Lothian nakoupil další elektrobusy pro MHD v Edinburghu

Elektrobus Volvo BZL Electric. Foto: LothianElektrobus Volvo BZL Electric. Foto: Lothian

Elektrobusy budou dodány příští rok.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Škrpál

Trolejbus zvládne 80 km/h se stálým převodem, lokomotiva se stálým převodem utáhne tisíce tun rychlostmi i přes 100 km/h a stovky dokonce rychleji než 200 km/h, vysokorychlostní vlaky se stálým převodem běžně překračují rychlost 300 km/h a vlaku jedoucímu rychlostí 578,4 km/h na to také stačily pouze stálé převody. Lothian doublecripled buses mají ve špičce cestovní rychlot okolo 7,8 km/h a potřebují na to k elektromotoru automatickou převodovku. Velmi zajímavé. Takové opravdu britské.

Jiří Kocurek

A teď si představte, že použijete motor z Tesly/Nissanu/cokoliv, protože je malý a skladný a máte pro něj servis, je to masovka. Výkon by byl, jen je potřeba ho zpřevodovat do pomala. Zbytek od převodovky dál je běžné Volvo, na které máte taky servis. Narozdíl od trakčního pohonu z Plzně, pro který v celé Británii servis nejspíš nenajdete. Při pohledu na zdrojový článek jsem se ale zarazil. Ona to není two-speed gearbox, ale two-stage gearbox. Což je jednostupňová převodovka se dvěma převody (3 ozubená kola, vstupní, mezilehlé se dvěma ozubeními a výstupní), něco takového: https://www.researchgate.net/figure/Tesla-Model-S-transmission-Gear-1-is-the-output-ring-gear-and-gear-2-is-the-intermediate_fig1_356694434 Co je v té převodovce… Číst vice »

Jiří Kocurek

Poprosil bych někoho ze strojařů, ať mi případně opraví názvosloví, nejspíš není přesné.

Jiří Kocurek

Lothian doublecripled – jste si mohl odpustit.

Nepotřebují dosahovat rychlostí přes 100 km/h, takže spíš než otáčky se jim hodí točivý moment. A viz výše, chyba vznikla v překladu, nikoliv ve výrobě.
PS: Doporučuju si potěžkat motor z toho TGV.

Škrpál

Představil jsem si elektropohon s automatickou převodovkou s hydromechanickým měničem a šílenost té myšlenky byla důvodem, proč jsem ten komentář napsal. Jak jste přišel na to, že jsem měl na mysli nejhorší trakční motory-sirény které jsou pro busy vyráběny? Já měl náhodou na mysli Hessy se ZF AxTrax AVE. 😜 Mě vůbec nenapadlo zdrojový text číst. Teď, když jste mě na to upozornil, jsem si jej přečetl a myslím, že automated je marketingový žvást opsaný od marketérů automobilek, kteří v prodejních materiálech nazývají stálý převod elektromobilů automatickou převodovkou. Marketérská ignorantský postoj k faktům je už zřejmý z toho, že autor… Číst vice »

Jiří Kocurek

„Praktická zkušenost delší než exotická šotodovolená mi způsobila nenávist“

Vy jste zde na léčení?

Škrpál

Nikoli. Napsal jsem to jasně. Proti doublecripled busům bojuju, protože jsou tím nejnepohodlěnjším, principem konstrukce (pomalá výměna cestujících) nejpomalejším, ekonomicky nejméně efektivním a ekoligicky nejškodlivějším prostředkem veřejné dopravy. Povšimněte si, prosím, že se snažím vždy dodat, že hovoříme o busech. Patrové vlaky jako problém nevnímám. Tu osobní nenávist jsem zmínil jen a jen kvůli vám, byste pochopil, proč používám ten výraz, který se vás nějak osobně dotknul. Mimochodem, když už jsme tedy u osobních urážek na téma psychického zdraví, pak je nutno říci, že skutečnost, že se vás výraz doublecipled bus osobně dotkl, o vás říká, že jste vztahovačný. A… Číst vice »

Radius

Nepatří to k tomuto článku, nicméně mohu poprosit redakci, zdali by nemohla zjistit něco bližšího o tomto: https://mhd86.cz/2023/09/25/nove-tramvaje-pro-prahu-budou-mene-nizkopodlazni-dpp-meni-zadani/#google_vignette . Zda je to pravda, případně udělat článek?

Děkuji