LOT začne létat mezi Ostravou a Prahou. Zatím dočasně.
Embraer E170 po přistání v Ostravě. Foto: Letiště Ostrava
Polská aerolinka obnoví spojení mezi Ostravou a Prahou po téměř dvou letech.
Polská aerolinka obnoví spojení mezi Ostravou a Prahou po téměř dvou letech.
Jsem zvědav, kdy na tuto zprávu zareaguje letový řád na webu letiště Ostrava.
Aspoň nějaká náhrada za dálkové vlaky ČD =) =) =)
A neni to nahodou o tom,.ze ve smlouve meli ,ze pokud obsazenost letu do WAW klesne pod 35 % muzou linku zrusit . a protoze dostali dotace ,tak k tomu vymysleli Prahu ? A tech 770 Kc je za jednu cestu predpokladam Prvni lety z OSR do WAW mely tusim pod tech 35 % Nebo opravdu docasne.,protoze diky novemu nesmyslnemu semaforu pujde obsazenost jeste vice dolu ?
Tahle zpráva je lakmusovým papírkem toho, kam to pan Šimáně se svým leteckým konceptem dotáhl. Skoro etalon letecké tradice, 83 let stará linka…
Jak to myslite? Jste presvedcen, ze tato linka ma smysl/budoucnost?
a Vy by jste letecké palivo, poplatky a posádku platil z čeho, když tam bude sedět minimum lidí? Je to čistě o businessu, pokud ta linka nevydělává, proč ji má dopravce létat? Řešilo se to tu 100x a stejně se najdou lidi co nechápou základní pravidla businessu a to nejen leteckého 😀
Mluvíte o koze a já o voze
Máte pravdu, a to po 23.h vyleta z WAW 6 vnitrostátních linek po Polsku, to ČSA s 5 mašinami moc by nedaly
Uplne zbytecna linka. Ztratova jak prase . Jestli to neni dotovana linka,tak tim bude letat max 20 lidi. Boze
úplně zbytečný komentář. Ztráta času cokoliv komentovat. Pokud mi to nikdo nezaplatí, tak tu nebudou víc než 2 odpovědi
Ah, kdyby se dalo letět PRG-OSR-PRG v jeden den, tak už bych to kupoval. Jako kuriozitu a taky že mi létání fakt chybí.
Tyhle spoje nejsou žádná novinka, FB taky líta SOF-ZRH-PRG a vice versa, KL zase AMS-BKK-KUL a zpět stejně..
AMS – BKK – KUL je trošku něco jiného…z hlediska nákladů a jejich distribuci.
Jak nasrat pepiky 😀 Kurde psonci jedete vy bomby i v teto jebnute dobe. 😀 Zdar a silu na vase kridla. 😀
Tak hlavně doufám, že to MS kraj nebude zas dotovat. (byl tu nedávno nějaký článek o tom, že MSK bude dotovat spojení Ovy s Varšavou) A pokud LOT posunul časy těch dotovaných spojů, tak by o ty dotace měl přijít, protože argumentem pro dotace bylo, aby se z Ovy dostali manažeři do Varšavy na navazující lety. Tak jsem zvědav, co na to teď krajští politici…
Od 9.11. se naše vláda rozhodla šikanovat povinnými testy každého, kdo překročí hranice s PL, což doposud byl jediný stát, se kterým byl volný pohyb (stejný průšvih = stejné riziko). Takže z pozice LOTu je to rozumné rozhodnutí, snad to vydrží a v časech po Covidu tuto linku ponechají, ideálně jako denní rotaci navíc.
Jen bych rekl ze spolecny semafor vymyslela EU a tak jak vetsinou EU fandim ,tak to je nedomysleny krok a vlastne mozna dukaz o co vlastne jde ,, zavrit hranice nelze v ramci Evropy ( Orbana nepocitam ) tak vymysleli tohle ,proc ale neni alternativa k testu karantena to lze vysvetvetlit jedine financnim ziskem
Jedná se o společný semafor z pera EU, v tomto naše vláda prsty nemá.
Nejsmutnější na tom je, že Česko není ani schopno podporovat svou leteckou dopravu.Prikladem je právě Polsko, které všechny regionální linky rozlitali.Potom se pláče, že okolní státy přetahují naše cestující.
