí přistávat“.

Jak „obírají zákazníky“? Když tam kupuješ letenku, tak ti někdo stojí s pistolí u hlavy? Nebo ? Navíc, ceny lufthansy jsou stejné, jako non-LHG konkurence. Takže by mě opravdu zajímalo, jak to „obírání“ vypadá.

Ivan_pha

Tak se konečně nauč Anglicky. V letadle jiný jazyk u personálu není potřeba.

Lord Pitzbudka

ITA ve star alliance? Bomba 🙂

Samo

Treba dodať že to ešte musí schváliť EK. Čo nie je ani zďaleka isté, keďže Lufthansa už dnes kontroluje príliš veľkú časť stredoeurópskeho trhu.

Filip

Kupijí jen 41 procent, ne celou společnost.

Y.K.

On píše trhu, ne firmy. Tím rozhodně vliv na další kus trhu získají.

Lord Pitzbudka

i pres to, ze kupuji “jen” 41% firmy, to musi schvalovat antimonopolni urady.

noerf

Fakt, že někteří dopravci generovali za rok 2022 solidní zisky, zatímco ti problematičtí jsou stabilně ve ztrátě byl měl být u investorů brán v potaz, zejména když pod jiným názvem dopravce již zkrachoval.

Lord Pitzbudka

Tak lufthansa si tyto nakupy dovede ohlidat. A pokud se ji pobede donutit Italy makat misto stavkovani, tak i ITA muze byt OK.

Beekee

Ovládnutí celé firmy rozumím. Ovládnutí 41 % už méně.

Původní Aleš

četl jste článek pořádně? „Součástí dohody je opce na úplné ovládnutí dosud státní firmy.“

Peeetr

Jediné zajímavé na tom italském cirkusu, byl název Alitalia, za který byli ochotní italští nacionalisté z řad pasažérů zaplatit u letenek o něco vyšší cenu.

Lkprak

A stejně byla ta společnost věčně ztrátová…

Jiří Kocurek

Však byla státní, tak proč se snažit? Navíc zisk je špatný a stát přece dosype z pěněz těch, které o zisk obral… aby si letenky nemohli jen tak dovolit. To dáva perfektní smyl, teda ne mě, ale Berlusconimu ano.

Lord Pitzbudka

Sice víte, co kdo za co zaplatil, ale česky vás nenaučili?

Původní Aleš

Já tam vidím jedno interpunkční znaménko navíc a možná (dalo by se o tom diskutovat na vysoké jazykové úrovni, laik to imho nerozhodne) jedno chybné diakritické znaménko. Takže kolega česky umí. Vy dokonale ovládáte vše, že?