Nevím co je na tom tak senzačního, je to spojení dvou linek v jednu s horšími časy pro přestupy ve WAW. Daleko lépe by LOT udělal kdyby lítal WAW – OSR – VIE (kdy je OSR přímo ve směru letu z WAW-VIE), kde by cestující z Ostravy měli možnost přestoupit jak ve WAW na lety LOTu, tak ve VIE na lety Austrianu v rámci star aliance, tím by se Ostrava otevřela daleko více světu.
Řekl bych že pro VIE-WAW je větší poptávka než na lince do Prahy
Nikoliv, LOT takhle především obslouží Prahu, kde počínaje touto linkou skončí s non-stop letem – což je hlavní důvod zavedení (oproti PR myšlence „lepší mobility po Česku“). U Vídně LOT hodlá i příští měsíce operovat více letů do WAW denně, tedy nemá zřejmě zapotřebí sahat k této překotné variantě letu s mezipřistáním.
Jde mi o to, že třeba v pondělí a čtvrtek je přílet do WAW až večer a třeba podle včerejška by tak byl zajištěn přestup pouze do Goteborgu, což je jistě atraktivní 🙂 kdežto při trasování do VIE by byla aspoň bonusová možnost přestoupit na síť Austrianu, ale samozřejmě rozumím tomu, že jde o spojení dvou méně vytížených linek do jedné a je to zcela pochopitelné v této době a také vzhledem k povinnostem mít negativní test pro cesty z PL. Linka WAW-VIE je rozhodně lépe vytížená, protože ji dost využívají i P2P cestující, hlavně gasterbaiteři a ti cestovat prostě… Číst vice »
Konečně se nad tim nekdo zamyslel a pozorně nastudoval,
budou zrušeny lety PRG-WAW a do PRG bude lítat LOT z WAW přes OSR
Obsluzi tak dve letiště jednim letadlem a tim i zvysi obsazenost letadla.
Kolik tun carga pobere E 170?
Pokud to lítá prázdný, tak dejme tomu tomu že nějakých 2t se tam vlezou. Ale E170/190 je celkově je blbý letadlo na nakládaní, je tam hodně mezi sekcí se sítí, takže tam nic objemného ani dlouhého nenaložíš…
Jestli to dobře chápu, jde o spojení linek Varšava-Ostrava a Varšava-Praha do jedné: Varšava-Ostrava-Praha.
Varšava-Ostrava, Ostrava-Praha, Praha-Ostrava, Ostrava-Varšava
Ano, to by také mohl být pouták článku – že LOT z Prahy bude létat jen přes Ostravu, a tak cesta PRG-WAW bude podle systému trvat 2:30h. Nicméně jde asi o nejekonomičtější variantu v těhle těžkých časech, jak udržet linku.
Až se Covid přežene dá se očekávat nástup LOT na další linky z a do Prahy. Nedivil bych se ani dálkovkám, o USA se mluvilo ještě před Covidem. Poptávka po Kanadě a USA tu bude. Možná i nějaká Asie – Vietnam.
Kde na ty fantazie proboha chodíte? 😀
Nejsou to žádné fantazie, existuje plán na společnou aerolinku zemí V4, jejímž základem bude LOT.
takových plánů už bylo …. .)
Akurát tieto už LOT realizuje. Z Budapešti diaľkovky pred pandémiou reálne lietal.
No, ale také by stálo za to zmínit, že to velký úspěch nemělo… Dost na tom prodělávali, zejména na letech přes Atlantik.
A feeder mu bude dělat Ryanair s jeho 40 zabázovanými letadly, že?
Já si myslím totéž. Na jednu stranu vypadá linka do Prahy jako bláznivý nápad. Ale LOT ví co chce, takže touto linkou určitě něco sleduje. A expanze z Prahy je tím nejlogičtějším vysvětlením..
Expanze do Prahy nema sanci az se tam vrati pristi rok poradne Ryanair ,kdyz uz zacali na Morave ,tak se maji poradne venovat Ostrave , treba Ostrava -Amstrdam , nebo Frankfurt
Před koncem roku se zjistí že se to ani tak nenaplní a přibude Brno.
Chudák ten kdo bude chtít letět z PRG do WAW a podívá se do Brna a Ostravy ještě 😂
I to Brno mě taky napadlo.
A ještě Kunovice..😁
Reálně to vypadá tak, že poptávka z OSR je tak mizerná, že se LO raději vyplatí spojit ty linky… Vzhledem k dotacím, které mají podepsané, by to byla z jejich strany hloupost to odpískat, ale pro budoucnost linky z OSR to asi není dobrý signál. Otázka rovněž je, jak budou ochotni tuto linku využívat cestující z PRG…
Pokud jste poslední půlrok byl v komatu, tak jste jistě nezaznamenal, že poptávka po téměř jakémkoliv leteckém spojení je dnes mizerná. Ať už z Ostravy nebo z Prahy.
Kecy, poptávka by byla… ale letecký řády jsou často jak noty na buben a každou chvíli se lety náhle ruší nebo mění… I tak jsem toho letos nalétal relativně dost, akorát s daleko větším stresem při plánování…
Čísla např. pražského letiště mluví proti vám, lidi nelítají.
Ty lety se neruší jen tak ze srandy. Věřím tomu, že aerolinka radši let zruší, než kdyby měla posílat 737 s 10 lidmi na palubě
V kómatu jsem nebyl, ale předpokládám, že ani LO… Proto ne úplně chápu, proč s provozem z OSR teď vůbec začali nebo hned nezačali v tomto schématu… dočasně. Ono to vložené mezipřistání je totiž dost drahá legrace, takže nákladově to nebude ideální. A to pomíjím po týdnu změněný letový řád.
Tak v kómatu jsem pochopitelně nebyl a předpokládám, že LO také ne…. Proto nechápu, proč teď s OSR začínali a když už, tak proč ne rovnou v tomto schématu (s PRG). Nemyslím, že u nové linky je úplně ideální měnit po necelém týdnu letový řád, navíc takto drasticky a s výhledem, že se časem bude opět měnit. A to pomíjím, že přistání navíc je z ekonomického hlediska docela nákladná záležitost, zejména na takto krátké trase…
Těm může uletět něco dálkovýho, takže budou muset večerní linkou a hajnout si ve WAW no.
Já leteckou dopravu nesleduji, ale nemůže to být nastaveno vhodně třeba i pro přestupy v Praze s linkami, kam Poláci z Varšavy přímé spojení nemají a z Prahy je?
Zhoršení pro Prahu (mezipřistání v Ostravě) i pro Ostravu (méně vhodné časy). Ale třeba to teď naplní lidmi, kterým se stýská po létání a do zahraničí se nesmyslně bojí 🙂
a oni snad budou prodávat letenky na vnitrosegment praha – ostrava?
asi těžko…
Prodávají…
No, soudím, že „Tomas“ asi spíš myslel něco jako řečnickou otázku „kolik těch letenek na vnitrosegment praha – ostrava se bude ve skutečnosti opravdu prodávat“.
Asi hodně, když na listopad je to už skoro vyprodaný :)))
ale nepovídejte 😀 na zaklade ceho usuzujete?
kupodivu ani ne… i kdyz to tak muze vypadat.
v GDS totiz vnitro letenky PRG-OSR nebyly, a na lot.com jsem koukal až posléze…
Tak zrovna článek, který komentujete, o ničem jiném není…
Nechápu, o jakých tranzitujících pasažérech tu někteří diskutující hovoří. Pokud budu chtít z Ostravy do Evropy (ale i třeba Japonska, SIN, Toronta atd.) poletím přes Varšavu. Pokud bych chtěl letět přes Prahu, pak s výjimkou Budapeště nebudu mít nikam jinam garantovaný přestup, protože jinam než BUD (a WAW) LOT z Prahy nelétá.
o codesharingu, případně spolupráci aliančních partnerů v rámci interline jste nikdy neslyšel?
Slyšel, jsem *A Gold. ALe nejsem si vědomý, že by třeba LH/LX/OS prodávali na jedné letence kombinaci s LOTem.
Proč by se mělo jednat o chybu v případě dvou letů denně? Rotace obou letadel jsou na sobě nezávislé, a navýšení počtu letů bylo časem stejně v plánu. Ten čas mohl přijít sice hodně rychle, ale možná už je tady.
Místo mínusů mi spíš vyvraťte to, co všichni vidíme v rezervačním systému a potvrďte mi vaši domněnku.
Tak v rezervačním systému jsou např. duplikované lety z PRG do WAW. Jedny přímo a jedny s mezipřistáním v OSR a zhruba v podobných časech. Takže asi něco ještě nesmazali…
Jaký má Ostrava – Praha efekt tady je snad Pendolino rychlejší pokud počítám čas odbavení na letišti 2 hodiny. Spíš bych viděl letadlo Wroclaw – Praha kde by se fakt ušetřila cestovní doba.
Slyšel jste o online odbavení a cestování jen s příručním zavazadlem? 😉
jaký ostrava praha? tady nikdo nepredpoládá „ostrava – praha“ .. ale o to, že jedním letem obslouží waw – osr i waw – prg (a naopak)…
ach jo.
Návod, jak si to ověřit:
1. klikněte na http://www.lot.com
2. zadejte trasu s odletem z Ostravy a příletem do Prahy nebo obráceně a datum od 12.11.
3. najdete letenky na prodej na trasu Ostrava – Praha nebo obráceně
Přímé lety Praha – Varšava dál zůstávají v nabídce.
A ktere prime zustavaji? LO524 a LO526?
Ano, stejně jako přímé lety Ostrava – Varšava. Ale až od 11.12.
Tuhle jsem koukal na video k 50. letům ČSA z roku 1973. Tyhle trasy jako Praha-Bratislava, Praha-Ostrava i Praha-Brno létaly Jak 40 a TU 134. Pak tady byl samozřejmě Slov Air s L410 a také Vítkovice Air také s turbolety pro vnitropodnikovou dopravu a chartery pro soudruhy. Tak mě napadlo, že u ČSA chybí (dnes už to asi nedoženou) letadlo kapacity TU 134 nebo právě E 170 nebo i E 140. Proto jsem za tento počin velice rád. Mě osobně více vyhovuje sedět na zadeli půl hodiny a 2 hodiny se odbavovat než sedět 3 a půl hodiny ve vlaku… Číst vice »
Tady je potřeba se podívat ještě na kontext doby. V té době byla v porovnání s dneškem (a to už je co říct) mizerná dálniční síť a spojení po železnici o moc rychlejší nebylo. Navíc ty linky byly státem celkem dost dotované.
Jinak souhlasím s tím, že elektrické vlaky (a jezdím/il jsem jimi 2x denně), elektromobily a jiné vynálezy mají své výfuky v komínech elektráren.
„největším producentem těch nejhorších emisních splodin v doprave jsou lodě.“
Samozřejmě. Pokud to platilo v roce 2008, tak to platí i dneska. A protože nevíme o emisních regulacích pro lodě, tak žádné neexistují.
Před 2 roky byla zpřísněna norma omezující sirnanost paliva na 1/10 předchozích hodnost. Ta studie ohledně emisí se zaobývala pouze oxidy síry. Tyto fakta prosím ignorujte. Lodě jezdící na zemní plyn ignorujte také.
Lodě mají vysoké emise pouze v mezinárodních vodách kdy na ně nedosáhnou regulace jednotlivých států, u pobřeží a na řekách samozřejmě musí dodržovat emisní limity. Navíc bych rád viděl přepočet za přepravenou tunu na kilometr, v tom musí být letadla zdaleka nejhorší, protože jsou energeticky nejvíc nákladné.
Já teda radši nastoupím do vlaku který mám nedaleko v centru města, přijdu chvíli před odjezdem, uvnitř mám teplo i klid na práci kdybych potřeboval, včetně napájení a servisu. Odbavení na letišti je směs přesunů mezi lustrací a čekáním, příjemné to není a čas se nedá ani moc produktivně využít. Zpoždění může být řádově vyšší a letiště je obvykle dál za městem, tedy má horší dostupnost.
No ceny se zatím pohybují od 1300 Kč výš za jeden směr.
No jo, ekonomika nepustí…. I těch 1300 je pod sedačkovými náklady….
Pravda je, že těch 770 Kč je lákavé, ale třeba to ještě trochu spadne.
U jednosměrné. U zpáteční Praha-Ova přes 900, Ova-Praha 769.
a fakt to někde jde? v rzervačníním systému to nikde není.
Hmmm.. beru zpět… na lot.com to koupit jde, ale v globálu to nevidím … ok no 🙂
Právě jsem koukal na jednosměrnou OSR-PRG: Cena 1300+270 za výběr sedadla při online odbavení. Na oficiálních stránkách LOTu.
podobně jako u nedávno ohlašované linky Praha – Budějice se ptám, jestli je to spíš vtip, nebo zločin. asi spíš za b), jelikož životní prostředí tolik smyslu pro humor nemá.
Super, je to pro jiné cestující. Jasně, kdybychom byli v Rakousku, zavedli bychom přímý vlak Praha-Mošnov a dali mu číslo letecké linky ale jsme v Čechách a nemůžeme čekat, že PKP zavedou vlak k vlastnímu letu v cizí zemi když to neudělali zatím ani Smartwings.
1) Takže, ti pokračující dál do WAW mohou začít let už v PRG…
2) Cestující jen do Ostravy města pojedou vlakem centrum-centrum i za cenu pár minut navíc oproti 55 min letu, odbavování a cestě na letiště a z letiště…
Cestující mimo město, tedy pouze do regionu, rádi využijí let, cesta do centra prodlužuje cestování – vlakem. Tedy cestující si to najde, tak jak tomu bylo těch minulých 83 let
z prahy do ostravy tím nikdo nepoletí, protože nebude mít jak. letenky na prg- osr nejsou v prodeji.
Já je vidím…
jop .. beru zpet … na lot.com jsem je nasel, ale hledal jsem v gds .. .tam jsem je jeste nevidel.
Doporučuji mapy.cz a zadat si, co znamená výraz Čechy. Jelikož mluvíte o úseku Praha-Mošnov (Ostrava), je nutno používat výraz Česko.
Skvělá zpráva ! Byla ostuda od ČSA zrušení linky Praha – Ostrava. Linka vždy měla potenciál, létal jsem do Ostravy. Konečně to někoho napadlo, až to musela být zahraniční aerolinka. Za mě jen dobře
uniká vám jedna věc. ta linka sice letí waw – osr – prg, ale letenky na prg-osr-prg nejsou v prodeji, takže ne – z ostravy do prahy nikdo nelítá. můzete letet jen waw – osr případě waw-prg (a naopak).
Spíš Vám něco uniká, letenky na vnitrostátní segment lze koupit…
kolik že je dotace na jeden směr?
Jinak on LOT prodává na tyto časy letenky i z Prahy do Varšavy, takže v praxi nejde o nic jiného než o faktické zrušení té slavné linky Ostrava – Varšava, ale jen o přidání mezipřistání do existující linky Praha – Varšava, páč ty lidi se tam teď asi vejdou, že. Ale Ostrava se tváří, že je to super, tak hlavně, když jsou spokojení 🙂
Je to tak. V podstate se jedná o vložení té Ostravy na lince PRG-WAW. Ony i ta čísla letů lecos napoví. To by stálo za to zmínit v článku. Takhle to vypadá že se jedná o další linku LOTu do PRG
Každopádně to dává aspoň o trochu větší smysl než linka Ostrava – Varšava 🙂
Tak je to přesně naopak. Je omezena linka Praha-Varšava. Linka Ostrava-Varšava nemůže být jen tak zrušena, na tuto linku je uzavřena smlouva, viz i předchozí článek na tomto serveru.
Domníváte se, že se jedná o zrušení linky Ostrava – Varšava? Tato linka je snad zachována, jedná se o přímý let. Pokud by dle vaší úvahy mělo být něco zrušeno, pak je to linka Praha-Varšava, neboť je to s mezipřistáním v Ostravě. 😉 Ostrava tím přímé spojení s Varšavou rozhodně neztrácí.
Domníváte se, že se jedná o zrušení linky Ostrava – Varšava? Tato linka je snad zachována, jedná se o přímý let. Pokud by dle vaší úvahy mělo být něco zrušeno, pak je to linka Praha-Varšava, neboť je to s mezipřistáním v Ostravě. 😉 Ostrava tím přímé spojení s Varšavou rozhodně neztrácí.
To je už slovíčkaření. Dle časů (bohužel těch blbějších) je zachována linka PRG-WAW.
Celkem mě láká to zkusit. Ať si můžu v roce 2020 odškrtnout aspoň jeden let. 😀
jakože… ten letový řád se dělal formou generování náhodných čísel? 🙂
Další sen z jara se mně bleskurychle splnil! LOT létá české vnitro a páně Šimáně už ani ň.
Zajímalo by mě, jak dlouho taková cesta trvá, když k tomu člověk přidá cesty na letiště a čekání na nich, odbavení atd. Jestli je to skutečně tak super výhodné, že se to vyplatí na tak krátkou vzdálenost.
Výhodné je to hlavně pro tranzitní cestující, myslím že P2P cestujících asi tolik nebude.
Pochopitelně – i tento web přece už má v záhlaví reklamu „Z Prahy přes Varšavu do celé Evropy“, což je samozřejmě nesmysl: mnohem logičtější by bylo „do celého světa“, protože i do samotné Varšavy (do města, ne na letiště) je to asi rychlejší po zemi než vzduchem …
Ja to mam na letiste 15 minut, a staci tam v dnesni dobe prijit ani ne hodinu pred odletem 🙂 takze pro me lepsi
Tak pokud někdo poletí někam jinam do Evropy tak namísto toho aby jel 3- 3.5 hod vlakem tak poletí 1 hod letadlem ale v Praze by se musel ještě courat na letiště a odbavit se v Praze přičemž v Ostravě by bylo odbavení ještě rychlejší takže pro tranzit jako stvořené už jen díky tomu že na Pražské letiště ani vlak nejede
to bude LOT točit stejné letadlo na obou linkách?
Logicky ano. Půlhodina v Ostravě a pokračuje.
Létání na takovýchto trasách by mělo být zakázané. Chudák životní prostředí…
Dokud nebude k dispozici adekvátní náhrada nějakou ekologičtější dopravou, tak tu leteckou byť na jen krátké vzdálenosti budete těžko zakazovat: lidstvo si zkrátka zvyklo žít (a tedy i přesouvat se) šíleně rychle, a to už nezměníte.
Zajištěna je náhrada dokonce více než adekvátní, a to vlakem, místy i několikrát za hodinu
Z / do Prahy? A ve Varšavě až na / z letiště? Můžete to nějak konkrétně doložit (a nejlépe včetně toho vlakem, místy i několikrát za hodinu)?
Ten „vnitro ČR“ úsek je jen lepším využitím aktuálně nepříliš využitého letadla s tím, že naláká i nějakou „pražskou“ frekvenci k využití toho letu k dalšímu tranzitu přes varšavské letiště někam dál do světa – nic jiného v tom není, protože separátní lety mezi Varšavou a Ostravou + Varšavou a Prahou by asi zatím frekvence nezaplatila.
Prosím Vás, dokud nebude rychlovlak, tak máte smůlu. Tyhle lety používají cestující, co letadlem pokračují dál. A těm se to zatím výrazně vyplatí. S rychlovlakem, by to stále bylo pomalejší, ale už konkurence schopné. Pár výpočtů:
Vlak Ostrava-Praha: 3 hodiny, MHD na letiště: 40 minut, Čas na check-in: 2 hodiny. Celkem 5 hodin a 40 minut.
Doprava na Ostravské letiště: 1 hodina, Čas na check-in: 2 hodiny, Let Ostrava-Praha: 1 hodina. Celkem: 4 hodiny
Potenciální rychlovlak Ostrava-Praha: 2 hodiny, MHD na letiště: 40 minut, Čas na check-in: 2 hodiny. Celkem: 4 hodiny a 40 minut
Ta adekvátní náhrada se jmenuje vlak.
Na lince ani ne 400 km dlouhé je v době kdy vlak jede po koridoru průměrně 120 letadlo nesmysl.
Tyhle a podobné prasárny doufám Covid probere a definitivně zruší
Z Prahy do Varšavy je to podle vás po kolejích jen 400 km? Jak jste na ten nesmysl přišel – to nebude platit ani pro vzdálenost vzdušnou čarou !!!
Zase tu máme díky tomu kompenzace v nařízením litrových motorů aut, megapokut pro automobilky a tím vysokou cenu za nová auta.
Berte to jako let Praha – Varšava s mezipřistáním 😉
Jsem pro ekologii ale tady to dává smysl, viz můj příspěvek výše.
Je svoboda! Tohle zakažte ve Švédsku.
Daleko horší jsou ještě ty tisíce tankerů z Číny do Evropy a ještě na lodi a na tu žádné emisní normy neplatí to je sajrajt. V každém případě u letadel je nevýhoda to že to vynesou příno tam kde to má největší účinky. Pro základy by se měly dost zásadně omezit lodě Čína – Evropa.
Situace: Francek jede na pole traktorem.
A: Má to půl kilometru, může jít přece pěšky!
B: Jede orat!
A: Ale tak může jít na to pole pěšky!
… nepochopení situace, no hlavně hned zakazovat.
Je to hezké, myšlenka se cenní, ale letový řád mi přijde úplně na houby.